Wycięcie katalizatora

Postprzez grodek » 23 lip 2008, 08:12

barren i ja tez juz wiem ze bez kata to nie dobry pomysł naprawde tak to tylko auto odzyskuje swoja pierwotna moc ale jak jest dobry kat to nic sie nie zmieni a koncowy bede zamieniał kiedys na ulterka ale na początek jakis kat i chyba bedzie to taki metalowy ale coraz bardziej przekonuje siedo tego bosala:] bo cena atrakcyjna a skoro mowicie ze dobre to moze warto?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez brii » 23 lip 2008, 08:23

Zdecydowanie warto :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Gramlic » 23 lip 2008, 10:08

Dzisiaj w IC kupiłem za 147 zł metalowy katalizator Bosala. Ceramiczny kosztował 240 zł.

Możecie wyjasnić jakie są główne różnice między nimi ? Tłumikarz powiedział, że ceramiczny jest cichszy, a gdzieś czytałem, że z kolei metalowy jest trwalszy. Jednak nie zamierzam jeździć autem 15 lat, także to akurat ma małe znaczenie. Jest jakaś różnica w przepływie spalin ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2007, 20:43
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BG 1.6i 16V `92

Postprzez Fiveopac » 23 lip 2008, 16:13

Metalowy jest odporny na uderzenia, nie brzeczy i przewaznie stawia mniejsze opory spalinom (zalezy oczywiscie od gramatury siatki).
Kupuj metalowy bez chwili wahania.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez grodek » 24 lip 2008, 08:48

a ten kat to jakis dedykowany do twojej madzi czy uniwersalny?? a czy inter cars zamawiałes i czekałes czy był odrazu?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Gramlic » 24 lip 2008, 09:05

grodek napisał(a):a ten kat to jakis dedykowany do twojej madzi czy uniwersalny?? a czy inter cars zamawiałes i czekałes czy był odrazu?


To jest katalizator uniwersalny , kwadratowy (mam nadzieję że wejdzie :) ). Z racji tego, że to część uniwersalna to mają na miejscu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2007, 20:43
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BG 1.6i 16V `92

Postprzez grodek » 24 lip 2008, 09:14

a jak wielki jest?? bo nie wiem czy by sie zmiescił u mnie, martwi mnie ze jest kwadratowy bo u mnie był tylko jeden kat i to ten pod spodem wiec troche nieciekawie bedzie jak bedzie wystawal taki kloc metalowy :P możesz go zmierzyc?
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Gramlic » 24 lip 2008, 14:56

grodek: Jednak oddaje tego kata, bo pogadałem z ludźmi, którzy robią układy wydechowe i powiedzieli, że kat te 5 koni zabierze. A gfaktycznie teraz mazda lepiej się zbiera na wysokich obrotach. Także w moim przypadku zamówię końcowy tłumik u gościa na allegro, który też robi dedykowane sprzęty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2007, 20:43
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BG 1.6i 16V `92

Postprzez Jacek176 » 24 lip 2008, 16:59

Pewnie nie powiem nic nowego ale dodam 3 grosze od siebie.
W seryjnym samochodzie, jeżeli fabrycznie wychodził z katem, wycięcie samego kata KOMPLETNIE NIC nie da.
Sprawdzałem kiedys na hamowni w Hondzie. Wycięcie kata dało przyrost 0KM i 1Nm.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2007, 18:42
Posty: 2015
Skąd: Sochaczew
Auto: MG ZS 180 2002r. (kiedyś była Mazda 323F BG 1.8 dohc 168KM)

Postprzez Lukano » 24 lip 2008, 18:06

Mnie właśnie padł katalizator i zatkał całkiem wylot spalin.
Panowie gdzie tanio kupić katalizator ?? Może coś w necie ?? Właśnie zaczynam szukać.
Starałem sie przeczytać ten temat. ale większość to spieranie co jest lepsze katalizator czy strumiennica.
Ja chce katalizator Bosala jak najtaniej ;) tyklko gdzie ?????
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Fiveopac » 24 lip 2008, 20:15

Lukano napisał(a):Panowie gdzie tanio kupić katalizator pytajnik

Intercars. Masz karte znizkowa to bedziesz w siodmym niebie.

Gramlic napisał(a):Jednak oddaje tego kata, bo pogadałem z ludźmi, którzy robią układy wydechowe i powiedzieli, że kat te 5 koni zabierze

Mnie np. katalizator dodal 12 koni... czas zmienic fachowcow.
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez grodek » 24 lip 2008, 21:30

Fiveopac ja to dodał 12km? co to za kat?? Gramlic mi tez lepiej teraz na wysokich sie zbiera ale na dole kiepawo wiadomo ze te silniki trzeba krecic wysoko zeby jechały ale jednak jakos wczesniej zdołu sie zbierął lepiej a teraz to do 3 tys to malan:P sa katy sportowe o zwiekszonym przepływie mozna taki zastosowac.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Fiveopac » 24 lip 2008, 21:50

grodek taki z intercars :) tyle za robilem caly wydech z katalizatorem i dwoma tlumikami. Jako ze nie odjelo a dodalo mocy, wiec smialo mozna powiedziec ze katalilzator w niczym nie przeszkadza.
Katalizator metalowy ma mniejsze opory przeplywu spalin i zwany jest wlasnie "sportowym".
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/33)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez keczu » 24 lip 2008, 22:05

Najlepiej zapytac na stacji diagnostycznej o wybor katalizatora i dobrania do pojemnosci silnika,analiza spalin(jesli wam zalezy zeby auto na serio przeszlo) to jedyny sposob zeby to sprawdzic ,a oni nie jeden juz taki widzieli, na pewno dowiecie sie ze te male kwadratowe uniwersalne(np bosal-wiem ze to ok firma) to nie najlepszy pomysl.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez grodek » 25 lip 2008, 08:42

ja zaryzykuje i chyba sie w taki mały kwadratowy zaopatrze nieługo.
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez Gramlic » 25 lip 2008, 10:42

Fiveopac napisał(a):Mnie np. katalizator dodal 12 koni... czas zmienic fachowcow.


Gadałem z ludźmi z elteca i z tomson racing, także nie z jakimiś tam "pierwszymi lepszymi" . W swojej ofercie posiadają katalizatory, także nie mają celu, żeby do nich zniechęcać.

Widzisz Fiveopac, jak masz robiony cały wydech to też inna rozmowa. Nie możesz na podstawie tego mówić, że sam kat Ci mocy dodał :)
Ale myślę, że tak naprawdę w każdym modelu to indywidualna sprawa. Najlepiej by było zrobić pomiary `przed` i `po` i wszystko byłoby jasne, bez "fachowców" i "porad".

grodek: Mam wrażenie, że u mnie też jest gorzej w zakresie niskich obrotów, dlatego czasem przyrost tych 2-3KM ( o ile w ogóle o jakimś przyroście można mówić) nie jest wart zmiany charakterystyki pracy silnika.

U siebie zmieniam końcowy przelotowy tłumik na przelotowo – komorowy i poza tym, że będzie ciszej to mam nadzieję, że jeździł też będzie lepiej.
Gdzieś wyczytałem, że do silników wolnossących lepiej pasuje właśnie tłumik komorowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2007, 20:43
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BG 1.6i 16V `92

Postprzez keczu » 25 lip 2008, 14:24

No to robilem dzis kolejne (diagnosta jestem :) )autko (peugot 206 tym razem) i nie przeszlo analizy(na wysokich obrotach).Nowy wydech i sliczny uniwersalni katalizatorek (ten maly kwadratowy)bosal nawet sonda byla nowa.Tak szczeze,to lepiej kupic zaniennik ale pod konkretny model(taka sama obietosc i ksztalt)troche drozej.I napewno nie pozbedziecie sie tego typowego metalicznego dzwieku przy wyzszych obrotach(z tym malym uniwersalnym).To tylko moje spostrzezenia odnosnie katalizatorow nie wiem jak sie przeprowadza analize na polskich przegladach i jakie sa normy emisji CO.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez majorkca » 25 lip 2008, 16:37

panowie mam pytanie mam wrazenie ze pada mi katalizator ( cos mi spalinami zaczyna smierdziec jak cofam autkiem przy otwartych szybach oczywiscie zaraz po odpaleniu ) z tego co tu piszecie to mam katalizator metalowy i teraz czy ten lekki smrodzik to oznaka konczenia sie owego kata czy poprostu cos innego siada ? dodam jeszcze ze ostatnio jakos bylem na diagnostyce i gosc az nie mogl uwierzyc ze mam az takie male spaliny stwierdzil " ma pan lepsze niz nowe auta " wiec juz nie wiem ????
i Love Mazda, Hate vw, Mitsubishi RULEZ
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?p=634613#634613 pierwsza magdalena :)
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 20:43
Posty: 184
Skąd: Nowy Sacz
Auto: jest M6 2.0b 141
colt 1.6
było mx-3 1.6

Postprzez Radek89 » 25 lip 2008, 16:46

kurcze zimne auto zawsze inaczej spala mieszankę niż ciepłe i zawse bedzie czuć spalinami jak się przygazuje na zimnym... moim zdaniem to normalne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 gru 2007, 21:36
Posty: 526
Skąd: WROCŁAW
Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]

Postprzez sps-snipers » 27 lip 2008, 14:20

Kolega wyżej ma racje,zawsze jak odpalisz autko na zimno to tak jest inna sprawa jeśli ci np;puszcza chmurke <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje