Dziwne chrobotanie w zakresie 2000-2500 obrotów

Postprzez bartwaw » 27 lip 2008, 14:13

Witam

od wczoraj zaobserwowałem dziwne chrobotanie dobiegające z silnika. Dobiega ono od strony akumulatora.
Słychać je w zakresie 2000 do 2500. Powyżej 2500 chrobotanie zaczyna ucichać.

Tutaj link do filmiku, wyraznie na nim słychać wspomniane chrobotanie
mazda1.wmv

Co to może być ??

Bartek
Ostatnio edytowano 27 lip 2008, 21:51 przez bartwaw, łącznie edytowano 1 raz
Mazda 6 2004r.
[url]www.igunia.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:35
Posty: 59
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY '04 Kombi

www.igunia.pl

Postprzez otiks » 27 lip 2008, 19:40

Na początek zdejmij osłonę silnika, dźwięk może pochodzić z zupełnie innego miejsca ale jest słyszalny tutaj bo osłona tłumi dość dobrze to co się dzieje pod nią, ma od spodu warstwę tłumiącą. W tym zakresie obrotów turbina zaczyna pracować, może to być to ale nie chcę źle wyrokować. Zdjęcie osłony pozwoli Ci na dokładniejszą lokalizację źródła.

Przy okazji do opisu tematu dopisz jakiego silnika to dotyczy żeby nie było wątpliwości.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez bartwaw » 27 lip 2008, 21:59

No nawet mnie nie strasz <nie> <szok>
Co w przypadku jak turbina, jaka to kwota ? Wymiana czy regeneracja ?
Tak się pytam już profilaktycznie by się przygotować :)
Mazda 6 2004r.
[url]www.igunia.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:35
Posty: 59
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY '04 Kombi

www.igunia.pl

Postprzez grzehoo » 27 lip 2008, 22:16

a masz alarm? to polecam sprawdzić mocowanie syrenki alarmu. W moim Focusie miałem chrobotanie w zakresie 1800 – 2500 obrotów i za cholerę nie było wiadomo co to jest. Nikt nie mógł znaleźć przyczyny. No i po roku poszukiwań okazało się że chrobocze luźno zamocowana syrenka alarmu.

Może to fałszywy trop, nie wiem...

pozdro
--
grzehoo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2008, 21:38
Posty: 113
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2008

Postprzez bartwaw » 27 lip 2008, 22:26

No alarm mam. Muszę zobaczyć.
Mazda 6 2004r.
[url]www.igunia.pl[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:35
Posty: 59
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 6 GY '04 Kombi

www.igunia.pl

Postprzez magicadm » 27 lip 2008, 23:28

Moim zdaniem to VACUM :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez arti.sa » 29 lip 2008, 08:58

magicadm napisał(a):Moim zdaniem to VACUM zeby
Troche niski ten przedział ale może być w końcu może i łopatki przy takich obrotach "świrują". bartwaw spróbuj odwrócić wirnik.
<b>Była madzia 6 TT czyli traktor TOP ;D</>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2007, 13:47
Posty: 271 (2/0)
Skąd: wschód
Auto: 9-5 aero 260hp, M2 DE 86hp

Postprzez lukaszp » 29 lip 2008, 09:59

magicadm napisał(a):Moim zdaniem to VACUM

Moim zdaniem też :)
Mi też chrobotało właśnie w takim zakresie obrotów – odwróciłem łapatki w Vacuum i narazie jest cicho. Zobaczymy jak długo.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6