Zamiana oleju z półsyntetycznego na syntetyczny.

Postprzez lukasz 323C » 29 lip 2008, 18:11

Wiem że nie powinno się zmieniać oleju w silniku z półsyntetycznego na syntetyczny np. z 10W-40 na 5W-40 gdyż może to spowodować cieknięcie oleju z uszczelek silnika. Ale co kiedy gęstość oleju syntetycznego jest podobna do oleju półsyntetycznego który teraz posiadam w silniku. Mianowicie jeżdżę na oleju Midland Avanza 10W40 półsyntetyczny a chciałbym zmienić na Midland Synqron 10W-50 syntetyczny który już zakupiłem. Jest to bezpieczna zamiana. Wcześniej jeździłem na oleju innej marki ale o takich samych parametrach jak Midland Avanza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Docent D » 29 lip 2008, 19:17

Przyłączam się do pytania, bo przy następnej wymianie też planuje spróbować sytnetyka (+ płukanke)
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez Grzyby » 29 lip 2008, 20:08

lukasz 323C napisał(a):nie powinno się zmieniać oleju w silniku z półsyntetycznego na syntetyczny np. z 10W-40 na 5W-40 gdyż może to spowodować cieknięcie oleju z uszczelek silnika.

Mit obalony przeze mnie wielokrotnie w trakcie eksploatacji Cronosa.
Nic takiego się nie dzieje, no chyba że założyłeś do silnika uszczelki z mydła <lol>

Powiem więcej – Cronos przeszedł z mineralu, przez półsyntetyk, na pełny syntetyk i na pełnym syntetyku zrobił jakieś 70kkm. Zero jakichkolwiek "złych" objawów. Wręcz przeciwnie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Krisek » 29 lip 2008, 20:22

Polsyntetyk ? spytaj producenta ile syntetycznego w nim jest

ile masz kM na silniku

i mozna zmieniac olej ;)
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Krisek » 29 lip 2008, 20:32

i co oczekujecie od syntetyka ?
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Docent D » 29 lip 2008, 22:29

Krisek napisał(a):i co oczekujecie od syntetyka ?

Dobrego smarowania, no a czego innego...?
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2007, 16:48
Posty: 428

Postprzez keczu » 29 lip 2008, 23:08

No ja tez kiedys zmienilem(na liczniku bylo 94000 km) z gorszego na lepszy syntetyk...,a potem uszczelniacz na wale korbowym. :D
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez Hugo » 29 lip 2008, 23:18

Grzyby masz/miałeś problem z porannym dymieniem?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Krisek » 30 lip 2008, 04:14

hmmm ale olej DINO zapewni ci dokladnie takie smarowanie jak ... Syn.

Syntetyczny – pomoze z zimnymi startami
Z wiekszymi temperaturami
W wiekszosci wypadkow ma lepsze skladniki czyszace
a podstawowa i najwazniejsza sprawa wydluza cykl wymiany oleju !...


nie pomoze ze smarowaniem – czyli nie zmniejszy zuzycia silnika :) przynajmiej nikt nie potwierdzil tego naukowo
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez lukasz 323C » 30 lip 2008, 08:45

W sumie na stronie midlanda nie ma już podziału na oleje syntetyczne półsyntetyczne i mineralne jest tylko na syntetyczne i mineralne. Przy zakupie tego Oleju byłem przekonany za jest on półsyntetyczny 10W ale po paru dniach czytam że pełny syntetyk. I dlatego moje pytanie czy te oleje maja te sama gęstość i nie wydmucha mi przez ta zmianę oleju uszczelek. Silnik to Z5 z przebiegiem 182 tyś nie powiem łyknie se oleju ale w normie myślę jak na ten silnik bo na 10 000 tak od 1 litra do 1,5. Zastanawia mnie to czy mam patrzeć na te gęstość 10W i olać resztę i wlewać bo oba oleje tak maja i są tak samo gęste czy jednak zawsze syntetyk będzie rzadszy od pólsyntetyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez ravo » 30 lip 2008, 08:54

jak rzadszy ? syntetyk 10w60 i polsyntetyk 10w60 to to samo, roznia sie tylko produkcja i wlasciwosciami czyscacymi. Sam zalalem wczoraj valvo 10w60 polsyntetyk z racji tego, ze to jedyny olej polsyntetyczny w tej chwili w tej specyfikacji. Jestem barzo zadowolony. Po co 10w50 w z5? szkoda kasy

Kolejna ciekawostka to LM 10w40 – jest grafitowo czarny :) takze wczoraj zalany do efki b6 po raz 2 i sprawuje sie genialnie – polecam te oleje do kazdej mazdy z normalnym silnikiem
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez qbass » 30 lip 2008, 08:58

Krisek, przeczytales, co napisales? :)
Krisek napisał(a):Syntetyczny – pomoze z zimnymi startami


Krisek napisał(a): nie zmniejszy zuzycia silnika

Zimne starty najbardziej szkodza silnikowi, im ich mniej, oczywistym jest, ze zywotnosc silnika bedzie dluzsza.
lukasz 323C napisał(a):I dlatego moje pytanie czy te oleje maja te sama gęstość i nie wydmucha mi przez ta zmianę oleju uszczelek.

Niczego Ci nie wydmucha. A to, ze silnik sie "rozcieknie" to bujda rozpowszechniona przez niekompetentnych "wymieniaczy" olejow, ktorzy uczyli sie na 126/125p.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Grzyby » 30 lip 2008, 09:53

Hugo napisał(a):Grzyby masz/miałeś problem z porannym dymieniem?

miałem
pomogła wymiana pierścieni :P
Olej nic tu nie da (a przynajmniej niewiele)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez domingez » 30 lip 2008, 11:43

lukasz 323C napisał(a):chciałbym zmienić na Midland Synqron 10W-50 syntetyczny który już zakupiłem

A ile zapłaciłeś za 1 litr ? Pytam, bo zalałem tym olejem w maju i jestem zadowolony. Podobno Subaru daje 10 letnią gwarancję na swoje silniki w przypadku eksploatowania ich na tym oleju.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Grzyby » 30 lip 2008, 12:07

domingez napisał(a):Podobno

a w Ameryce biją murzynów <lol> ;)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hugo » 30 lip 2008, 13:53

Grzyby napisał(a):pomogła wymiana pierścieni
;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez strOOs » 30 lip 2008, 15:17

ravo mowisz o LM (Liqui Moly) syntetyku czy polsyntetyku?
Gdzie toto mozna kupic :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Grzyby » 30 lip 2008, 15:31

www.carspeed.pl
Przeca to oczywiste :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez strOOs » 30 lip 2008, 15:36

Grzyby dobra, nich mi ktos powie jak u nich BEZ PYTANIA oleje znalezc :)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez Grzyby » 30 lip 2008, 15:36

zadzwonić :)
Niekoniecznie wszystko jest na www.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki