Pielęgnacja lakieru

Postprzez oh4shi » 16 wrz 2013, 19:29

No jestem Ciekaw jak wyglądać będzie to na czerwonym lakierze ^^
I tak chodzi mi o ręczna robotę tylko martwię się czy podołam temu wszystkiemu :)
I ogólnie kwestia finansowa czy wyrobie się :) tak żeby jak najszybciej złożyć zamówienie.
a mógł byś co nieco doradzić ? na co uważać na początku ? i takie tam :D ? żebym czegoś na starcie :P nie zrobił źle. No i gdzie robić zakupy ?? i z tego poradnika są z reguły podane po 2 albo 3 preparaty które z nich używasz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2013, 09:45
Posty: 337 (4/0)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 2.0 Activ Plus 2008r

Postprzez marwol » 16 wrz 2013, 19:44

Witam

Ręcznie też można – kwestia nakładu sił i czasu :)

Opłucz auto
Później apc i coś do smoły
Myjesz auto
Glinkujesz
Myjesz
Cleaner
Wosk

W koszta na początku sie nie pchaj. Tester wosku za 30zł na kilka aplikacji wystarczy. Szampon – shining garage 20zł. Glinka 30zł. Cleaner 60,jak rys pełno to np megsa ulimate compound. Do tego 6x mikrofibra i ręcznik. Dasz rade,wielkiej filozofii w tym nie ma :)

Pozdro

Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2013, 20:19
Posty: 422 (2/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda3 MPS BK '08

Postprzez Don Corleone » 17 wrz 2013, 10:34

matthies zależy w jakim stanie Ci samochód oddadzą. Miałem ostatnio na robocie Passata po lakierowaniu, którego oddali klientowi w beznadziejnym stanie. Bez glinki nie było co w ogóle podchodzić, bo był aż szorstki, więc nie liczył bym z założenia na to że będziesz miał polerkę ;)


oh4shi zerknij sobie w mój sklep w ten dział: Car detailing – jak, gdzie, kiedy?
Masz tam podstawowe kroki, które powinno się wykonać podczas detailingu, razem z filmami instruktażowymi :)
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez oh4shi » 17 wrz 2013, 15:05

Don Corleone napisał(a):matthies zależy w jakim stanie Ci samochód oddadzą. Miałem ostatnio na robocie Passata po lakierowaniu, którego oddali klientowi w beznadziejnym stanie. Bez glinki nie było co w ogóle podchodzić, bo był aż szorstki, więc nie liczył bym z założenia na to że będziesz miał polerkę ;)


oh4shi zerknij sobie w mój sklep w ten dział: Car detailing – jak, gdzie, kiedy?
Masz tam podstawowe kroki, które powinno się wykonać podczas detailingu, razem z filmami instruktażowymi :)


O wielkie dzięki już biorę się za czytanie :) jak czegoś nie będę wiedział to odezwę się na Privie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2013, 09:45
Posty: 337 (4/0)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 2.0 Activ Plus 2008r

Postprzez matthies » 17 wrz 2013, 19:24

powiedziane jest, ze polerka ma byc (ubezpieczalnia płaci ;)) wiec ciekawi mnie jak to bedzie po tej ichniejszej polerce.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Beny » 17 wrz 2013, 20:00

Powiedz że wiesz jak wyglądaja hologramy i takiego auta od nich nie odbierzesz :)
Żeby mazda później nie wyglądała tak :D
Obrazek
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez matthies » 17 wrz 2013, 20:39

zawsze moge im odpalic swoje srodki chemiczne do polerki na wyglancowanie mojego auta :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Don Corleone » 17 wrz 2013, 20:42

Beny ostatnio miałem na oględzinach dokładnie tak wyglądającą MX-5 po "profesjonalnej" polerce <glupek2>
Najgorsze jest to że ktoś zrobił tak tylko maskę, a ta jak wiadomo jest aluminiowa w mx-ach, więc za nic nie wiem ile lakieru zostało <oczy>
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Beny » 17 wrz 2013, 21:34

Tylko powiedz mi jak oni to robia?
Ja się dopiero ucze,zrobiłem 4 samochody pastami menzerny.Ostatnio nawet Fg400 zakupiłem i nie umiem takich kfiatków narobić <glupek2>
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Sabat » 17 wrz 2013, 21:52

Beny słabo się starasz ;)
Ja ostatnio takie holsy zrobiłem Urban Shine na twardej gąbce po papierkowaniu, noo ale później wyprowadziłem bez problemu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Don Corleone » 17 wrz 2013, 21:56

Mi czegoś takiego nie udało się nigdy zrobić do tej pory. Na szczęście.

Swoją drogą po takich magikach "detailerach" później przyjeżdżają auta na robotę, a miernik grubości wskazuje 25um <killer>
Parafrazując klasyka "Jak żyć?"
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Sabat » 17 wrz 2013, 22:07

No niestety, ale auto Mamy do testów było, rysy prawie do podkładu, ale juz tak zaokrąglone że trzeba wiedzieć że tam coś jest. :)
Na swoim nie będę testował robienie holsów ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Beny » 17 wrz 2013, 22:08

Sabat napisał(a):Beny słabo się starasz ;)
Może jakies tam zrobię,ale nastepne pasty je usuwają.Druga sprawa nie mam miernika i raczej nie dociskam za mocno dlatego moje korekty narazie sa na poziomie jakieś 70% ;)
Muszę jakąś stara maskę dorwać i spróbować konkretnie ja przejechać.
Stosuje ktoś z Was futro polerskie?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez blaze007 » 24 wrz 2013, 20:00

Don Corleone napisał(a): zerknij sobie w mój sklep w ten dział: Car detailing – jak, gdzie, kiedy?


Mam pytanie do doświadczonego kolegi (ponieważ siedzi w temacie po uszy :D ):
Mam w paru miejscach kilka drobnych i grubszych rys na lakierze...
Stosowałem paste turbo k2 jak i taki wynalazek http://allegro.pl/sonax-zestaw-do-recznego-usuwania-rys-i-zarysowan-i3531034408.html ale bezskutecznie – żadnych efektów

zastanawiam się teraz nad kupnem produktu Meguiar Scratchx 2.0 albo SwirlX... da radę tym poczarować? <czarodziej>
co mógłbyś mi polecić/doradzić??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Beny » 24 wrz 2013, 20:15

Najlepiej jakbyś fotkę wstawił.Głębokie rysy ciężko ręcznie usunąć.Może coś z megsa pomoże.Jak sie nie mylę to najmocniejszy jest UC.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Don Corleone » 24 wrz 2013, 21:28

Beny napisał(a):Najlepiej jakbyś fotkę wstawił.Głębokie rysy ciężko ręcznie usunąć.

Beny dobrze prawi. Fotka to najmniej co jest potrzebne, a najlepiej mógłbym doradzić gdybym zobaczył o czym mówimy. Doszło do podkładu?

Swoją drogą UC jest najmocniejsze z serii "dla entuzjastów" jeżeli chodzi o robienie całych elementów. Do prac punktowych zalecają ScratchX.
SwirlX zostaw. On jest do zupełnie innych typów rys.

Ogólnie rzecz biorąc wygląda to tak:

Obrazek
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez blaze007 » 25 wrz 2013, 13:17

Witam
Więc co do rys to większość wygląda jak to ( z góry przepraszam za jakość zdjęć ):
czyli gniazda – ogniska bardziej widocznych rysek
Obrazek
Obrazek

i takie coś + bonus:
Obrazek

głębszych do podkładu mam z 3-4 miejsca coś takiego:
Obrazek


Co do głębszych rys to mam zakupioną już oryginalną zaprawke w ASO Mazda tylko nie mam czasu aby się za to zabrać...
Na odpryski widoczne tj na 3 zdjęciu patent typu brunox, zaprawka, lakier bezbarwny x2

Problemem są rysy które nie chciały ustąpić po poprzednich zabiegach ( produkty opisywane w poprzednim poście )...
Szczerze powiem że po paście polerskiej jaką jest Turbo, lakier po umyciu cały jest pokryty mikro rysami ( co widoczne jest tylko pod światło)...

Dlatego troszkę się boję zastosować Ultimate Compound ( bo z opisu wynika że też jest to masa polerska), zaciekawił mnie natomiast Scratch który nie zostawia więcej rys niż usuwa :D
Dodam jeszcze że wszystko planuje robić ręcznie gdyż nie mam polerki... chociaż zastanawiałem się nad kupnem nakładki polerskiej do wiertarki ( tylko że akumulatorowej – bo w garażu nie mam możliwości podpięcia się do prądu... w sumie max n to 1000obr /min... ciekawe czy nie będzie za mało <co?> )

Z góry dzięki za odpowiedź :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Postprzez Beny » 25 wrz 2013, 13:29

Nie wiem czy ręcznie cos zdziałasz,ale UC megsa bym sie nie bał dziadostwa nie narobisz.No chyba że masz w łapie tyle sily co pudzian :P
Ja bym tu widzial papier wodny i polerka mechaniczna całego panela.
Taka ryse do podkaldu usunąłem kiedyś na aucie kolegi.Ale on mówił rób co chcesz gorzej byc nie może :P .
Zaprawką przejechalem kilka razy az rysa sie wypełnila.Póżniej papier wodny i matowienie.Na koniec cały element przejechalem maszyna i w 90% zeszlo.Zaprawka była dobrana idealnie pod kolor.
Jak chcesz to mam tester megsa odezwij sie na PW.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8661 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Don Corleone » 25 wrz 2013, 14:27

blaze007 napisał(a):zastanawiałem się nad kupnem nakładki polerskiej do wiertarki ( tylko że akumulatorowej – bo w garażu nie mam możliwości podpięcia się do prądu... w sumie max n to 1000obr /min... ciekawe czy nie będzie za mało <co?> )

Odpuść. Szkoda pieniędzy. Ręcznie zrobisz podobnie, a masz dużo większą kontrolę nad tym co robisz.

Beny napisał(a):UC megsa bym sie nie bał dziadostwa nie narobisz.
<spoko>
Nie ma co się bać. Te rzeczy sa bardzo bezpieczne jeżeli postępujesz zgodnie z koniecznymi warunkami.

Jedno z głównych pytań. Czy glinkowałeś auto przed tym turbo wynalazkiem? Pamiętaj zawsze wyglinkuj auto przed polerką. Inaczej robisz polerkę pastą... i jednocześnie brudem i piaskiem i czymkolwiek jeszcze czego nie usunąłęś z lakieru podczas mycia.
No i zaopatrz się w aplikator Megsa. Są rewelacyjne :)

Te zmatowienia z 1 i 2 zdjęcia możesz UC próbować. Pewnie nie zejdą w całości, ale na pewno się zmniejszą.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez blaze007 » 25 wrz 2013, 22:00

W aplikator też miałem zamiar się zaopatrzyć :D
czyli bardziej polecacie UC niż scratchx w moim przypadku?
Auta oczywiście nie glinkowałem.... jestem takim amatorem <zawstydzony>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 20:22
Posty: 285 (1/2)
Skąd: Warszawa/Legionowo
Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki