Diagnostyka ECU

Postprzez gruszdaname » 19 sty 2011, 14:52

Witam,

Mam pytanie czy można diagnozować za pomoca kabla + przejsciówka + jakies oprogramowanie diagnostyczne: samochód to mazda 626 cronos '95, 2.5L v6

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 sty 2011, 12:37
Posty: 5
Skąd: Rzeszów
Auto: Była: 626 GE KL 2.5 V6 1995
Jest: 323F BJ 2.0 DiTD 2002

Postprzez Marek 161BD081 » 21 sty 2011, 08:35

gruszdaname napisał(a):Witam,

Mam pytanie czy można diagnozować za pomoca kabla + przejsciówka + jakies oprogramowanie diagnostyczne: samochód to mazda 626 cronos '95, 2.5L v6

Pozdrawiam


W tym roczniku to chyba tylko kody błyskowe pozostają dla "zwykłego użytkownika", gdyż mało prawdopodobne aby tam miało być OBDII
Owszem – jest możliwość pełniejszej diagnostyki ale TYLKO z firmowym sprzętem mazdy a takowy widziałem u Wieśka w Dębicy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez yaro626 » 22 sty 2011, 12:33

Michel napisał(a):Ogólnie dotyczy modeli z gniazdem OBD I, mam ten sam model co Ty i w mojej Madzi sprawdzałem błędy bez problemu.

Witaj,a dałbyś rade odczytać w 626,bo ja za cholere nie wiem o co chodzi z tymi błyskami diody,ciężko sie połapać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez damian » 15 lut 2011, 20:10

Czy jest możliwe, że komputer nie zapamiętuje błędów? bo ewidentnie mam coś zwalone, pewnie jakiś czujnik, bo w trybie diagnostycznym pracuje ładnie, obroty są na ok800, gdy tylko wyjmę kabel mostkujący, obroty od razu idą na ok 1500. Po podpięciu diody nie wykazuje żadnych błędów (dioda podłączona dobrze, bo miga raz po włączeniu zapłonu, a dalej nic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez atomekxxxx » 16 lut 2011, 11:48

Witam.
Mam mx-3 , 1,6 dohc i potrzebuje pomocy.

Czy ma ktoś moze schemat przyłacza diagnostycznego odb-1, chciałem przetestowac moj komputer i sprawdzic błedy ale nie wiem gdzie co sie znajduje.
NIe moge odnalesc tego zacisku B+..

Czy to bateria dodatnia czy tez jest on gdzies w złaczu diagnostycznym?

Pozdrawiam

Tomek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 13:42
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: MX-3 , 1,6 DOHC , 98r.....
Mazda 3 , 1,6 -105 KM , Mazda 2 1,4 benz 2005 ,

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lut 2011, 12:06

atomekxxxx napisał(a): ....
Czy ma ktoś moze schemat przyłacza diagnostycznego odb-1, chciałem przetestowac moj komputer i sprawdzic błedy ale nie wiem gdzie co sie znajduje.
NIe moge odnalesc tego zacisku B+..

Czy to bateria dodatnia czy tez jest on gdzies w złaczu diagnostycznym? ...


Coś słabo szukałeś – popatrz tutaj: Diagnostyka_OBD-I
Pod pokrywą złącza diagnostycznego masz opis poszczególnych pinów.
B+ to oczywiście +12V :)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez damian » 16 lut 2011, 12:07

też jest w złączu diagnostycznym, u mnie stojąc przodem do silnika jest to najbardziej skrajne gniazdko w lewym górnym rogu, u Ciebie pewnie też
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lut 2011, 12:36

damian napisał(a):też jest w złączu diagnostycznym, u mnie stojąc przodem do silnika jest to najbardziej skrajne gniazdko w lewym górnym rogu, u Ciebie pewnie też

... i pisze na nim "DIAGNOSIS" – o takie: LINK
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez damian » 16 lut 2011, 13:08

Marek 161BD081 napisał(a):
damian napisał(a):też jest w złączu diagnostycznym, u mnie stojąc przodem do silnika jest to najbardziej skrajne gniazdko w lewym górnym rogu, u Ciebie pewnie też

... i pisze na nim "DIAGNOSIS" – o takie: LINK

tzn chodziło mi o ten wtyk B+ :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2006, 17:02
Posty: 1223
Skąd: Lublin k. Wilczopola
Auto: 323F BG

Postprzez atomekxxxx » 16 lut 2011, 16:20

Dzieki bardzo, odlalzłem w sieci zdjecie z opisem pinów.

Dziś sprawdziłem moja mazde i genetalnie nic... Tylko jedno błyśniecie po przekreceniu zapłonu, a poniej ciszaaaaaaaaa.... Czy to dobry znak?

Pozdrawiam

Tomek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 13:42
Posty: 23
Skąd: Szczecin
Auto: MX-3 , 1,6 DOHC , 98r.....
Mazda 3 , 1,6 -105 KM , Mazda 2 1,4 benz 2005 ,

Postprzez Marek 161BD081 » 17 lut 2011, 08:10

Skoro tak jest to .... chyba wszystko masz OK.
Odłącz przykładowo przepływomierz i powinie pojawić Ci się błąd ob niego a wówczas upewnisz się, że procedurę odczytu kodów wykonywałeś prawidłowo.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafik78 » 20 lut 2011, 16:58

Czy ktoś może podać jak konkretnie odczytać kody błędów maździe 626 gf 2,0 fs 98 r. gdzie nie ma pinów TEN, i FEN. Z tego co wiem to potrzebny będzie interfejs na ELM327 do tego jakiś program no i jak to wszystko podłączyć skoro te interfejsy mają 16 stykowe złącze OBDII, które jak widzę nie będzie pasowało do mojego. Proszę o podpowiedzi, pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2010, 18:29
Posty: 18
Skąd: SZTUM
Auto: MAZDA 626 GF 2,0 FS 97 R. LPG

Postprzez Bacon » 20 lut 2011, 18:03

Ja również mam pytanie.

Kiedyś jak wprowadzałem madzie w tryb serwisowy żeby ustawić obroty niestety pomyliłem piny :( Po włączeniu silnika kabelek się upalił i ze złącza poszedł dymek(kumpel do widział) zanim zareagowałem auto samo zgasło, myślałem że to koniec z kompem, silnik w ogóle nie odpalał ale bo krótszych oględzinach okazało się ze wywaliło przekaźnik od pompy paliwa. Wymieniłem go i auto śmiga normalnie.

Ale niestety nie mogę przeprowadzić diagnostyki błędów. Mam zakupiony tester z tej strony link, podłączam go prawidłowo i zawsze dioda cały czas się pali i nic więcej :( Czy to znaczy że spaliłem ECU lub piny w złączu DIAGNOSIS mają zwarcie lub coś takiego ?? I gdzie znajduję się w ogóle ECU może podmiana na inny pomoże ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lut 2011, 08:26

Bacon – faaajna cena za ten "tester", może przerzucę się na produkcję takowych <oczko>
Czy połączenie kabelkiem pinów złącza TEN i GND (ew. do minusa accu) wprowadza komp autka w tryb serwisowy?
Czy na B+ masz +12V?

Dla rafik78'a i osób z podobnymi problemami polecam (znów!) lekturę tematu: LINK
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez yaro626 » 21 lut 2011, 17:30

Bacon – i jak ten tester,sprawdzileś już?jak to lata ,tylko szkoda że też diodowy,
A może ktoś się orientuje gdzie w lublinie mozna podpiac pod kompa GE oprocz serwisu.
Ostatnio edytowano 21 lut 2011, 18:16 przez yaro626, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez HOGUM » 21 lut 2011, 17:58

Jeżeli ktoś miał podobną przypadłość to proszę o wyjaśnienie tak szybkich błysków przy diagnozowaniu.
U mnie nie występuje jeden długi sygnał przy włączaniu kluczyka na pozycje ON.
Jeżeli ktoś może mi to wyjasnić to bardzo prosze.Autko pali ok 13 litrów
Link do filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=L4N4iRvc9_w
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 21 lut 2011, 22:54

Hmmm – te 13 l/100km noPb to w mieście czy na trasie?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez HOGUM » 21 lut 2011, 23:49

Miasto, ok 20 km dziennie. Wydaje Ci się że to norma???
Co z błedami???
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez Marek 161BD081 » 22 lut 2011, 08:36

13 litrów na ciągłą jazdę po mieście w obecnych temperaturach przy motorku 1.8 to uważam, że nie jest dużo.
A dioda to faktycznie jakoś "dziwnie" Ci miga – na pewno właściwie ją podłączyłeś?
Czy próbowałeś odłączać accu w celu wykasowania błędów?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez HOGUM » 24 lut 2011, 10:41

Wypinałem aku i nic nie pomaga diode mam razem z opornikiem więc sprzęt jest raczej dobry.Jak zmieniam polaryzację to dioda świeci światłem ciągłym więc podpinam raczej dobrze.
Nie wiem co mam myśleć.Ludzie mają takie motory w swoich Madziach i średnie spalanie mają na poziomie 9,5
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki