Witam!
Panowie słuchajcie moze takie pytanie juz ktos zadał.. niewiem.. ale zadam je.
Sonda labda miezy nam resztkowa zawartosc tlenu w spalinach i dobiera mieszanke raz gorsza raz lepsza ze tak powiem... i o tym wszyscy wiemy... słuzy to głownie dobrej pracy katalizatora...
Teraz pytanie.. gdy katalizator zostanie wyzucony.. w jego miejscu jest strumiennica...
to sonda lambda staje sie nie potrzebna?? gydby ustawic zamiast niej wartosc napiecia i podac ja komputerowi aby podawał non stop bogata mieszanke... mozna by poprawic parametry dynamiczne silnika??
niech ktos sie wypowie fachowo.
pozdro czekam.
Oszukanie Lambdy
Strona 1 z 1
No i co dalej?? Poza zwiększonym spalaniem i pogorszeniem kultury pracy silnika z powodu zalewania się nic na tym nie zyskasz.Mamber napisał(a):Trudno wierzyc ze to nic nie da.. hmm no coż.
musi cos dac gdyby ustawic bogata mieszanke non stop..
Tak. Komputer przejdzie w tryb awaryjny. Będzie jeździł jak muł i palił jak smok.Mamber napisał(a):a swoja droga gdyby ja odłaczyc to cos sie zmieni na gorsze?
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
qbass napisał(a):Mamber napisał(a):Trudno wierzyc ze to nic nie da.. hmm no coż.
No jak to nic nie da? Bedzie kopcic na czarno jak stary diesel.

No fakt tyle to może dać

- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
czyli pozstaje tylko metoda zwiekszenia cisnienia paliwa do wtryskiwaczy... chodzi o to ze tlenu mam pod dostatkiem komory oprozniane tez sa znacznie szybko dzieki strumienicy michaela wiec szukam metody na zwieszenie dawki paliwa... i wpadłem na lambde no ale skoro mowicie ze to bez sensu to ok...
Dzieki wielkie
Dzieki wielkie
- Od: 6 paź 2007, 01:13
- Posty: 13
- Skąd: Żywiec
- Auto: 323F BG 1.8 16V SWAP na GTX
qbass napisał(a):Mamber napisał(a):Trudno wierzyc ze to nic nie da.. hmm no coż.
No jak to nic nie da? Bedzie kopcic na czarno jak stary diesel.
o ! i tu pies pogrzebany jeżeli chodzi o moją madzie
I znowu człowiek wydaje pieniądze, których nie ma, na rzeczy, których nie potrzebuje, by imponować ludziom, których nie lubi.(Danny Kaye)
Kobiety nie kłamią, ale szminkują trochę prawdę. (Danny Kaye)
Kobiety nie kłamią, ale szminkują trochę prawdę. (Danny Kaye)
- Od: 27 lip 2008, 20:17
- Posty: 16
- Skąd: Lublin
- Auto: mx3 1.8v6 '91[*], Proton Satria 1.3 '99
Mamber napisał(a):chodzi o to ze tlenu mam pod dostatkiem komory oprozniane tez sa znacznie szybko dzieki strumienicy michaela wiec szukam metody na zwieszenie dawki paliwa...



haha... Jak masz juz strumienice to zaloz jeszcze magnetyzer i bedzie rakieta

Nie obraz sie ale masz dosyc slabe pojecie o dzialaniu silnika. Strumienica to taki sam mit jak magnetyzery czy "sportowe" swiece typu Brisk

Ja mam zalozony stozek, kompletny wydech 2.25" z dwoma tlumikami przelotowo-komorowymi i walki od swiatka. Kupilem tez regulator cisnienia paliwa bo tez myslalem ze sie przyda ale kolega ktory stroil mi SMT6 powiedzial ze paliwa jest az nadto i ten regulator jest w tej chwili nie potrzebny. Musial nawet zmniejszyc dawke paliwa na niskich obrotach bo silnik sie zalewal, falowaly wolne obroty i kopcil na czarno az zderzak byl osmolony.
Upraszczajac sprawe, moc w silniku daje MIESZANKA paliwa z powietrzem a nie samo paliwo. Dlatego tak duze efekty daje "chip tuning" w samochodach turbo, bo mozna zwiekszyc dawke paliwa oraz dawke powietrza poprzez zwiekszenie cisnienie doladowania. I moze cie to zdziwi ale wieksza moc sie osiaga przy ubogiej mieszance. Ale nie mozna przesadzic bo jak jest za ubogo to jest wieksza temp. spalania i moze sie zrobic dziura w tloku.
W silnikach atmosferzycznych niestety sprawa jest o wiele trudniejsza bo ciezko jest zwiekszyc dawke powietrza.
Takimi metodami jakie ci chodza po glowie to zwiekszysz sobie tylko spalanie i kopcenie. Nic wiecej.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Jak dasz bogatą mieszankę to ci będzie silnik zalewać i nie dość ze osiągi spadną drastycznie to będzie palił jak smok i jeszcze ryzykujesz jebnięciem resztek paliwa ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
CONTACT: 7348712


- Od: 5 wrz 2006, 16:15
- Posty: 148
- Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
- Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.
stein, nie musisz jezdzic na zaden "komputer" i bezsensownie wydawac pieniadze, tylko sam sprawdzisz kody bledow dioda. Instrukcja jest na stronie glownej.
Sonda NGK kosztuje ~190 zl.
Sonda NGK kosztuje ~190 zl.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
karolq napisał(a):Jak dasz bogatą mieszankę to ci będzie silnik zalewać i nie dość ze osiągi spadną drastycznie to będzie palił jak smok i jeszcze ryzykujesz jebnięciem resztek paliwa
Ok Kolego... jestem elektronikiem a nie mechanikiem... mam zrobiony układ wydechowy na 60mm rorach + struminnica + srodkowy sportowy i koncowy przelotowy ala' Mugen
przerabiałes moze kolektor wydechowy?? jak taki wałek od swiatka zachowa sie w silniku SOHC?
- Od: 6 paź 2007, 01:13
- Posty: 13
- Skąd: Żywiec
- Auto: 323F BG 1.8 16V SWAP na GTX
Mamber napisał(a):karolq napisał(a):Jak dasz bogatą mieszankę to ci będzie silnik zalewać i nie dość ze osiągi spadną drastycznie to będzie palił jak smok i jeszcze ryzykujesz jebnięciem resztek paliwa
Ok Kolego... jestem elektronikiem a nie mechanikiem... mam zrobiony układ wydechowy na 60mm rorach + struminnica + srodkowy sportowy i koncowy przelotowy ala' Mugen
przerabiałes moze kolektor wydechowy?? jak taki wałek od swiatka zachowa sie w silniku SOHC?
Wiesz co, a dlaczego chcesz koniecznie sikac pod wiatr? Juz ci mowilem w innym poscie ze najskuteczniejszym i najtanszym sposobem podniesienia mocy bedzie swap glowicy albo calego silnika DOHC. Z tego jednego walka wiele nie uzyskasz.
A kolektora nie przerabiałem bo w przyszlosci planuje turbo. Tloki tez zalozylem o niskiej kompresji zeby pozniej nie musiec odprezac silnika. Dlatego taki kiepski wynik na hamowni narazie.
- Od: 12 wrz 2007, 18:42
- Posty: 2015
- Skąd: Sochaczew
- Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości