Czy do GF GW z silnikiem diesla DiTD da się podłączyć komputer pokładowy?
można ale jak masz klime manual to masz do wymiany b dużo rzeczy silniczki w kanałach wentylacyjnych czujniki temp itp itd innym słowem nie opłacalne, a sam panel nic nieda
Odnośnie tematu to ja byc b zainteresowany i stawiam flaszkę jak ktoś rozpracuje
Odnośnie tematu to ja byc b zainteresowany i stawiam flaszkę jak ktoś rozpracuje
..::Boost::..
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
Były GD 2.2i GLX Ultra 91r., GW 2,0 Diesel po FL silver 01r.,GY 2.0 Diesel po FL 07r. (black)
Są GW 2.0 Diesel po FL black devil (JMZGW...666) 01r. & GY 2.0 Diesel po FL 07r. (strato blue)
Będą... Mazdy oczywiście :)
>>>Mazda or Nothing<<<
- Od: 6 kwi 2005, 18:09
- Posty: 171
- Skąd: Kanie k. Pruszkowa
- Auto: GY 2.0 MZR-CD 143/174KM po FL 07r.
a czy POBO podlaczal oscyloskop do sygnalow z/do IDM (PCM piny 2O jasnozielony i 3A zielono-zolty).
Ten modul steruje SPVi z niego przychodzi informacja zwrotna o czasie trwania wtrysku.
Jak wyglada ten przebieg i jaki jest jego poziom (czy to jest 5V i 2-3ms?, prostokat) ?
Pozdrawiam
M
Ten modul steruje SPVi z niego przychodzi informacja zwrotna o czasie trwania wtrysku.
Jak wyglada ten przebieg i jaki jest jego poziom (czy to jest 5V i 2-3ms?, prostokat) ?
Pozdrawiam
M
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
PoBo musi dostać inne auto – benzynowego GFa albo GW i tam podłaczyć się oscyloskopem do komputera ECU i wtedy będzie wiedział jakie są tam przebiegi. Trzeba tylko "zeswatać" spotkanie...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
komputerek do ditd ma 3 wejścia
od prawej strony PCM (ECU) np: RF4F
WTYCZKA 1- 22 pin złącze
WTYCZKA 2- 16 pin złącze
WTYCZKA 3- 26 pin złącze
I myślę że tak należy dokładnie mówić
i na poszczególnych pinach WTYCZEK występują
nazwy pinów od
A,C,E,G,I,K,L,N, P,S, U – górny rząd pinów
B,D,F,H,J,L,M,O,R,T,W – dolny rząd pinów
te dane wynikają ze schematów dostępnych na forum
jesli będziemy tak odczytywać to będzie zrozumienie
bo pin 75 to ja nie wiem który to jest .
od prawej strony PCM (ECU) np: RF4F
WTYCZKA 1- 22 pin złącze
WTYCZKA 2- 16 pin złącze
WTYCZKA 3- 26 pin złącze
I myślę że tak należy dokładnie mówić
i na poszczególnych pinach WTYCZEK występują
nazwy pinów od
A,C,E,G,I,K,L,N, P,S, U – górny rząd pinów
B,D,F,H,J,L,M,O,R,T,W – dolny rząd pinów
te dane wynikają ze schematów dostępnych na forum
jesli będziemy tak odczytywać to będzie zrozumienie
bo pin 75 to ja nie wiem który to jest .
-
mariannak1934
posiadam od prawie roku taka mazde z 2000r 2.0 DITD po lift. W momencie zakupu mialem pod radiem pelna pólke. zainteresowalo mnie dlaczego. pogrzebalem tam i znalazlem tam 1 kabel czarny (dosc gruby – pewnie masa) jeden czerwony (tez dosc gruby napiecie ok 5V na nim jest) i wtyczka z kilkoma kablami. i tu pojawia sie moje pytanie. Czy byl tam komputer czy zegarek, bo chetnie bym sobie dokupil.
zaznaczam ze jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie. Przeczytalem ju zkilka tematow na ten temat ale za duzo nie rozumiem. bede wdzieczny za pomoc, zrobie zdjecia jesli bedzie koniecznosc
z gory dzieki
zaznaczam ze jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie. Przeczytalem ju zkilka tematow na ten temat ale za duzo nie rozumiem. bede wdzieczny za pomoc, zrobie zdjecia jesli bedzie koniecznosc
z gory dzieki
- Od: 24 lut 2008, 17:46
- Posty: 7
- Auto: Mazda 626 2.0 DITD 00r
w żadnym DiTD nie montowali komputera i jeszcze nikt na to nie wpadł jak to zrobić
- Od: 4 mar 2008, 22:18
- Posty: 461
- Skąd: Leżajsk
- Auto: 626GF 2,0DiTD 1998, Astra II
malkolm2 napisał(a):w żadnym DiTD nie montowali komputera i jeszcze nikt na to nie wpadł jak to zrobić
To prawda, że w żadnym, ale już dawno wpadłem jak to zrobić tylko jest jeden problem – komputerek potrzebuje INNY typ sygnału o dawce paliwa niż jest obecny w instalacji – trzeba zrobić jakiś interface, który dostosowuje sygnał dawki paliwa z IDM (?) do tego, który potrafi "obrobić" komputerek.
Tego nie zrobiłem niestety nigdy, bo mazda zmieniła właściciela...
chlip, chlip.. a tak ją kochałem
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Odkopuję temat.... na wstępie powiem...nie.... niestety nie wpadłem jak go podłączyć... siedzę, knuję, czytam... i nic... rozmawiałem z kilkoma el. w okolicy i nie tylko.. nikt nie chce się tego podjąć... swego czasu rozmawialem z Newbiem... aktualnie czekam (juz jakis czas..) na schematy (moze cos pomoga...)
Generalnie baaaaaaardzo zalezy mi (i pewnie nie tylko mi) na komputerze... i myślę że wspólnymi siłami jednak jakoś... moze damy rade
Wiec mam pytanie... ktos ma jakies nowe doswiadczenia z podlaczeniem tego kompa? na pewno jest to wykonalne pytanie... jak to zrobic aby za wiele nie "spsuć"
Pozdrawiam.
Generalnie baaaaaaardzo zalezy mi (i pewnie nie tylko mi) na komputerze... i myślę że wspólnymi siłami jednak jakoś... moze damy rade
Wiec mam pytanie... ktos ma jakies nowe doswiadczenia z podlaczeniem tego kompa? na pewno jest to wykonalne pytanie... jak to zrobic aby za wiele nie "spsuć"
Pozdrawiam.
Riki napisał(a):Wiec mam pytanie... ktos ma jakies nowe doswiadczenia z podlaczeniem tego kompa?
Najbardziej "rozbudowane" doświadczenia ma PoBo. Ale i on dotarł do ostatniej przeszkody: rodzaj sygnału, który jest potrzebny komputerowi – czyli jak ma działać interface i jak zamieniać istniejący sygnał dawki w DiTD na sygnał "benzynowy".
Trzeba znaleźć kogoś, kto posiada benzyniaka, ma komputer i tam z oscyloskopem "dobrać się" do sygnału.
Riki – jakbyś porozumiał się z Bogdanem, na forum 626 puścił info/zapytanie to może udałoby się jakieś "ich" spotkanie zainicjować.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Jak na mój gust to największym problemem będzie "tłumacz" sygnałów. Jak wygląda sygnał sterujący wtryskiem w benzynie to można się domyśleć. Będą to impulsy "masy" o częstotliwości 1 impuls na obrót wału, i czasie trwania proporcjonalnym do dawki paliwa (myślę że wypełnienie impulsów to ułamki procenta, więc czas impulsu będzie wynosił kilka-kilkadziesiąt milisekund). Niestety nie bardzo wiem czy moduł sterujący w dieslu ma jakiekolwiek wyjście umożliwiające odczytanie dawki paliwa na jeden obrót wału (bo w benzyniakach do tego się sprowadza wykorzystanie sygnału z wtrysku). Heh, w TDi nie było by problemu, bo są elektroniczne wtryski, a tu... może być kłopot.
- Od: 25 paź 2008, 20:07
- Posty: 80
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda 323F BJ DiTD 2001r
Bez przesady, mamy sygnal potwierdzenia dlugosci wtrysku z modulu IDM i ten sygnal trzeba przetlumaczyc na odpowiadajacy benzynie i koniec. Jakby ktos udostepnil tripkomputer to bym pokombinowal... elektryk tu nic nie wyknuje tu musi byc elektronik a faktycznie informatyk z zacieciem do motoryzacji.
Ja faktycznie koncze moja konstrukcje bazujaca na tym wlasnie sygnale i sygnale predkosci VSS, do tego sygnal poziomu paliwa w baku, z boost sensora, dodatkowy termometr (temp. wew), pomiar napiecia ladowania z alarmem jak spadnie ponizej 12V, ryglowanie drzwi po 100m, inspekcje oleju ...
Ja faktycznie koncze moja konstrukcje bazujaca na tym wlasnie sygnale i sygnale predkosci VSS, do tego sygnal poziomu paliwa w baku, z boost sensora, dodatkowy termometr (temp. wew), pomiar napiecia ladowania z alarmem jak spadnie ponizej 12V, ryglowanie drzwi po 100m, inspekcje oleju ...
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Błąd – jeden impuls na cały cykl otto – czyli na dwa obroty wału. Zakładając, że bierzesz sygnał z wtryskiwacza.misb napisał(a):Będą to impulsy "masy" o częstotliwości 1 impuls na obrót wału
Masz BARDZO dokładny sygnał zwrotny z IDM (sterownika zaworu SPV, który bardzo dokładnie steruje dawką).misb napisał(a):Niestety nie bardzo wiem czy moduł sterujący w dieslu ma jakiekolwiek wyjście umożliwiające odczytanie dawki paliwa na jeden obrót wału
MarekW – ciągle szukasz tego komputerka?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy czy szukam, powiem tak jakbym go miał to bym spróbował go podłączyć do DITD poprzez moduł dopasowujący sygnał z IDM na coś udającego impuls z wtryskiwaczy.
Mało danych, ale od tego bym zaczął...
A jak nie będę go miał to i tak podłączę moje cudo:–). Cały czas wpadają mi nowe pomysły na rozszerzenie jego funkcji podstawowych ..
Własnie odkryłem, że do mojego radia dochodzi sygnał prędkości. Wiem po co on jest, ale chyba moje radio (oryginalne 2xdin) nie wspiera zgłaśniania jak rosną obroty... albo nie wiem jak ją uruchomić.
M.
Mało danych, ale od tego bym zaczął...
A jak nie będę go miał to i tak podłączę moje cudo:–). Cały czas wpadają mi nowe pomysły na rozszerzenie jego funkcji podstawowych ..
Własnie odkryłem, że do mojego radia dochodzi sygnał prędkości. Wiem po co on jest, ale chyba moje radio (oryginalne 2xdin) nie wspiera zgłaśniania jak rosną obroty... albo nie wiem jak ją uruchomić.
M.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Długo już nikt nie napisał nic nowego w tym wątku, a ja byłbym również zainteresowany podłączeniem kompa w mojej BJ-ce i dlatego chciałbym sie zapytać czy komuś w końcu udało się podłączyć kompa w dieslu? Jeśli tak byłbym wdzięczny za wskazówki jak to zrobić
A swoją drogą znalazłem w necie info, że istnieją BJ-ki z zamontowanym komputerem:
http://mazda.katalog-samochodow.pl/samochod/mazda-323-ix-bj-f-2-0-ditd-74kw
http://katalog-samochodow.pl/img/mazda-323-ix-bj-f-2-0-ditd-74kw-4.jpg
Myślicie, że dałoby się to przenieść w miarę bezproblemowo do wcześniejszych modeli (np. do mojego? )
A swoją drogą znalazłem w necie info, że istnieją BJ-ki z zamontowanym komputerem:
http://mazda.katalog-samochodow.pl/samochod/mazda-323-ix-bj-f-2-0-ditd-74kw
http://katalog-samochodow.pl/img/mazda-323-ix-bj-f-2-0-ditd-74kw-4.jpg
Myślicie, że dałoby się to przenieść w miarę bezproblemowo do wcześniejszych modeli (np. do mojego? )
- Od: 23 cze 2009, 12:32
- Posty: 17
- Skąd: Pilawa
- Auto: 323F BJ 2.0DiTD 90KM 2000r
Jak widać na zdjęciach to jest to benzyna a nie diesel i komputerki w benzynach były a w dieslach nie :–).
Ja moją konstrukcję częściowo podłaczyłem, ale jak zaczeła działać to uznałem, że jakoś do końca to ja komputerka w swojej bj do niczego nie potrzebuję.
To jest autko do przemieszczania się z punktu A do B więc ... może się jeszcze zmobilizuję, aby dokończyć ten mój komputerek.
Ja moją konstrukcję częściowo podłaczyłem, ale jak zaczeła działać to uznałem, że jakoś do końca to ja komputerka w swojej bj do niczego nie potrzebuję.
To jest autko do przemieszczania się z punktu A do B więc ... może się jeszcze zmobilizuję, aby dokończyć ten mój komputerek.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Mam nadzieję, że się zmobilizujesz i podzielisz wiedzą jak to zrobić
A co do tych linków, ktore zamieściłem to fakt, że ze zdjęć mozna wywnioskować, ze to jest benzyna, ale w opisie auta (pierwszy link) jest podane że diesel i że na wyposażeniu jest komputer pokładowy... Moze się walnęli...
Tak czy inaczej wdzięczny będę za info na temat Twoich postępów z komputerkiem
Pzdr
Piotrek
A co do tych linków, ktore zamieściłem to fakt, że ze zdjęć mozna wywnioskować, ze to jest benzyna, ale w opisie auta (pierwszy link) jest podane że diesel i że na wyposażeniu jest komputer pokładowy... Moze się walnęli...
Tak czy inaczej wdzięczny będę za info na temat Twoich postępów z komputerkiem
Pzdr
Piotrek
- Od: 23 cze 2009, 12:32
- Posty: 17
- Skąd: Pilawa
- Auto: 323F BJ 2.0DiTD 90KM 2000r
No to chyba się walneli bo naprawdę nikt oryginalnie nie miał z osób na forum DITD z komputerem.
Widzę, że troche mnie zmobilizowałeś co do komputerka, pora wszystko ładnie zrobić :–) , dokończyć wersję testową i na koniec pstryknąć fotki.
Widzę, że troche mnie zmobilizowałeś co do komputerka, pora wszystko ładnie zrobić :–) , dokończyć wersję testową i na koniec pstryknąć fotki.
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
Witam
Mam od niedawna 626 ditd gf z 98 r dokupilem do tego trip computer bo brakowało mi zegarka, mam climtronika i pytanie jest takie ktory przewod z klimatronika przepiąć do komputera zeby wyswietlac na nim temperature?? Co ciekawe wtyczka ktora znalazlem i byla fabrycznie (5 przewodów) ma zamienione gnd i chyba tez minus od podswietlania. Tez czekam na jakies wiesci odnosnie uruchomienia tego kompa na ditd. Jestem elektronikiem z zamilowaniem do programowania wiec moze moge w czyms pomóc???
Pzdr
Mam od niedawna 626 ditd gf z 98 r dokupilem do tego trip computer bo brakowało mi zegarka, mam climtronika i pytanie jest takie ktory przewod z klimatronika przepiąć do komputera zeby wyswietlac na nim temperature?? Co ciekawe wtyczka ktora znalazlem i byla fabrycznie (5 przewodów) ma zamienione gnd i chyba tez minus od podswietlania. Tez czekam na jakies wiesci odnosnie uruchomienia tego kompa na ditd. Jestem elektronikiem z zamilowaniem do programowania wiec moze moge w czyms pomóc???
Pzdr
- Od: 27 sty 2010, 22:26
- Posty: 33
- Skąd: cz-wa
- Auto: 2.0 DiTD 98r
Witam,
jeśli to nie musi być koniecznie komputer z benzyniaka, to jest człowiek w Warszawie, który podejmie się wyzwania: pan Marcin, tel. 607 460 544.
Komputer, który do tej pory montował w benzyniakach to płytka:
http://www.sklep.nestor-electronic.pl/k ... 445,3.html
Twierdzi jednak, że z dieslem nie będzie miał problemu. Kurcze strasznie jestem ciekaw.
Jeśli ktoś z Warszawy lub okolic przetrze szlaki, to proszę opisać to na forum. Byłoby to pierwsze DiTD, o którym mi wiadomo, z pomiarem spalania. Jak się powiedzie, to też się wybiorę do stolicy!
I jeszcze jeden elektronik tym razem z Torunia, który podejmie się wyprowadzenia sygnału wtrysku z DiTD:
wojtekwalczyk@wp.pl
Wcześniej wyprowadził sygnał z TDi.
Pozdr. Adam
jeśli to nie musi być koniecznie komputer z benzyniaka, to jest człowiek w Warszawie, który podejmie się wyzwania: pan Marcin, tel. 607 460 544.
Komputer, który do tej pory montował w benzyniakach to płytka:
http://www.sklep.nestor-electronic.pl/k ... 445,3.html
Twierdzi jednak, że z dieslem nie będzie miał problemu. Kurcze strasznie jestem ciekaw.
Jeśli ktoś z Warszawy lub okolic przetrze szlaki, to proszę opisać to na forum. Byłoby to pierwsze DiTD, o którym mi wiadomo, z pomiarem spalania. Jak się powiedzie, to też się wybiorę do stolicy!
I jeszcze jeden elektronik tym razem z Torunia, który podejmie się wyprowadzenia sygnału wtrysku z DiTD:
wojtekwalczyk@wp.pl
Wcześniej wyprowadził sygnał z TDi.
Pozdr. Adam
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6