Witam
W zeszłym tygodniu podczas dłuższego wyjazdu zaczęły się dziać cuda z moim autkiem.
Bez jakiejś przyczyny (bynajmniej nic nie zauważyłem) w czasie jazdy auto zrobiło się słabsze. Silnik ładnie ciągnął na pierwszych trzech biegach w całym zakresie obrotów a na czwórce i piątce dochodził w okolice 2000 – 2500 obrotów i tak jakby się zatrzymał – nie mógł przekroczyć tej wartości co odpowiada ok 110 km/h. Im mocniej deptałem na pedał tym bardziej było czuć lekkie szarpanie, a przy delikatnym operowaniu gazem dało się rozpędzić nawet do 130km/h. Działo się to kilka razy przez ok 20km, po tym silnik działał bez żadnego problemów i oporów wkręcał sie na obroty i chodził jak wcześniej.
Tak dojechałem do celu. Problem pojawił się znowu po dwóch dniach kiedy miałem wracać.
Zimny silnik odpalam autko a ono pochodzi z 2-3 sekundy i gaśnie. Dopiero podtrzymanie silnika pedałem gazu na obrotach lekko powyżej 1000 obrotów dało stałą prace na wolnych obrotach (dopiero po rozgrzaniu się silnika). Wyruszyłem w trasę i po ok 40-50 km na każdym zatrzymaniu przy STOPIE, światłach lub powolnych redukcjach auto gasło (przy schodzeniu z obrotów). Ale po odpaleniu silnik chodził normalnie i trzymał obroty. Po kolejnych 50 km silnik zaczął znów mieć problemy na 4 i 5 biegu przy 2000 – 2500 obrotów. A dodatkowo dwa razy zgasł w czasie pracy. Dokładnie przy redukcji (wciskam sprzęgło redukuje bieg, puszczam sprzęgło wciskam gaz a autko zwalnia i nie dostaje paliwa, wciskam sprzęgło gaśnie samo, odpalam ponownie i jedziemy dalej) i zdążyło się to trzy razy na odcinku ok 15km. A po tych 15km na światłach odpalam ponownie i silnik działa jak złoto już do końca. Dodam że przy słabej pracy w okolicach 2000 – 2500 silnik dość mocno kopci 0 bynajmniej dało się to zauważyć we wstecznym lusterku a im mocniej na pedał tym słabsze auto i więcej dymy.
Proszę was o jakąś poradę bo mam problem z mechanikami w swojej okolicy – boją się auta bo to nie VW, może xAndy zna jakieś dobre miejsce w okolicach Poznania.
silnik gaśnie w czasie jazdy, brak mocy (diesel)
Strona 1 z 1
enriu napisał(a):Dodam że przy słabej pracy w okolicach 2000 – 2500 silnik dość mocno kopci 0 bynajmniej dało się to zauważyć we wstecznym lusterku a im mocniej na pedał tym słabsze auto i więcej dymy.
Znajdź temat otiks 'a o awarii wtryskiwacza (może podkładki, bo było o tym trochę). Poszukaj tematów o zaworze SCV i sprawdź swój. Pozdrawiam.
Jeśli byłyby to sławne podkładki to silnik na pewno nie pracowałby prawidłowo, jak już się jakaś wyklepie to nie ma odwrotu, muszą stukać zawory. Obawiam się że bez podpięcia pod komp nie dowiesz się co jest nie tak. Kopcenie sugeruje problemy ze składem mieszanki a to jak wiemy najczęściej wynika z nieszczelności dolotu lub wadliwego wtryskiwacza który leje ropę ile wlezie. Może to też być spowodowane zacięciem się EGR w pozycji otwartej wtedy do mieszanki wpada za dużo spalin i w efekcie jest za mało tlenu do pełnego spalenia mieszanki co może powodować kopcenie. Domowym sposobem możesz posprawdzać szczelność dolotu i kondycję EGR, reszta w "rękach" elektroniki.
Podkładki pod wtryskiwaczami wykluczam bo pomimo braku mocy i dławienia silnik pracował z takim samym poziomem hałasu jak normalnie i nie było żadnych wibracji co mogło by dawać oznaki nierównomiernej pracy. Jedynie odczuwalny był nagły spadek mocy pomiędzy 2000 a 2500 obrotów. Pierwsze co mi przyszło do głowy to EGR bo miałem tą samą przypadłość z dokładnie takimi samymi efektami ale w Oplu.
Co do lania wtryskiwacza to nie wykluczam ale niecałe 7kkm (przy zakupie auta) silnik był podpięty pod kompa w ASO i wg speców z ASO nie wymagały korekty i chodziły prawidłowo.
A najśmieszniejsze że dzisiaj nie było z nim żadnych problemów a zrobiłem ok 500 kilometrów.
Zacznę od EGR i sprawdzenia doloty.
Jakby ktoś mi jeszcze podpowiedział gdzie można znaleźć dobrych specjalistów w okolicach Poznania bo sam nie posiadam wystarczającej wiedzy, zaplecza a o zdolnościach manualnych do psucia nie wspomnę a na aucie za bardzo mi zależy. I chcę się jeszcze nim troszkę nacieszyć.
Co do lania wtryskiwacza to nie wykluczam ale niecałe 7kkm (przy zakupie auta) silnik był podpięty pod kompa w ASO i wg speców z ASO nie wymagały korekty i chodziły prawidłowo.
A najśmieszniejsze że dzisiaj nie było z nim żadnych problemów a zrobiłem ok 500 kilometrów.
Zacznę od EGR i sprawdzenia doloty.
Jakby ktoś mi jeszcze podpowiedział gdzie można znaleźć dobrych specjalistów w okolicach Poznania bo sam nie posiadam wystarczającej wiedzy, zaplecza a o zdolnościach manualnych do psucia nie wspomnę a na aucie za bardzo mi zależy. I chcę się jeszcze nim troszkę nacieszyć.
- Od: 22 cze 2008, 22:16
- Posty: 32
- Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG
typuje na zawor na pompie wtryskowej
enduro
enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Na razie jeszcze nic nie grzebałem z tym tematem.
Objawy póki co jeszcze sie nie powtórzyły i silnik ani razu nie zgasł.
Jak się powtórzy to zacznę szukać.
Tak swoją drogą to gdzie znajdę SCV by sprawdzić serię czy to nie przypadkiem 003 lub 006.
Na forum szukałem i jedyne co znalazłem ze lewy górny róg komory silnika na pompie paliwa.
Ja nie jestem orłem pod względem mechaniki w osobówkach i niech ktoś dokładniej nakieruje gdzie go dokładnie znaleźć i jak wygląda a największą pomocą było by zdjęcie z komory silnika z zaznaczonym SCV.
Od razu z góry dzięki za pomoc
Objawy póki co jeszcze sie nie powtórzyły i silnik ani razu nie zgasł.
Jak się powtórzy to zacznę szukać.
Tak swoją drogą to gdzie znajdę SCV by sprawdzić serię czy to nie przypadkiem 003 lub 006.
Na forum szukałem i jedyne co znalazłem ze lewy górny róg komory silnika na pompie paliwa.
Ja nie jestem orłem pod względem mechaniki w osobówkach i niech ktoś dokładniej nakieruje gdzie go dokładnie znaleźć i jak wygląda a największą pomocą było by zdjęcie z komory silnika z zaznaczonym SCV.
Od razu z góry dzięki za pomoc
- Od: 22 cze 2008, 22:16
- Posty: 32
- Skąd: Lubuskie/Wielkopolska
- Auto: Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '03 136KM
Mazda 6 (GY) 2.0 MZR CD '06 143KM
Mazda 5 (CR) 2.0 MZR CD '08 143KM
Mazda CX-9 `08
277KM + LPG
enriu napisał(a):Na forum szukałem i jedyne co znalazłem ze lewy górny róg komory silnika na pompie paliwa.
Słabo szukałeś
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=35272 – zdjęcie jest na dole.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6