Konserwacja antykorozyjna podwozia

Postprzez cisiel1981 » 10 sie 2014, 13:28

Szanowni forumowicze czy ktoś z Was skutecznym środkiem pozbył się rdzawki, czy takowy środek istnieje i jak się nazywa. Pytam bo muszę ratować całe podwozie.

Dopisano 10 sie 2014, 17:03:

Poproszę o namiary do dobrego warsztatu na terenie Łodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 20:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez Grzyby » 18 sie 2014, 13:02

cisiel1981 napisał(a):czy ktoś z Was skutecznym środkiem pozbył się rdzawki, czy takowy środek istnieje i jak się nazywa.

A owszem istnieje.
Najbardziej skuteczny środek to jeden z portali sprzedażowych (allegro, gratka, otomoto) lub zwyczajna giełda samochodowa. Aczkolwiek występuje mały problem z pozbyciem się – mało chętni kupujący.

Zwykle pomaga zakup produktu europejskiego (ze wskazaniem na francuskie), aczkolwiek koszty użycia takowego są delikatnie wyższe. Natomiast komfort i ergonomia takiego produktu z reguły jest lepsza.

Sam musisz wybrać jakiego środka na pozbycie się rdzawki użyjesz.
Czasami pomaga też informacja po znajomych (tylko potem trzeba się przed nimi chować).

:)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jacobs » 18 sie 2014, 13:09

A tak serio, to jaki jest najlepszy sposób na konserwację? Szukałem po wielu forach i najlepsze co znalazłem:
– podkład reaktywny
– chlorokauczuk
– jakiś środek do zabezpieczania podwozi

Czy pomiędzy podkładem reaktywnym i chlorokauczukiem należałoby użyć jeszcze jakiegoś innego podkładu?
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Grzyby » 18 sie 2014, 13:16

Ja pisałem serio.
Robienie konserwacji w około 10 letniej Maździe to wyrzucenie kasy.
Żeby to miało jakikolwiek sens, musiałbyś fizycznie wyciąć zainfekowane elementy i wspawać nowe. Bo mizianie starych pomoże na max. 2 lata.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jacobs » 18 sie 2014, 22:07

Grzyby napisał(a):Ja pisałem serio.
Robienie konserwacji w około 10 letniej Maździe to wyrzucenie kasy.
Żeby to miało jakikolwiek sens, musiałbyś fizycznie wyciąć zainfekowane elementy i wspawać nowe. Bo mizianie starych pomoże na max. 2 lata.

Troche przesadzasz :P Uważasz że każda 10 letnia mazda ma już dziury w podłodze?
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Grzyby » 18 sie 2014, 22:20

Nie. Ale robienie jej konserwacji nic nie da :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jacobs » 18 sie 2014, 22:25

Grzyby napisał(a):Nie. Ale robienie jej konserwacji nic nie da

Jasne, wolniej będzie korodować goła blacha :P
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Grzyby » 18 sie 2014, 22:34

Przynajmniej nie będziesz się wkurzał, że robota i kasa na marne poszły :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wtsz » 19 sie 2014, 08:20

Przynajmniej nie będziesz się wkurzał, że robota i kasa na marne poszły


Wkurza mnie to co piszesz. Zawiedziony jesteś, ze nie ma cudownych środków?
Proces można spowolnić. Komunistyczne auta robiło się miniami, okretówkami, smarami armatnimi, olejami i pomimo nawet 30lat ratowania i blach skorodowanych jeszcze w fabryce, kto dbał ten jeździł.
Daj sie ludziom wypowiedzieć.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez Grzyby » 19 sie 2014, 13:16

30 lat tamte blachy wytrzymywały. Bo przede wszystkim nie miały grubości kartki z zeszytu.
wtsz napisał(a):kto dbał ten jeździł

Wtedy tak. I nie rozciągaj tego proszę na aktualną sytuację (czy też nie sugeruj że np. ja nie dbałem i mam co mam).
Niestety, prawda jest taka, że zrobiłem konserwację czteroletniego auta które jeździło na południu Włoch (czyli raczej lekkie, bezsolne zimy). Konserwację robiłem sam i wiedziałem co robię – za to co zrobiłem w większości zakładów powiedzieliby spooooro ponad tysiąc złotych.
Efekt? Taki se, szczerze mówiąc.
Wiem że cudownych środków nie ma i wcale takich nie szukam. Ale jak blachy w szóstkach 1gen. (z tego co widać w 3BK podobnie) są fabrycznie spitolone – do czego zresztą producent sam się przyznał to co mam powiedzieć? Że wydając parę setek "na mazidła" pozbędziemy się problemu?
Nie. Spytaj zakłady blacharskie w ilu szóstkach wspawywali już reperaturki tylnych nadkoli. I nie chodzi o ten czy ubiegły rok i auta ponad 10 letnie. Chodzi nawet o 8 letnie.
Spytaj blacharzy o opinie o M6 to powiedzą żebyś nie był głupi bo to jedna wielka zgnilizna.
I taka jest niestety – czy tego chcemy czy nie – prawda.

Nie zmienia to mojej opinii o tym aucie. A opinia jest bardzo dobra. Auto jest ... niezłe. Jeśli chodzi o awaryjność to – pomimo że mam diesla na którym niektórzy Azorki wieszają – uważam że auto jest praktycznie bezobsługowe i TANIE w utrzymaniu.
Jedyna – i niestety jak dla mnie dyskwalifikująca to auto – wada, to niestety rdza.

wtsz napisał(a):Wkurza mnie to co piszesz

Nie. Wkurza Cię to, że masz fajne auto, które niestety gnije. I niewiele (a w zasadzie to nic) na to nie poradzisz.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wtsz » 20 sie 2014, 18:00

Nie. Wkurza Cię to, że masz fajne auto, które niestety gnije. I niewiele (a w zasadzie to nic) na to nie poradzisz.


Tak, gnije, ale bez przesady, Karoseria sztywna i stad dobre prowadzenie. Mazdy gniją , Fordy, Fiaty, Ople, Mercedesy 2000>, Peugeoty itd gnija. Kup audika w tedeiku.
Niestety, prawda jest taka, że zrobiłem konserwację czteroletniego auta które jeździło na południu Włoch (czyli raczej lekkie, bezsolne zimy). Konserwację robiłem sam i wiedziałem co robię – za to co zrobiłem w większości zakładów powiedzieliby spooooro ponad tysiąc złotych.


Na południu Włoch jest morze i słone, żrąceeee :D . Pewnie ktoś upalał po plaży w słone lato.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez Grzyby » 21 sie 2014, 04:21

Tiaaa....
Mazda 6 – auta plażowe <lol>

Prowadzenie wynika z dopracowanego zawieszenia raczej :P
I co byś nie pisał, to żadne auto tej klasy z tych roczników co 1 gen. 6 tak nie gnije. A stawianie szóstki w jednym szeregu np. z Peugeotem czy Fiatem, jest niestety nieporozumieniem i próbą poprawienia sobie humoru :P

P.S. I nie wiem po co złośliwości o Audi w tedeiku? Akurat ta marka nie gnije, a np. jakością materiałów wyprzedza szóstkę o klasę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wtsz » 21 sie 2014, 09:09

I co byś nie pisał, to żadne auto tej klasy z tych roczników co 1 gen. 6 tak nie gnije


Mercedes ford – na potęgę.
owszem mam trochę rdzy na zawieszeniu. W nadkolach i wzdłuz progów(na rancie) powierzchowna , gdzie lakier został wypiaskowany lub mechanicznie uszkodzony . Nadkole, belki, podłoga zdrowe. Własnie zabezpieczyłem rc800, teraz ML, i 4941. Za rok obejrze podwozie przy przgladzie.
Może Noxudol był na europe wschodnią :D
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez Grzyby » 21 sie 2014, 11:14

wtsz napisał(a):ford

Obiegowa internetowa bzdura. Owszem gniją ale nie w takiej skali.
Co do Mercedesa nie wiem. Ale nie widziałem tak zgnitych jak szóstki nigdzie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez wtsz » 21 sie 2014, 15:48

Ale nie widziałem tak zgnitych jak szóstki nigdzie

W mazdach koroduje wszystko :D . Przekonałeś się i skończmy bicie piany.
Tematem jest jak zapobiegać. Noxudol jest za słaby na mazdę 6.
Wyłącz sie Grzyby. Może ktos cos napisze sensownego lub doradzi <nauka> .
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez atl123 » 22 sie 2014, 21:01

Zeby nie zakładać nowego watku to zapytam tutaj.

Jutro mam zamiar pokryc podwozie barankiem będę to robił pendzlem firam to boll. a z racij tego ze kanal mam oddalony 3km dalej nz parkuje samochod to moge odrazu po pokryciu podwozia przejechac te 3km w celu odstawinia samochodu?:/
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez wtsz » 22 sie 2014, 22:22

Możesz jechać:).
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2013, 14:52
Posty: 135 (0/1)
Auto: M6

Postprzez rafał88 » 22 sie 2014, 23:09

atl123 napisał(a):Zeby nie zakładać nowego watku to zapytam tutaj.

Jutro mam zamiar pokryc podwozie barankiem będę to robił pendzlem firam to boll. a z racij tego ze kanal mam oddalony 3km dalej nz parkuje samochod to moge odrazu po pokryciu podwozia przejechac te 3km w celu odstawinia samochodu?:/


Juz Cie widze po tej konserwacji :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez atl123 » 25 sie 2014, 19:39

zakupiel m prepearat do podwozia durabit k2 (puszka) pokryłem powieszchnie w sobote i do tej pory jeszcze nie wyschło.Jak dotkam palcami to jeszcze sie kelij;/

jak długo to schnie?:/

ps/ przypominam ze musialem przechać z kanału pod miejsce parkingowe (kilka km)
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2014, 22:02
Posty: 110 (3/0)
Skąd: skarzysko
Auto: Mazda 323F 15 16v rok 1998

Postprzez rafał88 » 25 sie 2014, 22:44

Długo, pewnie w dodatku smiedzi jak nieszczescie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki