Komputer pokładowy, jak podłączyć?

Postprzez magicadm » 16 cze 2006, 21:30

xANDy napisał(a): Przecież japońce wiedzą, że każda zbędna elektronika w aucie to "śmiertelne niebezpieczeństwo" dla trwałości i niezawodności...


OT
W przeciwieństwie do Niemców... <lol>
Chociaż MAZDA 3 podobno jest naszpikowana elektroniką ponad zdrowy rozsądek – opinia serwisanta z ASO
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez bojownik » 2 lut 2008, 15:48

Witam, na początku nie bijcie za wykopaliska :)
Wiadomo już czy dało by się podłączyć taki uniwersalny komputer/wyświetlacz do benzyny 626 GF 98r.?

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez smasherbit » 18 lip 2008, 21:32

Hej!
Wczoraj podłączyłem taki komputer, i co na początku lipa. Okazało się że nie ma masy. Zaczęło działać ale tylko zegar. Temperatura też nie działa ale to zrozumiałe bo jest podłączona do klimy. Jak te sygnały sprawdzić i co powinno być gdzie podłączone (pod które piny)?
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez bojownik » 18 lip 2008, 21:47

W dieslu raczej nie będzie działać nic oprócz zegarka, chyba, że masz benzynę :) to wtedy musisz pociągną dwa sygnały z ECU, któryś z wtrysków INJ oraz impulsy drogi VSS, które to są kabelki znajdziesz w workshop manualu.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez smasherbit » 19 lip 2008, 10:31

Workshop manualu? Gdzie to znaleźć? Tak to jest benzyna. I mam złącze takie z pomarańczowym paskiem. Czy te sygnaly sa jakoś izolowane (brak bezpiecznika itp.)?
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez bojownik » 19 lip 2008, 10:42

Link do worshopa poszedł na PW, a tu masz opisane też co nieco, jak to poskładasz do kupy to powinieneś sobie poradzić.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=48508&postdays=0&postorder=asc&start=0
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Gienio607 » 30 lip 2008, 18:03

posiadam od prawie roku taka mazde z 2000r 2.0 DITD po lift. W momencie zakupu mialem pod radiem pelna pólke. zainteresowalo mnie dlaczego. pogrzebalem tam i znalazlem tam 1 kabel czarny (dosc gruby – pewnie masa) jeden czerwony (tez dosc gruby napiecie ok 5V na nim jest) i wtyczka z kilkoma kablami. i tu pojawia sie moje pytanie. Czy byl tam komputer czy zegarek, bo chetnie bym sobie dokupil.
zaznaczam ze jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie. Przeczytalem ju zkilka tematow na ten temat ale za duzo nie rozumiem. bede wdzieczny za pomoc, zrobie zdjecia jesli bedzie koniecznosc

z gory dzieki
Początkujący
 
Od: 24 lut 2008, 17:46
Posty: 7
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 00r

Postprzez xANDy » 12 sie 2008, 15:35

Możesz podłączyć zegarek bez problemów. Komputer nie będzie pokazywał nic poza godziną.

PS. nie podłaczysz komputera tak, żeby pokazywał spalanie – ubiegam ewentualne pytanie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 22 sie 2008, 00:01

Impuls injection w benzynie ma postać impulsu: 12V – 0V – 12V dlugość impulsu 2-5ms

W dieslu DITD nie ma takiego impulsu ale jest sygnał zwrotny z IDM (pin 2O w PCM),
ale o amplitudzie: 4-5V. ale o podobnej długość (rząd kilku milisekund). Te dane są znalezione w różnych dokumentacjach mazdy. Tak sobie myślę, że aby odpalić komputerek z benzyny w dieslu trzeba zmienić poziom sygnału injection.
Oczywiście pozostaje skalibrowanie całości.
Może to info sie przyda Panu pobo lub innym, którzy kombinują z takim podłączeniem.
Zostaje problem przelewu nadmiaru paliwa do zbiornika. :–( i wpływu tego zjawiska na dokładność pomiarów.

Pozdrawiam
M
ps. MAX232 może konwertować poziomy napięć.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 22 sie 2008, 21:33

MarekW napisał(a):Zostaje problem przelewu

komputery pokładowe miewają właśnie możliwość kalibracji typu +/– 5,10 czy 15% (tak jest w M6).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez MarekW » 23 sie 2008, 10:12

Tak ,tak, ja nie posiadam starego komputera do benzyny i nie wiem jakie ma opcje.
To co miałem na myśli mówiąc o kalibracji to to ze pewnie nie można zakładać że 2ms wtrysku benzyny wtryskuje tyle samo benzyny co 2ms ropy?
Jak ktoś ma niepotrzebny diałający komputerek spalania od benzyny za jakąś rozsądną cenę lub mu zalega na półce to chętnie go nabędę w celach edukacyjnych.

M.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6