Skyactiv-x zmiana 180 na 186 KM
1, 2
Li Mu Bai napisał(a):Do SkyX jest nawet niezalecane PB98, bo kończy się to słabszymi osiągami oraz wyższym spalaniem.
Nigdzie nie ma takich informacji....w instrukcji obsługi jest że zalecane 95 lub wyższa.
Co do 98 lub innych pokrewnych typu np. Shell racing to auto musi się ''przyzwyczaić'' przez pewien czas do nowego paliwa w baku (komputer dostosowuje moment zapłonu do paliwa). Nie jest tak że wlejesz i od ręki będzie inaczej .....
Inna kwestia to też jakość paliwa ....tak naprawdę to nie wiemy ile oktanów ma dane paliwo.
Raz na jakiś czas zalewam pod rząd dwa /trzy razy pełny bak Shell racing w celu przeczyszczenia układu paliwowego.
I tu mogę potwierdzić że auto wcale nie ma słabszych osiągów i większego spalania. Spalanie wypada nawet lepiej niż na zwykłej 95...ale nie są to jakieś duże różnice.
Ogólnie silniki z wysokim stopniem sprężania , a taki można powiedzieć jest X lubią wysokooktanowe paliwo.
ja tu nie powielał bym jakiś hmm nieaktualnych faktów – to coś w stylu " że Mazdy rdzewieją od zawsze ", albo subiektywnych odczuć.CezaR83 napisał(a):Może , pod warunkiem ze 95 ma faktycznie tyle ile powinno mieć , jeśli jeździłeś na innym paliwie niż polskie to powinieneś wiedzieć ze nasze 95 nie jest takie samo jak np za zachodnią granicą
Dla przykładu – w2023 roku w Polsce zbadano prawie 1600 próbek paliwa , z czego norm jakościowych dla benzyny ( w tym liczby oktanowej ) nie spełniało ...7 . Dla porównania w Niemczech w 2020r. z ok. 860 próbek norm nie spełniało 22.
Coś w tym jest.
Jak zatankuje w Czechach to mam wrażenie bo nie wiem czy jest obiektywne.
Że auto lekko żwawsze oraz mniej pali ok 0,3. Ale to było dla poprzedniej mazdy 180KM.
Dla 186KM jeszcze nie tankowałem w Czechach.
Jak zatankuje w Czechach to mam wrażenie bo nie wiem czy jest obiektywne.
Że auto lekko żwawsze oraz mniej pali ok 0,3. Ale to było dla poprzedniej mazdy 180KM.
Dla 186KM jeszcze nie tankowałem w Czechach.
dark_luke napisał(a):Coś w tym jest.
Jak zatankuje w Czechach to mam wrażenie bo nie wiem czy jest obiektywne.
Że auto lekko żwawsze oraz mniej pali ok 0,3. Ale to było dla poprzedniej mazdy 180KM.
Dla 186KM jeszcze nie tankowałem w CHechach.
Tak, masz rację, nie jest obiektywne, tylko mocno subiektywne. 0,3l to można nazwać granica błędu pomiarowego. Zaburzony wynik może być dodatkowo przez różne czynniki, takie jak płynna jazda wakacyjna, przelotowa trasa autostradą, zgodnie z przepisami i niższymi prędkościami oraz bardziej płaski teren niż w PL. Z jednego baku, jednego dnia mogę mieć spalanie 6litrów, na tej samej trasie ale w drodze powrotnej drugiego dnia 7,5-8l. Ten silnik jest mocno nieobliczalny w kwestii konsumpcji, zdecydowanie nie lubi ruszania/przyspieszania, obciążenia w postaci wiatru czy jazdy pod górę.
Byłem dziś zrobić ponowny pomiar....
Na kolejnym pomiarze na innej nowszej Hamowni DynoProject 4WD Synchro – Hamownia wyposażona jest w synchronizację osi, co eliminuje ryzyko błędów pomiarowych wynikających z działania systemów ABS i kontroli trakcji. Dzięki temu uzyskujemy precyzyjny wynik mocy oraz momentu obrotowego, odzwierciedlający rzeczywiste warunki drogowe.
Pomiar odbywał sie w trybie SPORT manualnym na biegu 4 i 5. Jednak na 5 wyniki były słabsze wiec nie zostały zapisane.
Wyniki w załączeniu
Mogę zatem stwierdzić że paliwo ma znaczenie jak i metodologia pomiaru.
Dziękuje za uwagę!
Na kolejnym pomiarze na innej nowszej Hamowni DynoProject 4WD Synchro – Hamownia wyposażona jest w synchronizację osi, co eliminuje ryzyko błędów pomiarowych wynikających z działania systemów ABS i kontroli trakcji. Dzięki temu uzyskujemy precyzyjny wynik mocy oraz momentu obrotowego, odzwierciedlający rzeczywiste warunki drogowe.
Pomiar odbywał sie w trybie SPORT manualnym na biegu 4 i 5. Jednak na 5 wyniki były słabsze wiec nie zostały zapisane.
Wyniki w załączeniu

Mogę zatem stwierdzić że paliwo ma znaczenie jak i metodologia pomiaru.
Dziękuje za uwagę!
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości