Mazda6 MPS (GG) – Opinie i Informacje

Mazda3 MPS 2009– (BL) / Mazda3 MPS 2006–2009 (BK) / Mazda6 MPS 2006–2008 (GG)

Postprzez Faja » 30 lip 2008, 12:43

Powiem wam jeszcze ze Moja matka była w gdańsku i zalała jetowskie paliwo i co sie stało zaczęła sie kontrolka od silnika palić, dławił sie i potem zgasł, dzwoniąc do serwisu w Gdańsku powiedzieli jej ze nie maja przeszkolonego pracownika do tego samochodu wiec nie wiedza co sie mogło stać! ale jak podjedzie (samochodem który nie pali) to zobaczą co sie stało, inteligencji zero! kupiła jakiś uzdatniacz paliwa dolała i poczekała i odpalił po 15 min... po 50 km dolała na bp ultimata i zgasła kontrolka... po prostu nie wierzyłem ze takie coś jeszcze może sie zdarzyć w Polsce!
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez regiz » 30 lip 2008, 15:36

Niestety takie są nasze stacje. Zresztą nie jesteśmy odosobnieni, paliwo z "wodą święconą" zdarza się wszędzie na świecie – bo i cwaniaczkowanie to nie tylko nasza specjalność... ja zawsze tankuję na Shellu V-Power, ewentualnie właśnie BP i nie mam niespodzianek. W sumie nawet tankując na Orlenie czuję się bezpieczniej niż np. w Jetach, bo Orlen ma rozbudowane procedury kontroli jakości Vervy i wszystkich innych paliw...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2006, 22:02
Posty: 105
Skąd: Warszawa
Auto: 6 MPS '07

Postprzez brii » 30 lip 2008, 16:00

Faja napisał(a):bp ultimata


regiz napisał(a):ja zawsze tankuję na Shellu V-Power


regiz napisał(a):Vervy


Lubicie sobie zmniejszać moc silnika??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez DISItune » 30 lip 2008, 16:07

brii napisał(a):
Faja napisał(a):bp ultimata


regiz napisał(a):ja zawsze tankuję na Shellu V-Power


regiz napisał(a):Vervy


Lubicie sobie zmniejszać moc silnika??


bo?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez brii » 30 lip 2008, 16:09

Bo te paliwa zazwyczaj mają więcej oktanów...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez DISItune » 30 lip 2008, 16:14

brii napisał(a):Bo te paliwa zazwyczaj mają więcej oktanów...



ale w MPSie masz stosowac conajmniej 98

http://www.youtube.com/watch?v=0QGCYLwTCGI
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez brii » 30 lip 2008, 16:27

Czyli 98 da max mocy – więcej oktanów = mniej mocy – V-Power Racing czy Ultimate 99+ jest w tym przypadku bezsensem ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez DISItune » 30 lip 2008, 16:32

brii napisał(a):Czyli 98 da max mocy – więcej oktanów = mniej mocy – V-Power Racing czy Ultimate 99+ jest w tym przypadku bezsensem ;)



wiem, ze paliwa z wyzsza liczba oktanowa maja wyzsza odpornosc na spalanie stukowe ale mniejsza kalorycznosc, wiem rowniez ze przy wiekszej liczbie oktanow mozliwe jest wieksze wyprzedzenie zaplonu ktore moze zwiekszyc moc – czy jestes pewny ze starata na mniejszej kalorycznosci paliwa bedzie wieksza niz zysk na wiekszym wyprzedzeniu zaplonu? bo ja nie mam takiej pewnosci
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez brii » 30 lip 2008, 16:34

Elektronika nie da Ci większego wyprzedzenia zapłonu po wykryciu lepszego paliwa, może co najwyżej zmniejszyć kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku wykrycia za pomoca knock-sensora paliwa o mniejszej liczbie oktanowej.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez STEffAN » 30 lip 2008, 16:36

No to ja już nie wiem co mam lać do KL'a. Zwykłą 95 czy zwykły V-Power. Odkąd mam LPG zawsze leję V-Power'a, może niepotrzebnie.

-mam nadzieje że nie pogonicie mnie za malutkie OT
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez DISItune » 30 lip 2008, 16:43

brii napisał(a):Elektronika nie da Ci większego wyprzedzenia zapłonu po wykryciu lepszego paliwa, może co najwyżej zmniejszyć kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku wykrycia za pomoca knock-sensora paliwa o mniejszej liczbie oktanowej.


obejrzałeś filmik z linka? jeżeli tak to jak w takim razie wytlumaczysz ze na Shellu jest lepiej niz na BP?

od wyjechania z salonu jezdzilem na Racingu, czasem Ultimate, ostatnio zalalem Supreme 98 i auto zaczeło ospalej reagować na gaz, pozniej zalałem Supreme drugi raz na innej stacji i nic sie nie zmieniło, w tej sytuacji wolę swoja teorię i wracam do Racinga <zeby>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez brii » 30 lip 2008, 16:43

Lej dobre 95 i będzie dobrze :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 30 lip 2008, 16:46

misiekwaw napisał(a):obejrzałeś filmik z linka? jeżeli tak to jak w takim razie wytlumaczysz ze na Shellu jest lepiej niz na BP?

od wyjechania z salonu jezdzilem na Racingu, czasem Ultimate, ostatnio zalalem Supreme 98 i auto zaczeło ospalej reagować na gaz, pozniej zalałem Supreme drugi raz na innej stacji i nic sie nie zmieniło, w tej sytuacji wolę swoja teorię i wracam do Racinga

Różnica wynikająca z ilości oktanów/kaloryczności paliw na poziome 98 – 100 oktanów ma wpływ na osiągi kompletnie pomijalny – niemożliwy do odczucia zmysłami (najwyżej autosugestia może na to wypływać) jak i na tyle mały, że G-Tech też tego nie pokaże – więc po co przepłacać??

Jeśli Twój samochód jeździ szybciej na 100 oktanów to jest to cud, ale cuda czasem się zdarzają ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez BratCukierka » 30 lip 2008, 16:48

Ostatnio jadąc z Olsztyna zjechałem na stację benzynową i podjechał koleś EVO VIII A-Spec i zatankował do pełna najzwyklejszą PB 95... nie wiem jakie paliwą mają w USA ale spodobało mi się to jak to auto odjeżdża ze stacji <diabełek> i zdziwiłem się trochę tym PB95...
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez DISItune » 30 lip 2008, 16:48

raczej obstawiałbym że importowany Racing ma 98 czy 100 oktanów a inne niekoniecznie
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez brii » 30 lip 2008, 16:56

W sumie to torchę mnie dziwi to zapotrzebowanie na paliwo wysokooktanowe w MPSach, bo Subarki radzą sobie bez problemów na 95 oktanów, motocykle sportowe również – w porównaniu z nimi silniki MPSów to żadne cuda ;) Chociaż silniki starszych Poldków wymgają 98 – może MPSy mają coś z nimi wspólnego ;) :P
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez gari » 30 lip 2008, 16:57

BratCukierka napisał(a):nie wiem jakie paliwą mają w USA ale spodobało mi się to jak to auto odjeżdża ze stacji i zdziwiłem się trochę tym PB95...


regular 87
medium 89
premium 93

nizsze ceny paliwa w usa miedzyiinymi z mniejszej ilosci oktanow wynikaja :P
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez brii » 30 lip 2008, 17:04

Nieprawda – w USA inną metodą wyznacza się ilość oktanów – paliwa są takie jak u nas :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez gari » 30 lip 2008, 17:46

brii napisał(a):Nieprawda – w USA inną metodą wyznacza się ilość oktanów – paliwa są takie jak u nas


a bardzo mozliwe mozliwe...wkazdym razie nie zmienia to faktu iz oznaczone sa jako 87,89 i 93 oraz tego ze sa duzo tansze :P
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Postprzez gari » 30 lip 2008, 17:51

Liczba oktanowa:
Liczba oktanowa to liczba określająca jakość paliwa silnikowego do silników
z zapłonem iskrowym. Parametr ten określa odporność mieszanki paliwowo-powietrznej na samozapłon i spalanie wybuchowe podczas sprężania mieszanki oraz podczas rozpoczętego już procesu spalania mieszanki w cylindrze silnika. Liczbę oktanową benzyn ustala się poprzez porównanie parametrów pracy specjalnego, testowego silnika zasilanego analizowaną benzyną i paliwem uzyskanym przez zmieszanie izooktanu i heptanu. Gdy analizowana benzyna działa tak jak czysty izooktan, przyjmuje się, że ma ona liczbę oktanową równą 100, gdy działa tak jak n-heptan, przyjmuje się, że ma ona tę liczbę równą 0. W pośrednich zakresach analizowana benzyna ma taką liczbę oktanową jak procentowa ilość izooktanu
w paliwie składającym się tylko z izooktanu i n-heptanu o takich samych własnościach.
W praktyce pomiar taki wykonuje się przy pomocy wykalibrowanego silnika tesotwego, dla którego robi się raz wykres zależności liczby "stuków" na sekundę w funkcji składu mieszanki izooktan-heptan, a następnie wyznacza się liczbę Na świecie istnieją dwie normy na oznaczanie liczby oktanowej: RON (Research Octane Number) i MON (Motor Octane Number) – obie opierają się na tej samej zasadzie pomiaru, ale różnią się warunkami przeprowadzania testu. Uważa się, że MON lepiej oddaje to co się dzieje w silniku pracującym pod dużym obciążeniem, a RON lepiej dla silnika pracującego pod średnim
i małym obciążeniem. MON jest średnio o ok. 10 punktów niższe od RON dla tej samej benzyny. W Polsce, podobnie jak w całej Europie obowiązuje norma oznaczania liczby oktanowej zbliżona do RON, natomiast w USA, Kanadzie, Australii i kilku innych krajach podawana na stacjach liczba oktanowa odpowiada bardziej normie MON. Powoduje to, że amerykańska benzyna 87 odpowiada europejskiej 95.

brii przyznaje racje...hehe czlowiek uczy sie cale zycie :)
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy MPS / Mazdaspeed