Zauwazylem ze sie nie załącza bo wczesniej bylo widac i czuc ze daje piewien opór na silnik ze ciezko idzie gdy kompresor pracuje a teraz nie ma wogole roznicy. Jaka moze byc przyczyna tego ze nie dziala?? Coś mi mowili ze moze jakieś sprzegło sie popsulo czy coś, nie znam sie na tym, a moze byc jakas inna przyczyna?? Prosze o pomoc bo w tak upalne dni bez klimy jak bez reki
Nie działa klima
Strona 1 z 1
Witam. Mam problem tym razem z kimatyzacją w moim bolidzie. Otóż, dzisiaj rano wszystko bylo cacy działo i chlodzilo jak nalezy jednakze gdy wsiadłem po dluzszym postoju do auta, włączam klime a tu zonk
Wogole nie chlodzi. Srodka chlodzącego jest dosc bo bylem w warsztacie i mi sprawdzili ze klima jest nabita. Nie wiem co sie stalo ze nagle przestało działać. Wentylator od klimy się załącza słychać pstryknięcie w przekaźnikach tylko zauwazylem ze kompresor nie załącza sie. Napiecie jest bo sprawdzalem wszystko z przewodami ok a mimo to nie działa. Ktoś moze wie jaka moze byc tego przyczyna ze najpierw dzialalo a po 3 godzinach juz nie??
Zauwazylem ze sie nie załącza bo wczesniej bylo widac i czuc ze daje piewien opór na silnik ze ciezko idzie gdy kompresor pracuje a teraz nie ma wogole roznicy. Jaka moze byc przyczyna tego ze nie dziala?? Coś mi mowili ze moze jakieś sprzegło sie popsulo czy coś, nie znam sie na tym, a moze byc jakas inna przyczyna?? Prosze o pomoc bo w tak upalne dni bez klimy jak bez reki
Zauwazylem ze sie nie załącza bo wczesniej bylo widac i czuc ze daje piewien opór na silnik ze ciezko idzie gdy kompresor pracuje a teraz nie ma wogole roznicy. Jaka moze byc przyczyna tego ze nie dziala?? Coś mi mowili ze moze jakieś sprzegło sie popsulo czy coś, nie znam sie na tym, a moze byc jakas inna przyczyna?? Prosze o pomoc bo w tak upalne dni bez klimy jak bez reki
-
Lukasz_zdw
ja stawiam na mala nieszczelnosc – i gaz ci uciekl (mimo ze sprawdzali jakis czas temu i byl to moze juz nie ma)
click and comment:
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52580">323f</a> & <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59721">Mazda6</a>
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=52580">323f</a> & <a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59721">Mazda6</a>
- Od: 16 kwi 2008, 20:28
- Posty: 32
- Skąd: katowice
- Auto: 323F 1.8 98 & M6 2.3 07
Poszukaj tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=20
Jak nie znajdziesz rozwiązania to jest jeszcze kilka takich tematów w dziale 626.
Jak nie znajdziesz rozwiązania to jest jeszcze kilka takich tematów w dziale 626.
Mechanika (rozrządy, zawieszenia, wymiana przewodów hamulcowych, itp.itd.)
- Od: 24 sty 2008, 11:45
- Posty: 201
- Skąd: Bilcza/Kielce
- Auto: Ave t25
Albo mało czynnika i czujnik pomimo jakiegoś tam ciśnienia w układzie nie pozwala załączyć kompresora, lub też masz większego pecha i uszkodził Ci się kompresor. Najłatwiej to sprawdzić woltomierzem. Plus do wtyczki z przewodem, który biegnie do kompresora, minus do masy. Przy włączonej klimie i pracującym wiatraku powinno pojawić się napięcie ładowania, czyli ok 14 V. Jeśli tak jest, to najpewniej padnięty kompresor, jeśli jest 0 V, to najpewniej za mało ciśnienia.
Acha – zakłądam że bezpiecznik od klimy sprawdziłeś?
Acha – zakłądam że bezpiecznik od klimy sprawdziłeś?
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
shinay napisał(a):ja stawiam na mala nieszczelnosc
to odpada sprawdzali mi dzisiaj bo od razu pojechalem i czynnika jest pełno.
Orin napisał(a):Przy włączonej klimie i pracującym wiatraku powinno pojawić się napięcie ładowania, czyli ok 14 V
dokładnie tak mam jak napisałes. Napiecie oscyluje tak ok 14V. Czyli to oznacza padniety kompresor?? czy moze czujnik termiczny?? Da sie to jakoś naprawic czy musze szukac nowego kompresora
-
Lukasz_zdw
Nie tyle musi to byc kompresor co moze byc sprzeglo magnetyczne.
Podaj samemu plus z akumulatora na sprzeglo.
U mnie byla to kwestia ze plus nie dochodzil do sprzegla i nie zamykalo klimy – przekaznik mialem tez sprawny, ale najpewniej poszedl termostat.
Minusem zmiany kompresora koszt nabicia...
Sprpbuj czujnik cisnienia jeszcze sprawdzic. W osuszaczu jest czujnik 2pin – wypnij go i zewrzyj ze soba piny we wtyczce (tej co bedzie mial w rece, nie na czujniku
)
M.
Podaj samemu plus z akumulatora na sprzeglo.
U mnie byla to kwestia ze plus nie dochodzil do sprzegla i nie zamykalo klimy – przekaznik mialem tez sprawny, ale najpewniej poszedl termostat.
Minusem zmiany kompresora koszt nabicia...
Sprpbuj czujnik cisnienia jeszcze sprawdzic. W osuszaczu jest czujnik 2pin – wypnij go i zewrzyj ze soba piny we wtyczce (tej co bedzie mial w rece, nie na czujniku
M.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Gdyby to był uszkodzony czujnik, to nie dawał by napięcia na kompresor!!! Jedyne z czym się zgadzam, to że mogło uszkodzić się samo sprzęgło magnetyczne. Jednak by dokonać naprawy, trzeba zdemontować kompresor. Najlepiej podjechać do serwisu klimy. Oni ściągną czynnik z układu. Wtedy można decydować,czy kompresor do wymiany, czy do naprawy. Na koniec ten serwis nabije Ci klimę Twoim czynnikiem, czyli skasują za robozciznę + ew. 10zł/100ml oleju.
Acha – jest prostsze rozwiązanie: mógł się ten kabelek od kompresora przerwać/przetrzeć. Z głową można zrobić obejście całego podejrzanego odcinka tego przewodu. Trzeba tylko uważać, by pasek napędzający kompresor lub któryś z wiatraków tą prowizorkę nie potargał
Acha – jest prostsze rozwiązanie: mógł się ten kabelek od kompresora przerwać/przetrzeć. Z głową można zrobić obejście całego podejrzanego odcinka tego przewodu. Trzeba tylko uważać, by pasek napędzający kompresor lub któryś z wiatraków tą prowizorkę nie potargał
<a href="http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=27641" target="_blank" class="postlink">moje byłe autko</a>
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 14 lis 2004, 19:40
- Posty: 760
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Żuczek i Jaszczurka...
Orin fakt – pomiedzy wtyczka a samym kompresorem sprobowac sprawdzic opor. Jak nieskonczonosc to naprawa bedzie taka jak u mnie 
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Dzisiaj zmierzyłem oporność na owym kabelku wychodzącym z kompresora. Rozpiąłem wtyczkę w wjednej jest napiecie ok 14V natomiast opór w tej drugiej jest prawie 1000 omów
Zrobilem to samo u ojca w GE FS i wszystko u niego działa tak samo oprocz tego oporu ktory u niego jest ok 100 omów. Czego to moze byc wina ze mam az tak wielki opor na tym przewodzie??? Czy moze to byc tego wina ze kompresor sie nie załącza??
-
Lukasz_zdw
Orin napisał(a):Plus do wtyczki z przewodem, który biegnie do kompresora, minus do masy
CHyba sie na początku nie zrozumielismy.
Odnalazłem kabel ktory biegnie do kompresora, zakonczony jest białą wtyczką. Po rozpieciu tej wtyczki w przewodzie ktory wystaje z kompresora nie ma napiecia (przy włączonej klimie i odpalonym aucie oczywiscie) natomiast w drugiej wtyczce jest napiecie ok 14V. Sprawdzione z drugim autem w ktorym wszystko działa i jest to samo. Natomiast w kabelku w ktorym nie ma wogole napiecia czyli w tym ktory biegnie od złaczki do kompresora mam 1000 omów oporu

PS sory za post pod postem ale przerasta mnie to juz z lekka
-
Lukasz_zdw
Lukasz_zdw pomiedzy kompresorem a wtyczka powinno byc 0V. Napiecie przychodzi przez ta wtyczke – te +14 ktore zmierzyles.
Wiec albo masz przetarty przewod kompresor – wtyczka, albo masz padniety kompresor / sprzeglo magnetyczne.
Wiec albo masz przetarty przewod kompresor – wtyczka, albo masz padniety kompresor / sprzeglo magnetyczne.
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
www.zacharow.info – portfolio
- Od: 17 lis 2005, 00:24
- Posty: 1884
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F BJ FP LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości