Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez mcbeth » 30 kwi 2009, 07:53

michu200 napisał(a):A jakie to wielkie zmiany zaszły w silniku w polifcie ?

Generalnie inny osprzęt (w tym zasilanie, wtryski), turbo, użyto odporniejszych materiałów w newralgicznych miejscach. Po lifcie jest ten sam silnik co w GH 140KM. GG 136KM różni się dość zasadniczo – można się o tym przekonać próbując skorzystać z service manuala od przedlifta przy silniku 143KM. :( .
DPF to tylko jeden z charakterystycznych elementów. Lifting GG wniósł dużo więcej zmian niewidocznych, niż tych zauważalnych z zewnątrz.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Riki » 30 kwi 2009, 08:37

mcbeth napisał(a):Lifting GG wniósł dużo więcej zmian niewidocznych, niż tych zauważalnych z zewnątrz.


dokładnie tak.... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez kiero » 30 kwi 2009, 09:49

Myślę że to zależy od tego jaki kupi się egzemplarz, i jak potem o niego dbasz!!Jeśli auto było normalnie serwisowane, wszelkie wymiany na czas itp i nie miało jakiejś większej przygody ze słupem lub innymi, to większych problemów nie powinno być.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 15:54
Posty: 114
Skąd: Kraków
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY

Postprzez kobyll » 30 kwi 2009, 11:32

zenon napisał(a):
Piterx napisał(a):to juz chyba najgosze wyjscie


Jakieś argumenty?
Czy tylko: "bo tak".

Jak dla mnie najgorsze wyjście to diesel przed liftem.


ciekawe dlaczego przed liftem jakos chyba po lifcie bo z DPF-em
a jak inni pisza ze kopci to benzyna z gazem moze nie kopci ale strasznie paruje woda z wydechów a potem sie je czesto wymienia.....

jak dla mnie 2.0 MZR-CD 136KM jest to naprawdę dobry silnik oczywiscie jak byl dobrze eksploatowany ;)

zreszta Mazda to wogole dobry samochod :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Karol » 30 kwi 2009, 12:49

LechAd Nie czytaj na forum bo tu cie tylko odstrasza tak samo przed kupnem patrzylem .... ale nic nie wyciagnelem hehehe
Kupilem m6 143 po lifcie i jak do tej pory jestem zadowolony<odpukac> ladne autko i tyle
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 15:38
Posty: 1476 (1/0)
Skąd: READING/ Ostroleka
Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA

Postprzez Grzyby » 30 kwi 2009, 13:27

kobyll napisał(a):benzyna z gazem moze nie kopci ale strasznie paruje woda z wydechów a potem sie je czesto wymienia.....

tiaaaaa, w poprzednim aucie (też Mazda) miałem gaz i przez 6 lat przejechałęm 100kkm.
Wydech wymieniłem 1 raz. Rok przed sprzedażą. To faktycznie często ....

Silnik benzynowy to przede wszystkim brak stresu. Niestety przy klekocie zawsze coś tam człowiek się obawia.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez kobyll » 30 kwi 2009, 15:46

Grzyby napisał(a):
kobyll napisał(a):benzyna z gazem moze nie kopci ale strasznie paruje woda z wydechów a potem sie je czesto wymienia.....

tiaaaaa, w poprzednim aucie (też Mazda) miałem gaz i przez 6 lat przejechałęm 100kkm.
Wydech wymieniłem 1 raz. Rok przed sprzedażą. To faktycznie często ....

Silnik benzynowy to przede wszystkim brak stresu. Niestety przy klekocie zawsze coś tam człowiek się obawia.

ja mialem tak w Oplu w ciagu 150kkm musialem zmienic 2 razy wydechy (srodkowy, koncowy oraz siatke), na samej beznynie na oryginalnych wydechach bezproblemow zrobi sie do 180kkm

nie mowie ze beznyny na gazie sa zle i wogole to benzyne lepiej sprawdzic mozna przy kupnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez darekzdu » 2 maja 2009, 10:16

Ja kupiłem Mazdę 6 z 2006 roku z silnikiem 143KM czyli 105kW.
Gorąco polecam! Silnik dynamiczny i oszczedny. Zużycie na codzień zamyka sie w 6 litrach.
Poprzednio miałem trzy modela Forda Mondeo i porównanie wypada lepiej dla Mazdy. Nie wspomnę o jakości wykończenia i dopracowaniu wszystkich elementów!
Jednym słowem polecam!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 kwi 2009, 21:52
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 diesel 143 kM Rok 2006

Postprzez domin1979 » 2 maja 2009, 12:36

Grzyby napisał(a):Silnik benzynowy to przede wszystkim brak stresu. Niestety przy klekocie zawsze coś tam człowiek się obawia.
Zgadza się, tym bardziej, że 3/4 sprowadzonych aut jest w dieslu i przekręconych, a później psioczą, że same problemy.
Ja osobiście bym wziął benzynę jeżeli jeżdżę tylko po mieście lub polifta jak po trasach (choćby dlatego, że ma 6 bieg).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez LechAd » 7 maja 2009, 00:20

Dzięki wielkie za odzew, pozwolę sobie na lamerskie podsumowanie: w zasadzie odrzucając skrajne opinie, to chyba faktycznie nie ma się co nadto stresować dieslem w M6. Podpowiedzcie mi proszę jeszcze jak jest z silnikami 136/143 KM przed i po liftingu – bo tu mam dwie różne zupełnie opinie – jedna, że jest to ten sam silnik "podciągnięty" elektronicznie, druga – zresztą tutaj również prezentowana – to inna konstrukcja... Oczywiście pomijając DPF , którym mnie straszą jak Babą Jagą... Z wolna zawężam wybór :wymarzyłem sobie kombi, a m6 kombi z benzyną jest jak na lekarstwo więc pozostaje diesel, jak kupię to pozostanie mi tylko być zadowolonym ;)
Pozdrawiam
Leszek
LechAd
 

Postprzez vegasnight9 » 12 maja 2009, 21:04

Ja mam benzynke 2.0 po lifcie, 147km i znalazłem w necie ostatnio ciekawą informację, a mianowicie że silnik ten ma układ zmiennych faz rozrządu... to prawda? Sądziłem że tylko wersje 2.3 i 3.0 to mają.

<A HREF="http://www.autoefl.pl/newsarchive.asp?ipn=877">Tutaj przeczytałem tego newsa</A> ;)

Myśllę o instalacji LPG i teraz się zastanawiam czy ten silnik sie nada czy szkoda zachodu.
Na forum ogólnie mało o LPG w 6-tkach
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez alfjoker » 17 maja 2009, 19:35

Tak, poliftowe 2.0 ma zmienne fazy – Sequential Valve Timing (S-VT).
srebrna strzała
Początkujący
 
Od: 19 sie 2008, 23:58
Posty: 6
Skąd: Białystok
Auto: M6 GG 2.0i `05 FL

Postprzez Doloress » 20 maja 2009, 12:54

Od 6 miesięcy planuje zakup mazdy 6 kombi diesel po lifcie. Obejrzałem już kilka samochodów i zakup dobrego egzemplarza jest bardzo trudny. Silnik 143KM, został przez mojego znajomego z serwisu mazdy określony jako coś za co "mazda powinna przeprosić klientów" podobno są z nim duże kłopoty. 136 KM jest bezproblemowy. We wszystkich które oglądałem (2006) było widać już brązowe mikropunkciki korozji na błotnikach lub progach. Należy na to zwracać baczną uwagę jak ktoś nie ma ochoty na kłopoty. Ostatnia którą oglądałem mimo zapewnień o bezwypadkowości okazała się po uderzeniu w tył samochodu (trzeba zajrzeć do bagażnika i dokładnie oglądać okolicę koła zapasowego – lakiernicy z reguły odpuszczają dokładne wykonanie tej pracy) oraz dzięki temu że na relingu lakiernik zle okleił taśmą (około 1 mm) było widać, że bok również był malowany. Sprzedawca nie zjechał z ceny więc samochód dalej stoi na placu i czeka na amatora.... Najgorszy klient to klient NAPALONY ! ! !
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 12:32
Posty: 52
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2006 2,0 diesel 143KM

Postprzez Sławeko » 23 maja 2009, 16:57

Doloress napisał(a):Najgorszy klient to klient NAPALONY ! ! !

Taki klient to jest chyba najlepszy......... :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2009, 18:47
Posty: 29
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GY 2.0i 141 KM Ex '03

Postprzez maxwell61 » 23 maja 2009, 22:31

Doloress a czy ta mazda jest gdzies na internecie?? jesli tak to daj linka...bedzie wiadomo co nie kupowac
maxwell61
 

Postprzez mlun » 1 cze 2009, 15:01

Witam, zalogowałem się na wasze forum dopiero dziś ale ogólnie to przęglądam je od dłuższego czasu w celu znalezienia informacji o mazdzie 6. Coraz częściej w rodzinie przydałby się drugi samochód i tak pomyślałem czemu nie Mazda? Bardzo ładnie wygląda, dobre wyposażenie i japończyk(obecnie mamy Carisme).
I tu mam kilka pytań:
1.Jak jest z zawiasem w 6? Znalazłem troche info., że tak szybko się nie niszczy ale posty były niezbyt aktualne. Dlatego byłbym wdzięczny jeśli wypowiedziałaby się osoba, która pokonała trochę km po naszych pięknych drogach. Czy zawieszenie wytrzymuje i co ewentualnie najczęściej się wymienia.
2.Silnik najchętniej 2.0 benzyna.Odrazu mówię że na 99% będzie miał gaz( no chyba że benzyna będzie znowu po 3zł). Z tego co piszczecie to nie ma chyba większych problemów z tym silnikiem po zagazowaniu? W grę wchodzi tylko sekwencja, żadne inst.mieszalnikowe itp.
3.Jak z rdzewieniem niektórych elementów? Czy to dopada każdy egzemplarz? Obiło mi się o uszy że po liftingu coś poprawiono i chyba wyeliminowane ten problem?
4.Chciałby się dowiedzieć o system BOSE. Czy warto szukać autka z tym wyposażeniem? Czy nie jest aż tak znacząco lepszy od zwykłego systemu audio? A i w sedanie sub jest zamocowany jakoś przy półce tylnej a w liftbacku w kole zapasowym?
5.Warto pchać się w wersję poliftową np. kosztem wyposażenia? Czy lepiej np. z 2004r ale dobrze wyposażoną? Z takich istotnych zmian po fl wyczytałem że dołożono 6 bieg i zniwelowano ściąganie na prawą stronę?

Jak myślicie czy za 35-40k zł dało by się wyrwać taką madzie z przedziłu 2003-05, 2.0, z przebiegiem tak około 100k(najlepiej jeszcze mniejszym ale za wiele nie mam co wymagać:P). Niby na allegro coś tam jest ale może osoby, które sprowadzają auta albo zajmują się ich handlem coś ciekawego napiszą.
Przepraszam jeśli tematm umieściłem w złym dziale, źle zatytułowałem bądź coś innego zrobiłem nie tak jak się powinno ale jestem w trakcie czytania regulaminu i nie wszystko jeszcze zgłębiłem :) .
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 14:28
Posty: 21
Skąd: Otwock
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI

Postprzez Grzyby » 1 cze 2009, 15:49

ad.1. Zawieszenie jest odporne na nasze drogi. Moja zrobiła po naszych drogach ponad 30kkm (ogólny przebieg ponad 180kkm) i nic się nie tłucze. Nie ma problemów z pokonywaniem nierówności czy wybieraniem dziur.
ad.2. 2.0 w Pb to dobry wybór. Zapas mocy (bez szału ale jest) i sensowne spalanie. Z tego co kojarzę z wypowiedzi na forum – raczej nie ma narzekań na LPG
ad.3. Nie, nie każdy egzemplarz ma problemy z osławionymi tylnymi błotnikami. Wedle znanych info po FL problem nie występuje.
ad.4. Nie warto. Nie ma żadnego szału jeśłi chodzi o jakość dźwięku. Ja mam wersję bez BOSE i nie narzekam (tylko że wyciszałem auto i drzwi). Tak, w sedanie sub jest w tylnej półce a w HB we wnęce nad kołem zapasowym.
ad.5. W wersjach po lifcie zmiany są kosmetyczne (na + brak problemów z rdzewieniem błotników). Twoja decyzja.
Za kwotę do 40kzł na pewno uda się zakupić warte uwagi autko z lat 2003-2005. Przebieg ..... teoretycznie benzyniaki jeżdżą mniej niż klekoty, ale wiesz jak to w naszym pięknym kraju jest ...
Polecam szukanie w używanego autka w autoryzowanych salonach Mazdy w Niemczech. Duża pewność zakupu + często gwarancja.
http://www.mazdagebrauchtwagen.de/go.to ... ersion=250
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mlun » 1 cze 2009, 16:11

Dzięki. Właśnie jeśli by się trafił z BOSE to wolałbym sedana bo wtedy butla idzie w koło a w liftbacku siedzi tam też głośnik. Zresztą jeden lb jest już w rodzinie a sedna będzie cichszy.
A ceny części? Bo patrząc na allegro albo w IC nie są drogie. Pare złotych droższe niż do Carismy czyli nie było by tak źle.
Ostatnio edytowano 1 cze 2009, 16:16 przez mlun, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 14:28
Posty: 21
Skąd: Otwock
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI

Postprzez Grzyby » 1 cze 2009, 16:15

mlun napisał(a):A ceny części?

Jakich części? :)
Filtrów? :D W benzyniaku nie masz paska rozrządu więc i ten koszt odpada.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mlun » 1 cze 2009, 16:18

A no mam na myśli amorki,tarcze,klocki.Wiesz takie eksploatacyjne:P Jaki wogóle olej się leje do takiej Mazdy? Jakiś specjalny od Mazdy(tak jak np. w fordach jest). Czy może być jakiś Mobil albo Castrol?
Że łańcuch jest to wiem i mnie to niezmiernie cieszy:P Czy co jakiś czas robi się jakieś badanie tego łańcucha czy jest to bezobsługowy element, że tak ujmę?
Początkujący
 
Od: 1 cze 2009, 14:28
Posty: 21
Skąd: Otwock
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6