Konserwacja antykorozyjna podwozia

Postprzez Pankuba » 30 mar 2012, 15:59

ralfvip napisał(a):Ta powłoka jest całkiem sucha, czy nawet po 1,5 roku jest taka maziowata i brudząca?

Po paru tygodniach powinna stać się zwarta i sucha (w zależności od temp.). Przypomniałem sobie, że przez jakiś czas było czuć również zapach tego środka, wg mnie i pasażerów nawet przyjemny :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez ralfvip » 30 mar 2012, 22:54

Pankuba napisał(a):Po paru tygodniach powinna stać się zwarta i sucha (w zależności od temp.). Przypomniałem sobie, że przez jakiś czas było czuć również zapach tego środka, wg mnie i pasażerów nawet przyjemny :)

Aha czyli to normalne na początku ta powłoka jest taka bardzo elastyczna i trochą maziowata, ale potem się trochę utwardzi.
Jest taki delikatny specyficzny zapach, który czuć już na parkingu i w środku samochodu, ale w niczym on nie przeszkadza. Poza tym już czuć go coraz mniej więc pewnie za parę dni całkiem zniknie.
Pankuba dużo zapłaciłeś za zabezpieczenie swojego podwozia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez Pankuba » 5 kwi 2012, 22:39

ralfvip napisał(a):Pankuba dużo zapłaciłeś za zabezpieczenie swojego podwozia?

Dokładnie nie pamiętam, przedział 450-550 zł, oprócz podwozia zabezpieczane były tylne błotniki.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez ralfvip » 6 kwi 2012, 08:17

Pankuba napisał(a):... oprócz podwozia zabezpieczane były tylne błotniki.


błotniki też zabezpieczałeś Valvolinem, czy jakoś inaczej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Postprzez Pankuba » 6 kwi 2012, 23:32

ralfvip napisał(a):
błotniki też zabezpieczałeś Valvolinem, czy jakoś inaczej?


Inny preparat, marka ta sama.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez mirmur » 11 maja 2012, 22:54

podbijam temat.
w przyszłym tygodniu będę robił konserwację podwozia, zacznie sie brutalnie od piaskowania :(
niestety nie można inaczej, zakupiłem też zestaw Noxudola (Noxudol 900, Noxudol 750, Noxudol UM1600)
Pytanie brzmi...
-czy po piaskowaniu muszę jakiś podkład nałożyć, czy wystarczy sam Noxudol <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 07:14
Posty: 114 (8/1)
Skąd: Kudowa Zdrój
Auto: MPV 2.3 benz. (141KM) 2003 r. LW

Moja Mazda

Postprzez mafioo » 24 cze 2012, 16:36

Mam pytanie odnoscie korozji w M3, otoz chce kupic ten samochod i mam jeden na oku ale po ogledzinach zauwazylem ze dosc bardzo wychodzi rdza pod maska np, progi dzrzwi, ogolnie pod spodem samochodu na zgrzewach blach. Czy da sie ja jakos zastopowac by nie postepowala dalej? zeby nie zjadlo calej blachy i trzeba bylo wymieniac wszystko. Nadkola wygladaja dosc zdrowo byc moze zostaly juz zakonserwowane, ale ten spod to masakra. Autko bardzo mi sie podoba i jest w dobrym stanie tylko odstrasza mnie rudy :/ i dlatego pytam czy u was tez wystepuje ten problem i czy mozna go zniwelowac jakos ??

pozdro
Początkujący
 
Od: 10 cze 2012, 15:15
Posty: 6
Auto: mazda 3

Postprzez fexxer » 10 lip 2012, 22:03

Nie zakładam nowego tematu, bo to chyba zbędne :) Do konserwacji podwozia zamierzam wziąć:
– Fertan
– Noxudol 900 lub Tectyl Bodysafe
– Noxudol 750 lub Tectyl ML

Wszystkie środki są dobrej jakości więc prawdopodobnie czego bym nie wybrał i tak będzie ok :) tylko jedyną niewiadomą jest ilość jaka będzie potrzebna do zabezpieczenia podwozia. Zapewne jest wiele osób, które już poradziły sobie z zabezpieczeniem podwozia i mogą coś powiedzieć o optymalnej ilości potrzebnych środków konserwujących :) Głównie chodzi mi o Noxudol 750/Tectyl ML do profili oraz Fertan na rdzę, bo Noxudol 900/Tectyl Bodysafe pójdzie pewnie pucha 5l. Ewentualnie jeszcze chciałbym się dowiedzieć w jakim czasie po otwarciu należy je użyć, czy będę mógł nadmiar pozostawić do kolejnego zabezpieczenia po roku/2-3 latach?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez Fiodor » 12 lip 2012, 22:30

Robiłem konserwacje podwozia w zeszłym roku. Kupiłem 1L Fertana i w zupełności starczyło, jak masz mało ognisk rdzy spokojnie starczy ci 0,5 L. Możesz używać go po otwarciu przez kolejne lata.
Do konserwacji profili zamkniętych zużyłem chyba 4 (na pewno 3) 0,5 litrowe spraye. Używałem ich do wszystkich drzwi i progów nie żałując dawkowania środka. Po wstępnym zużyciu np 1/2 opakowania raczej reszta środka za kilka miesięcy nie będzie nadawała się do dalszego stosowania, ale pewien nie jestem.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez diablo-82 » 29 sie 2012, 20:14

Witam, dopiszę się do tematu aby nie zakładać nowego. Byłem zapytać się w moim mieście u lakiernika jaki jest koszt konserwacji podwozia, krzyknął 500zł. Nie bardzo miał czas gadać więc dowiedziałem się, że jakiegoś "baranka" robią cz coś. Ogólnie będę jeszcze dzwonił dowiedzieć się więcej szczegółów. Mam natomiast do was pytanie, czy te 500zł to trochę nie za dużo? Nigdy nie robiłem konserwacji więc nie wiem. Co powinni lakiernicy zrobić i czym za nim zakonserwują, oraz czy powinien nadkola popsikać?
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez djakob » 30 sie 2012, 13:09

Kilka postów wyżej masz ładnie wytłumaczone, 500zł za konserwację to normalna cena tylko zapytaj czy kompletna razem drzwiami, progami itp.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2011, 15:04
Posty: 807
Skąd: Cieszyn
Auto: 3 BK 2.0 150km '06
MR2 SW20 '92
WRX STI '11

Postprzez diablo-82 » 30 sie 2012, 20:56

a w drzwiach co się konserwuje? bo trochę nie rozumiem, u mnie całe są lakierowane w kolorze nadwozia.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2012, 19:54
Posty: 44
Skąd: Szydłowiec
Auto: Mazda 626, GF 2.0 100kW, 2001rok, Pb, klimatronik, webasto, tempomat, itd.

Postprzez Marek 161BD081 » 31 sie 2012, 07:16

diablo-82 napisał(a):a w drzwiach co się konserwuje?

Konserwacji podlegają przestrzenie wewnętrzne.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez maurycy » 2 wrz 2012, 19:23

diablo-82 napisał(a): Mam natomiast do was pytanie, czy te 500zł to trochę nie za dużo? Nigdy nie robiłem konserwacji więc nie wiem. Co powinni lakiernicy zrobić i czym za nim zakonserwują, oraz czy powinien nadkola popsikać?


To jak dla mnie nawet mało. Ja za dwa razy drożej miałem robione, ale za to mam full wypas teraz.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2012, 23:26
Posty: 27 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 109KM Y6 2004

Postprzez fexxer » 4 wrz 2012, 22:41

Drogo, niedrogo – musi być DOBRZE. Wszystko zależy od użytych środków i dokładności (obydwa czynniki ważne)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2012, 22:31
Posty: 89
Auto: Mazda 6 Hatchback, 2.0 16V 141KM LF – 2003r + LPG

Postprzez r3solved » 24 wrz 2012, 23:52

Zamierzam dokonać konserwacji podwozia w swojej madzi 323f bj (2002), przeczytałem już kilkanaście postów dotyczących środków oraz konserwacji, niestety nigdzie nie ma informacji ile jaki środek powinien schnąć. Do konserwacji zamierzam użyć (w danej kolejności), nie ukrywam, że finanse mnie trochę przycisły:
1. Czyszczenie szczotką drucianą oraz wiertarką z papierem ściernym.
2. Miejsca gdzie rdza nie zeszła użyć Noxudol Rust Eater (pytanie, ile potrzebuje czasu na wyschnięcie przed położeniem baranka)?
3. Noxudol 750 – do profili zamkniętych (ile czasu powinien schnąć?)
4. Baranek około 5l – solidne przykrycie całego podwozia oraz nadkoli.

Bardzo proszę o poradę ile czasu na wyschniecie potrzebuje Noxudol Rust Eater oraz Noxudol 750 oraz jakie ewentualnie inne produkty możecie polecić, które schną poniżej 10h? Co Mycielinie o moim zestawieniu, czy wystarczy? Potrzebuje jeszcze czegoś do zabezpieczenia rdzy na lakierze (drzwi od środka, kanty drzwi etc) najlepiej bezbarwne po zimie dopiero mam zamiar dobrze to zakonserwować i pomalować u lakiernika.

ps.
baranka lepiej zakupić w spray czy na pistolet, ponoć pistolet jest bardziej wydajny :)?! – sugestie?

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2012, 12:08
Posty: 70
Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Maverick07 » 27 wrz 2012, 15:07

Witam, poszukuje warsztatu, który zajmie się konserwacją antykorozyjną podwozia na śląsku najlepiej koło Katowic. Ktoś zna coś godnego polecenia ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 21:50
Posty: 99 (2/3)
Skąd: Mikołów
Auto: M3 BP 2,5 Turbo 2022.
M3 BL 2011r. 2.0 DISI

Postprzez FOBOS » 1 paź 2012, 22:30

witam
Tu: http://lakierowanko.info/index.php?sid= ... 806ed1a049
można znaleźć dużo ciekawych informacji. Ja też się przymierzam do małych poprawek i po przeglądzie w/w forum przestałem wierzyć w "mega super zjadacze rdzy" Jak nie zjedziesz do czystego to <dupa>. To tak jak z zębami, źle wyczyszczony zacznie rąbać od nowa, niestety bez wiertła się nie obejdzie.
navigare necesse est, vivere non est necesse
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 19:39
Posty: 133
Skąd: Szczecin
Auto: M6 GY 1.8 120 KM '05

Postprzez lucxxx » 16 paź 2012, 10:10

Można powiedzieć UFFFF!!! Skończyłem konserwację!! <jupi>
Opornie to szło ale udało się i mam nadzieję jest OK.
Moją Madzię kupiłem na wakacjach i przyznam szczerze że jej dokładnie od spodu nie oglądnąłem przy zakupie. Rzeczywistość okazała się dość brutalna bo rudej, szczególnie w tylniej części podwozia było DUUUŻO. Postanowiłem zrobić konserwę sam bo dawać komuś to za duże ryzyko, jeśli trzeba coś zrobić porządnie. Zakupiłem więć zestaw:
1. Fertan
2. Tectyl Bodysafe 3l w puszce + 2x 600 ml spray
3. Noxudol do profili zamkniętych 2x spray

Szczotka druciana na wiertarę i jazda. Wyczyszczenie wszystkich zakamarków zajmuje sporo czasu.
Na wyczyszczone powierzchnie poszedł Fertan – 2 warstwy
Na koniec 2 warstwy Tectylu z pędzla i na koniec warstwa sprayu.
Jeszcze Noxudol w każdy otwór – bez żałowania i Gotowe. <spoko>
Wygląda to całkiem spoko. Jakbym miał więcej czasu i doświadczenia to ściągnąłbym jeszcze bak i pod nim porządnie zakonserwował bo wiem że tam trochę rudej zostało.
Zobaczymy jak to będzie na wiosnę wyglądało. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2012, 12:20
Posty: 190 (14/14)
Skąd: Krosno
Auto: Reno Laguna 2010, 2.0 dCi, 150 KM/
była Mazda Premacy Sportive 2002, 2.0 131 KM, LPG

Postprzez kalosh » 23 kwi 2013, 08:50

Cześć.
Znacie dobry warsztat w Łódzi, który mi wyczyści i zakonserwuje podwozie?
Pozdrawiam, Dawid.
Początkujący
 
Od: 26 lut 2012, 18:16
Posty: 11 (2/0)
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 154KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki