Pływające wolne obroty

Postprzez Marko5 » 27 maja 2006, 20:07

:) Witam, !.
Mam problem ??? Sprowadziłem mazdę premacy 1,8 benzyn (82 tys. km) a, przejechałem nią dopiero jakieś 30 km (jeżdżę dopiero 2-gi dzień) . Zauważyłem, iż wolne obroty trochę pływają , od 600 do 800. Nie jest to zjawisko ciągłe i płynne . Potrafią się utrzymywac bez pływania na ww. wartościach. Ogólnie nie przeszkadza to w poruszaniu się ale ja nie nawidzę jak coś mi w samochodzie nie gra. Przymierzam się też do gazu. Czy przyczyną może byc brudny filtr powietrza ?Jeszcze go nie wymieniłem- fatycznie jest w stanie opłakanym i wymieniam go w poniedziałek . Tte objawy okropnie mnie denerwują . Proszę o ewentualne podpowiedzi co robic, gdyby zmiana filtra powietrza nie pomogła ? Jakie obroty powinny byc utrzymywane ?
Z góry dzięki za wszystkie informacje ................. <głaszcze>
Poza tym super się jeżdzi ....
Pozdrawiam .
Marko
Początkujący
 
Od: 13 maja 2006, 19:12
Posty: 22
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda CX-3 2,0 SkyGo

Postprzez Grzyby » 2 cze 2006, 11:16

Witaj
Masz silnik prawie identyczny z 626 GE – FP.
W warsztacie dla 6/626/.... sporo jest na ten temat.
Generalnie zacznij od wymiany podstawowych rzeczy – rozrząd, świece, kable WN (szczególnie jak zamierzasz wstawić LPG), filtry, olej.

A na szybko to odkręć korek przy chłodnicy i wlej tamtędy płynu na full (powolutki ile wejdzie). Może to dziwne ale w tej rodzinie silników 1.8, 2.0 ta metoda w 90% pomaga na "pływające obroty".

powodzenia
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17091 (111/179)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marko5 » 13 cze 2006, 08:02

Mam pytanko , płynu dolewać na zimnej chłodnicy czy ciepłej ???
Pozdrawiam.
Marko
Początkujący
 
Od: 13 maja 2006, 19:12
Posty: 22
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda CX-3 2,0 SkyGo

Postprzez b2 » 13 cze 2006, 08:25

Marko5 napisał(a):Mam pytanko , płynu dolewać na zimnej chłodnicy czy ciepłej


no raczej, że na zimnej. więcej wejdzie. no i się nie poparzysz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez aggio » 20 cze 2006, 11:37

miałem podobny problem do twojego też w premacy tylko, że 2.0. Byłem w kilku warsztatach i dopiero u czwartego okazało się, że przyczyną jest zawór EGR (recyrkulacja spalin). Najprawdopodobniej masz tam silniczek krokowy. Należy go wyczyścić. Sugeruje pojechać do jakiegoś dobrego zakładu bo wyjąć go jest bardzo ciężko. U mnie czyścili dwa razy. Na razie jest OK. Napisz jak u ciebie będzie to samo
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2006, 15:33
Posty: 82
Skąd: Łomża
Auto: Premacy FS '02 asb pb/lpg

Postprzez nikkor » 20 lip 2008, 18:36

niestety mam ten sam problem w Premacy 1.8, obroty pływają mięszy 800 a 600 na jałowym niezależnie czy silnik jest zimny czy ciepły, czasem dostaje takiego doła jak by miał zgasną i wraca z powrotem na 800 ale taki spadek obrotów to mniej więcej raz na 30 sekund lub rzadziej... poziom w chłodnicy raczej ok, ale po zdjęciu osłony filtra powietrza jest tam brudno – od czego zaczą "naprawę"? :)
Początkujący
 
Od: 16 lip 2008, 23:14
Posty: 5
Skąd: Katowice
Auto: Premacy 2000, 1.8 benz

Postprzez Yard » 20 lip 2008, 23:25

Jeśli filtr powietrza jest bardzo brudny to nie świadczy dobrze o poprzednim właścicielu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez cichy980 » 27 paź 2009, 00:09

I jak obroty ??
Mam podobny problem..
Na starcie wysokie dość obroty 2500 po spadku ( nie bardzo płynnym ) osiągają 700 , czasem podskoczą (są niestabilne)
Czy to jest wina zabrudzonego silnika krokowego??
Dodam że filtry i oleje , świece zostały wymienione...
Proszę o pomoc..
Początkujący
 
Od: 26 sie 2009, 17:46
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy 1,8 114km 10.1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy