Diagnostyka ECU

Postprzez arekpol » 1 cze 2009, 18:23

Witam! Posiada ktos liste kodow błedow do 323F BA Z5? Bo na tej stronie http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/warsztat.php?c=obd sa kody dla silnika B6 z rocznika 87-89. Szukalem ale nie moglem znalezc a chcial bym sprawdzic czy mam jakies bledy na AIR BAGach bo kupilem auto i od poczatku dioda poduszek na desce sie nie zapala. W najlepszym przypadku przepalona zarowka ale chce zaczac od sprawdzenia bledow na komputerze
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:12
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F BA 98rok 1.5 Z5

Postprzez monk » 1 cze 2009, 21:30

Witam
wie ktoś może ile dokładnie trwaj impulsy przy wykonywaniu diagnostyki za pomocą diody? Chodz mi o impuls dlugi, krótki oraz jak długa jest przerwa między poszczególnymi sygnałami?
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2009, 20:53
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: 626 GE 1.8 97'

Postprzez Grzyby » 1 cze 2009, 22:30

Kody w systemie OBD-I są takie same dla różnych silników.
Poduszki sprawdza się ciut inaczej. Poza tym najprościej jest sprawdzić czy w ogóle masz żarówkę w kontrolce. Podejrzewam wywalone poduchy i wyjętą żarówkę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez 8dyb8 » 1 cze 2009, 22:57

dlugi – piiiiiik
krotki – piik
przerwa – zzzzzzzz

hehe :) jak bedziesz sprawdzal kody to sie skapujesz po chwili kiedy sie zaczyna powtarzac i ile trwa ktore migniecie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 15:26
Posty: 164
Skąd: WWA
Auto: Ford Probe 2.0 // Pralka IV

Postprzez arekpol » 2 cze 2009, 09:03

Wywalone byly napewno bo od pasazera zaslepka jest minimalnie innego koloru i zaslepka na kierownicy jest z wersji przed liftingowej bez znaczka. Jak moge sprawdzic poduszki czy wyswietla jakis blad? Bo poduszki sa wsadzone napewno ale zastanawia mnie to czy ktos usonal blad po wystrzale i czy one sa sprawne. Moge to sprawdzic za pomoca tej metody diody i rezystora?
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 18:12
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F BA 98rok 1.5 Z5

Postprzez marimart81 » 3 cze 2009, 21:52

witam
mam taki problem od pewnego czasu z błędem 17 jak go skasuje to go nie ma lecz po paru kilometrach jazdy(gdy sie zagrzeje) pojawia sie znowu a na dodatek po rogrzaniu jest spadek mocy i mam takie pytanie czy to napewno będzie to sonda bo jako takiego wysokiego spalania nie ma jak to u niektórych,aha podczas testowania po skasowaniu błędu odpiąlem kostke od sondy lecz błędu nie wywaliło,czy takie zachowanie jest normalne?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2008, 00:08
Posty: 220
Skąd: WR
Auto: xedos 6 2.0 V6

Postprzez Waluś » 3 cze 2009, 23:24

8dyb8 napisał(a):dlugi – piiiiiik
krotki – piik
przerwa – zzzzzzzz

<lol>


8dyb8 napisał(a):jak bedziesz sprawdzal kody to sie skapujesz po chwili kiedy sie zaczyna powtarzac i ile trwa ktore migniecie

pod warunkiem że będziesz miał jakieś błędy :P
Jeśli nie to tylko zapali się na start, po 2-3 sekundach zgaśnie i tyle.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Rafał » 4 cze 2009, 17:52

łączę z odpowiednim ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Lucasek » 4 cze 2009, 22:07

dzis robilem diagnostyke, przynajmniej probowalem i nic mi nie swieci...
poprzednio migala a teram martwa, sprawdzilem diode pod aku i dziala...
czy zdarza sie ze czasami nie mozna otrzymac informacji ?

I jeszcze jedno
mialem wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy.
przeszedlem na trym serwisowy i obroty ladnie spadly.
Czy to znaczy ze jakis czujnik sie spalil ?
bo w trybie serwisowym z tego co wiem czyta z programu ?
a w ostatniej diagnostyce wyszedl mi blad czujnika temperatury.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez lesiux » 11 cze 2009, 15:16

Panowie gdzie znajdę czujnik EGR w 323F BA 1.8 bo błąd nr 16 mi pokazuje. Ile taki czujnik się ceni?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez Madziek » 23 cze 2009, 17:13

Witajcie :)

Mam takie pytanko.
Po resecie kompa dioda mrugnie raz i już się więcej nie zapala (wszystko ok. – brak błędów), ale po jakimś czasie (np. po ok. 2000 km) jak sprawdzam kody (tak profilaktycznie) to dioda mrugnie raz, a za chwilę zapali się na stałe i już nie zgaśnie.

Czy ktoś z Was spotkał się z takim zachowaniem diody podczas sprawdzania błędów i co może być tego przyczyną.

Szukałem na forum ale nic w tej kwestii nie znalazłem.

Pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2009, 21:24
Posty: 76 (0/1)
Skąd: BYDGOSZCZ
Auto: 626 GW 1.8 101KM 16v + LPG

Postprzez Lucasek » 29 cze 2009, 00:00

Witam
Jak to czytac?
--- --- – --- – --- --- --- – --- – – ---
wg mnie 21, 11, 31, 12, 10
ale połowy tych kodów nie ma
prosze o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez Siw-y » 29 cze 2009, 00:26

Lucasek napisał(a):Jak to czytac?

O tak hahaha

OOTOTOOOTOTTO
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Lucasek » 29 cze 2009, 08:56

Jej, ja się poważnie pytam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez Lucasek » 29 cze 2009, 14:11

10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy

tylko to znalazlem
ale powiedzcie prosze czy dobrze to czytam
chce wymienić co trzeba zeby nie męczyć jej dłużej fałszywymi sygnałami.
Pomożcie prosze
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez Siw-y » 29 cze 2009, 19:49

Lucasek napisał(a):Jej, ja się poważnie pytam

Sorry, ja myślałem żeś coś morsem wkleił hahaha
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Lucasek » 29 cze 2009, 22:01

robiłem diagnostykę i wyskakują mi takie kody.
--- --- – --- – --- --- --- – --- – – ---
(--- długi, – krótki)
wg mnie to
wg mnie 21, 11, 31, 12, 10
ale połowy tych kodów nie ma, jest tylko:
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy

i niewiem czy dobrze odczytałem
pomóżcie bo to autko juz podprowadza mnie do furii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2009, 13:32
Posty: 200
Skąd: Bytom
Auto: było: Mazda 323F BA 1,5 DOHC 98' SE

Postprzez lesiux » 29 cze 2009, 23:50

wrzuć może jakiś film jak dioda Ci miga...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez topik » 30 cze 2009, 11:42

Witam! Kod 10 i 11 oznacza to samo czyli tak jak napisałeś. Możesz sprawdzić rezystancje tego czujnika. Przy 20 st. C powinna wynieść 2200-2700 Ohma a przy 80 St. C 290-340 Ohma. Kod 12 oznacza to samo co napisałeś. Sprawdź rezystancje. W gniastku masz trzy piny, rezystancje sprawdza się przykładając bolce od miernika do pierwszego i trzeciego pinu (środkowego pina nie ruszasz). Rezystancja powinna wynieść 4000-6000 Ohma. Pozostałych kodów nie mam. Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 30 cze 2009, 15:18 przez topik, łącznie edytowano 1 raz
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez lesiux » 30 cze 2009, 12:57

topik napisał(a):Przy 20 st. C powinna wynieść 2200-2700 Ohma a przy 80 St. C 290-340 Ohma.

tak się sprawdza czujnik temp. silnika czy powietrza zasysanego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki