ABC Klimatyzacji – problemy oraz pytania.
Witam, w sierpniu kupiłem:
Potwierdzam jego skuteczność w walce z przykrymi zapachami (zwłaszcza z nawiewów). Teraz mam komfort "ozonowania" kiedy tylko chcę, a do obsługi 3 auta więc urządzenie praktycznie już kilkukrotnie się zwróciło.
Potwierdzam jego skuteczność w walce z przykrymi zapachami (zwłaszcza z nawiewów). Teraz mam komfort "ozonowania" kiedy tylko chcę, a do obsługi 3 auta więc urządzenie praktycznie już kilkukrotnie się zwróciło.
Pozdrawiam
Skutecznie walczy nie tylko z przykrymi zapachami z nawiewów,ale także i grzybem. Potwierdzam ze warto kupic,można go też spotkac w dobrych sklepach internetowych.
- Od: 28 sie 2010, 10:46
- Posty: 20
Witam
Dzisiaj spróbowałem włączyć sobie klimatyzację i o dziwo działa. Na zewnątrz było +1C czasami 0C a klima chodziła. Czy to normalny objaw ? bo w serwisówce pisze że klimatyzacja się załącza przy +4C.
Druga sprawa: brzydko mi pachnie znaczy się nie śmierdzi ale czuć taki specyficzny ostry zapach ale tylko ze środkowych kratek. Czy to normalne ? Bo z bocznych nie czuć nic. Kupiłem sobie takie aerozol co się daje za fotelem włącza się go i odgrzybia klimatyzacje. Wiem ze lepszy jest ozon ale na zimę... Korzystał ktoś z tego ? Czy jak go zapuszczę to ściągać filtr kabinowy ? filtr był wymieniany tydzień temu... Preparat to nirgin. Auto to 323f bj klima manualna
Dzisiaj spróbowałem włączyć sobie klimatyzację i o dziwo działa. Na zewnątrz było +1C czasami 0C a klima chodziła. Czy to normalny objaw ? bo w serwisówce pisze że klimatyzacja się załącza przy +4C.
Druga sprawa: brzydko mi pachnie znaczy się nie śmierdzi ale czuć taki specyficzny ostry zapach ale tylko ze środkowych kratek. Czy to normalne ? Bo z bocznych nie czuć nic. Kupiłem sobie takie aerozol co się daje za fotelem włącza się go i odgrzybia klimatyzacje. Wiem ze lepszy jest ozon ale na zimę... Korzystał ktoś z tego ? Czy jak go zapuszczę to ściągać filtr kabinowy ? filtr był wymieniany tydzień temu... Preparat to nirgin. Auto to 323f bj klima manualna
używałem tego preparatu ale czy on działa to nie jestem do końca przekonany. swieżość czuć było przez kilka dni, później normalnie.
ja zrobiłem tak że po oczyszczeniu wywaliłem stary i zamontowałem nowy filtr.
zanim wymienisz filtr na nowy zajrzyj tam do środka czy nie ma suchych liści itp. co by mogło dawać nieprzyjemny zapach. miejsce niewygodne to fakt ale ja sobie jeszcze pomagałem aparatem fotograficznym i wszystko elegancko widać
ja zrobiłem tak że po oczyszczeniu wywaliłem stary i zamontowałem nowy filtr.
zanim wymienisz filtr na nowy zajrzyj tam do środka czy nie ma suchych liści itp. co by mogło dawać nieprzyjemny zapach. miejsce niewygodne to fakt ale ja sobie jeszcze pomagałem aparatem fotograficznym i wszystko elegancko widać
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
zbit napisał(a):magicadm napisał(a):z których cieknie piana, która po skropleniu pali każdą eletronikę po drodze
racja, a potem pojawiają się posty " wentylator dmucha tylko w pozycji 4". Nie wiem co tam jeszcze jest w przewodach ale ja rezystor dmuchawy wymontowałem przy odgrzybianiu a otwór zaślepiłem kawałkiem kartonika. Już to pisałem gdzieś ale jakby miało komuś pomóc to lepiej sie powtórzyć
aż takie jest to złe ? a jak ktoś dał troszkę tej pianki a po chwili włączona klima i ogrzewanie które wysuszy całą ta wodę to też się coś stanie ?
say napisał(a):Witam, w sierpniu kupiłem:
Potwierdzam jego skuteczność w walce z przykrymi zapachami (zwłaszcza z nawiewów). Teraz mam komfort "ozonowania" kiedy tylko chcę, a do obsługi 3 auta więc urządzenie praktycznie już kilkukrotnie się zwróciło.
Cześć. Say.
Czy używasz tylko tego sprzętu czy coś jeszcze dodatkowo?
Czy ozonujesz mniej więcej tak:
– wyjąć filtr kabinowy
– uruchomić silnik
– włączyć klimę
– ustawić wew. obieg
– pokrętło max chłodzenia
– włożyć rurkę urządzenia przez szczelinkę w szybie przedniej pasażera
– uruchomić urządzenie
– czekać 30minut
– poskręcać w odwrotnej kolejności
?
Czy podłączasz tlen do tego urządzenia (podobno można) by był bardziej wydajny?
-włączyć obieg wewn.
-czerpnia jest za schowkiem pasażera, więc tam ustawić wylot ozonu z aparatu,
-filtr zostawiam, niech też się zdezynfekuje (chyba, że wymieniasz),
-klima w tryb manualny,
-nadmuch na 'twarz', wyloty otwarte,
-średnia siła nawiewu,
-temp chyba nie ma znaczenia (powietrze zawsze idzie przez parownik a może to i lepiej przeozonować też nagrzewnicę),
-silnik zgaszony,
-okna, drzwi pozamykane
I taka sesja 2 x 30 min + dobre wietrzenie. No i pamiętajmy, że jak jest chłodno to ozon jest znacznie trwalszy, wiec silniej działa takie ozonowanie. Jak autko mocno zasyfione, to lepiej najpierw wyprać bo będzie śmierdziało produktami utlenienia białka (jak palec po polaniu wodą utlenioną ) i troche to trwa zanim się wywietrzy.
-czerpnia jest za schowkiem pasażera, więc tam ustawić wylot ozonu z aparatu,
-filtr zostawiam, niech też się zdezynfekuje (chyba, że wymieniasz),
-klima w tryb manualny,
-nadmuch na 'twarz', wyloty otwarte,
-średnia siła nawiewu,
-temp chyba nie ma znaczenia (powietrze zawsze idzie przez parownik a może to i lepiej przeozonować też nagrzewnicę),
-silnik zgaszony,
-okna, drzwi pozamykane
I taka sesja 2 x 30 min + dobre wietrzenie. No i pamiętajmy, że jak jest chłodno to ozon jest znacznie trwalszy, wiec silniej działa takie ozonowanie. Jak autko mocno zasyfione, to lepiej najpierw wyprać bo będzie śmierdziało produktami utlenienia białka (jak palec po polaniu wodą utlenioną ) i troche to trwa zanim się wywietrzy.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
zmyslo napisał(a): mcbeth napisał(a):-silnik zgaszony,
Tutaj to chyba pomyłka... ... tak sądzę
Nie pomyłka – po co Ci pracujący silnik ? Klima nie musi chodzić do jej ozonowania. Ważne, aby ozon przechodził przez parownik.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
po prostu wlacz klime na max grzanie i niech sobie pochodzi przez dluzszy czas. Parownik sie osuszy porzadnie i powinno byc lepiej. Poza tym nie wolno zapominac, ze przy duzej wilgotnosci powietrza po chlodzeniu wnetrza, przed samym koncem podrozy na chwile przelaczyc klime z chlodzenia na grzanie. Nie powinno pozniej byc problemu z przykrymi zapachami
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Podepne się pod temat bo musze odgrzybić klime.
Mam odgrzybiacz WURTH
http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20764%2010.pdf
I nie bardzo wiem gdzie w Madzi 5 go zaaplikować.
Szukalem pod autem wylotu z parownika ale bezskutecznie. Z drugiej strony na forum forda znalazlem, ze od strony wylotu z aplikatorem nie dojde do parownika bo przewod odprowadzający skropliny jest ponoć bardzo powyginany,
Może zaaplikować go w otwór po wyjęciu filtra kabionowego?
Stosował ktoś ten preparat w ogole, bo za dużo o nim tu na forum nie znalazłem.
Mam odgrzybiacz WURTH
http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20764%2010.pdf
I nie bardzo wiem gdzie w Madzi 5 go zaaplikować.
Szukalem pod autem wylotu z parownika ale bezskutecznie. Z drugiej strony na forum forda znalazlem, ze od strony wylotu z aplikatorem nie dojde do parownika bo przewod odprowadzający skropliny jest ponoć bardzo powyginany,
Może zaaplikować go w otwór po wyjęciu filtra kabionowego?
Stosował ktoś ten preparat w ogole, bo za dużo o nim tu na forum nie znalazłem.
najlepiej w wsun w srodkowe kratki az poczujesz opor (nie bedzie chcialo dalej isc) i wtedy rozpyl preparat. Naniesiesz go wtedy na parownik, a jak z niego splynie to i tak wyleci przez odwodnienie.
Ogolnie ja w ogole nie uznaje srodkow tego typu, to jest po prostu marketing i tyle. Post wyzej napisalem co nalezy zrobic zeby nie bylo grzybow itd.. Jakbys chcial miec pewnosc ze wszystko jest czyste i zdrowe, to musialbys rozebrac cala deske, wszystkie kanaly wyczyscic i tak az do parownika, ale nie sadze zeby Ci sie chcialo to zrobic. TWoja wola Panie i rob co chcesz kupiles uzyj i zdrowia
Ogolnie ja w ogole nie uznaje srodkow tego typu, to jest po prostu marketing i tyle. Post wyzej napisalem co nalezy zrobic zeby nie bylo grzybow itd.. Jakbys chcial miec pewnosc ze wszystko jest czyste i zdrowe, to musialbys rozebrac cala deske, wszystkie kanaly wyczyscic i tak az do parownika, ale nie sadze zeby Ci sie chcialo to zrobic. TWoja wola Panie i rob co chcesz kupiles uzyj i zdrowia
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
umcyk napisał(a):Ogolnie ja w ogole nie uznaje srodkow tego typu, to jest po prostu marketing i tyle.
Tego konkretnie wurtha poleciał mi znajomy pracujący w serwisie klim "domowych". Ponoć to nie pianka a płyn wiec mam obawy by czegoś nie zalac:–)
W poprzednim aucie aplikowałem pianke w kanał po wyciągnięciu filtra pyłkowego, potem w każdy nawiew i to działało.
Jak już kupiłem ten to spróbuje, może rzeczywiście jest skuteczny.
umcyk napisz mi jeszcze – którędy krócej do parownika -przez nawiew na szybe czy przez te centralne w okolicach radia?
mam problem z klima w tamtym roku ja nabijalem nie bylo wyciekow chlodzila moim zdaniem slabo a wtym roku po zimie praktycznie wogole sprawdzalem temp na wylocie nawiewu jest 13stopni na klimatroniku wentylator na 1 biegu temp ustawiona na minimum i obieg wewnetrzny, na najwiekszym nadmuchu 18stopni rozebralem schowek i wyjalem tranzystor z nagrzewnicy okazuje sie ze po wlaczeniu zamarza rurka od zaworu i rog chlodniczki jej reszta w dotyku ledwo chlodna co moze byc zalaczam filmik prosze obejrzec do konca
http://www.youtube.com/watch?v=WB5c70CUuIA
http://www.youtube.com/watch?v=WB5c70CUuIA
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
uciu napisał(a):umcyk napisał(a):Ogolnie ja w ogole nie uznaje srodkow tego typu, to jest po prostu marketing i tyle.
