Diagnostyka ECU
Witam! Posiada ktos liste kodow błedow do 323F BA Z5? Bo na tej stronie http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd sa kody dla silnika B6 z rocznika 87-89. Szukalem ale nie moglem znalezc a chcial bym sprawdzic czy mam jakies bledy na AIR BAGach bo kupilem auto i od poczatku dioda poduszek na desce sie nie zapala. W najlepszym przypadku przepalona zarowka ale chce zaczac od sprawdzenia bledow na komputerze
- Od: 14 lis 2008, 18:12
- Posty: 76
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 323F BA 98rok 1.5 Z5
Kody w systemie OBD-I są takie same dla różnych silników.
Poduszki sprawdza się ciut inaczej. Poza tym najprościej jest sprawdzić czy w ogóle masz żarówkę w kontrolce. Podejrzewam wywalone poduchy i wyjętą żarówkę.
Poduszki sprawdza się ciut inaczej. Poza tym najprościej jest sprawdzić czy w ogóle masz żarówkę w kontrolce. Podejrzewam wywalone poduchy i wyjętą żarówkę.
Wywalone byly napewno bo od pasazera zaslepka jest minimalnie innego koloru i zaslepka na kierownicy jest z wersji przed liftingowej bez znaczka. Jak moge sprawdzic poduszki czy wyswietla jakis blad? Bo poduszki sa wsadzone napewno ale zastanawia mnie to czy ktos usonal blad po wystrzale i czy one sa sprawne. Moge to sprawdzic za pomoca tej metody diody i rezystora?
- Od: 14 lis 2008, 18:12
- Posty: 76
- Skąd: Gdańsk
- Auto: 323F BA 98rok 1.5 Z5
witam
mam taki problem od pewnego czasu z błędem 17 jak go skasuje to go nie ma lecz po paru kilometrach jazdy(gdy sie zagrzeje) pojawia sie znowu a na dodatek po rogrzaniu jest spadek mocy i mam takie pytanie czy to napewno będzie to sonda bo jako takiego wysokiego spalania nie ma jak to u niektórych,aha podczas testowania po skasowaniu błędu odpiąlem kostke od sondy lecz błędu nie wywaliło,czy takie zachowanie jest normalne?
mam taki problem od pewnego czasu z błędem 17 jak go skasuje to go nie ma lecz po paru kilometrach jazdy(gdy sie zagrzeje) pojawia sie znowu a na dodatek po rogrzaniu jest spadek mocy i mam takie pytanie czy to napewno będzie to sonda bo jako takiego wysokiego spalania nie ma jak to u niektórych,aha podczas testowania po skasowaniu błędu odpiąlem kostke od sondy lecz błędu nie wywaliło,czy takie zachowanie jest normalne?
- Od: 25 gru 2008, 00:08
- Posty: 220
- Skąd: WR
- Auto: xedos 6 2.0 V6
8dyb8 napisał(a):dlugi – piiiiiik
krotki – piik
przerwa – zzzzzzzz

8dyb8 napisał(a):jak bedziesz sprawdzal kody to sie skapujesz po chwili kiedy sie zaczyna powtarzac i ile trwa ktore migniecie
pod warunkiem że będziesz miał jakieś błędy
Jeśli nie to tylko zapali się na start, po 2-3 sekundach zgaśnie i tyle.
łączę z odpowiednim 
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
dzis robilem diagnostyke, przynajmniej probowalem i nic mi nie swieci...
poprzednio migala a teram martwa, sprawdzilem diode pod aku i dziala...
czy zdarza sie ze czasami nie mozna otrzymac informacji ?
I jeszcze jedno
mialem wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy.
przeszedlem na trym serwisowy i obroty ladnie spadly.
Czy to znaczy ze jakis czujnik sie spalil ?
bo w trybie serwisowym z tego co wiem czyta z programu ?
a w ostatniej diagnostyce wyszedl mi blad czujnika temperatury.
poprzednio migala a teram martwa, sprawdzilem diode pod aku i dziala...
czy zdarza sie ze czasami nie mozna otrzymac informacji ?
I jeszcze jedno
mialem wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy.
przeszedlem na trym serwisowy i obroty ladnie spadly.
Czy to znaczy ze jakis czujnik sie spalil ?
bo w trybie serwisowym z tego co wiem czyta z programu ?
a w ostatniej diagnostyce wyszedl mi blad czujnika temperatury.
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
Witajcie
Mam takie pytanko.
Po resecie kompa dioda mrugnie raz i już się więcej nie zapala (wszystko ok. – brak błędów), ale po jakimś czasie (np. po ok. 2000 km) jak sprawdzam kody (tak profilaktycznie) to dioda mrugnie raz, a za chwilę zapali się na stałe i już nie zgaśnie.
Czy ktoś z Was spotkał się z takim zachowaniem diody podczas sprawdzania błędów i co może być tego przyczyną.
Szukałem na forum ale nic w tej kwestii nie znalazłem.
Pozdro
Mam takie pytanko.
Po resecie kompa dioda mrugnie raz i już się więcej nie zapala (wszystko ok. – brak błędów), ale po jakimś czasie (np. po ok. 2000 km) jak sprawdzam kody (tak profilaktycznie) to dioda mrugnie raz, a za chwilę zapali się na stałe i już nie zgaśnie.
Czy ktoś z Was spotkał się z takim zachowaniem diody podczas sprawdzania błędów i co może być tego przyczyną.
Szukałem na forum ale nic w tej kwestii nie znalazłem.
Pozdro
Witam
Jak to czytac?
--- --- – --- – --- --- --- – --- – – ---
wg mnie 21, 11, 31, 12, 10
ale połowy tych kodów nie ma
prosze o pomoc.
Jak to czytac?
--- --- – --- – --- --- --- – --- – – ---
wg mnie 21, 11, 31, 12, 10
ale połowy tych kodów nie ma
prosze o pomoc.
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
Jej, ja się poważnie pytam.
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy
tylko to znalazlem
ale powiedzcie prosze czy dobrze to czytam
chce wymienić co trzeba zeby nie męczyć jej dłużej fałszywymi sygnałami.
Pomożcie prosze
12 – Czujnik położenia przepustnicy
tylko to znalazlem
ale powiedzcie prosze czy dobrze to czytam
chce wymienić co trzeba zeby nie męczyć jej dłużej fałszywymi sygnałami.
Pomożcie prosze
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
robiłem diagnostykę i wyskakują mi takie kody.
--- --- – --- – --- --- --- – --- – – ---
(--- długi, – krótki)
wg mnie to
wg mnie 21, 11, 31, 12, 10
ale połowy tych kodów nie ma, jest tylko:
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy
i niewiem czy dobrze odczytałem
pomóżcie bo to autko juz podprowadza mnie do furii
--- --- – --- – --- --- --- – --- – – ---
(--- długi, – krótki)
wg mnie to
wg mnie 21, 11, 31, 12, 10
ale połowy tych kodów nie ma, jest tylko:
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy
i niewiem czy dobrze odczytałem
pomóżcie bo to autko juz podprowadza mnie do furii
- Od: 7 mar 2009, 13:32
- Posty: 200
- Skąd: Bytom
- Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE
Witam! Kod 10 i 11 oznacza to samo czyli tak jak napisałeś. Możesz sprawdzić rezystancje tego czujnika. Przy 20 st. C powinna wynieść 2200-2700 Ohma a przy 80 St. C 290-340 Ohma. Kod 12 oznacza to samo co napisałeś. Sprawdź rezystancje. W gniastku masz trzy piny, rezystancje sprawdza się przykładając bolce od miernika do pierwszego i trzeciego pinu (środkowego pina nie ruszasz). Rezystancja powinna wynieść 4000-6000 Ohma. Pozostałych kodów nie mam. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 30 cze 2009, 15:18 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki