Problem ze Stag 300 w Mazda 323F BA 1.5 16v

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez Tasior » 22 lip 2008, 15:41

Witam.
Dzis stwierdziłem że dosyć już podszarpywania i czas się za to zabrać. Mianowicie, kupiłem kablek i pojezdzilem troche z kompem i mam wykresy. Ogólnie jak przeglądałem forum i czytałem instrukcje to chyba nie powinno być tak jak jest.
Podczas kalibracji sterownika (po upgrade z wersji 23 do wersji 27) pokazalo mi komunikat iż mam za duże dysze.

Jakies sugestie co może być nie tak i co z tym zrobić??
Dodam że nie ma znaczenia czy mam nowe świece czy stare i jakie mam przewody, zawsze podszarpuje tak samo, zwlaszcza na wyższym biegu jak wcisne ,mocniej pedał gazu. Na benzynie to zjawisko nie występuje.
Aparat zapłonowy został zabezpieczony zgodniez przepisem na forum...nie wiele to pomogło.

PS. Stag 300 + Reduktor Tomasetto + Valtec/Rail (żołte) 1 Ohm

Obrazek
Ostatnio edytowano 22 lip 2008, 18:48 przez Tasior, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Bogumił » 22 lip 2008, 17:19

Witam ja mam tez stag 300 i mi szarpie jak dodam gwałtownie gazu z 2 tys. obr. zawsze i tez wszystko wymieniłem i na goracym silniku jak podjeżdżam w korku da sie cos z tym zrobić na tych wykresach sie nie znam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2007, 00:58
Posty: 46
Skąd: Słup k.Garwolina
Auto: 323F 1,5BA 94r,GAZ STAG 300 mazda 6 2,0 b/gaz, 2003r.

Postprzez Tasior » 22 lip 2008, 17:37

Mam podobny problem zeby nie powiedziec taki sam. Jak dodam gwaltownie gazu w tym nizszym zakresie (od 700 do ok 2500rpm) to mi szarpie, powyżej juz nie. Przed chwila onejrzalem swiece (choć są nowe dedykowane – Denso) idealne!! Przewody oglądałem wczoraj w nocy – idealne, zero przeskoków iskry!!
Jak podłaczyłem komputer to zauważyłem ze co pare sekund jest mały zanik obrotów, tak jakby dziura która trwa ułamek sekundy i widac takie dołki na oscyloskopie w programie AcGasSynchro 1.14.1.0.
A co da sie z tym zrobic?? własnie nie wiem, liczyłem ze moze ktos coś wie i moze cos podpowie.

PS. Bogumił Wrzuć wykres map wtrysku i parametrów, porównamy to może do czegoś dojdziemy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez bzzyczek » 22 lip 2008, 18:11

Tasior napisał(a):Jakies sugestie co może być nie tak i co z tym zrobić
Dodam że nie ma znaczenia czy mam nowe świece czy stare i jakie mam przewody, zawsze podszarpuje tak samo, zwlaszcza na wyższym biegu jak wcisne ,mocniej pedał gazu. Na benzynie to zjawisko nie występuje.
Aparat zapłonowy został zabezpieczony zgodniez przepisem na forum...nie wiele to pomogło.


Witam na początek proponuje podnieść linie mnożnika (pomarańczowa) tak żeby wykresy pokrywały się.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Tasior » 22 lip 2008, 18:27

bzzyczek No dobrze, to już cos. A jak, jeśli można zapytać??

Dodam jeszcze bo chyba tego nie dopisalem, ze podczas kalibracji pokazalo mi komunikat iż mam za duże dysze (wieć chyba trzeba obniżyć ćisnienie??), wtedy mnożnik powinien sie podnieść, zgadza sie?? jak to zrobić, programowo czy fizycznie gdzieś na reduktorze??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez bzzyczek » 22 lip 2008, 18:42

Linie mnożnika podnosisz klikając na żółty punkt i strzałką do góry na klawiaturze musisz podnieść 2,3,4 punkt od lewej najlepiej w czasie jazdy podnosisz punkt i sprawdzasz czy zielony wykres sie podnosi do momentu az linie sie mniej wiecej pokryją to proponuje na początek.
Jesli nie pomnożę to musisz obniżyć ciśnienie na reduktorze nie wiem jaki masz reduktor ale pewnie alaske jest tam po środku taka śruba kręcisz nia nie pamiętam w która strone ale jak masz podpietego lapka mozesz od razu sprawdzać czy cisnienie spada. Jak juz uda Ci sie zmniejszyc cisnienie mysle ze na jakies 0.9 -1bar to musisz zrobic kalibracje i sprawdzic jak wyszla linia mnoznika i potem znowu jazda i ustawianie map
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Tasior » 22 lip 2008, 18:50

Ok, to zrobie tak jak mowisz. A czy nie lepiej jest obniżyć ciśnienie na reduktorze??? Czy wtedy mnożnik się sam nie podniesie??

PS. zrobilem juz upgrade opisu, mam Tomasetto. A czy mogłbyć wrzucic swoje mapy i parametry lub podesłać?? Ciekawe czym się rożnią??? U ciebie wszysto w porządku?? Jaka masz konfiguracje??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Tasior » 22 lip 2008, 18:52

No i jeszcze jedno, na wykresie RPM, dokładnie nad klawiszem PLAY, mniej więcej na wysokości 1,4 :) widac taki dołek na płaskim wykresie, to właśnie te drażniące zaniki – dziury w obrotach :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Hazu » 22 lip 2008, 19:37

Tasior
To to talne bagno co oni Ci zrobili
Po pierwsze musisz mieć znacznie mniejsze średnice dysz.
mnoznik po kalibracj nie powinien być niższy od 1 ale nie wyższyod 1,5
wskazane jest aby przy najdłuzszych czasch wtrysku mnoznik był bliski 1.

Póki nie wymienisz dysz (można zalutować jak się potrafi) nie ma sensu nic ustawiać

Można trochę zmniejszyć ciśnienie na reduktorze do 1 bara ale to za wile chyba nie pomorze

Pamiętaj że po wymianie dysz czy przestawieniu reduktora robisz autokalibrację.

Powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Tasior » 22 lip 2008, 19:41

A jak sprawdzić jakie ma dysze?? Chodzi o te wkrecane do kolektora wlotowego??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez Hazu » 22 lip 2008, 20:25

Chodzi o dysze wkręcane w listwę wtryskową.

Kup sobie wiertła od 1,5 do 2,2 co 0,1 mm bedziesz wtedy wiedział na czym stoisz

Na razie proponuje zmniejszyc ciśnienie wkrętem na reduktorze nawet do 0,9 bar-a
a później przeprowadzić autokalibrację jeżeli mnożnik dalej będzie poniżej 1 to trzeeba zmniejszyć dysze (zalutować ,wywiercić 1,5 a póżniej zwiekszać asz mnożnik będzie właściwy.
dopiero wtedy na drogę zebrać mapę benzyny , zablokować i zebrać mapę gazu później ewentualnie korygować ręcznie mnożnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez soul » 22 lip 2008, 20:55

z tego co zauwazylem, tez mam Z5 i Staga i tomasetto, po kalibracji w tej kombinacji silnika sterownika i reduktora mnoznik jakby sie nie ustawilo cisnienia dysz itp wychodzi za nisko... u mnie wygladala sytuacja podobnie... co do Twojego wykres ucisnienie jest ustawione ok 1,1 bara idealnie... poprostu podnies mnoznik w calym zakresie do okolic 1-1,2 i to jak najszybciej bo teraz to jest taka kaszanka ze balbym sie na tym jezdzic
!!!

narazie nie ruszaj dysz, zostaw je.. podnies mnoznik... mniej wiecej tak jak jak na wykresie ktory ja wrzucilem... tak to wyglada u mnie :

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez Tasior » 22 lip 2008, 21:44

soul A u ciebie to mnożnik był podnoszony ręcznie czy sam się tak ustawił?? Bo skoro u mnie ustawia się źle to ciekawy jestem co jest nie tak?? Jakie są u ciebie średnice dysz?? Jakie masz wtryski?? Też 1 Ohm (żółte) ??

A do tego zastanawia mnie, dlaczego masz na sondzie Lambda1 aż tak niskie napięcie??
No i zastanawia mnie co oznaczają parametry które zaznaczyłem na swoim zrzucie w czerwonym kółeczku??

A czym może zakończyć sie jazda na takim mnożniku, pytam z ciekawości, bo jakoś nikt się tym nie przejmował wczesniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez bzzyczek » 22 lip 2008, 22:08

Ja mam u siebie dysze 2mm i cisnienie na reduktorze 1.1 bara i mnoznik wygląda bardzo podobnie jak u kolegi soul. Tylko ja mam inne wtryski niebieskie 3 ohm.
U ciebie linia mnoznika ustawia sie za nisko bo masz za duze dysze sprobuj najpierw obnizyc to cisnienie, kalibracja i zobaczyc jak wyjdzie mnoznik, moze da sie ustawic bez lutowania dysz.
Nie wiem czy masz wogole podłaczona sonde ale Lambda1 powina oscylowac bodajze od 0-1V.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Tasior » 22 lip 2008, 22:15

To znaczy ze nie mam jej podlaczonej?? To jak gazownicy to podlaczyli albo co podłaczyli!! ?? A potrzebna ona jest wogóle do czegos?? Na co ona wpływa i czy to jest sonda lambda z analizy spalin z kolektora wylotowego?? Ta czteroprzewodowa???
Jutro podnosze mnożnik zeby wykresy sie pokrywały i zobacze co bedzie.

A tak przy okazji to nasuwa mi sie pytanie, czy na reduktorze może być ustawione cisnienie poniżej 1 Bara czy raczej nie powinno być??

No i pytanie, jaka jest różnica w zastosowaniu wtrysków o małej impedancji?? Sa szybsze, ale co to daje ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez bzzyczek » 22 lip 2008, 22:46

Ogolnie sonda nie jest potrzebna do prawidłowego działania instalacji raczej przydaje sie do jej ustawienia.
U Ciebie chyba nie jest podłączona bo jesli screna robiles na odpalonym silniku to powinna tak jak u kolegi soul na dole taka rozowa pofalowana linia.

Tasior napisał(a):czy to jest sonda lambda z analizy spalin z kolektora wylotowego?? Ta czteroprzewodowa?

Tak własnie ta.

Tasior napisał(a):A tak przy okazji to nasuwa mi sie pytanie, czy na reduktorze może być ustawione cisnienie poniżej 1 Bara czy raczej nie powinno być


Moim zdanie chyba moze byc nieduzo ponizej 1 bara.


Tasior napisał(a):No i pytanie, jaka jest różnica w zastosowaniu wtrysków o małej impedancji?? Sa szybsze, ale co to daje

Wtryskiwacze o malej impedancji sa szybsze to znaczy ze lepiej pracuja w autach w ktorych sa krotkie czasy wtrysu. W naszych silnikach sa dosc dlugie czasy wtrysku dlatego 3 ohm spokojnie wystarcza.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez Tasior » 22 lip 2008, 22:51

No to ciekawi mnie co oni podlaczyli zamiast sondy. Zauwazylem ze wpieli sie dwoma kablami pod aparat zaplonowy, moze do czegos jeszcze dojde. Jak by ktoś miał jakies sugestie to prosze o info :)
A ja jutro zrobie mala poprawke mnoznika i zobaczymy co to zmieni :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Postprzez soul » 22 lip 2008, 23:59

cisnienei powinno raczej byc powyzej 1 bara ... pod obciazeniem cisnienie lubi mocno opadac... dobrze zeby byl zapas... dla alaski przy tym silniku przy max bucie cisnienie moze spadac do 0,8 bara nawet.. takze dobrze jest miec rezerwe... u mnie po autokalibracji mnoznik tez ustawia sie za nisko.. auto nie chce jechac wtedy.. mnoznik trzeba podniesc tak jak na wykresie ktory pokazalem mapy sie pokrywaja i jest ok a wcale nie mam za duzych lub za malych dysz... poprostu po autokalibracji czasami trzeba skorygowac a nawet powinno sie wykres mnoznika... ogolnie rzecz biorac... ustawiajac mnoznik mozesz sterowac tym jak ustawia sie ta zielona linia wzgledem niebieskiej... musisz ustawic to tak zeby zielona i niebieska linia sie pokrywaly.....

na Twoim wykresie widac jak bardzo komputer benzyny podczas jazdy na gazie wydlusza czas wtrysku bo jest za ubogo... tylko ze moze juz mu sie konczyc zakres adaptacji a ubogo moze byc dalej... a jazda na ubogiej miieszance?.... wypalanie denkow tloków i gniazd zaworowych ......... silnik musi cos palic.. jak nie paliwo to glowice...

masz tu namalowane jak masz mniej wiecej przesunac te punkty... instrukcja.... klikasz na te zolte kropki i kursorami na klawiaturze przesuwasz je do gory i na dol i w bok..

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2007, 10:07
Posty: 593
Skąd: Lublin
Auto: było 323F Z5, 323F KF, Honda Accord Coupe, Audi A4 B6 1.8T Sedan, Audi A4 B6 1.8T Avant, Audi A4 B6 2.4 V6

Postprzez karolq » 23 lip 2008, 08:22

Może koledzy spójrzcie na wskazania sondy lambda. Jeśli Jest to sonda 0-1 V to jestem tu skłonny powiedzieć ze albo jest nie podłączona albo uszkodzona. A jeśli jest to 5V to ewidentnie zalewa ci silnik gazem na niskich obrotach. Narazie to bym sprawdził a potem kombinować z dyszami i ciśnieniem.
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez Tasior » 23 lip 2008, 08:44

Ale spalanie jest w normie, z wlaczona klima pali kolo 9-10, zalezy jak jade :)
Wiec gdyby zalewała to by raczej było gorzej. A co do gazu, to sonda reaguje chyba na tlen lub dwutlenek, wiec na gaz nie powinna reagowac i ie powinna wskazywać niczego.
A tak swoja drogą, to skoro u was wskazuje dobrze, to jak macie wpięte kable do sondy?? Może u mnie poszli na łatwizne i stwierdzili ze podłączą ja byle gdzie skoro na gazie jest zbędna??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2007, 00:10
Posty: 454
Skąd: Warszawa, Mława
Auto: Mazda 323F BA 1,5 16V '95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy LPG