Tego konkretnie wurtha poleciał mi znajomy pracujący w serwisie klim "domowych". Ponoć to nie pianka a płyn wiec mam obawy by czegoś nie zalac:–)
W poprzednim aucie aplikowałem pianke w kanał po wyciągnięciu filtra pyłkowego, potem w każdy nawiew i to działało.
Jak już kupiłem ten to spróbuje, może rzeczywiście jest skuteczny.
umcyk napisz mi jeszcze – którędy krócej do parownika -przez nawiew na szybe czy przez te centralne w okolicach radia?
zajrzyj w filmik rumunna, wyjmik filtr i zalej parownik tym srodkiem to bedzie najkrocej , mozesz tez popsikac kanaly w srodku (zachowaj umiar; najlepiej na wlaczonym 1 biegu, wkladasz sonde, zaslaniasz kratke, zeby Ci w oczy nie wlecialo),
rumunn95 napisał(a):mam problem z klima w tamtym roku ja nabijalem nie bylo wyciekow chlodzila moim zdaniem slabo a wtym roku po zimie praktycznie wogole sprawdzalem temp na wylocie nawiewu jest 13stopni na klimatroniku wentylator na 1 biegu temp ustawiona na minimum i obieg wewnetrzny, na najwiekszym nadmuchu 18stopni rozebralem schowek i wyjalem tranzystor z nagrzewnicy okazuje sie ze po wlaczeniu zamarza rurka od zaworu i rog chlodniczki jej reszta w dotyku ledwo chlodna co moze byc zalaczam filmik prosze obejrzec do konca
szronienie rurki i parownika jest wynkiem niedostatku czynnika w ukladzie. Przy opisywanej sytuacji na nawiewie powinno byc w granicach 7-9 oC
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
czyli pewnie jest gdzies wyciek bo w czerwcu ubieglego roku nabijalem klime tylko teraz gdzie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
rumunn95 napisał(a):czyli pewnie jest gdzies wyciek bo w czerwcu ubieglego roku nabijalem klime tylko teraz gdzie
jesli masz mozliwosc nabij klime azotem i qp mydlo w plynie w popsikaj wszystkie zlaczki, a potem popsikaj caly skraplacz. Musi wyjsc. Jak nie masz mozliwosci nabicia azotem, jedz do serwisu i niech to CI zrobi, bo jak nie masz sprzetu to ciezko bedzie Ci samemu to zlokalizowac. I pamietaj TYLKO AZOTEM sie sprawdza szczelnosc o jest obojetny na oleju w sprezarce
SZUKAM DODATKOWEJ PRACY – KAT "B" I "C" KURS NA PRZEWOZ RZECZY. POMOC W REMONTACH !! MEBLE NA WYMIAR !!
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
Moja wola jest by w wypadku nagłej śmierci, moje tkanki i narządy zostały przekazane do transplantacji ratując życie innym. Informuję także, że o swej decyzji powiadomiłem moją rodzinę i najbliższych, którzy w krytycznym momencie winni ją uszanować.
umcyk dzieki za info bylem u fachamanow okazalo sie brak czynnika tak jak napisales, wyssal resztki podlaczyl pod cisnieniem powietrze lub cos w tym stylu mozliwe ze azot popsikal jakims plynem po wszystkich polaczeniach i chlodnicy okazalo sie ze byl malutki przeciek miedzy skraplaczem a rurka zrobila sie piana wymienil oring i problem znikl nabil i kazal przyjechac za miesiac na przeglad teraz temp na wylocie jest miedzy 7.6 a 8.2 skasowal 220zl .teraz szpik w nosie zamarza
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki