AWD blokuje napęd przy skręcie

Mazda CX-30 2019–

Postprzez Doggi » 5 wrz 2025, 09:00

Witam,
CX-30 2,5 2023 AWD sprowadzona z USA.
W samochodzie zmieniłem automatyczną skrzynią biegów i półoś TL.
Poprzednia skrzynia bez oleju, stopione el. plastykowe w środku – zjarana. Półoś urwana. Brak możliwości uruchomienia silnika – skrzynia umarła w położeniu D.
Po wymianie skrzyni:
– samochód zapala, bez problemu jeździ NA WPROST przód-tył.
– skrzynia błędy z CAN – brak komunikacji ze sterownikiem ABS oraz kolumny kierowniczej (zakładam że należy wymienioną skrzynię zakodować w pojeździe – KOGO POLECACIE W ŚLĄSKIEM, OKOLICE RYBNIKA?)
– przy skręcie zaczyna blokować napęd, obojętnie czy w prawo, lewo, jazda przód, tył. Da się jechać powoli ale czuć jakby blokował się mechanizm różnicowy/skrzynia. Czym mocniej skręcam tym szybciej i mocniej odczuwa się blokadę.
– nie blokują hamulce
– odpięcie wtyczek z tylnego dyferencjału nic nie zmienia
– po podniesieniu pojazdu na podnośniku, wszystko działa jak należy zarówno przy wyłączonym pojeździe jak i po włączeniu na D (ale wiadomo że nie ma takiego obciążenia jak postawiony na kołach)
– sam dyfer sprawdzony w zewnętrznym zakładzie
– problem występuje zarówno przy jeździe z włączonym silnikiem jak i po wyłączeniu silnika i zjechaniu na luzie

Mam plan odłączyć jeszcze wał – jeśli problem zniknie – to dalej nie będzie odpowiedzi czy wina leży po stronie skrzyni czy sprzęgła wisko przy dyfrze. Jeśli nie zniknie – to zakładam że zakład źle zdiagnozował mechanizm różnicowy w dyfrze.

Pytania:
– jak sprawdzić to sprzęgło z tyłu? mam ogólnie wrażenie że napęd przód-tył jest spięty na sztywno. Co się z nim najczęściej dzieje? widziałem na Ru kanałach że wymieniają ten element. No i ta urwana półoś mnie utwierdza w tym przekonaniu że coś jest nie tak z tym sprzęgłem.
– może ma ktoś "na próbę" lub do odsprzedaży tylny dyfer/samo sprzęgło?
No i proszę o polecenie specjalisty ze sprzętem do tej marki w mojej okolicy ;)
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2025, 07:29
Posty: 2
Auto: CX-30 AWD 2,5L 2023 USA

Postprzez krzychun » 5 wrz 2025, 21:42

Jeszcze nie rozumiem, która półoś z przodu czy z tyłu? A jak zaspawalo skrzynie to nie zaspawalo po prostu przedniego dyferencjalu?

Poza tym jak miałeś auto ja podnośniku to prosto sprawdzić co jest zespawane.
Moderator
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1267 (15/90)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez Doggi » 5 wrz 2025, 22:16

Tak jak w napisałem:
półoś TL – tylna lewa
na podnośniku wszystko działa tak jak ma
poza tym dyfer przedni sprawny – paluszkami można było kręcić – sprawdzono przy okazji zmiany skrzyni.
Obstawiam sprzęgło wisko przy dyfrze – w poniedziałek zdemontuję i daję do regeneracji.
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2025, 07:29
Posty: 2
Auto: CX-30 AWD 2,5L 2023 USA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60