Natrafiłem ostatnio na ciekawą informację odnośnie ropoznania rodzaju oleju silnikowego.
1. Pytanie: syntetyk/półsyntetyk czy minerał? Oleje te się nie mieszają więc aby sprawdzić czy mamy olej na bazie mineralnej czy syntetycznej należy spróbować zmieszać to co mamy w silniku z innym olejem którego typ znamy np. w miseczce. Minerał z syntetykiem/półsyntetykiem się nie zmiesza. Ale jeśli trafi się, że w silniku mamy coś innego niż minerał to pozostaje pytanie czy to pół czy pełen syntetyk.
2. Słoiczek + benzyna ekstrakcyjna i 3 próbki oleju (minerał, półsyntetyk, syntetyk). Nalewamy benzyny do słoiczka i wpuszczamy tam kroplę każdego oleju. Minerał praktycznie natychmiast się rozpuści, syntetyk utworzy kuleczkę i rozpuści się po jakimś czasie, a półsyntetyk tworzy kuleczkę z rozpływającymi się od niej "kłaczkami".
Testował ktoś?
Rozpoznanie oleju w silniku
Strona 1 z 1
po co takie zabiegi wogóle
? Jeśli nie jest się pewnym jaki olej jest zalany to nie ma też pewności jak jest on stary. Więc w takiej sytuacji tylko i wyłącznie wymiana oleju i po problemie 
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
w sumie to racja 
- Od: 26 gru 2007, 21:36
- Posty: 526
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: Była efka 323F BG B6 J4 , Jest 323F BA Z5 , i FOCUS DWA ZERRRO ;]
bardzo ciekawe, az bede musial zaeksperymentowac
wronx jak potrzebujesz oliwe to dawaj znac na pw bo mam po dobrej cenie
pozdrawiam
wronx jak potrzebujesz oliwe to dawaj znac na pw bo mam po dobrej cenie
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Radek89 napisał(a):po co takie zabiegi wogóle
bo zawsze znajdzie się element, który zamiast poprostu zmienić olej będzie kombinował co dolać

a może ktoś wpadnie na pomysł z tych negatywnie nastawionych że jeśli ktoś zalał minerałem obojętnie z jakiego powodu – a kupujesz auto i wedle przebiegu powinieneś zalać synetetyk i robisz to – to syntetyk po pewnym czasie rozszczelni cały układ i wtedy będzie problem
więc uważam że takie info jest jak najbardziej potrzebne – a teraz trzeba czekać na eksperymentatora co to sprawdzi i zapoda efekty swoich spostrzeżeń. myślę że jeśli jest ktoś kto jest przed wymianą i wie jaki ma olej to może sprawdzić tą informacje
więc uważam że takie info jest jak najbardziej potrzebne – a teraz trzeba czekać na eksperymentatora co to sprawdzi i zapoda efekty swoich spostrzeżeń. myślę że jeśli jest ktoś kto jest przed wymianą i wie jaki ma olej to może sprawdzić tą informacje
-
VEN
wronx napisał(a):Oleje te się nie mieszają więc aby sprawdzić czy mamy olej na bazie mineralnej czy syntetycznej należy spróbować zmieszać to co mamy w silniku z innym olejem
kto ci takich bzdur naopowiadał, oleje syntetyczny półsyntetyczny i mineralny mieszają sie ze sobą bardzo dobrze, pomyliło ci się z faktem że takich olei nie powinno sie mieszać w silniku tzn mając półsyntetyka dolewać np minerała, ponieważ można założyć że pogarszasz parametry oleju np półsyntetycznego do poziomu minerała którego dolewasz.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
VEN napisał(a):a może ktoś wpadnie na pomysł z tych negatywnie nastawionych że jeśli ktoś zalał minerałem obojętnie z jakiego powodu – a kupujesz auto i wedle przebiegu powinieneś zalać synetetyk i robisz to – to syntetyk po pewnym czasie rozszczelni cały układ i wtedy będzie problem

VEN – kategorycznie się z Tobą nie zgadzam – uważasz, że w silniku stary, przypalony olej robi za uszczelki??
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
VEN napisał(a):syntetyk po pewnym czasie rozszczelni cały układ i wtedy będzie problem
jaki to jest ten "pewien czas"?
Moja 626 jeździ na pełnym syntetyku od 50kkm i nic się nie rozszczelniło.
Ludzie – to nie są silniki FSO które same z siebie ciekły!
Przestawcie się trochę na bardziej zaawansowaną technologię a nie rozwiązania przedwojenne.
brii napisał(a):
VEN – kategorycznie się z Tobą nie zgadzam – uważasz, że w silniku stary, przypalony olej robi za uszczelki??

powiem tyle kupiłem auto nie wiem co było wlane zalałem półsyntetykiem, po kilku zmianach syntetykiem, nic sie z silnikiem nie dzieje przebieg na blacie 210kkm 0 wycieków. Cieknące uszczelnienia sie wymienia a nie kombunuje z olejami zamulaczami i czym tam jeszcze.
Grzyby napisał(a):Ludzie – to nie są silniki FSO które same z siebie ciekły!
e tam od razu ciekły, wymiana uszczelek dekla zaworów i misy olejowej co 30kkm uszczelnienia wału przy rozrządzie też i nic nie ciekło tak było w moim FSO, fajne auto do majsterkowania i kilowało wszelkie maluchy którymi wozili się kumple. Oczywiście o zachodnim aucie nikt wtedy nawet nie myślał bo były nieosiągalne.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
# Dlaczego samochód zużywa olej?
* Zużycie oleju jest normalnym zjawiskiem podczas pracy silnika.
* Z kolei nadmierne zużycie, świadczy o nieprawidłowym działaniu silnika i może mieć następujące przyczyny:
o niewłaściwy olej: zbyt płynny, zbyt lotny, o nienajlepszej jakości,
o sposób prowadzenia pojazdu przez kierowcę,
o stan mechaniczny pojazdu,
o warunki klimatyczne.
brii – zlelej silnik który jeździł na mineralnym przy wymianie pełnym syntetykiem – np:Shell – te oleje mają właściwości czyszczące silnik a więc i rozpuszczające wszelkiego rodzaju pozostałości po starych olejach – gwarantuje ci że ten olej wyleci przez wydech błyskawicznie. Mam paru znajomych w warsztatach i każdy z nich mówi to samo – więc sądzę że coś w tym jednak jest – ale nie będę się upierał że to na 100% jedyna prawda – może i wy też macie racje – ja w każdym razie jakoś nie eksperymentowałem i zalewqałem półsyntetykiem po sprowadzeniu.
* Zużycie oleju jest normalnym zjawiskiem podczas pracy silnika.
* Z kolei nadmierne zużycie, świadczy o nieprawidłowym działaniu silnika i może mieć następujące przyczyny:
o niewłaściwy olej: zbyt płynny, zbyt lotny, o nienajlepszej jakości,
o sposób prowadzenia pojazdu przez kierowcę,
o stan mechaniczny pojazdu,
o warunki klimatyczne.
brii – zlelej silnik który jeździł na mineralnym przy wymianie pełnym syntetykiem – np:Shell – te oleje mają właściwości czyszczące silnik a więc i rozpuszczające wszelkiego rodzaju pozostałości po starych olejach – gwarantuje ci że ten olej wyleci przez wydech błyskawicznie. Mam paru znajomych w warsztatach i każdy z nich mówi to samo – więc sądzę że coś w tym jednak jest – ale nie będę się upierał że to na 100% jedyna prawda – może i wy też macie racje – ja w każdym razie jakoś nie eksperymentowałem i zalewqałem półsyntetykiem po sprowadzeniu.
-
VEN
VEN – błądzisz strasznie.
To właśnie przez zalewanie dobrych silników minerałem zaczynają się problemy z olejem.
Nie będę strzępił klawiatury po raz dwudziesty – przeczytaj wątek o olejach od strony 10 do 40
To właśnie przez zalewanie dobrych silników minerałem zaczynają się problemy z olejem.
Nie będę strzępił klawiatury po raz dwudziesty – przeczytaj wątek o olejach od strony 10 do 40
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki