Awarie i usterki .
A u mnie przytrafił się inny przypadek. Madzia trochę pojeździła po Europie na dłuższych odcinkach, głównie po autostradach. Za każdym razem, po odpaleniu i po ok. 30 min. jazdy autostradowej, zaczęły pojawiać się komunikaty: "i-ACTIVSENSE tymczasowo wyłączony" oraz "Kamera Driver Monitoring zasłonięta. Jedź bezpiecznie" Po powrocie do kraju obowiązkowa wizyta w ASO. Po diagnostyce, aktualizacji, sprawdzeniu błędów itp. nic badanie nie wykazało. Stanęło na tym, że najprawdopodobniej jest to wina zapachu zawieszonego na linii wzroku między kamerą Driver Monitoring a oczami kierowcy. Rzeczywiście zawieszony zapach był dosyć pokaźnych rozmiarów i mógł widok kamery na me piękne oczy zasłonić więc skruszony i nieco zawstydzony wyjechałem z ASO zapachu natychmiast się pozbyłem. Problem zniknął, ale na krótszych odcinkach nigdy wcześniej też nie występował. Niedawno znowu trafiła się nieco dłuższa trasa i komunikaty zaczęły pojawiać się ponownie (pokazują się na przemian). Oczywiście nie zamierzam odpuścić i wkrótce znowu zawitam do ASO ale może ktoś już spotkał się z tym problemem lub ma wiedzę co może być przyczyną? 

Jacosław napisał(a):"i-ACTIVSENSE tymczasowo wyłączony"
Taki komunikat zdarza się i u mnie, ale to raczej wina bezpośredniego oddziaływania światła słonecznego, który "oślepia" radar znajdujący się w zderzaku (pod logiem Mazdy). Być może też na częstotliwość jego występowania wpływ ma nalepiona na tym logo folia PPF. Jest to irytujące szczególnie w trasie, kiedy z tego powodu wyłącza się aktywny tempomat i auto zaczyna zwalniać.
Z tym słońcem to tak nie do końca, bo w deszczu i w pochmurne dni też komunikat się pojawia. A z tą folią coś może być na rzeczy, bo mam naklejoną w wersji "full front".
Jacosław napisał(a):Z tym słońcem to tak nie do końca, bo w deszczu i w pochmurne dni też komunikat się pojawia. A z tą folią coś może być na rzeczy, bo mam naklejoną w wersji "full front".
Komunikat pojawia się zawsze kiedy funkcja systemu zostanie w jakiś sposób zaburzona. Może to być silne słońce skierowane wprost na kamerkę (miałem). Moga to być tony owadów poprzylepianych do przedniego radaru, może to być para wodna, śnieg na kamerce/radarze lub cokolwiek innego (błoto etc.).
Też mam podobnie ale raczej rzadko. Natomiast jeżeli pojawia się regularność, to trzeba to do ASO zgłosić i problem sprawdzić dogłębnie zaznaczając w jakich okolicznościach występuje.
Jacosław napisał(a):Z tym słońcem to tak nie do końca, bo w deszczu i w pochmurne dni też komunikat się pojawia. A z tą folią coś może być na rzeczy, bo mam naklejoną w wersji "full front".
Ogólnie z tymi komunikatami to chodzi o pogodę tak jak to napisał Dine . Jak ostre światło wali na przód auta to oślepia kamerę (nie przedni radar) i takie kwiatki. To samo w deszczowe czy pochmurne dni , miejsce na szybie przed kamera od strony wewnętrznej może ulec zaparowaniu i też wywala komunikat. ( w nowym Yarisie mam tam podgrzewanie na takie niespodzianki)
Co do przedniego radaru to folia może mieć wpływ choć nie powinna , bardziej chodzi o zabrudzenie...
Z jednej strony dobrze że pojawiają się takie komunikaty , człowiek wie że musi cały czas być skupiony na jeździe i nie ufać zbytnio tym wszystkim nowością bo potrafią być zawodne.....
Mazdka z '21 eSX. Obecnie nalot lekko ponad 50 tys, trasa z Wawy, przez Zachodniopomorskie do Niemiec, tam tydzień zwiedzania i trasa do PL. Pod Pzn stwierdziłem, że na oparach nie ma sensu i stacja przy autostradzie też ma paliwo. Po zatankowaniu silnik zdecydowanie głośniej zagadał, na tyle był to inny dźwięk, że zdecydowałem się skonsultować z naszym ASO. Wiadomo jak to diagnoza zdalna – może to może tamto, ale że mamy pakiet oraz że lubimy autek to laweta. Po kilku dniach diagnoza – pompa wody plus pierdoły. Gwarancja przedłużona przydała się, a Wy słuchajcie nie głośno muzy, a silników
ps. dosłownie w momencie uruchamiania silnika na tamtej stacji obok odpalał swojego paska koleś w SŁUCHAWKACH DUŻYCH NAUSZNYCH no jpdl
ps. dosłownie w momencie uruchamiania silnika na tamtej stacji obok odpalał swojego paska koleś w SŁUCHAWKACH DUŻYCH NAUSZNYCH no jpdl
"i-ACTIVSENSE tymczasowo wyłączony"
Ze względu na obecną pogodę i zbliżającą się zimę, zwróćcie uwagę na fakt skraplania się wody na szybie w miejscu kamery na szybie przedniej. Załączam zdjęcie zastałej sytuacji po wjechaniu do ciepłego garażu w domu jednorodzinnym. Auto na 100% suche w środku i od nowości garażowane każdego dnia, na noc. Zjawisko występuję stale, jak auto postoi na dworze kilka godzin w temperaturach w okolicy zera stopni "+";"–". Jeśli zapali się choinka żółtych kontrolek, włączam nawiew na szybę i po kilku minutach, jak osuszy, kontrolki gasną.
Ze względu na obecną pogodę i zbliżającą się zimę, zwróćcie uwagę na fakt skraplania się wody na szybie w miejscu kamery na szybie przedniej. Załączam zdjęcie zastałej sytuacji po wjechaniu do ciepłego garażu w domu jednorodzinnym. Auto na 100% suche w środku i od nowości garażowane każdego dnia, na noc. Zjawisko występuję stale, jak auto postoi na dworze kilka godzin w temperaturach w okolicy zera stopni "+";"–". Jeśli zapali się choinka żółtych kontrolek, włączam nawiew na szybę i po kilku minutach, jak osuszy, kontrolki gasną.
- Od: 19 wrz 2024, 14:31
- Posty: 2
- Auto: Mazda CX30 2024 2.0L e-skyactive G 150KM 6AT Exclusive-line DESI (46V)
Problemem będzie jak jest temperatura w okoli 0-2 stopni ponieważ wtedy kompresor klimatyzacji nie odpali, a powietrze na zewnątrz może mieć sporą wilgotność jeszcze. Nawiew na szybę może wtedy nie pomóc jak klimatyzacja nie osuszy powietrza.
Witam odnośnie usterek,
Nie wiem czy to Usterka ale zauważyłem, że w mojej Maździe nie świeci to przedłużenie tylnych lamp na klapie bagażnika. Czy to zależy od wersji wyposażenia czy nie ma to znaczenia i jest to usterka
Pytam, ponieważ jestem nowym użytkownikiem Mazdy i dopiero się poznajemy
Nie wiem czy to Usterka ale zauważyłem, że w mojej Maździe nie świeci to przedłużenie tylnych lamp na klapie bagażnika. Czy to zależy od wersji wyposażenia czy nie ma to znaczenia i jest to usterka
Pytam, ponieważ jestem nowym użytkownikiem Mazdy i dopiero się poznajemy
- Od: 9 gru 2024, 09:31
- Posty: 1
- Auto: Mazda CX-30, 2023, Wersja wyposażenia HOMURA
m.czuczwara napisał(a):Witam odnośnie usterek,
Nie wiem czy to Usterka ale zauważyłem, że w mojej Maździe nie świeci to przedłużenie tylnych lamp na klapie bagażnika. Czy to zależy od wersji wyposażenia czy nie ma to znaczenia i jest to usterka![]()
Pytam, ponieważ jestem nowym użytkownikiem Mazdy i dopiero się poznajemy
To zależy od wersji wyposażenia, w niższych wersjach nie świeci ten pasek..
Czy miał ktoś problem z brakiem odtwarzanej muzyki w cx30 ? Nie da rady załączyć nawet radia. I czy ktoś wie jakiej firmy są montowane skrzynie automatyczne do naszych mazda czy opłaca się robić wymianę dynamiczną ?
W temacie muzyki nie pomogę, bo u mnie ten problem nie występuje. Jeśli chodzi natomiast o automatyczną skrzynię biegów, to w Internecie znalazłem informację, że producentem tych skrzyń jest japońska firma JATCO Ltd pełna nazwa to Japan Automatic Transmission Company. Podpinam się natomiast pod pytanie o wymianę oleju w skrzyni automatycznej. Jest to taki sam temat rzeka jak olej. Książka serwisowa nie przewiduje takiej wymiany, ale niemal wszyscy "uczeni w piśmie" takową zalecają co 60-80 tys. przebiegu. Niektórzy twierdzą dodatkowo, że pierwsza wymiana może być po 100 tys km, a pozostałe co 60 tys. W sumie mniej więcej na jedno wychodzi. Nierozstrzygniętym problem pozostaje natomiast metoda wymiany. Jak mawiał klasyk każda metoda ma "plusy dodatnie i plusy ujemne". Metoda dynamiczna zużywa więcej oleju ale daje gwarancję stuprocentowej wymiany całego środka smarnego. Trwa też ona szybciej, pod warunkiem, że nie demontujemy miski olejowej, nie wymieniamy uszczelki itp. Przy metodzie statycznej wymiana uszczelki i demontaż miski jest obowiązkowy, cały proces trwa 2-3 dni, ponieważ miskę trzeba potem ponownie przykleić i wszystko musi wyschnąć. Poza tym przy metodzie statycznej wymienimy tylko ok. połowy oleju (niektórzy twierdzą, że trochę więcej), ponieważ nie spłynie stary olej z konwertera. Na tym forum jedna z ASO Mazdy (chyba z Warszawy) oferowała wymianę dynamiczną. Tam gdzie ja serwisuję swoją Madzię (w Łodzi) ASO ma w ofercie wymianę oleju w skrzyni, ale tylko metodą statyczną. Ja mam nalatane dopiero trochę ponad 20 tys. km więc mam jeszcze trochę czasu do zastanowienia ale bardzo chętnie posłucham zdania innych. Jest to o tyle ważne, że przynajmniej pierwszą wymianę będą robił jeszcze w okresie gwarancji więc poza ASO chyba nie wchodzi w grę. Aha, niektórzy twierdzą jeszcze, że przy wymianie dynamicznej istnieje ryzyko uszkodzenia skrzyni. A co wy myślicie?
Ryzyko uszkodzenia skrzyni przy wymianie dynamicznej jest wtedy gdy skrzynia już ma trochę nalatane i nie widziała nigdy nowego oleju, dochodzi do tego płukanka która wszystko ładnie czyści i elementy dostają większe luzy i tragedia gotowa. Warto posłuchać na ten temat kanału EKG Dyżur lub Automatyczni na YT. W nowych skrzyniach o które jeszcze można zadbać nic nie stoi na przeszkodzie żeby zrobić dynamiczną wymianę ale są też takie skrzynie przy których nie ma to po prostu sensu bo statystycznie wyleci 90% oleju. Lecz i tak przed każdą wymianą dynamiczną serwis który się tym zajmuje powinien zdiagnozować naszą skrzynie i sprawdzić jej stan przed wymianą 
Jak masz możliwość zrobić dynamiczną to zrób, a jak nie, to lepsza statyczna od żadnej. Pytanie też ile masz zamiar użytkować samochód, bo do 200k km to pewnie i tak ta skrzynia bez wymiany spokojnie przejedzie. Z tego co kojarzę, wymiana dynamiczna nie ma sensu przy skrzyniach dwusprzęgłowych bo tam "wylatuje" prawie cały olej.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9, Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60