Umiejscowienie wideorejestratora jazdy
Cześć,
proszę o poradę. W którym miejscu na przedniej szybie najlepiej jest przytwierdzić rejestrator jazdy? Po wstępnej selekcji wybór padł na Viofo A129-G Plus, mocowany na taśmę samoprzylepną. Jak dla mnie wyświetlacza mogłoby w nim nie być, by jeszcze bardziej zredukować jego gabaryty, ale specyfikacja techniczna i stosunek jakości do ceny zrobiły swoje.
Na pewno będzie to po stronie pasażera, by nie rozpraszało kierowcy. Chcę, to zrobić możliwie dyskretnie, by nie szpeciło ogólnego looku wnętrza z tak piękną deską rozdzielczą. Ponieważ szyba jest wokół tego środkowego elementu wykropkowana to zastanawiam się czy lepiej przesunąć się z kamerką nieco bardziej na prawo i "przytulić" do podsufitki, czy też może zejść w dół i zbliżyć ją bardziej do tej środkowej puszki. W tym rozwiązaniu jednak będzie bardzo widoczny kabel ale może wizualnie kamerka mniej będzie się narzucać pasażerom.
Z góry dzięki za zrozumienie. Mile widziane zdjęcia waszych instalacji:–)
proszę o poradę. W którym miejscu na przedniej szybie najlepiej jest przytwierdzić rejestrator jazdy? Po wstępnej selekcji wybór padł na Viofo A129-G Plus, mocowany na taśmę samoprzylepną. Jak dla mnie wyświetlacza mogłoby w nim nie być, by jeszcze bardziej zredukować jego gabaryty, ale specyfikacja techniczna i stosunek jakości do ceny zrobiły swoje.
Na pewno będzie to po stronie pasażera, by nie rozpraszało kierowcy. Chcę, to zrobić możliwie dyskretnie, by nie szpeciło ogólnego looku wnętrza z tak piękną deską rozdzielczą. Ponieważ szyba jest wokół tego środkowego elementu wykropkowana to zastanawiam się czy lepiej przesunąć się z kamerką nieco bardziej na prawo i "przytulić" do podsufitki, czy też może zejść w dół i zbliżyć ją bardziej do tej środkowej puszki. W tym rozwiązaniu jednak będzie bardzo widoczny kabel ale może wizualnie kamerka mniej będzie się narzucać pasażerom.
Z góry dzięki za zrozumienie. Mile widziane zdjęcia waszych instalacji:–)
Ja swoją kamerkę (Viofo A119v3) przytwierdziłem po stronie pasażera bezpośrednio przy czarnej obudowie na której jest zamocowane lusterko wsteczne, bo kabel zasilający do kamery mam podłączony z prawej strony. Reszta kabla jest schowana w podsufitce, więc go zupełnie nie widać.
Weź też pod uwagę, że kamera musi być zamontowana w miejscu, gdzie wycieraczki oczyszczają szybę i też na tyle nisko, żeby w razie konieczności można było ją wypiąć (wypina się ją ku górze).
Jak będę miał wolną chwilę, to zrobię zdjęcie jak to u mnie wygląda.
Weź też pod uwagę, że kamera musi być zamontowana w miejscu, gdzie wycieraczki oczyszczają szybę i też na tyle nisko, żeby w razie konieczności można było ją wypiąć (wypina się ją ku górze).
Jak będę miał wolną chwilę, to zrobię zdjęcie jak to u mnie wygląda.
Z prawej strony lusterka w zakresie pracy wycieraczek, kabel podsufitka i lewym słupkiem do bezpieczników w nogach kierowcy, zasilacz USB schowany w listwie progowej.
Jak podłączysz się do bezpiecznika zapalniczki to pewnie będzie po zapłonie.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Tak, ale bezpiecznik zapalniczki jest w komorze silnika A ja po prostu jestem ciekawy, gdzie dokładnie wpiął się Paweł i czy działa to u niego na zasadzie ACC czy zasilanie wyłącza się po wygaszeniu jakiegoś modułu.
worn napisał(a):Tak, ale bezpiecznik zapalniczki jest w komorze silnika A ja po prostu jestem ciekawy, gdzie dokładnie wpiął się Paweł i czy działa to u niego na zasadzie ACC czy zasilanie wyłącza się po wygaszeniu jakiegoś modułu.
Gubi zasilanie po kilku minutach, sprawdzę który bezpiecznik wieczorem i Ci podam.
Dzięki wszystkim za odzew. Zapomniałem o tych wycieraczkach:–)
@worn, ponieważ posiadasz kamerkę Viofo ⁶rozumiem, że do realizacji trybu parkingowego skorzystałeś z dedykowanego adaptera Viofo HK3. Jeśli tak, na jakim poziomie napięcia ustawiłeś odcięcie prądu i średnio jak długo trwa u Ciebie nagrywanie zanim do tego odcięcia dojdzie? Ja myślę min. 12,4 V, bo to już i tak oznacza rozładowanie akumulatora do ok. 75-80% a nie chcę mieć problemów z pracą trybu start stop.
A129-G Plus wypina się na szczęście w prawo, a podpiąć można od góry do uchwytu, w którym znajduje się odbiornik GPS.
Naturalnie czekam na zdjęcie.
worn napisał(a):Ja swoją kamerkę (Viofo A119v3) przytwierdziłem po stronie pasażera bezpośrednio przy czarnej obudowie na której jest zamocowane lusterko wsteczne, bo kabel zasilający do kamery mam podłączony z prawej strony. Reszta kabla jest schowana w podsufitce, więc go zupełnie nie widać.
Weź też pod uwagę, że kamera musi być zamontowana w miejscu, gdzie wycieraczki oczyszczają szybę i też na tyle nisko, żeby w razie konieczności można było ją wypiąć (wypina się ją ku górze).
Jak będę miał wolną chwilę, to zrobię zdjęcie jak to u mnie wygląda.
@worn, ponieważ posiadasz kamerkę Viofo ⁶rozumiem, że do realizacji trybu parkingowego skorzystałeś z dedykowanego adaptera Viofo HK3. Jeśli tak, na jakim poziomie napięcia ustawiłeś odcięcie prądu i średnio jak długo trwa u Ciebie nagrywanie zanim do tego odcięcia dojdzie? Ja myślę min. 12,4 V, bo to już i tak oznacza rozładowanie akumulatora do ok. 75-80% a nie chcę mieć problemów z pracą trybu start stop.
A129-G Plus wypina się na szczęście w prawo, a podpiąć można od góry do uchwytu, w którym znajduje się odbiornik GPS.
Naturalnie czekam na zdjęcie.
Jeżeli chodzi o podłączenie przez HK3, to pomyślałem zupełnie jak Ty i ustawiłem najwyższą możliwą wartość, żeby spać spokojnie, a mimo to po dwóch dniach postoju aku był rozładowany Dlatego zrezygnowałem z trybu parkingowego i czerwony przewód wpiąłem w to samo źródło co żółty.
No to błędnie założyłem, że będzie jak w A119v3 Co nie zmienia faktu, że trzeba to mieć na uwadze podczas wyboru miejsca na montaż
Poniżej zdjęcia jak to u mnie wygląda, ale od razu muszę wyjaśnić jedną kwestię. Na razie walczę z problemem, że nie zawsze włącza mi się kamera, więc nie jest to stan docelowy z jakim jeździłem przez ponad pół roku, bo robię "testy". Do tej pory wyglądało to w ten sposób, że miałem podpiętą wtyczkę kątową, skierowaną ku górze w tym miejscu co na pierwszym zdjęciu. Natomiast jak masz moduł GPS i prostą wtyczkę, to sensowniej jest wtedy wpiąć tak jak na drugim zdjęciu.
Palmer napisał(a):A129-G Plus wypina się na szczęście w prawo
No to błędnie założyłem, że będzie jak w A119v3 Co nie zmienia faktu, że trzeba to mieć na uwadze podczas wyboru miejsca na montaż
Poniżej zdjęcia jak to u mnie wygląda, ale od razu muszę wyjaśnić jedną kwestię. Na razie walczę z problemem, że nie zawsze włącza mi się kamera, więc nie jest to stan docelowy z jakim jeździłem przez ponad pół roku, bo robię "testy". Do tej pory wyglądało to w ten sposób, że miałem podpiętą wtyczkę kątową, skierowaną ku górze w tym miejscu co na pierwszym zdjęciu. Natomiast jak masz moduł GPS i prostą wtyczkę, to sensowniej jest wtedy wpiąć tak jak na drugim zdjęciu.
worn napisał(a):Jeżeli chodzi o podłączenie przez HK3, to pomyślałem zupełnie jak Ty i ustawiłem najwyższą możliwą wartość, żeby spać spokojnie, a mimo to po dwóch dniach postoju aku był rozładowany Dlatego zrezygnowałem z trybu parkingowego i czerwony przewód wpiąłem w to samo źródło co żółty.
Qrcze, zasmuciłeś mnie tym. Mam nadzieję, że to incydentalny przypadek i jest to usterka tej konkretnej sztuki adaptera. Z drugiej jednak strony jest to na tyle proste urządzenie, że aż trudno w to uwierzyć. A może powodem rozładowania akumulatora były inne odbiorniki w aucie, które przecież działają non stop (jak choćby alarm, podtrzymywanie pamięci i gotowości systemów pokładowych Mazda Connect, etc.)?
A nie prościej było włączyć ten tryb z poziomu ustawień rejestratora? Jak mniemam skutek byłby identyczny.
worn napisał(a):Poniżej zdjęcia jak to u mnie wygląda, ale od razu muszę wyjaśnić jedną kwestię. Na razie walczę z problemem, że nie zawsze włącza mi się kamera, więc nie jest to stan docelowy z jakim jeździłem przez ponad pół roku, bo robię "testy". Do tej pory wyglądało to w ten sposób, że miałem podpiętą wtyczkę kątową, skierowaną ku górze w tym miejscu co na pierwszym zdjęciu. Natomiast jak masz moduł GPS i prostą wtyczkę, to sensowniej jest wtedy wpiąć tak jak na drugim zdjęciu.
Rzeczywiście wtyczka adaptera HK3 jest kątowa i to przy podłączeniu od góry, do podstawki nie jest problemem, a wręcz zaletą, bo kabel kieruje się w kierunku tej plastikowej obudowy i przy niej można go zagiąć o 90° i dalej skierować do góry, do podsufitki. Problemem jest tu ten baryłkowaty filtr elektromagnetyczny, zlokalizowany na kablu w odległości ok. 15 cm od wtyczki USB mini, którego nijak nie da się ukryć. Swoją drogą nie wiem dlaczego producent zdecydował się na takie rozwiązanie, skoro kabel połączeniowy USB w zestawie z kamerką A129-G Plus nie ma tego "dławika"...
Palmer napisał(a):A może powodem rozładowania akumulatora były inne odbiorniki w aucie, które przecież działają non stop (jak choćby alarm, podtrzymywanie pamięci i gotowości systemów pokładowych Mazda Connect, etc.)
Niektóre osoby uskarżały się na drenaż akumulatora i była na to również kampania serwisowa, która u mnie została wykonana dopiero niedawno, bo 06.02, ale u mnie nigdy (już ponad rok od zakupu auta) nie było problemów z akumulatorem za wyjątkiem tego incydentu z kamerą. Od czasu jak zrezygnowałem z trybu parkingowego, problem zniknął jak ręką odjął, więc na 100% zasilacz rejestratora drenował akumulator. Nie wykluczam, że moja sztuka jest jakaś wadliwa i być może stąd też moje problemy z niewłączającą się sporadycznie kamerą.
Palmer napisał(a):A nie prościej było włączyć ten tryb z poziomu ustawień rejestratora?
To nie rozwiązałoby problemu, bo zasilacz podpięty na stały + i masę zawsze będzie ciągnął prąd niezależnie od tego czy nawet podepniesz do niego kamerę.
worn napisał(a):To nie rozwiązałoby problemu, bo zasilacz podpięty na stały + i masę zawsze będzie ciągnął prąd niezależnie od tego czy nawet podepniesz do niego kamerę.
Dziękuję za odpowiedź. Zgadza się, ale okazuje się, że ta wartość jest marginalna. Kilka dni temu napisałem do dystrybutora tych rejestratorów maila z prośbą o odp. na kilka istotnych dla mnie pytań:
Dzień dobry,
jestem zaintersowany zakupem Państwa produktów. W związku z tym mam kilka pytań technicznych dot. adaptera zasilania Viofo HK3 oraz kamerki A129-G Plus z prośbą o rzetelne ustosunkowanie się.
1. Jaki jest pobór prądu w trybie jałowym (bez obciążenia) dla adaptera zasilania Viofo Hardwire Kit ACC (HK3)?
2. Czy w wideorejestratorze A129-G Plus można wyłączyć tryb parkingowy bez zdejmowania go z podstawki, a jeśli tak, jaki wówczas będzie pobór prądu przez urządzenie?
3. Czy w wideorejestratorze Viofo A129-G Plus w trybie parkingowym działa funkcja GPS czy jest domyślnie nieaktywna, by ograniczyć zużycie energii?
4. Czy w wersji DUO tego wideorejestratora pobór prądu jest dwukrotnie większy w trybie parkingowym?
1. Pobór prądu dla adaptera HK3 to ok. 0.005 A.
2. Tak, można wyłączyć tryb parkingowy. W przypadku, gdy tryb parkingowy jest wyłączony kamera nie pobiera prądu.
3. W trybie parkingowym nie działa funkcja GPS.
4. W wersji Viofo A129 Plus w trybie parkingowym pobór prądu to ok. 0.3-0.4 A, natomiast w wersji Duo pobór prądu to ok 0.5 A.
Palmer napisał(a):paweł_TBU napisał(a):Gubi zasilanie po kilku minutach, sprawdzę który bezpiecznik wieczorem i Ci podam.
@pawel_TBU, Hej, sprawdziłeś może, który to bezpiecznik?
Sory zapomniałem bo żona mazda jeździła ostatnio, rano jak będę do pracy jechał to zobaczę.
Dopisano 16 mar 2021, 17:17:
Tak mam wpięte u siebie.
paweł_TBU napisał(a):Dopisano 16 mar 2021, 17:17:
Tak mam wpięte u siebie.
Dziękuję za zdjęcie. Nie widzę tu niestety żółtego kabelka ACC i tego kluczowego bezpiecznika, którego lokalizację wszyscy chcemy poznać:–) Który to był nim zdecydowałeś się oba przewody podłączyć do jednego obwodu ze stałym zasilaniem?
Myślę, że błędnie zakładasz, że Paweł korzysta z trybu parkingowego, choć mogę się mylić. W każdym razie ten bezpiecznik jest od systemu audio i zgodnie z tym co pisał wcześniej Paweł, ja rozumiem to tak, że w tym miejscu jest zasilanie, które włącza się po zapłonie, natomiast wyłącza się po pewnym czasie od wyłączenia zapłonu. Jutro będę robił porządek z kablami u siebie w aucie, to przy okazji sprawdzę czy rzeczywiście wyłączy się tam zasilanie po jakimś czasie. No i zweryfikuję przy okazji to...
Ad. 1. Potwierdzam – pobór 0.01A
Ad. 2. Potwierdzam – pobór 0.01A
Przy włączonym nagrywaniu (zwykłym lub w trybie parkingowym) – zużycie na poziomie 0.15A.
Z włączonym ekranem podczas nagrywania (nie dotyczy trybu parkingowego) oscyluje na poziomie 0.16-0.17A
Palmer napisał(a):1. Pobór prądu dla adaptera HK3 to ok. 0.005 A.
2. Tak, można wyłączyć tryb parkingowy. W przypadku, gdy tryb parkingowy jest wyłączony kamera nie pobiera prądu.
Ad. 1. Potwierdzam – pobór 0.01A
Ad. 2. Potwierdzam – pobór 0.01A
Przy włączonym nagrywaniu (zwykłym lub w trybie parkingowym) – zużycie na poziomie 0.15A.
Z włączonym ekranem podczas nagrywania (nie dotyczy trybu parkingowego) oscyluje na poziomie 0.16-0.17A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości