czesc,
nie bedzie o cuprze ale o porównaniu podobnego samochodu.
Własnie kupiłem a4 200KM dsg a od 2 lat mam cx30 186 KM
Silnikowo nie ma co porównywać, audi jedzie mazda chce ale nie może, spalanie podobne jedno i drugie ok 7 l. Skrzynia w mazdzie toporna w porównaniu do dsg. Wykończenie porównywalne, Mazda tu jest na podobnym poziomie
CX 30 vs Cupra Formentor
1, 2
A to, że DSG czasami szuka pierwszego biegu? Jak się dynamicznie dohamuje i od razu da gaz to jest też lepsze? Oczywiście nie zawsze występuje bo to się dzieje, jak potrzeba zredukować o parzystą ilość biegów. Na lewoskręcie jak tir jedzie z przeciwka to czasami przyprawia o palpitację... Skrzynia Mazda przynajmniej zawsze przekazuje napęd.
krzychun napisał(a):Mazda przynajmniej zawsze przekazuje napęd
No i nie ma laga, a koleżka wyżej zwyczajnie oczarowany jest momentem silnika turbo. Kocham te komentarze, że wolnossący silnik nie jedzie. No i audi pewnie około 100k droższe.
No to są jeszcze inne smaczki np. jak wyłączanie silnika podczas jazdy i żeglowanie. Potem 2,5sec czekania na "przypływ mocy".
Turbo to też oczywiście lag, a jak skrzynia redukuje o parzyste biegi to odłącza silnik więc nie rozkręca się turbina (brak obciążenia na silniku), potem dopiero zapina bieg po sekundzie po kolejnych jest dopiero boost... Takie takie drobne problemy i różna reakcja układu jak redukuje o parzystą i nie przejrzystą ilość biegów, której nie trawię. Ogólnie silniki turbo to dobrze współpracują ze skrzyniami CVT bo tam ciągle jest zapięty napęd i płynnie rozkręca obroty i turbinę. Ignorując wrażenia akustyczne czy żywotność rozwiązania daje całkiem dobre efekty. Ja tam zawsze mówię śpieszmy się kochać wolnossące jednostki bo tak szybko odchodzą.
Turbo to też oczywiście lag, a jak skrzynia redukuje o parzyste biegi to odłącza silnik więc nie rozkręca się turbina (brak obciążenia na silniku), potem dopiero zapina bieg po sekundzie po kolejnych jest dopiero boost... Takie takie drobne problemy i różna reakcja układu jak redukuje o parzystą i nie przejrzystą ilość biegów, której nie trawię. Ogólnie silniki turbo to dobrze współpracują ze skrzyniami CVT bo tam ciągle jest zapięty napęd i płynnie rozkręca obroty i turbinę. Ignorując wrażenia akustyczne czy żywotność rozwiązania daje całkiem dobre efekty. Ja tam zawsze mówię śpieszmy się kochać wolnossące jednostki bo tak szybko odchodzą.
Panowie, dajcie spokój, nie podniecajcie się tak. każdy samochód jest inny a skrzynia w mazdzie jest po prostu do
, jeśli was ciekawi a może nie, to jednym i drugim jeżdżę na sporcie lub manetkach.
Tak czy sia Mazda nie jest warta tych pieniędzy o czym pisze od dawna.
Dopisano 22 Sep 2023, 11:01:
jest lepsze nawet to "gorsze" które siedzi w skodzie

Tak czy sia Mazda nie jest warta tych pieniędzy o czym pisze od dawna.
Dopisano 22 Sep 2023, 11:01:
krzychun napisał(a):A to, że DSG czasami szuka pierwszego biegu? Jak się dynamicznie dohamuje i od razu da gaz to jest też lepsze? Oczywiście nie zawsze występuje bo to się dzieje, jak potrzeba zredukować o parzystą ilość biegów. Na lewoskręcie jak tir jedzie z przeciwka to czasami przyprawia o palpitację... Skrzynia Mazda przynajmniej zawsze przekazuje napęd.
jest lepsze nawet to "gorsze" które siedzi w skodzie


![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdrawiam
dark_luke napisał(a):Kto kupuje Mazdę dla skrzyni automatycznej ?![]()
Przecież tylko manual.
Może nie przez automat, ale ten automat dla mnie Mazdy jest atutem. Ten w CX-30 działa trochę ospale (wygładzone softem?), ale ten z CX-3/5 czy 6-tki działa świetnie. Jeździłem ostatnio CX-5 w manualem w top opcji i po prostu tragedia, ciężko się znowu przestawić. Niestety w CX-60 już jest sprzęgło zamiast konwertera i od razu czuć DSG przy parkowaniu czy ruszaniu...
[quote="gutek_wrb"]<serduszka> Spróbujcie pojechać mazdą CX-30 AWD 186 km obojętnie z jaka skrzynią tak z 15 km po Ekspresówce jadąc tak 100 i czasem 140 km/h zobaczcie wynik spalanie i czy muzykę z DAB sobie spokojnie posłuchaciegutek_wrb napisał(a):<serduszka> Spróbujcie pojechać mazdą CX-30 AWD 186 km obojętnie z jaka skrzynią tak z 15 km po Ekspresówce jadąc tak 100 i czasem 140 km/h zobaczcie wynik spalanie i czy muzykę z DAB sobie spokojnie posłuchaciea potem to samo mniej więcej zróbcie w Cupra Formentor
![]()
Pozdrawiam

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozd
Jeżdżę CX30 do Belgii i jadę i 120 i 140 a nawet 160 więcej nie mam potrzeby spalenie średni na takiej trasie to 6.2/100km muzyki radia też słucham I żadne szumy lub inne problemy mi nie przeszkadzają więc nie wiem o co tobie chodzi??? Co do Cupry tak owszem są to bardzo ciekawe samochody lecz mam już dość wiecznego umawiania się z mechanikami bo non stop się te wieś wageny psują, zalety też mają i to całkiem nieźle ale od czasy kiedy przesiadłem się do Mazdy umawiam się tylko raz w roku na przegląd. Pozdrawiam
- Od: 4 paź 2022, 17:53
- Posty: 10
- Auto: Mazda CX30 Skyactiv-G 110kW 2021r Hikari
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9