Problem ze Stag 300 w Mazda 323F BA 1.5 16v

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez soul » 23 lip 2008, 09:02

sonda nie zostala podpieta, w mazdzie wysteepuja sonda 0-1V, w stagu podpiecie sondy nie ma wplywu na prace sterownika, podlaczana jest tylko do wgladu jezeli ktos chce widziec sygnal na oscyloskopie w programie... bawiles sie juz mnoznikiem? na gazie sonda dziala tak samo jak na benzynie....
sonde podlacza sie do rozowego kabelka w stagu. pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Tasior » 23 lip 2008, 09:04

Tak sobie poczytałem, a może u m nie zamiast podłaczyć się do lambdy podłaczyli sondę UEGO, ona ma zakres do 5V?? Jest to możliwe?? Jak??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Tasior » 23 lip 2008, 09:10

Zjem śniadanie i ide podnieść mnożnik tak jak mówiłeś. Poźniej już raczej nie robić autokalibracji?? Robić jazde z laptotem i sprawdzić czy jest ok?? Bo wykasowanie map benzyny i gazu przy ustawionym mnożniku wiąże się z jego zmianą czy mnożnik zostanie a ja utwierdze się w przekonaniu że nowe mapy gazu będą si,ę pokrywać??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez soul » 23 lip 2008, 09:25

nic nie podlacyli zadnych sond uego itp itp... napiecie 3,iles tam stag wskazuje gdy sonda nie jest podlaczona... jak zrobisz autokalibracje to ten mnoznik co ustawisz znowu spadnie na dol wiec jej nie rób... jazde rób z laptopem .. kasowanie wykresow benzyny i gaazu nie wiaze sie ze zmiana mnoznika... mnoznik ustawiasz Ty sam i sam sie nie przestawia no chyba ze po autokalibracji... a zielony i niebieskie wykres pomaga Ci wlasnie w ustawianiu mnoznika tak by sie te wykresy pokrylu... bierz laptopa ze soba podnies mnoznik i w droge.. zrob 10km i popatrz jak zachowuje sie zielony wykres... najellpepiej zrob screeny jak juz pokombinujesz i wrzuc.. pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Bogumił » 23 lip 2008, 11:22

Tasior gdzie kupiłes ten kabel do diagnostyki gazu i skad wziołes ten program ja tez bym sobie kupił i sie pobawil z tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez Tasior » 23 lip 2008, 11:43

Na Allegro, np:
http://www.allegro.pl/item402804967_int ... enith.html
lub
http://www.allegro.pl/item401117856_int ... _vers.html
Ja uzywam tego pierwszego, działa bez problemów. MOzna też zrobić samemu, ale tak jest szybciej. Widziałem w necie schematy i sterowniki.
Do tego polecam program i sterowniki firmowe:
strona firmowa: http://www.ac.com.pl/
program: http://www.ac.com.pl/autogaz/programy/p ... 14.1.0.exe
sterownik pod WinXP: http://www.ac.com.pl/autogaz/programy/p ... .02.04.exe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Tasior » 23 lip 2008, 14:24

No i cały dzień mi sie zeszło prawie, sporo gazu i benzyny spaliłem ale chyba warto było :)
Musiałem dodać jeden dodatkowy punkt do wykresu mnożnika, bo za chiny nie dało się tego zrównać.
Teraz to wygląda tak:

Obrazek

A wykres odchyłki tak:

Obrazek

Podniosłem tylko mapę mnożnika, nie robiłem żadnych zabaw ze zmiana ciśnienia na reduktorze, jeśli będzie potrzeba to się tym zajmę, ale teraz musiałem od czegoś zacząć :)
Co sądzicie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez soul » 23 lip 2008, 15:32

no jest lepiej.... ja lubie sie bawic wykresami... nie wiem czy jest roznica w komputerach benzynowych silnika Z5 przed liftem i po lifcie ale u mnie mapa benzynowa ma troche inny ksztalt.... Radzilabym Ci zrobic reset sterownika benzyny odlaczajac na minute kleme od akumulatora, pojezdzic troche na benzynie i zobczysz ze mapka benzyny ulozy sie inaczej... teraz mapa moze byc rozjechana przez to ze na gazie bylo ubogo i komputer musial wydluzac czas wtrysku... to tylko moja propozycja...

przestalo szarpac itp??......
aaaaaaa jeszcze jedna sprawa

u mnie gdy gwaltownie dodam gazu i zaraz puszcze tez szarpie... szarpie tez gdy mocno dodam gazu takie jedno szarpniecie... ale to bardzo slabo czuc... no i chcialem tez zauwazyc ze silnik Z5 ma dotryski czyli podaje jeszcze gaz/benzyne chwile po puszczeniu pedalu gazu... nie zawsze sterownik gazowy sobie z tym radzi i stad moga byc szarpania pzdr.

no i jeszcze jedna sprawa... widac... kolega podniosl mnoznik do wartosci takie jakie powinny byc... powyzej 1 nie wyzej niz 1.4/1.5.... bez zmian w cisnieinu i dyszach i wykresy sie pokrywaja... wiec ingerowanie w mechanike nie ma tutaj najmniejszego sensu.... ustawienie mnoznika ponizej 1 nie wplywa korzystnie na prace sterownika STAG


podsumowuajac... jest ok... nie trzeba grzeac w dyszach i cisnieniach itp, wykresy pokrywaja sie mniej wiecej w zakrsie gdy mnoznik jest od 1 do 1.2 wiec instalacja mechanicznie jest dobrana DOBRZE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Tasior » 23 lip 2008, 15:45

Zrobię reset kompa samochodu, jak tylko będę miał czas. Wtedy trochę pojeżdżę autem na benzynie i na gazie i wtedy zczytam mapę ze sterownika, zobaczymy jaka bedzię??
Czy szarpanie przestało...nie wiem, ale dzis jadę autem dalej to na pewno zauważę jeśli będzie lepiej.
Odnośnie dotrysku, czyli podawania jednocześnie gaz i benzynę...to właśnie wersja 27 ma obsługę dotrysku, dlatego też postanowiłem ją wgrać do sterownika.
Jak tylko zrobie ten reset komputera to postaram sie wtedy jeszcze raz uaktualnić mnożnik, żeby mapy sie pokryły. Jednakże, na stronie producenta gdzieś wyczytałem ze STAG 300 może po pierwszej kalibracji nie wziąć sobie jej za bardzo do serca, dlatego zalecają przeprowadzać ja dwa razy.
Wiec pewnie niedługo będę znowu ustawiał mapę, po resecie komputera samochodu i dwóch kalibracjach...
Więc roboty sporo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez soul » 23 lip 2008, 15:55

nie rób znowu autokalibracji, to nie ma sensu... znowu mnoznik ustawi sie na 8... zaufaj mi u mnie jest to samo... juz robilem z 10 autokalibracji i za kazdym razem mnozink wychodzi prawie tkai sam jak u CIebie i trzeba go podnosic powyzej 1 i auto jezdzi super. po resescie kompa pojezdzij najpierw na benzynie... lekko i czasami depnij przeciagnij ja tak na 2 do 5000rpm i na piatym biegu lub na czwartym troche tak powyzej 130km/h.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Tasior » 23 lip 2008, 16:32

Tak robilem teraz, ale skoro mam zrpbic reset kompa i mapy benzyny sie zmienia to i moga sie zmienic mapy gazu, bo ta krzywa mnoznika jest krzywą w róznych zakresach wiec moze nie odpowiedac.
Ale zobaczymy, jak wypadnie jazda probna dzisiaj :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez bzzyczek » 23 lip 2008, 16:58

Jak zrobisz reset kompa chyba warto zrobic ta kalibracje a potem zebrac od nowa mapy. Tylko taka uwaga: jak juz zbierzez mape benzynowa to warto ja zablokowac przez zaznaczenie "ptaszkiem" Blokuj pod wykresem. Spowoduje to ze jak pozniej bedziesz zbieral mape gazowa i ustawial mnoznik mapa benzynowa nie bedzie sie przestawiac.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Bogumił » 24 lip 2008, 00:24

Tasior Dzieki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez soul » 24 lip 2008, 10:27

bzzyczek napisał(a):Jak zrobisz reset kompa chyba warto zrobic ta kalibracje a potem zebrac od nowa mapy.


nie ma takiej potrzeby... do zbierania map od nowa wystarczy je wykasowac, nie trzeba robic autokalibracji!!!


bzzyczek napisał(a):Spowoduje to ze jak pozniej bedziesz zbieral mape gazowa i ustawial mnoznik mapa benzynowa nie bedzie sie przestawiac.


a niby jak ma sie mapa benzyny przesuwac podczas jadzy ba gazie?????????????? blokowanie mapy benzynowej nie ma wogole sensu ... poniewaz komputer benzynowy caly czas adaptuje sie do warunkow jazdy itp itp
blokada jest bez sensu...

polecam forum firmy AC

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez bzzyczek » 24 lip 2008, 12:22

soul napisał(a):nie ma takiej potrzeby... do zbierania map od nowa wystarczy je wykasowac, nie trzeba robic autokalibracji!


Moze nie takiej potrzeby ale wydaje mi sie ze jak zrobisz reset kompa to mozna zrobic kalibracje, nie powinna zaszkodzic. Przeciez STAG pobiera informacje podczs kalibracji z kompa benzynowego.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez soul » 24 lip 2008, 12:41

tak ale po co robic kalibracje z komputera ktory dopiero co zostal zresetowany i jeszcze nie zostal zaadoptowany do jazdy na benzynie ? i po co robic autokalibracje zeby mnoznik znow sie zresetowal ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez bzzyczek » 24 lip 2008, 14:14

bzzyczek napisał(a):Moze nie takiej potrzeby ale wydaje mi sie ze jak zrobisz reset kompa to mozna zrobic kalibracje, nie powinna zaszkodzic. Przeciez STAG pobiera informacje podczs kalibracji z kompa benzynowego.


Moze troche zle napisalem ale chodzilo mi o to ze mozna zrobic tak:
zesetowac kompa benzynowego przejechac troche na benzynie, tak zeby komp zaadoptowal do jazdy na benzynie,
potem autokalibracja, zbieranie mapy benzynowej, po wyrysowaniu przez program mapy benzynowej mozna ja zablokowac, a potem przelaczenie na gaz i zbieranie mapy gazowej w takich samych warunkach jak zbierana byla mapa benzynowa (tak sama trasa, podobny styl jazdy), korekta w trasie mnoznika tak zeby mapy sie pokryly.
Jak jest podpieta sonda mozna oblukac czy na wysokich obrotach przy pelnym obciazeniu sonda wskazuje bogata mieszanke. Ja tak robilem i jest wszystko w porzadku zadnego szarpania.
Kazdy sposob jest dobry wazne zeby byly pozytywnwe efekty :) :) :)
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Tasior » 24 lip 2008, 16:33

Być może, tylko że u mnie nie ma podłączonej sondy :)
A wrażenia z jazdy...powiem tak, miłe :) Zdecydowanie lepiej, jak dodam mocno gazu jest takie 1 może 2 malutkie szarpnięcia a później ładnie ciągnie, nawet na 5 biegu i od 1500 obrotów!! A wcześniej to była jazda bez trzymanki!! Takie mam wrażenia, ale chwilowo jestem w szoku po takiej poprawie, wiec jak ochłonę to pewnie więcej zauważę :)
No i na pewno wymienię kopułkę i palec i może obejrzę dokładnie znowu aparat, chce już zrobić na cacy wszystko bo mam urlop i trochę więcej czasu. A do tego na pewno obroty, nadal skaczą choć na wolnych już trochę mniej (na gazie też) więc na pewno jest poprawa!!
Ale dziś zauważyłem że mapa benzyny sie przesuwa, wiec zrobię ten reset kompa i od nowa wszystko
ustawie.

bzzyczek PS. A jak sprawdzić kiedy mieszanka jest zła, jakie wtedy wskazania będzie miała sonda?? Bo w sumie to mogę sobie podpiąć miernik :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez bzzyczek » 24 lip 2008, 18:12

Jesli podepniesz sie miernikiem po sonde to w sumie mozesz sprawdzic jak zachowuje sie na benzynie, a potem sprawdzic wskazania na gazie. U mnie sonda podczas jazdy do jakis 4 tys faluje sobie z zakresie od 0-1V, jak depniesz wyzej sonda pokazuje caly czas bogata miesznke okolo 0.8V
Szkoda ze nie masz podpietej sondy wtedy wszystko ładnie widac. :)
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Tasior » 24 lip 2008, 20:18

Wiem, ale moze podepne sam, tylko boje sie utraty gwarancji, a zostalo jeszcze troche :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy LPG