Czateria...cd

Coś dla zabicia czasu – zjawiska śmieszne i ciekawe.

Postprzez PeKa » 12 cze 2017, 09:09

Ja byłem dobić 3tyg temu. Okazało się, że nie ma czego praktycznie dobijać, weszło raptem 60g. Ciśnienia książkowe. Chociaż jedno w normie <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 00:23
Posty: 1295 (151/95)
Skąd: S-wek/W-Wa
Auto: LIII 2.0 dCi GT '10
C3 1.4VTi '10

Postprzez loockas » 12 cze 2017, 09:22

To dobijanie to trochę pic na wodę :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez JohnnyB » 12 cze 2017, 09:26

Łukasz, nie robiłem tego wydechu. Auto idzie na sprzedaż w przeciągu pół roku więc nie będę wydawał 2,5 koła na nowy wydech.

Robisz na dwóch tłumikach i powinno być jeszcze akceptowalnie jeśli chodzi o hałas.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez nemi » 12 cze 2017, 09:26

Właśnie nie. Ja nie byłem Mazdą, bo chłodziło. Wszystko fajnie, ale zatarła się sprężarka – podczas serwisu klimy jest dawkowany olej w odpowiedniej proporcji i sprawia, że cały układ działa dłużej ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez loockas » 12 cze 2017, 09:31

nemi napisał(a):klimy jest dawkowany olej w odpowiedniej proporcji i sprawia, że cały układ działa dłużej


Ok, tego nie neguję. Chodzi mi o sam proceder dobijania czynnika. To, że dobiło 60g w przypadku auta PeKa wynika bardziej z tego, że tych 60g nie odessało wcześniej, albo ktoś majstrował przy zaworach (celowe upuszczenie). Czynnik traci swoje właściwości pod wpływem sprężania/rozprężania ale nie zmienia swojej objętości. Ewentualny brak czynnika wynikać będzie z nieszczelności, ale wtedy poleci wszystko.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Grzyby » 12 cze 2017, 09:34

Beny napisał(a):UJ mnie strzeli z tą kuną.Szwagrowi w bmw przegryzla dwa węże.

Zawieś wreszcie kostki do kibla!
Bref pachnie ładniej niż Domestos.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez loockas » 12 cze 2017, 09:41

Sam serwis układu klimy ma oczywiście swoje zalety i imho warto to robić (wspomniany olej i szczelność układu). Dyskusyjne jest natomiast ozonowanie. Podobno, żeby to miało sens powinno być robione co kilka tygodni, a nie raz do roku.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 12 cze 2017, 09:44

nemi napisał(a):Właśnie nie. Ja nie byłem Mazdą, bo chłodziło. Wszystko fajnie, ale zatarła się sprężarka – podczas serwisu klimy jest dawkowany olej w odpowiedniej proporcji i sprawia, że cały układ działa dłużej

Jeżeli oleju na starcie było wystarczająco to nic nie trzeba robić. Te oleje to dobre syntetyki a warunki pracy nie są w klimatyzacji skrajne (jak na możliwości tych lubrykantów) i spokojnie można kilka lat niczego nie robić jeśli układ jest szczelny. Nie ma tam powietrza i wilgoci. Jeżeli nie ma 100% szczelności a układ będzie pracował to sprężarka się zatrze, nawet jeśli co jakiś czas będzie się dobijać czynnika i zmieniać olej. Dostęp powietrza (a przy tym wilgoci) skutecznie demoluje układ. Jeżeli zauważy się pogorszenie działania układu to trzeba NATYCHMIAST reagować. Nadmienić trzeba, że często w punktach w których "serwisują klimę" mają maszynki którymi odsysają czynnik a potem go ładują. Problem w tym, że zdarza im się wyssać z samochodu klienta czynnik zmieszany z powietrzem albo z wilgocią i potem to wpuszczają innym – może zrobić się kibel. Jak serwisować to w profi punktach które mają maszynki z filtrami i możliwością rozdzielania frakcji.
Sprawdzanie układu próżnią to nie jest obiektywna metoda – zdarza się, że przy takiej próbie szczelny układ nie może utrzymać próżni a walnięty ją utrzyma ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Beny » 12 cze 2017, 09:58

Grzyby napisał(a):
Beny napisał(a):UJ mnie strzeli z tą kuną.Szwagrowi w bmw przegryzla dwa węże.

Zawieś wreszcie kostki do kibla!
Bref pachnie ładniej niż Domestos.
Nie działa nic,kostki sierść psa,elektroniczne odstraszacze. Dziś klatkę zamawiam.

Ja zrobiłem ozonator i już dwa razy ozonowalem samochód. Do tego Wurth na parownik, i mimo to rano przy starcie delikatnie jeszcze czuć taki dziwny zapach.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez loockas » 12 cze 2017, 10:00

brii napisał(a):Nadmienić trzeba, że często w punktach w których "serwisują klimę" mają maszynki którymi odsysają czynnik a potem go ładują. Problem w tym, że zdarza im się wyssać z samochodu klienta czynnik zmieszany z powietrzem albo z wilgocią i potem to wpuszczają innym – może zrobić się kibel.


Niestety, ale tak jest w większości punktów, gdzie "serwis klimy" to dodatkowe zajęcie w portfolio usług.

brii napisał(a):Sprawdzanie układu próżnią to nie jest obiektywna metoda – zdarza się, że przy takiej próbie szczelny układ nie może utrzymać próżni a walnięty ją utrzyma


Poprawna procedura to próżnia, kontrast, UV... ale ja jeszcze nie spotkałem serwisu w którym by to robili tak profilaktycznie.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez brii » 12 cze 2017, 10:16

Problem z próżnią polega na tym, że układ może być szczelny pod jakimś ciśnieniem, ale przy próżni uszczelnienia nabiorą delikatnego luzu. Tak samo może być w drugą stronę – uszczelki pod ciśnieniem mogą coś wypuszczać, ale jak próżnia je zassie to będą trzymać ;) Widziałem nowy układ który miał rok i pojemność 480g, wyciągnięto 470g, zrobiono próżnię i niestety układ nie potrafił jej utrzymać... Układ nabito na 480g i po roku ściągnięto 480g ;)
UV często wpuszczają ale problem jest w tym, że klient mający małą nieszczelność bierze samochód i jeździ. W międzyczasie czynnik z kontrastem ucieka i zostawia ślad, ale jak w międzyczasie spadnie deszcz to wszystko zmyje. Klient wraca i nie widać śladów nieszczelności... Dobrego serwisu klimy i przejrzenia nie da się zrobić na szybko bądź "na raty"...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Grzyby » 12 cze 2017, 10:18

Beny napisał(a):Nie działa nic

Weż zawieś te chlorowe z Brefa. Biało-czerwone kulki.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gib » 12 cze 2017, 10:31

Beny napisał(a): Dziś klatkę zamawiam.


Zgodna z załącznikiem FIA?

Co do wspomagania, to owszem w Saabie jest silne tym niemniej wiem co się z kołami dzieje, w elektrycznym w Toyocie, czyli jedynym którym miałem okazje pojeździć dłużej było gorzej. Ja jeżdżę na klimie, nie wyobrażam sobie schładzać nagrzanego wnętrza po 6-8h stania na parkingu za pomocą otwartych okien w miejskiej dżungli, gdzie więcej stoisz niż jedziesz. Poza tym różnica w ciszy którą od niedawna cenię, pomiędzy uchylonymi szybami a zamkniętymi jest w trasie kolosalna.
Ostatnio edytowano 12 cze 2017, 10:43 przez Gib, łącznie edytowano 1 raz
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Bimbak » 12 cze 2017, 10:42

Gib napisał(a):
Beny napisał(a): Dziś klatkę zamawiam.


Zgodna z załącznikiem FIA?

Kuna będzie w kjsach naparzac
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Beny » 12 cze 2017, 10:52

<lol>
Jak ja złapie to pływać ja nauczę :P
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8675 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez loockas » 12 cze 2017, 10:57

Gib napisał(a):Poza tym różnica w ciszy którą od niedawna cenię, pomiędzy uchylonymi szybami a zamkniętymi jest w trasie kolosalna.


No właśnie kwestia podejścia i samochodu. w Reno też wolę ciszę, bo tam nie ma czego słuchać :) W Foce czuję się jak dzieciak, dokładnie tak jak 10 lat temu gdy z tico przesiadłem się do MX-3. Do pełni odwzorowania tego okresu brakuje mi obciachowej tylnej półki z głośnikami blaupunkta, radia na kasety i taśmy black sabbath z paranoid :) Ale wszystko przede mną...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Gib » 12 cze 2017, 11:37

ale w vectrze też wolałem ciszę, a trochę przyjemniejszy dźwięk. Zresztą wyciszenie gorsze więc nawet przy zamkniętych szybach słychać silnik w kabinie wyraźnie przy wyższych obrotach. Więc w moim przypadku to kwestia podejścia. Kiedyś jak finanse pozwolą spróbuję lexusa :)
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez loockas » 12 cze 2017, 11:44

Klima ma niezaprzeczalną zaletę jak szyby parują. Wiadomo, że jak są upały to nie zamierzam z niej rezygnować, ale jak nie trzeba, to wolę powietrze zza okna. Tak samo w domu czy w biurze. Na razie są takie temp, że w domu raz użyłem. Ciekawe jakie będzie lato w tym roku...
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Grzyby » 12 cze 2017, 12:11

Patrząc na to mamy dotychczas to chyba mocno zróżnicowane....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Xenocyd » 12 cze 2017, 12:34

loockas napisał(a):Kurde, muszę uważniej śledzić koncerty. Ostatnio dowiaduję się o nich na tydzień/dwa przed i nawet nie mam okazji się zastanowić nad zakupem biletów :P

Na mieście plakaty o SOAD pojawiły się jakieś 3 miesiące po tym jak bilety się skończyły ;) kupowałem w listopadzie a plakaty pojawiły się koło lutego...
Od jakiegoś czasu po prostu przynajmniej raz na 2 tygodnie wbijam ne eventim, livenation itd i obczajam co jest nowego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 12:01
Posty: 2277 (102/158)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Hyde Park