Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez Globy » 13 sie 2008, 12:05

GILB napisał(a):problem będzie rozwiązany, a tak każdy będzie obstawał przy swoim

Też jestem za, kilka wersji europejskich i A-Spec'ów <usmiech> Na zdjęciach gorzej to wygląda ze względu na brak okładziny na konsoli środkowej, choć ogólnie nie uważam, żeby zarówno wersje po, jak i sprzed liftu znacząco odstawały jakością. Jeździłem zresztą wieloma Cronosami i nie różniły się od GE, a montownia ta sama.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Dortann » 13 sie 2008, 15:39

Ja nadal nie rozumiem jak można osiągnąć spalanie średnie 6.46. To chyba jednak mój styl jazdy bo w trasie mam 8 a w mieście 8.5 :D
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Grzyby » 13 sie 2008, 15:46

Dortann napisał(a):Ja nadal nie rozumiem jak można osiągnąć spalanie średnie 6.46.

normalnie :) Ale wszystko psuje jazda po Wawie.
Jak jeżdżę same trasy to schodzę do 5.7-5.8 (od 90 do 130km/h)

Raz testowałem do ilu mogę zejść minimalnie i po 100km miałem średnie 5.1
Ale to było męczenie się a nie jazda.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez fox11 » 13 sie 2008, 21:21

dziękuje za odpowiedź, moja pali kraków plus trochę trasy 6-8 litrów (zależy ile trasy i jak pracuje klima), trasa 6 z groszami przy normalnej jeździe (o ile taką można nazwać stanie w korku przy wyjeździe z miasta potem toczenie się z butowaniem przy wyprzedzaniu), czyli spalanie nie wzrosło zbytnio u ciebie, muszę pomyśleć o zchipowaniu swojej madzi ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez Grzyby » 13 sie 2008, 21:51

fox11 napisał(a):spalanie nie wzrosło zbytnio u ciebie

Wzrosło ??
Panie kolego – kto jeszcze ma je na tak niskim poziomie? :)

Grzyby napisał(a):testowałem do ilu mogę zejść minimalnie i po 100km miałem średnie 5.1

dzisiaj obalone :P
Na dystansie 100km z prędkościami 90-100km/h wyszło tyle:
Obrazek
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez magicadm » 13 sie 2008, 22:03

Grzyby napisał(a):kto jeszcze ma je na tak niskim poziomie?

Benzynką nie masz szans :)
Czyli jak widać – wystarczy odrobinę "dobrych chęci" by tak duże autko paliło tak mało.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Dortann » 14 sie 2008, 11:16

Czyli jak widać – wystarczy odrobinę "dobrych chęci" by tak duże autko paliło tak mało.

Ale za jaką cenę magicadm <lol>
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez Grzyby » 14 sie 2008, 11:26

Akurat nie wymagało to wiele wysiłku. Taka była sytuacja drogowa i nic bym nie zyskał rzucając się po drodze z gazem w podłodze.
Bardzo rzadka sytuacja ale się akurat trafiła :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez magicadm » 14 sie 2008, 13:04

Dortann napisał(a):za jaką cenę magicadm

Za cenę obrony teorii o ekonomii diesla :D
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zdzich44 » 14 sie 2008, 13:12

magicadm napisał(a):Za cenę obrony teorii o ekonomii diesla :D

Wystarczy zajrzeć na spritmonitor – średnie spalanie diesla 136KM to ok. 7.2l a benzynka 1.8 zabiera ok. 8.5l/100km. Średnia dla dieselka 121KM to 6.9l/100km :) Także nie ma co się męczyć. :P

edit: o dziwo szóstka z DPF 143KM wypada w tych statystykach o 0.2l lepiiej niż bez DPF. Widać niemieckie autostrady jej służą :)
Inspektor Gadżet ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez magicadm » 14 sie 2008, 13:34

zdzich44 napisał(a):Średnia dla dieselka 121KM to 6.9l/100km

Tylko, ze w mentalności "statystycznego" Polaka diesel pali poniżej "piątki" – najlepiej oranżady oczywiście... :)

Wiadomo, że diesel ma większą sprawność niz benzyna, ale jego osiągi wielu dopingują do deptania i stąd różne "anomalie"
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Gość » 14 sie 2008, 14:07

zdzich44 napisał(a):średnie spalanie diesla 136KM to ok. 7.2l a benzynka 1.8 zabiera ok. 8.5l/100km.

dla mnie to zadna roznica, wlasnie lalem przedchwila benzynke po &pound;1.10 na Esso, diesel stoi po &pound;1.25 takze jak dla mnie to zaden biznes,jak bym chcial patrzyc na spalanie to bym chodzil na piechote czy gora jezdzil Matizem 0.8 L silnik. <killer>
magicadm napisał(a):Tylko, ze w mentalności "statystycznego" Polaka diesel pali poniżej "piątki"

dokladnie tak jest jak kolega napisal
Gość
 

Postprzez Grzyby » 14 sie 2008, 14:16

pavlos napisał(a):magicadm napisał:
Tylko, ze w mentalności "statystycznego" Polaka diesel pali poniżej "piątki"

dokladnie tak jest jak kolega napisal

a idiotyczne ogłoszenia typu "Super auto Mazda 6 – świetne osiągi i spalanie 4,5-5,5" tylko ludziom mieszają w głowie.
A potem piszą że są rozczarowani Mazdą bo pali 7l. hahaha
No szkoda żeby auto o wadze ponad 1.5T i mocy 130-150KM paliło 3l. hahaha
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Maciej Loret » 14 sie 2008, 14:20

pavlos napisał(a):jak bym chcial patrzyc na spalanie to bym chodzil na piechote czy gora jezdzil Matizem 0.8 L silnik.


Koniecznie zagazowanym... <lol>

Grzyby napisał(a):No szkoda żeby auto o wadze ponad 1.5T i mocy 130-150KM paliło 3l.


Mój nawet mniej pali, jak zjeżdżam z górki...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez zdzich44 » 14 sie 2008, 14:23

pavlos napisał(a):
zdzich44 napisał(a):średnie spalanie diesla 136KM to ok. 7.2l a benzynka 1.8 zabiera ok. 8.5l/100km.

dla mnie to zadna roznica, wlasnie lalem przedchwila benzynke po &pound;1.10 na Esso, diesel stoi po &pound;1.25 takze jak dla mnie to zaden biznesl

Cóż, my raczej płacimy w PLN a nie w funtach :D Różnica w cenie ON i Pb jest minimalna a przy przebiegu ok. 30 tys. km rocznie ( a tyle robię) jazda dieslem jest już zauważalnie tańsza.

jak bym chcial patrzyc na spalanie to bym chodzil na piechote czy gora jezdzil Matizem 0.8 L silnik. <killer>

Taaa, jakbyś nie patrzył na spalanie to jeździłbyś 3.0 V6 a nie 1.8 :P
Inspektor Gadżet ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez domin1979 » 14 sie 2008, 14:33

zdzich44 napisał(a):o dziwo szóstka z DPF 143KM wypada w tych statystykach o 0.2l lepiiej niż bez DPF. Widać niemieckie autostrady jej służą usmiech
Bo ma się kiedy to ustrojstwo wypalać, chyba autostrada to idealne warunki.
magicadm napisał(a):jego osiągi wielu dopingują do deptania i stąd różne "anomalie"

O tak, w benzynie nigdy nie piłowałem bo się robi za głośno, a tu jednak przyjemność dobrego przyspieszenia w podróżnym zakresie obrotów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Gość » 14 sie 2008, 15:19

zdzich44 napisał(a):Taaa, jakbyś nie patrzył na spalanie to jeździłbyś 3.0 V6 a nie 1.8

u nas nie ma 3.0 V6 Mazdy,mozna dostac 2.3,ale przy kupnie kierowalem sie rocznikiem i przebiegiem i kolorem. 2.3L szukalem ale akurat nie spelnialo to moich wymagan.Z tego co wiem to 2.3 pali jakies 2-3 litry wiecej od 1.8. W Uk nie jest paliwo drogie w porownaniu do zarobkow.Ale tez nie bede kupowal jakiegos smoka. Nastepnym autem bedzie nowa M6 2.5 lub Saab 93 benzyna,bo 1.8 jest dobre dla spokojnych kierowcow.
zdzich44 napisał(a):Cóż, my raczej płacimy w PLN a nie w funtach

tak ale spalanie dalej jest takie same.
Grzyby napisał(a):a idiotyczne ogłoszenia typu "Super auto Mazda 6 – świetne osiągi i spalanie 4,5-5,5" tylko ludziom mieszają w głowie.

dokladnie tak jest,Mialem wczesniej diesla,palil mniej od M6 ale tez nie bylo jakies wielkiej roznicy,zalezy jakie obuwie zalozylem :D i w cale nie patrzylem ze benzyna pali wiecej,po prostu chcialem z powrotem benzyniaka.
Gość
 

Postprzez zdzich44 » 14 sie 2008, 15:26

pavlos napisał(a):
zdzich44 napisał(a):Cóż, my raczej płacimy w PLN a nie w funtach

tak ale spalanie dalej jest takie same.

Ale stosunek ceny inny, nie doczytałeś dalej?
Inspektor Gadżet ;)
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez diodaq » 17 sie 2008, 20:19

Witam,
od wczoraj jestem posiadaczem mazdy 6 2.0 diesel rocznik 2003, przebieg 91tys mil. Auto bardzo mi sie podoba, szczegolnie ze jest to chyba najbogatsza wersja (xenony, audio bose, tempomat itp itd) ale kilka rzeczy mnie niepokoi.Nigdy nie jezdzilem dieslem, wiec moze tak powino byc ale:
1. wydaje mi sie ze silnik glosno pracuje, tzn klekocze. Znajomy ma passata tdi i jego chodzi jakby ciszej
2. sprzeglo ciezko sie wciska
3. biegi troszke ciezko chodza, nie ma takiego plynnego przelaczania tylko towarzyszy temu takie jakby klikniecie
4.zawsze wydawalo mi sie ze diesle sa bardzo elastyczne ale u mnie na 5tym biegu, ponizej 60km/h juz zaczyna szarpac i musze redukowac
5. dzis rano po odpaleniu slyszalem jakby jednostajne obcieranie, czestotliwosc sie zwiekszala wraz z wzrostem obrotow, powyzej 2,5tys odglos znikal. Po rozgrzaniu silnika odglos zniknal.

Co o tym sadzicie?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2008, 20:02
Posty: 15
Auto: mazda 6 2.0 CiTD 136bhp '03

Postprzez gryzoon » 17 sie 2008, 21:33

diodaq napisał(a):1. wydaje mi sie ze silnik glosno pracuje, tzn klekocze. Znajomy ma passata tdi i jego chodzi jakby ciszej

urok diesli jest taki, że klekoczą :) – to też zależy jakie Ty masz to klekotanie

diodaq napisał(a):2. sprzeglo ciezko sie wciska
3. biegi troszke ciezko chodza, nie ma takiego plynnego przelaczania tylko towarzyszy temu takie jakby klikniecie

ja mam M6 MPS i u mnie też ciężko pracuje sprzęgło (biegi wchodzą normalnie), ale niech się wypowie ktoś kto jeździ M6 w dieslu

diodaq napisał(a):4.zawsze wydawalo mi sie ze diesle sa bardzo elastyczne ale u mnie na 5tym biegu, ponizej 60km/h juz zaczyna szarpac i musze redukowac

Jak nie jeździłeś wcześniej dieslem to pamiętaj, że diesel ma zupełnie inny moment obrotowy jak i elastyczność skrzyni biegów (w dieslach są na ogół "długie" skrzynie biegów – może właśnie dlatego silnik przy małych prędkościach jest mniej elastyczny niż w benzynie)

diodaq napisał(a):5. dzis rano po odpaleniu slyszalem jakby jednostajne obcieranie, czestotliwosc sie zwiekszala wraz z wzrostem obrotow, powyzej 2,5tys odglos znikal. Po rozgrzaniu silnika odglos zniknal.

Trochę za ogólnie napisałeś o tym wiec chyba nikt Ci nie pomoże – napisz skąd wydobywa się ten dźwięk i jaki ma charakter – metaliczny ??
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 12:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6