Żarówki H4

Postprzez GofNet » 30 sty 2005, 04:03

Tak też właśnie pomyślałem. O ile światła na pozycji i na włączonych mijania (oczywiście przód) z tyłu świecą się czterema żarówkami, o tyle STOP świecił się tylko po żarówce na lampę. Teraz jest po dwie <jupi>
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Pavlikos » 30 sty 2005, 17:03

ja Ci polecam OSRAM true blue light (bilux p43t) super zaroweczki ladnie swieca ma bialo niebiesko (10-30% blue ) dobra widocznosc ...... i wszystkich w..... bo swiatlo jest dosyc ostre, ja mam dobrze wyregolowane lampy ale oslepiaja ....:) wszystko oczywiscie zgodnie z prawem 55w <lol>
Jest jedna rzecz dla której warto żyć .... MAZDA .... i nie liczy sie nic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lis 2004, 14:57
Posty: 192
Skąd: kraków
Auto: mazda mx3

Postprzez termis » 31 sty 2005, 19:57

Hej to czyli u mnie w mazdzie 323 bg 92 hatchback i świecą mi aktualnie dwie od stopu, a wy mówicie, że powinny 4!!zaraz ide to sprawdzić!!
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2004, 10:08
Posty: 116
Skąd: kolobrzeg
Auto: toyota corolla E10

Postprzez termis » 31 sty 2005, 21:16

Tak jest, macie racje, teraz i mi się świecą cztery światła stopu. Miałem odcięte kable!! Fajnie co?? Ale teraz to wygląda super. Tak w nawiasie to jeszcze nie widziałem innej 323 bg z 4 światłami stopu, może mają być 2??
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2004, 10:08
Posty: 116
Skąd: kolobrzeg
Auto: toyota corolla E10

Postprzez GofNet » 31 sty 2005, 23:56

Moja jeździ tak od tygodnia <lol> <jupi> hahaha

Też miałem odcięte przewody. Widać w wersji nie na rynek USA tak jest fabrycznie robione, aby dostosować pojazd do panujących przepisów. Gdyż zauważ, że jeden STOP świeci się teraz (ten nowo podłączony) na czerwono, co zgodnie z polskim (i nie tylko) prawem jest naruszeniem przepisów.
Ale szczerze mówiąc mam to w <dupa> Wystarczy, że pozostałe elementy mam zgodne z przepisami.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Globy » 1 lut 2005, 01:25

A przepisy przypadkiem nie pozwalaja miec 4 swiatel STOP-u?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez termis » 1 lut 2005, 11:30

No nie wiem, popatrz na volvo, nowsze modele, wersja kombi- one mają po 4 światła stopu.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2004, 10:08
Posty: 116
Skąd: kolobrzeg
Auto: toyota corolla E10

Postprzez Globy » 2 lut 2005, 02:57

Jesli dobrze pamietam, kodeks, jest tam mowa o 4 swiatlach. Moja interpretacja jest taka, ze chodzi o punkty swiatla, a nie zarowki, czyli jeden reflektor jest liczony jako jedno zrodlo bez wzgledu na ilosc zarowek. Gdyby to uwzglednic, po dodaniu swiatla za szyna wychodzi 5 ;)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GofNet » 2 lut 2005, 19:00

A jak ktoś w spajderze montuje sobie światło STOP, które składa się z powiedzmy dziesięciu żaróweczek, to czy narusza Kodeks Drogowy, choć łącznie posiada trzy lampy ??

Ciekawa sprawa. Chciałbym poznać interpretację większej rzeszy użytkowników FORUM :)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Gość » 3 lut 2005, 01:13

Heyah!!!!

Czytając początek forum juz chyba wszystko jasne co i jak z tymi zarówkami ale........ <glupek2> Czy ktoś moze posiada jakies zdjęcia zeby porównać efekt PHILIPS BLUE VISION i GT 150. Czy lepiej postawić na troche "niebieskiego" szpanu, czy jednak róznica jest tak duza w widoczności i zakupic GT 150...?? Hmm... Obecnie smigam na jakichś +50% wiecej swiatla ale to wszystko malo do biksenonów :P To jedyne forum gdzie znalazłem coś o PHILIPSach :D

Pozdrawiam!!
Arek
Gość
 

Postprzez GofNet » 3 lut 2005, 01:20

Podróbki Xenon'ów są odradzane, bo to zwykła żarówka, tylko pomalowana na niebiesko, lub bańka stworzona z niebieskiego szkła. A co za tym idzie i światło jest przytłumione.
Natomiast Philips PowerPlus + 50% albo tym bardziej Philips Power2Night GT-150, to żarówki o wyjątkowej mocy światła, przy standardowym poborze prądu (55/60W).
Philips PowerPlus + 50% są topowymi żarówkami Philips'a, biorąc pod uwagę moc i jakość światła. Wprowadzono co prawda obecnie żarówki z trzema poziomami (warstwami) światła, ale ponoć trochę lepiej widać na nich w mgle i gorszych warunkach, ale nie przebiją Philips PowerPlus + 50% pod względem oświetlenia w nocy oraz efektu (totalnie białe światło z lekką poświatą w reflektorze).
Ja wybrałem Philips PowerPlus + 50%.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Gość » 3 lut 2005, 11:56

W takim razie nie opłaca mi sie wymieniać tych +50%... na GT 150?? Czy bedzie jednak widoczna różnica w świeceniu?? Chciałbym zobaczyc jakies fotki kto ma załozone BLUE VISION jak to wygląda :| Jakies real foto bo wszedzie spotyka sie "to samo" zdjecie które pokazuje ze one są lepsiejsze od normalnych, ja to wiem ale chciałbym nacieszyc sie widokiem BLUE nie kupując ich :P Hmm... w kropce jestem bo jednek troche kosztują :(
Gość
 

Postprzez GofNet » 3 lut 2005, 18:28

Zdjęcia z mojej wymiany zamieściłem na poprzedniej stronie. Ale to jest porównanie Philips Power2Night GT-150 ze zwykłymi H4. Philips BlueVisionUltra na pewno świecą słabiej, ale ich zadaniem nie jest świecić jasnym, mocnym światłem, lecz głównym ich celem jest bajeranckie wyglądanie – EXTRA DESIGN. Ja niebieskie Philips'y założyłem sobie tylko na pozycyjne z przodu, bo tu bajer może być, ale jako główne oświetlenie wybrałem przede wszystkim mocne i wyraźne oświetlenie drogi a bajer na drugim miejscu.

Sam musisz wybrać, czy zależy Ci na jakości światła, czy na szpanie :)

Poczytaj wypowiedzi ludzi, co mają takie niebieskie światałka. Twierdzą oni, iź w deszczowe dni takie światło wręcz wsiąka w mokry asfald, stając się niemal niewidocznym. Ale cóż... wybór nalezy do Ciebie...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Gość » 3 lut 2005, 23:19

GofNet chyba masz racje, moze i nie ma co przesadzać z tym BLUE :] Ale z drugiej strony ludzie piszą ze one tez są dobre <co?> Szczerze mójąc nie znalazłem innego forum gdzie ktoś sie wypowiadał na temat PHILIPSów. Chyba narazie pozostane przy moich +50%... one tez są spoko! A za to zamówiłem juz sobie BLUE VISION do postojówek :D teraz tylko cierpilwie czekać na przesyłke :) Wielkie dzieki!!!!

Pozdrawiam!!
Arek <co?>
Gość
 

Postprzez LUP » 4 lut 2005, 08:55

Witam
Od wczoraj na Philips Vision + 50% i efekt jest wyraźny.Wreszcie widze granicę snopu światła na jezdni. Nie wiem dlaczego, ale w 323c żarowki światel drogowych znajduja sie bezpośrednio za jedną warstwą szkła (tą nadajaca kształt przodu maski) co jest o.k. – natomiast żarówki światel mijania znajduja sie wewnątrz dodatkowego reflektora (schowanego pod ta w/w warstwą przez co światlo mijania musi przebić się przez dwie warsty szkła (pierwsza pionowa i po 10-15 cm ma jeszcze jedną tą w/w nadającą kształt) .Przypuszczam że właśnie dlatego światła mijania są tak mizerne.Zastanawiam się na rozebraniem reflektora i usunięciu tej wewnętrznej warstwy szkła z wew. reflektora .Może ktoś to robił?
Tak czy inaczej dopiero te żarówki (vision +50%) poprawiły ewidentnie widoczność.Zobaczymy jak będzie z trwałością , na razie polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Postprzez Gość » 4 lut 2005, 13:20

