Pielęgnacja lakieru
No jestem Ciekaw jak wyglądać będzie to na czerwonym lakierze ^^
I tak chodzi mi o ręczna robotę tylko martwię się czy podołam temu wszystkiemu
I ogólnie kwestia finansowa czy wyrobie się tak żeby jak najszybciej złożyć zamówienie.
a mógł byś co nieco doradzić ? na co uważać na początku ? i takie tam ? żebym czegoś na starcie nie zrobił źle. No i gdzie robić zakupy i z tego poradnika są z reguły podane po 2 albo 3 preparaty które z nich używasz
I tak chodzi mi o ręczna robotę tylko martwię się czy podołam temu wszystkiemu
I ogólnie kwestia finansowa czy wyrobie się tak żeby jak najszybciej złożyć zamówienie.
a mógł byś co nieco doradzić ? na co uważać na początku ? i takie tam ? żebym czegoś na starcie nie zrobił źle. No i gdzie robić zakupy i z tego poradnika są z reguły podane po 2 albo 3 preparaty które z nich używasz
Witam
Ręcznie też można – kwestia nakładu sił i czasu
Opłucz auto
Później apc i coś do smoły
Myjesz auto
Glinkujesz
Myjesz
Cleaner
Wosk
W koszta na początku sie nie pchaj. Tester wosku za 30zł na kilka aplikacji wystarczy. Szampon – shining garage 20zł. Glinka 30zł. Cleaner 60,jak rys pełno to np megsa ulimate compound. Do tego 6x mikrofibra i ręcznik. Dasz rade,wielkiej filozofii w tym nie ma
Pozdro
Tapatalk
Ręcznie też można – kwestia nakładu sił i czasu
Opłucz auto
Później apc i coś do smoły
Myjesz auto
Glinkujesz
Myjesz
Cleaner
Wosk
W koszta na początku sie nie pchaj. Tester wosku za 30zł na kilka aplikacji wystarczy. Szampon – shining garage 20zł. Glinka 30zł. Cleaner 60,jak rys pełno to np megsa ulimate compound. Do tego 6x mikrofibra i ręcznik. Dasz rade,wielkiej filozofii w tym nie ma
Pozdro
Tapatalk
matthies zależy w jakim stanie Ci samochód oddadzą. Miałem ostatnio na robocie Passata po lakierowaniu, którego oddali klientowi w beznadziejnym stanie. Bez glinki nie było co w ogóle podchodzić, bo był aż szorstki, więc nie liczył bym z założenia na to że będziesz miał polerkę
oh4shi zerknij sobie w mój sklep w ten dział: Car detailing – jak, gdzie, kiedy?
Masz tam podstawowe kroki, które powinno się wykonać podczas detailingu, razem z filmami instruktażowymi
oh4shi zerknij sobie w mój sklep w ten dział: Car detailing – jak, gdzie, kiedy?
Masz tam podstawowe kroki, które powinno się wykonać podczas detailingu, razem z filmami instruktażowymi
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
Don Corleone napisał(a):matthies zależy w jakim stanie Ci samochód oddadzą. Miałem ostatnio na robocie Passata po lakierowaniu, którego oddali klientowi w beznadziejnym stanie. Bez glinki nie było co w ogóle podchodzić, bo był aż szorstki, więc nie liczył bym z założenia na to że będziesz miał polerkę
oh4shi zerknij sobie w mój sklep w ten dział: Car detailing – jak, gdzie, kiedy?
Masz tam podstawowe kroki, które powinno się wykonać podczas detailingu, razem z filmami instruktażowymi
O wielkie dzięki już biorę się za czytanie jak czegoś nie będę wiedział to odezwę się na Privie
Beny ostatnio miałem na oględzinach dokładnie tak wyglądającą MX-5 po "profesjonalnej" polerce
Najgorsze jest to że ktoś zrobił tak tylko maskę, a ta jak wiadomo jest aluminiowa w mx-ach, więc za nic nie wiem ile lakieru zostało
Najgorsze jest to że ktoś zrobił tak tylko maskę, a ta jak wiadomo jest aluminiowa w mx-ach, więc za nic nie wiem ile lakieru zostało
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
Beny słabo się starasz
Ja ostatnio takie holsy zrobiłem Urban Shine na twardej gąbce po papierkowaniu, noo ale później wyprowadziłem bez problemu
Ja ostatnio takie holsy zrobiłem Urban Shine na twardej gąbce po papierkowaniu, noo ale później wyprowadziłem bez problemu
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Mi czegoś takiego nie udało się nigdy zrobić do tej pory. Na szczęście.
Swoją drogą po takich magikach "detailerach" później przyjeżdżają auta na robotę, a miernik grubości wskazuje 25um
Parafrazując klasyka "Jak żyć?"
Swoją drogą po takich magikach "detailerach" później przyjeżdżają auta na robotę, a miernik grubości wskazuje 25um
Parafrazując klasyka "Jak żyć?"
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
No niestety, ale auto Mamy do testów było, rysy prawie do podkładu, ale juz tak zaokrąglone że trzeba wiedzieć że tam coś jest.
Na swoim nie będę testował robienie holsów
Na swoim nie będę testował robienie holsów
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Może jakies tam zrobię,ale nastepne pasty je usuwają.Druga sprawa nie mam miernika i raczej nie dociskam za mocno dlatego moje korekty narazie sa na poziomie jakieś 70%Sabat napisał(a):Beny słabo się starasz
Muszę jakąś stara maskę dorwać i spróbować konkretnie ja przejechać.
Stosuje ktoś z Was futro polerskie?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8661 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Don Corleone napisał(a): zerknij sobie w mój sklep w ten dział: Car detailing – jak, gdzie, kiedy?
Mam pytanie do doświadczonego kolegi (ponieważ siedzi w temacie po uszy ):
Mam w paru miejscach kilka drobnych i grubszych rys na lakierze...
Stosowałem paste turbo k2 jak i taki wynalazek http://allegro.pl/sonax-zestaw-do-recznego-usuwania-rys-i-zarysowan-i3531034408.html ale bezskutecznie – żadnych efektów
zastanawiam się teraz nad kupnem produktu Meguiar Scratchx 2.0 albo SwirlX... da radę tym poczarować?
co mógłbyś mi polecić/doradzić??
- Od: 12 wrz 2012, 20:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Beny napisał(a):Najlepiej jakbyś fotkę wstawił.Głębokie rysy ciężko ręcznie usunąć.
Beny dobrze prawi. Fotka to najmniej co jest potrzebne, a najlepiej mógłbym doradzić gdybym zobaczył o czym mówimy. Doszło do podkładu?
Swoją drogą UC jest najmocniejsze z serii "dla entuzjastów" jeżeli chodzi o robienie całych elementów. Do prac punktowych zalecają ScratchX.
SwirlX zostaw. On jest do zupełnie innych typów rys.
Ogólnie rzecz biorąc wygląda to tak:
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
Witam
Więc co do rys to większość wygląda jak to ( z góry przepraszam za jakość zdjęć ):
czyli gniazda – ogniska bardziej widocznych rysek
i takie coś + bonus:
głębszych do podkładu mam z 3-4 miejsca coś takiego:
Co do głębszych rys to mam zakupioną już oryginalną zaprawke w ASO Mazda tylko nie mam czasu aby się za to zabrać...
Na odpryski widoczne tj na 3 zdjęciu patent typu brunox, zaprawka, lakier bezbarwny x2
Problemem są rysy które nie chciały ustąpić po poprzednich zabiegach ( produkty opisywane w poprzednim poście )...
Szczerze powiem że po paście polerskiej jaką jest Turbo, lakier po umyciu cały jest pokryty mikro rysami ( co widoczne jest tylko pod światło)...
Dlatego troszkę się boję zastosować Ultimate Compound ( bo z opisu wynika że też jest to masa polerska), zaciekawił mnie natomiast Scratch który nie zostawia więcej rys niż usuwa
Dodam jeszcze że wszystko planuje robić ręcznie gdyż nie mam polerki... chociaż zastanawiałem się nad kupnem nakładki polerskiej do wiertarki ( tylko że akumulatorowej – bo w garażu nie mam możliwości podpięcia się do prądu... w sumie max n to 1000obr /min... ciekawe czy nie będzie za mało )
Z góry dzięki za odpowiedź
Więc co do rys to większość wygląda jak to ( z góry przepraszam za jakość zdjęć ):
czyli gniazda – ogniska bardziej widocznych rysek
i takie coś + bonus:
głębszych do podkładu mam z 3-4 miejsca coś takiego:
Co do głębszych rys to mam zakupioną już oryginalną zaprawke w ASO Mazda tylko nie mam czasu aby się za to zabrać...
Na odpryski widoczne tj na 3 zdjęciu patent typu brunox, zaprawka, lakier bezbarwny x2
Problemem są rysy które nie chciały ustąpić po poprzednich zabiegach ( produkty opisywane w poprzednim poście )...
Szczerze powiem że po paście polerskiej jaką jest Turbo, lakier po umyciu cały jest pokryty mikro rysami ( co widoczne jest tylko pod światło)...
Dlatego troszkę się boję zastosować Ultimate Compound ( bo z opisu wynika że też jest to masa polerska), zaciekawił mnie natomiast Scratch który nie zostawia więcej rys niż usuwa
Dodam jeszcze że wszystko planuje robić ręcznie gdyż nie mam polerki... chociaż zastanawiałem się nad kupnem nakładki polerskiej do wiertarki ( tylko że akumulatorowej – bo w garażu nie mam możliwości podpięcia się do prądu... w sumie max n to 1000obr /min... ciekawe czy nie będzie za mało )
Z góry dzięki za odpowiedź
- Od: 12 wrz 2012, 20:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Nie wiem czy ręcznie cos zdziałasz,ale UC megsa bym sie nie bał dziadostwa nie narobisz.No chyba że masz w łapie tyle sily co pudzian
Ja bym tu widzial papier wodny i polerka mechaniczna całego panela.
Taka ryse do podkaldu usunąłem kiedyś na aucie kolegi.Ale on mówił rób co chcesz gorzej byc nie może .
Zaprawką przejechalem kilka razy az rysa sie wypełnila.Póżniej papier wodny i matowienie.Na koniec cały element przejechalem maszyna i w 90% zeszlo.Zaprawka była dobrana idealnie pod kolor.
Jak chcesz to mam tester megsa odezwij sie na PW.
Ja bym tu widzial papier wodny i polerka mechaniczna całego panela.
Taka ryse do podkaldu usunąłem kiedyś na aucie kolegi.Ale on mówił rób co chcesz gorzej byc nie może .
Zaprawką przejechalem kilka razy az rysa sie wypełnila.Póżniej papier wodny i matowienie.Na koniec cały element przejechalem maszyna i w 90% zeszlo.Zaprawka była dobrana idealnie pod kolor.
Jak chcesz to mam tester megsa odezwij sie na PW.
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8661 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
blaze007 napisał(a):zastanawiałem się nad kupnem nakładki polerskiej do wiertarki ( tylko że akumulatorowej – bo w garażu nie mam możliwości podpięcia się do prądu... w sumie max n to 1000obr /min... ciekawe czy nie będzie za mało )
Odpuść. Szkoda pieniędzy. Ręcznie zrobisz podobnie, a masz dużo większą kontrolę nad tym co robisz.
Beny napisał(a):UC megsa bym sie nie bał dziadostwa nie narobisz.
Nie ma co się bać. Te rzeczy sa bardzo bezpieczne jeżeli postępujesz zgodnie z koniecznymi warunkami.
Jedno z głównych pytań. Czy glinkowałeś auto przed tym turbo wynalazkiem? Pamiętaj zawsze wyglinkuj auto przed polerką. Inaczej robisz polerkę pastą... i jednocześnie brudem i piaskiem i czymkolwiek jeszcze czego nie usunąłęś z lakieru podczas mycia.
No i zaopatrz się w aplikator Megsa. Są rewelacyjne
Te zmatowienia z 1 i 2 zdjęcia możesz UC próbować. Pewnie nie zejdą w całości, ale na pewno się zmniejszą.
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
W aplikator też miałem zamiar się zaopatrzyć
czyli bardziej polecacie UC niż scratchx w moim przypadku?
Auta oczywiście nie glinkowałem.... jestem takim amatorem
czyli bardziej polecacie UC niż scratchx w moim przypadku?
Auta oczywiście nie glinkowałem.... jestem takim amatorem
- Od: 12 wrz 2012, 20:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki