– auto kupione w lipcu 2012 – czyli teoretycznie gwarancja do lipca 2015
– pierwszy przegląd w lipcu 2013 przy przebiegu 13kkm
– drugi przegląd w kwietniu 2014 przy przebiegu 35kkm
Umawiając się na przegląd ASO nie widziało żadnego problemu w przebiegu 22kkm pomiędzy przeglądami; po wykonaniu przeglądu, przy pytaniach o możliwość wykupienia dodatkowej gwarancji, pojawiły się wątpliwości (no bo rzekomo można tylko 20kkm pomiędzy przeglądami)
Puściłem pytanie do Mazda Poland.
Odpowiedź – gwarancja wygasła bo zrobione między przeglądami ponad 20kkm.
Na razie prowadzę batalię słowno-pisaną bo wg mnie w warunkach gwarancji i instrukcji przeglądów, ktoś popełnił gafę i nie przewidział takiej sytuacji. W tabelce mamy: pierwszy przegląd – 12 miesięcy lub 20kkm w zależności co pierwsze; drugi przegląd 24 miesiące lub 40kkm w zależności co pierwsze. Ja z warunków drugiego przeglądu nie przekroczyłem żadnego bo ani nie minęły 24 miesiące ani nie przejechałem 40kkm. A tajemniczego zapisu "przegląd CO 20kkm" jakoś nigdzie nie widzę
. Przy czym tego typu sformułowanie "co ileś tam km" występuje w tabelce czynności i w uwagach do tabelki przeglądów, czyli ktoś kto pisał te warunki i tabelki, zdawał sobie sprawę z tej różnicy pojęć.Na razie zapowiada się walka z Mazda Poland ale obawiam się, że bez sądu ani rusz...
P.S. Ciekawostka: pomimo braku zapisów w warunkach gwarancji i instrukcji, producent z "dobrej woli" toleruje przekroczenie limitów o 1kkm i o 1 miesiąc (takie zapisy są natomiast wprost w OWU dodatkowego ubezpieczenia od kosztów napraw ale jak widać można dość swobodnie stosować te dokumenty do naszych sytuacji i w razie czego skrupulatnie pokazać nam
)Postaram się poinformować o wyniku wojenki


Tłumaczenie że mają bardzo dużo szkód do likwidacji jakoś mnie nie przekonuje bo problemy kadrowe Proamy nie mogą być moimi problemami myślę po prostu że grają na zwłokę ale i tak odsetki ich nie ominą więc nie rozumiem też polityki działania tej ubezpieczalni.Ale od dnia kiedy zajął się rzecznik moją sprawą to nabrało to jakiegoś tempa i myślę że w tym roku otrzymam jeszcze zwrot i dlatego też proponuję koledze z problemem gwarancji również zgłosić się do rzecznika.
