Osiągi samochodów
Strona 1 z 1
Szperając po youtube odnalazłem niemieckie porównanie Nowej 6 2.5 i Audi A4 1.8. To że ten drugi pod każdym względem okazał się lepszy jakoś nie dziwi mnie wcale
Zastanowiła mnie tylko jedna sprawa. Producent deklaruje przyspieszenie 0-100 na okolice 8 sekund, natomiast w tym porównaniu zmierzyli 9,3 sekundy. Ponieważ te wartości odbiegają od siebie, chciałbym na forum zadać pytanie. Czy ktoś z uzytkowników sprawdził "po swojemu" ile do setki ma jego egzemplarz szóstki z tym silnikiem?
- Od: 12 paź 2007, 15:28
- Posty: 98
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5
pawel-kowalski napisał(a):To że ten drugi pod każdym względem okazał się lepszy jakoś nie dziwi mnie wcale oczko
Widziałem porównanie i z komentarzy bynajmniej wynikało,że nie we wszystkim Audi zwyciężyło. Dla mnie osobiście Mazda jest bez porównania ładniejsza
pawel-kowalski napisał(a):Czy ktoś z uzytkowników sprawdził "po swojemu" ile do setki ma jego egzemplarz szóstki z tym silnikiem?
Sądzę, ze jeśli ktoś mógł sprawdzić to np. pawel-kowalski może o nim słyszałeś ?
Aha. Mazda ma silnik wolnossący, a Audi turbo. Słyszałem kiedyś o przeliczniku 1,7x w.ssący więc Mazda w rzeczywistości byłaby pokrzywdzona w tym porównaniu, ale cóż 3.0 nie ma póki co.Dziwi mnie także spalanie w teście,a może i nie dziwi, ale ciekawe czy w 1.8 TFSI uwzględnili spalanie oleju.
Ja też wybrałbym Mazdę, a wynik testu mnie nie dziwi tylko dlatego, że video jest niemieckie i Audi też jest niemieckie. No nic, jak bedę miał okazję to sprawdzę sam, o ile to jest w ogóle możliwe.
Pozdrawiam,
Paweł
Pozdrawiam,
Paweł
- Od: 12 paź 2007, 15:28
- Posty: 98
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5
jak sie robi pomiary przyspieszenia itp to duze role odgrywa kierowca i jego umiejetnosci. znaczenie ma wszystko nawet temperatura otoczenia bo to ma wplyw na przyczepnosc itp.
w ogole przyspieszenie sie podaje od 0 do 100 ale w rzeczywistosci jest mierzone od 0 do 96, to juz jakis ulamek sekundy leci.
producent robi pomiary raczej w "laboratoryjnych" warunkach i ciezko osiagnac lepsze wyniki, natomiast gorsze calkiem latwo. jeszcze jest jedna rzecz – model modelowi nie rowny, beda drobne roznice w parametrach roznych samochodow z tymi samymi silnikami. po prostu niektore egzemplarze sa troszke lepsze.
w ogole przyspieszenie sie podaje od 0 do 100 ale w rzeczywistosci jest mierzone od 0 do 96, to juz jakis ulamek sekundy leci.
producent robi pomiary raczej w "laboratoryjnych" warunkach i ciezko osiagnac lepsze wyniki, natomiast gorsze calkiem latwo. jeszcze jest jedna rzecz – model modelowi nie rowny, beda drobne roznice w parametrach roznych samochodow z tymi samymi silnikami. po prostu niektore egzemplarze sa troszke lepsze.
- Od: 8 kwi 2008, 11:35
- Posty: 552
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK LF było....
Różnice między tym co podaje producent, a co jest w rzeczywistości zawsze są. Tyle, że niektórzy więcej od innych w katalogach sobie z przyśpieszenia i spalania odejmują. Poza tym większa różnica w osiągach katalogowych będzie przy manualu, niż przy automacie. Po 1 mało kto, pewnie w okolicach 1% kierowców umie zmieniać naprawdę szybko biegi (chociaż 90% wierzy że to umie
), poza tym też nie wielu wie kiedy to należy zrobić, więc te czasy się wydłużają. Jeśli np. mój samochód zanim osiągnie 100 musi mieć 2x zmieniony bieg to na nieumiejętnej zmianie + zrobienie tego trochę za wcześnie, albo za późno można stracić do katalogowych danych spokojnie 2-3 sek. A ile Mazda sobie sama ujęła to już tylko oni wiedzą.
Inaczej jest w automacie, tam elektronika wszystkim steruje i jak się wciśnie gaz do dechy to bieg jest zawsze zmieniany w optymalnej chwili, różnice wynikają tylko z uwagi na oszustwo producenta + gorsza przyczepność samochodu niż w teście producenta.
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Inaczej jest w automacie, tam elektronika wszystkim steruje i jak się wciśnie gaz do dechy to bieg jest zawsze zmieniany w optymalnej chwili, różnice wynikają tylko z uwagi na oszustwo producenta + gorsza przyczepność samochodu niż w teście producenta.
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
No właśnie tak myślałem... Wychodzi na to, że takie porównywanie aut w innych niz laboratoryjnych warunkach jest o kant d*** rozbić.
Pozdrawiam,
Paweł
Pozdrawiam,
Paweł
- Od: 12 paź 2007, 15:28
- Posty: 98
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '08 Sport Top L5 2.5
–> ogólny ? 
Co do przyśpieszeń – producenci raczej nie starają się oszukiwać – rzadko kiedy ten parametr jest brany przez klienta jako decydujący o zakupie. Test na przyśpieszenie jest wykonywany przez zawodowca, na optymalnie dobranej nawierzchni i oponach. Na wynik w normalnych warunkach wpływ mają dodatkowo:
– wiatr
– temperatura
– ilość paliwa w baku
– waga samochodu i rzeczy w nim się znajdujących (każdy kilogram robi różnicę, więc nawet masa kierowcy się liczy).
Jeśli idzie o spalanie to jeśli jest sprawdzane według norm UE albo ISO to bezproblemowo można osiągnąć katalogowe jeżdżąc normalnie a nawet zejść poniżej minimalnego podawanego przez producenta (nie raz sprawdziłem)
– wiatr
– temperatura
– ilość paliwa w baku
– waga samochodu i rzeczy w nim się znajdujących (każdy kilogram robi różnicę, więc nawet masa kierowcy się liczy).
Jeśli idzie o spalanie to jeśli jest sprawdzane według norm UE albo ISO to bezproblemowo można osiągnąć katalogowe jeżdżąc normalnie a nawet zejść poniżej minimalnego podawanego przez producenta (nie raz sprawdziłem)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
brii napisał(a):Jeśli idzie o spalanie to jeśli jest sprawdzane według norm UE albo ISO to bezproblemowo można osiągnąć katalogowe jeżdżąc normalnie a nawet zejść poniżej minimalnego podawanego przez producenta (nie raz sprawdziłem)
Chyba że się ma DPF Diesla
- Od: 1 kwi 2008, 22:12
- Posty: 629
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 3, 2.0 diesel
Różnice są zawsze.tyle że ja spotkałem się raczej z zaniżaniem danych .... bo lecialem moja starą BG minimalnie ponad 190 km/h, a licznik mi nie przeklamuje ... a ile ksiazka podaje – ze 180
? Takie porównania iemieckie kontra japońskie były od zawsze , tylko niemiec zawsze będzie chwalił swoje ... a fakt jest taki że w latach w których do malutkich aut miejskich japonczycy wkladali 16V na pełnym wtrysku, to u niemców można było raz na jakiś czas zobaczyć napis w stylu Super Sport GT GTI [b]16V
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
Krisek napisał(a):trzeba bylo sobie kupic MS3 ktora Bije Mitsu Lancer I Subaru Wrx
mowisz o przednionapedowym hot hatch vs samochody rajdowe?
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
- Od: 23 mar 2004, 13:32
- Posty: 103
Wszystkie moje auta mialy przyspieszenia w miare zgodne z fabrycznymi, kilka ostatnich mierzone g-techem wiec raczej odpada blad pomiaru. Kierowca rajdowym nie jestem, wiec pewnie niejeden zmienial by biegi szybciej ode mnie.
Albo fabryka mocno przeklamuje, albo testujacy mial zly dzien i przysnal przy zmianie biegu, inaczej tego wytlumaczyc nie mozna, bo 1.3 sekundy to jest przepasc.
Albo fabryka mocno przeklamuje, albo testujacy mial zly dzien i przysnal przy zmianie biegu, inaczej tego wytlumaczyc nie mozna, bo 1.3 sekundy to jest przepasc.
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
- Od: 23 mar 2004, 13:32
- Posty: 103
to zalezy od kierowcy xD w obu przypadkach jezeli chodzi o moje samochody to robiłem od 0-100 szybciej niz podaje katalog :–)
pawel-kowalski napisał(a):Szperając po youtube odnalazłem niemieckie porównanie Nowej 6 2.5 i Audi A4 1.8
http://pl.youtube.com/watch?v=m9iyDFuEBp8
pawel-kowalski napisał(a):No właśnie tak myślałem... Wychodzi na to, że takie porównywanie aut w innych niz laboratoryjnych warunkach jest o kant d*** rozbić.
Nie koniecznie. Jeśli startują razem to dla obu są identyczne warunki. Znalazłem gdzieś japoński test, gdzie było napisane o 6 2.5 w krzaczkach: <krzaczki> 0~100 <krzaczki> 9< krzaczki>.
mr_t napisał(a):Chyba że się ma DPF Diesla zeby Katalogowo mój samochód powinien palić 7,1/5,4/6,0 co jak dla mnie jest nieosiągalne
Zapewniam Cię, ze użytkownicy Dieslów innych marek mają taki sam problem
brii napisał(a):– waga samochodu i rzeczy w nim się znajdujących (każdy kilogram robi różnicę, więc nawet masa kierowcy się liczy).
Sugerujesz, ze szkop w Maździe był za ciężki?
Mateusz L napisał(a):brii napisał(a):– waga samochodu i rzeczy w nim się znajdujących (każdy kilogram robi różnicę, więc nawet masa kierowcy się liczy).
Sugerujesz, ze szkop w Maździe był za ciężki?
to chyba oczywiste xD
Radek89 napisał(a):a licznik mi nie przeklamuje
W to nie wierze, kazdy licznik klamie, a przy predkosci rzedu 180-190 to juz z cala pewnoscia. Moj nie byl nigdy rozkrecany i przy licznikowych 135 km/h (czyli koncowce 3 biegu) auto buja z predkoscia rzeczywista o 5 km/h mniejsza. Jak jest dalej nie sprawdzalem, ale mysle, ze dalej jest juz tylko gorzej
gdzis slyszałem że liczniki kłamia na jakies 5% prędkości. najlepiej to widać jak jedziesz z nawigacja i masz tam pokazaną prędkość według współrzędnych.
Ja sprawdzałem GPS'em przekłamanie licznika w efce Cukierka na moich 15" 195/50 i przy ok.140 wynosi ok.4-5km/h a w ojca Corolli przekłamanie wynosi ok.2-3 km/h przy tej samej prędkości.
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości