Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez zemoj » 22 maja 2013, 11:00

mi się wydaje, że ok. 0,5l
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3198 (146/242)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez kubsztyk » 22 maja 2013, 13:11

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez NIEBO! » 22 maja 2013, 14:03

Witam! Bardzo dziękuję za szybkie odpowiedzi – jestem generalnie załamany, bo z tego co piszecie to przez 200km uciekło mi ponad 1,5ltr oleju.

Streszczenie:
  • zakup auta (pusty bagnet)
  • wymiana oleju (~4,4l Dexelia 5W30 Ultra) i filtra oleju (poziom max)
  • 2000 km
  • na bagnecie nadal poziom max!!!
  • założona instalacja LPG
  • ~150km
  • wymieniona chłodnica klimatyzacji (też odchwaszczanie po poprzedniku jeszcze)
  • ~30km
  • dzisiaj coś mnie podkusiło sprawdzić – pusty bagnet!!!
  • dolane 0,6l oleju (wszystko co miałem w domu)
  • bagnet ledwo zwilżony na czubku
  • auto nie dymi, wszystko generalnie OK poza suchym bagnetem – o co kaman? <płacze>

Jadę dzisiaj na kanał szukać jakiś wycieków – na gruncie suchutko – nic nie kapie – nie wiem co myśleć!!! <oczy> Mam nadzieję, że poprzedni właściciel nie zarżnął silnika i nie nalał jakiś uszczelniaczy czy coś, które teraz puściły ... jakbym palił litr oleju na 100km to chyba auto by dymiło na niebiesko jak dwusuw :P :( :( :(

Wiem, że nie pomożecie na odległość, dlatego jadę na kanał – jak się nie wbiję dziś to jutro – wyżalić się chciałem :P O dziwo miałem odkręcony korek wlewu oleju – ale na około nic nie obryzgane więc górą nie uciekło ... chyba że wyparowało <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez Arkadius 73 » 22 maja 2013, 14:46

Sprawdz zawór pcv były przypadki w v-kach że niesprawny powodował ssanie do dolotu oliwy
Arkadius 73
 

Postprzez NIEBO! » 22 maja 2013, 14:57

A gdzie go szukać? Bo podczas montażu LPG był demontowany kolektor ssący ... może tu jest związek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)


Postprzez NIEBO! » 22 maja 2013, 15:34

Dzięki Arkadius 73 za linki, ale ja niewiele rozumiem z tamtych tekstów, ale wspominają tam dużo o dolocie. Podsumowując czy mógłbyś się wypowiedzieć czy podczas demontażu/montażu kolektora ssącego można uszkodzić zawór PCV, nie podłączyć go, zapomnieć dać w jego okolicy jakieś uszczelki lub ją uszkodzić i stąd takie zużycie oleju?

Czy gdyby paliła takie ilości oleju, przez pierścienie, dolot nie wiem... Gdziekolwiek? To nie powinno się zapalić CheckEngie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez matthies » 22 maja 2013, 16:42

niebo, zaczytaj sobie temat od tego postu viewtopic.php?p=2593113#p2593113
ja jeszcze się za to nie brałem, bo branie oleju jest znośne, ale u ciebie chyba trzeba się za to wziąć. Liczę na sumienną fotorelację, tak abym i ja mógł się za to wziąć ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Arkadius 73 » 22 maja 2013, 17:05

Arkadius 73
 

Postprzez mick » 23 maja 2013, 08:06

Witam przeciągał ktoś z was kabel przez tą gumę łącząca bagażnik z klapą bagażnika ? W jaki sposób najłatwiej i najmniej inwazyjnie przeciągnąć kabel tamtędy żeby nie było go widać . Chciałem podłączyć kamerę cofania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez NIEBO! » 23 maja 2013, 08:27

Nie wiem jaki przepust jest w sedanie. Ja przeciągałem za pomocą szczypiec chirurgicznych, ale najłatwiej chyba domowym sposobem zrobić to pilotem z drutu zabezpieczonym taśmą, żebyś nie po uszkadzał istniejącej wiązki Tutaj masz więcej informacji jak ja to zrobiłem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 22:47
Posty: 687 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Była skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 220V :)
Jest.. Das Auto :)

Postprzez mick » 23 maja 2013, 09:24

dzięki za podpowiedź guma w sedanie Jest trochę zagięta ale faktycznie jakimś drutem to powinno dać rade . A jak u ciebie taka kamera działa w nocy lub w słońcu ? jakie masz navi ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 296 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez tgrs » 23 maja 2013, 14:05

Ogromna prośba – nie mogę nigdzie znaleźć tej informacji...

Jaki jest filtr paliwa w Mazda 6 V6 3.0 USA 220KM?

JS
Początkujący
 
Od: 7 sie 2012, 02:31
Posty: 25
Auto: Mazda 6 04' 3.0 V6 220KM (USA)

Postprzez Grucha » 23 maja 2013, 16:32

Filtra paliwa nie ma , jest małe sitko w pompie
Pozdrawiam
Grucha
 

Postprzez kubsztyk » 23 maja 2013, 19:24

Mam zaszczyt oznajmić, że dziś byłem świadkiem autokalibracji wtryskiwaczy w moim aucie. :) Trwało to dość długo, bo była przerywana, a w tym czasie myślałem że wtryskiwacz się zepsuł albo że silnik się zaciera...

W zeszłym roku kupiłem używane silniczki regulacji reflektorów od Mondeo, włożyłem je w miejsce starych, zepsutych, wszystko śmigało jak należy, po czym dziś zaczął mi świrować lewy silniczek w pozycji 0 i 1... I o co tu chodzi..? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez tiger918 » 23 maja 2013, 21:22

Witam. Mam szybkie pytanie...Posiadam M6 AJ usa 04' , podmieniłem ostatnio panel klimatronika z wersji eu i wentylator mi na nim nie działał a na moim oryginalnym usa działa. Czy jest różnica pomiędzy panelami usa i eu ? Czy może ten który miałem z eu był popsuty...? Zamieniał ktoś tak kiedyś? Chce założyć panel z eu bo posiada tryb eco... a ten ze stanów nie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez HARY66 » 23 maja 2013, 22:03

Napisze mi ktoś w jakich wersjach M6 jest montowane radio cd na 6 płyt?
Pytałem o to w innym wątku ale mi go usuneli <płacze>
wiec pytam tutaj.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2011, 00:14
Posty: 22
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda6 GY 121KM

Postprzez Mitar » 23 maja 2013, 22:08

Dziś byłem oglądać Mazdę 6 '03 1.8 , wszystko jest ok niestety nie działa to na czym mi mocno zależalo, klimatyzacja.

Od razu mówię że nie znam się na klimie i mogę pisać bzdury :)

Sprzedawca powiedział że prawdopodobnie nie działa bo nie ma czynnika, odkręcił zakrętkę , wsadził kluczyk i faktycznie nic nie leciało (a chyba miało?)

Klima mimo włączenia nie puszcza zimnego powietrza, czy po włączeniu klimy nie powinien się kręcić ten wentylator pod maska ? czy zależne to jest od temperatury? bo tam nic się nie kręciło, albo ja coś mylę :)

I ostatnie najważniejsze pytanie, jeśli nie brak czynnika to co możne być zwalone? jaki jest najczarniejszy scenariusz i ile mnie to maks może kosztować?

W sobote jadę na 2 rundę , fajnie jakbym wiedział jaki max koszt doliczyć w razie czego.
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2013, 11:36
Posty: 40
Auto: Mazda 6 GY 2003r. 1.8 Kombik
Tigra
Matiz

Postprzez dobrzyn22 » 23 maja 2013, 22:12

klima nie wystartuje, jeżeli czynnika jest za mało(lub nie ma go wcale) – jest to zabezpieczenie przed zatarciem. Na pewno będzie do wymiany (ew. spawania) rurka z nieszczelnością (prawdopodobnie w okolicach uchwytu rurki -gdzie lubi skorodować).
Najczarniejszy scenariusz to oczywiście padnięta sprężarka. Najprościej było by podjechać do jakiegokolwiek warsztatu, żeby sprawdzili szczelność...

Dopisano 23 maja 2013, o 22:13:

HARY66 napisał(a):Napisze mi ktoś w jakich wersjach M6 jest montowane radio cd na 6 płyt?
Pytałem o to w innym wątku ale mi go usuneli <płacze>


jak nie dostaniesz odpowiedzi tutaj, to może dopisz się tu:
viewtopic.php?f=409&t=108834&p=2611938&hilit=radio#p2611938
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mitar » 23 maja 2013, 22:24

dobrzyn22 napisał(a):...
Najczarniejszy scenariusz to oczywiście padnięta sprężarka. Najprościej było by podjechać do jakiegokolwiek warsztatu, żeby sprawdzili szczelność...


A jaki jest koszt min/max naprawy/wymiany?
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2013, 11:36
Posty: 40
Auto: Mazda 6 GY 2003r. 1.8 Kombik
Tigra
Matiz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6