Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Mi nie puszcza dymka ciemnego w ogole, nie wiem, w ogole czy ktos u mnie w miescie robi kompresje i w ogole czy warto sie w tym babrac.
Nie rozumiem tez dlaczego niektorzy neguja przejscia na gestszy olej ? Przeciez to moze wiele zalatwic.
Nie rozumiem tez dlaczego niektorzy neguja przejscia na gestszy olej ? Przeciez to moze wiele zalatwic.
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
qweerty napisał(a):Nie rozumiem tez dlaczego niektorzy neguja przejscia na gestszy olej ? Przeciez to moze wiele zalatwic.
rzuć okiem na specyfikację techniczną, dokładnie na lepkość oleju w wysokiej temperaturze
wszyscy z 5w30 przechodzą 10W i to jest błąd, bo jeśli chcesz mieć gęstszy olej w temperaturze roboczej silnika to trzeba zwiększyć parametr po W.... np 5w50, jeszcze lepiej ...W60
to do końca i tak nie załatwia tematu, trzeba przemyśleć celowość remontu, który do tanich nie należy,
remont czy dolewki...
- Od: 13 cze 2007, 19:16
- Posty: 300
- Skąd: RT
- Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY
A czy ktos w ogole ma wiedze na temat jakie zuzycie oleju przewiduje producent? Jak mialem Signum 1.9 CDTI w ksiazce wyraznie bylo napisane, ze moze wystapic zuzycie oleju nawet 1/1000km, troche mnie to przerazilo ale opelek grama oleju nie bral.
Poza tym czytalem ten temat od deski do deski i wyraznie niektorzy uzytkownicy pisza, ze takie zuzycie jak np moje 1l/5000km to jest fizjologia tego modelu.
Poza tym czytalem ten temat od deski do deski i wyraznie niektorzy uzytkownicy pisza, ze takie zuzycie jak np moje 1l/5000km to jest fizjologia tego modelu.
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
Witajcie
Jak chodzi o spalanie oleju sprawa jest banalnie prosta , chodzi o sam tlok, a mianowice i jak sie zapchaja z nagaru otwory odprowadzające i smarujące olej to nadmiar który powinien byc zgarnięty z gladzi cylindrowej jest posrednio spalony w procesie spalania w konsekwencji dochodzi do zapieczenia i zakleszczenia samych pierscieni uszczelniających przy dłuższej jeździe dochodzi do zapieczenia pierscienia 1 i 2-go . Te same pierścienie są lub były montowane w mondeo mk3 z lilnikiem 2.0 ( ta sama srednica tloka) przy naprawie lub ściągniecia glowicy cylindrow mozna miske olejową wyciągnąć tloki i sprawdzić czy pierścienie są zakleszczone lub nie jeżeli są to winne są otwoki za pierscieniem olejowy. Druga sprawa olej moj silnik spalał ok 2 litrow oleju dexelia 5w30 na 1000 wiec rozebralem silnik i znalazlem przyczyne , cała naprawa kosztowala mnie ok 1200 zl z naprawą glowicy i drogim olejem Milers oil ale teraz mam spokoj z braniem oleju pomimo że mam instalacje gazową gazową silnik nie pali oleju jest dynamiczny a amalizator spalin pokazuje to co ma być. Dla zainteresowanych co do naprawy podaje tel kom 606962945
ps. do naprawy wykorzystalem zamienniki szkoda kasy na orginaly
Jak chodzi o spalanie oleju sprawa jest banalnie prosta , chodzi o sam tlok, a mianowice i jak sie zapchaja z nagaru otwory odprowadzające i smarujące olej to nadmiar który powinien byc zgarnięty z gladzi cylindrowej jest posrednio spalony w procesie spalania w konsekwencji dochodzi do zapieczenia i zakleszczenia samych pierscieni uszczelniających przy dłuższej jeździe dochodzi do zapieczenia pierscienia 1 i 2-go . Te same pierścienie są lub były montowane w mondeo mk3 z lilnikiem 2.0 ( ta sama srednica tloka) przy naprawie lub ściągniecia glowicy cylindrow mozna miske olejową wyciągnąć tloki i sprawdzić czy pierścienie są zakleszczone lub nie jeżeli są to winne są otwoki za pierscieniem olejowy. Druga sprawa olej moj silnik spalał ok 2 litrow oleju dexelia 5w30 na 1000 wiec rozebralem silnik i znalazlem przyczyne , cała naprawa kosztowala mnie ok 1200 zl z naprawą glowicy i drogim olejem Milers oil ale teraz mam spokoj z braniem oleju pomimo że mam instalacje gazową gazową silnik nie pali oleju jest dynamiczny a amalizator spalin pokazuje to co ma być. Dla zainteresowanych co do naprawy podaje tel kom 606962945
ps. do naprawy wykorzystalem zamienniki szkoda kasy na orginaly
Krzysztof
- Od: 19 lut 2013, 20:14
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 GY 2.3 benzyna
mazda6656 napisał(a):wiec rozebralem silnik i znalazlem przyczyne
a konkretnie czy trzeba dzwonić ?
mazda6656 napisał(a):Dla zainteresowanych co do naprawy podaje tel kom xxxxx
kolega chyba pomylil sie...
forum wlasnie polega na tworzeniu wspolnych rozwiazan pomocnych innym...
zapraszamy kolege do szerszego opisania sprawy...
Ja przy nastepnej wymianie oleju zastosuje jakas dobra plukanke silnika, czytalem gdzies tutaj ze koles zrobil i problem zuzycia oleju zniknal. Jakie polecacie? ostatnio wlewalem liqui moly no i dalej bierze:P
A tak w ogole to na jaki olej proponujecie przejsc by zmniejszyc zuzycie ?
A tak w ogole to na jaki olej proponujecie przejsc by zmniejszyc zuzycie ?
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
Trzymaj się tego oleju co masz jest dobry ,co do płukanki możesz sobie zalać tą http://amsoil.waw.pl/22-amsoil-engine-a ... flush.html
Zastanawialiście się czy macie sprawny zawór PCV , bo nim może sporo oleju uciekać .
Hmm, co prawda w sprawach mechaniki jestem laikiem, ktory pomalutku raczkuje, ale wlasnie poczytalem sobie o zaworze PCV no i cos w tym moze byc, moglbys podrzucic fotke gdzie sie znajduje? Chetnie go dzis wymontuje:P
- Od: 21 lip 2012, 21:23
- Posty: 116
- Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG
w M3 jest pod kolektorem dolotowym
http://i726.photobucket.com/albums/ww26 ... G_0711.jpg
to ustrojstwo z pomarańczem
http://i726.photobucket.com/albums/ww26 ... G_0711.jpg
to ustrojstwo z pomarańczem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6