LPG a zwiększone zużycie oleju

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez ptasiorop » 22 lip 2008, 22:41

Po założeniu gazu moja Mazda zaczęła brać olej jest to 626 1998 r. 90 km sedan 1.8. Słyszę bardzo różne opinie na temat tego zjawiska. Niektórzy mówią, że to uszczelniacze inni że uszczelka, a ostatnio usłyszałem, że po gazie będzie brać i ciężko z tym coś zrobić bo koszty naprawy będą wysokie a efekt może być nie taki jak potrzeba. Proszę o radę w tej sprawie. olej jest półsyntetyczny Mobila. Zaproponowano mi mineralny, który może uszczelni silnik. Płyn w chłodnicy trzyma stan, auto się nie grzeje. Proszę o pomoc!!!
Mario
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 21:33
Posty: 5
Skąd: Warka
Auto: Mazda 626 1998 r. 1.8 sedan90k

Postprzez Hugo » 22 lip 2008, 22:53

ptasiorop napisał(a):Zaproponowano mi mineralny
Zarżniesz silnik szybciej niż Ci się wydaje. Posiada on hydrauliczne popychacze zaworów i musi pracować conajmniej na półsyntetycznym oleju. Przed założeniem LPG nie brała oleju wcale?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez STEffAN » 23 lip 2008, 03:25

jaki gaz załozyłeś?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 12:02
Posty: 217
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE 2.5 V6 GT :)

Postprzez GILB » 23 lip 2008, 05:53

być może miałeś syf na pierścieniach tłokowych który został wypłukany przez gaz dlatego olej ucieka,
przy jakim przebiegu założyłeś instalację?
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez nemi » 23 lip 2008, 07:16

Hugo napisał(a):Posiada on hydrauliczne popychacze zaworów

Nie ma.


Nie lej mineralnego – nic, ale to kompletnie nic nie da.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez ptasiorop » 23 lip 2008, 21:17

Nie jestem w stanie napisać czy brała olej przed założeniem gazu ponieważ praktycznie od razu założyłem instalację. Gaz sekwencyjny.
Mario
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 21:33
Posty: 5
Skąd: Warka
Auto: Mazda 626 1998 r. 1.8 sedan90k

Postprzez ptasiorop » 23 lip 2008, 21:18

Przebieg 186 000
Mario
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 21:33
Posty: 5
Skąd: Warka
Auto: Mazda 626 1998 r. 1.8 sedan90k

Postprzez ram » 23 lip 2008, 22:48

ptasiorop napisał(a):Nie jestem w stanie napisać czy brała olej przed założeniem gazu ponieważ praktycznie od razu założyłem instalację. Gaz sekwencyjny.

Sądzę, ze to zbieg okoliczności. Nasze modele przy tym przebiegu maja skłonnośc do zapiekania się pierścieni i brania oleju. Nie ma to związku z instalacją gazową. Ja mam auto 2 lata, gaz załozyłem rok temu, a dymienie na zimnym silniku i branie oleju objawiło sie 3 miesiące temu.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez ptasiorop » 24 lip 2008, 21:25

No cóż pozostaje kupić dodatkowe litry oleju i dolewka. Akurat w moim przypadku dymienia jeszcze niema.
Mario
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 21:33
Posty: 5
Skąd: Warka
Auto: Mazda 626 1998 r. 1.8 sedan90k

Postprzez ram » 24 lip 2008, 23:43

Pytanie zasadnicze – co to znaczy, że zaczął brać olej?
U mnie na początku wystarczyło pół litra na dolewki między wymianami. A później dodatlowy litr. I po kilku miesiącach pojawił siedym :–(
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2006, 18:03
Posty: 168
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GW 1,8i 98r. LPG SGI

Postprzez ptasiorop » 25 lip 2008, 17:38

No cóż i ja będę oczekiwał na ten nieszczęśliwy dzień. Wynika z tego wszystkiego, że nic sie nie da zrobić z tą sytuacją. Jeśli ktoś może ma jakieś rozwiązanie tego tematu to czekam.
Mario
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 21:33
Posty: 5
Skąd: Warka
Auto: Mazda 626 1998 r. 1.8 sedan90k

Postprzez Sylwek_626 » 12 wrz 2008, 13:49

Ja mam już 3 -cią mazde , poprzednia 626 comprex diesel , natępnie 323s benzyna , teraz 626 1,8 i wszystkie mi dymiły na zimnym silniku . Zadna jednak nie "brała" oleju , wystarczyła kapka dolewki od wymiany do wymiany.
Obecna mazda jest z instalacja gazową , auto mam od m-ca spadku oleju jeszcze nie zauważyłem . Wczoraj robiłem rozrząd , wyminiłem olej zobacze czy bierze. Rura wydechu jest okopcona :( może być to zły znak :|
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez sp1808 » 12 wrz 2008, 20:00

to że rura wydechowa jest okopcona to nie znaczy że bierze olej,ja też mam okopconą a nie kopci i nie bierze oleju to jakto jest wreście z tą rurą? :|
kocham anie
Początkujący
 
Od: 27 sie 2008, 06:42
Posty: 12
Skąd: kalisz
Auto: mazda 6 2,3 awd kombi 162KM.bp/lpg

Postprzez Sylwek_626 » 12 wrz 2008, 20:39

sp1808 napisał(a):to że rura wydechowa jest okopcona to nie znaczy że bierze olej,ja też mam okopconą a nie kopci i nie bierze oleju to jakto jest wreście z tą rurą? :|


No nie wiem jak jest z Twoją rurą :D moja jest okopcona :D
Na pomiarach spalin wszystko mieściło się w normie . Wiadomo że rura musi mieć troche sadzy , jednak jak na moje oko jest jej za dużo w porownaniu z poprzednią mazdą z podobnym silnikiem tyle że bez gazu. Może jakiś spec się wypowie ? :|
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez riffdiktator » 12 wrz 2008, 23:33

Też mam końcówkę tłumika okopconą, ale to wynikało raczej z tego, że miałem sondę padniętą i była za bogata mieszanka. No ale skoro spaliny wyszły u Ciebie ok, to faktycznie dziwne.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 00:43
Posty: 23
Skąd: Łódź
Auto: 626 2.0 GE Hatchback '96 + LPG

Postprzez Sylwek_626 » 15 wrz 2008, 21:22

Macie także rano problemy z opalaniem ? Jak było ciepło Madzia paliła od pierwszego strzała , teraz za trzecim zapala . W dieslu rozumiem ,ale w benzynie chyba być tak nie powinno co ? Pytam, bo w okresie zimowym zwasze mialem diesla :D
"Są tylko 3 prawdziwe sporty: walki byków, alpinizm, automobilizm. Reszta to tylko gry..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2006, 09:29
Posty: 100
Skąd: Łódź

Postprzez riffdiktator » 15 wrz 2008, 22:07

Mi za pierwszym, ale dłużej muszę kręcić. Ale raczej to wina słabego akumulatora i/lub kiepskich przewodów WN.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lip 2008, 00:43
Posty: 23
Skąd: Łódź
Auto: 626 2.0 GE Hatchback '96 + LPG

Postprzez Maroq » 16 wrz 2008, 00:47

każdy silnik bierze olej tyle ze na benzynie jego ubytek jest uzupelniony niespalona benzyna a raczej pozostalosciami po niej , po przejsciu na gaz nei ma takiej moziwosci a wiec na miarce widac efekty, kwestia ile ubywa jak litr na 3-4 tys to bym nie brał do bani :] a jak litr na 1tys no to wymiana pierscionkow i uszczelniaczy powinna pomoc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2007, 20:48
Posty: 76
Skąd: Gdańsk/Giżycko
Auto: 6 GY 2.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy LPG