Bez kitu... !! :| Ja mam żarówy +30% więcej światła :( trzeba jednak coś z tym zrobić !!!! Z tego, co zrozumiałem z róznych źródeł BV są chyba bielsze od GT 150, mają wiecej tych kundli. :) GofNet widziałeś te i te światełka?? Doradź proszę, bo zdecydowałem się jednak na wymianę :) Które dają bielsze światło?? :] Już nie ważne, czy świecą niebiesko czy nie :(
Gość
 

Postprzez Albin1981 » 14 sie 2005, 02:36

Czyli do swojej 323F BG 1992r. mogę założyć Philips PowerPlus + 50% ?? Ale gdzie je kupić ?? Nawet na allegro nie maja. Ile będą takowe kosztowały (2 szt.) ??
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2005, 17:25
Posty: 32
Skąd: Limanowa
Auto: 323F BG 1.6 16V '92

Postprzez GofNet » 14 sie 2005, 03:46

Ja nie kupowałem żarówek Philips VisionPlus + 50% na światła główne (czyli mijania i drogowe H4 55/60W). Żarówki z tej serii wrzuciłem do świateł STOP'u (4 x tył) i kierunkowskazów głównych (2 x przód + 2 x tył).
Natomiast na światła główne obrałem topowe Żarówki Philipsa, które chyba do dziś są nie do pobicia przez produkty samego Philipsa !! Są to Philips Power2Night GT-150 H4 55/60W. Co prawda Philips wprowadził nowego typu żarówki na rynek: Philips NightGuide, ale do jazdy w normalnych warunkach są one gorsze, niż GT-150. Mają taki bajer, że światło jest w trzech odcieniach, dzięki czemu w czasie mgły i deszczu oświetlają drogę i pobocze najwyraźniej ze wszystkich żarówek Philips'a, ale niestety świecą standardowym natężeniem światła. No i nie są białe, tylko żółto-biało-niebiesko. Czyli defakto świecą na żółto :|

Co do żarówek Philips VisionPlus + 50% H4, to jest to ekonomiczna wersja Philips Power2Night GT-150 H4. Świecą trochę słabiej oraz jakość samego światła (odcięcie cienia) jest gorsza. Dlatego też kosztują 50% do 70% taniej, niż Philips Power2Night GT-150 H4.

Wspomniałeś, że nie ma ich w ofercie. Otóż są na Allegro w dziale:
<czytaj> Motoryzacja --> Części samochodowe --> Oświetlenie --> Żarówki.

Na przykład Philips Power2Night GT-150 H4 sprzedaje andreeas7 aktualnie na aukcji Philips power2night H4GT150 (numer 60388886) za 79zł za komplet (dwie sztuki). Niestety dosyć drogo, ale może dlatego, że obecnie nikt, poza nim ich na Allegro nie oferuje (brak konkurencji). Ja kupowałem je ostatnio za 59zł za komplet (dwie sztuki).

Dla porównania żarówki Philips VisionPlus + 50% można obecnie kupić u dekis na aukcji Żarówka H4 Vision Plus 50% PHILIPS 100%oryginal (numer 59729207) w cenie 23zł za sztukę (komplet: 46zł).

Żarówki Philips Power2Night GT-150 H4 dają mocne, białe światło z niemal niezauważalną niebieskawą poświatą. Światło jest bardzo symetryczne i precyzyjne. Występuje wyraźna briera odcięcia między światłem i cieniem. Znaki i drogowskazy nie tylko są oświetlane, lecz wręcz świecą w promieniach tych żarówek. Na dodatek ich żywotność jest nawet do czterech razy dłuższa, niż Philips VisionPlus + 50%, które potrafią się spalić niekiedy już po pół roku użytkowania.
ARO napisał(a):Z tego, co zrozumiałem z róznych źródeł BV są chyba bielsze od GT 150
Nie nie są bielsze. Żarówki Philips BlueVision świecą na niebiesko. Posiadają standardowy poziom światła, więc nie świecą widniej, niż zwykłe żarówki. Ba, świecą nawet słabiej !! Dlaczego? Ponieważ bańka tej żarówi jest wykonana ze szkła kobaltowego (barwionego na niebiesko), co nieco zmniejsza ich jasność. Oczywiście poza zaletą szpanerskiego koloru żarówek XENON'owych, mają one pewną wadę, z którą niektórzy nie mogą się pogodzić. Mianowicie w czasie deszczu światło na asfalcie ginie, jakby wsiąkało w niego. Wtedy widać bardzo słabo, co jak się domyślasz, zauważalnie wpływa na bezpieczeństwo. Nie dość, że słabiej świecą, to jeszcze na dodatek światło znika na mokrej, czarnej powierzchni asfaltu.

Dlatego się na nie nie zdecydowałem !!

Jeśli dokładnie czytałeś moje posty w tym temacie, to zapewne wiesz, dlaczego akurat tak dobrałem żarówki. Aby tego ponownie nie powtarzać podsumuję to tak:
Extra mocne i białe, wyraźne światło na przód. Bardzo mocne światło na kierunki i światła STOP'u. Niebieskie światełka w pozycję dla bajeru – na postoju fajnie wygląda, a poza tym (zwłaszcza zimą) owe niebieskie światełka Philips BlueVision dają niebieską poświatę, dzięki czemu na śniegu widać, jakbym miał XENON'y.

PS. Nie raz mi się już zdażyło, że jadąc na trasie lewym pasem ruchu przede mną zjeżdzały auta, typu BMW, Mercedes, czy VW. Gdy wyprzedziłem takiego delikwenta, to ładnie musiał być zdziwiony, że to nie jakaś fura za setki tysiące złotych, tylko stara, wysłużona Mazda 323 BG :)
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Grzegorz » 16 lis 2005, 19:13

Cześć wszystkim,
Z powyższego wynika, że wśród zwykłych żarówek GT150 P2N są chyba najlepsze, lecz nie ma ich w wersji H1. Zatem dla użytkowników aut z żarówkami H1 pozostaje więc chyba wybór pomiędzy:

– PHILIPS VisionPlus + 50%
– HELLA Light Power + 50%
– OSRAM SilverStar + 50%
– LUMIKO White

Może koledzy mający z kilkoma z nich doświadczenie wypowiedzą się na ten temat, aby spróbować (o ile to w ogóle możliwe) wyłonić tą jedną. Myślę, że osobę szukającą dobrych H1 (w tym i mnie) bardziej zainteresuje kwestia efektywnego oświetlania przedpola jazdy aniżeli cena (choć wszystkie kosztują chyba podobnie).

Więc jak? Może wyjaśni się w końcu odpowiedź na pytanie, stawiane myślę że przez wiele osób.

Dzięki,

pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 6 gru 2003, 00:45
Posty: 7
Skąd: Białystok
Auto: 626 Cronos 2.5V6 94r w manualu

Postprzez LUP » 19 lis 2005, 13:18

Zatem dla użytkowników aut z żarówkami H1 pozostaje więc chyba wybór pomiędzy:

– PHILIPS VisionPlus + 50%
– HELLA Light Power + 50%
– OSRAM SilverStar + 50%
– LUMIKO White


Mogę wypowiadać tylko na temat H1 – VP 50% i polecam !!!

I jeszcze pytanie czy H3 wejdą odpowiednio do gniazda H1 ? , a jeśli tak to może by poszukać czegoś ciekawego w opcji H3.

LUP
323/BG/hb/1.3i/16V/91r oraz 323C/BA/1.5i/16V/94r /Samochody są jak ludzie – niezależnie od marki, dobre i złe a problem polega na tym żeby się w porę zorientować kto jaki jest...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2004, 11:50
Posty: 140
Skąd: Kraków
Auto: 323

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki