Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez qweerty » 7 kwi 2013, 13:38

Mi nie puszcza dymka ciemnego w ogole, nie wiem, w ogole czy ktos u mnie w miescie robi kompresje i w ogole czy warto sie w tym babrac.

Nie rozumiem tez dlaczego niektorzy neguja przejscia na gestszy olej ? Przeciez to moze wiele zalatwic.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez GILB » 7 kwi 2013, 15:25

qweerty napisał(a):Nie rozumiem tez dlaczego niektorzy neguja przejscia na gestszy olej ? Przeciez to moze wiele zalatwic.


rzuć okiem na specyfikację techniczną, dokładnie na lepkość oleju w wysokiej temperaturze
wszyscy z 5w30 przechodzą 10W i to jest błąd, bo jeśli chcesz mieć gęstszy olej w temperaturze roboczej silnika to trzeba zwiększyć parametr po W.... np 5w50, jeszcze lepiej ...W60

to do końca i tak nie załatwia tematu, trzeba przemyśleć celowość remontu, który do tanich nie należy,
remont czy dolewki...
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez qweerty » 7 kwi 2013, 20:46

A czy ktos w ogole ma wiedze na temat jakie zuzycie oleju przewiduje producent? Jak mialem Signum 1.9 CDTI w ksiazce wyraznie bylo napisane, ze moze wystapic zuzycie oleju nawet 1/1000km, troche mnie to przerazilo ale opelek grama oleju nie bral.

Poza tym czytalem ten temat od deski do deski i wyraznie niektorzy uzytkownicy pisza, ze takie zuzycie jak np moje 1l/5000km to jest fizjologia tego modelu.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez mazda6656 » 8 kwi 2013, 22:51

Witajcie
Jak chodzi o spalanie oleju sprawa jest banalnie prosta , chodzi o sam tlok, a mianowice i jak sie zapchaja z nagaru otwory odprowadzające i smarujące olej to nadmiar który powinien byc zgarnięty z gladzi cylindrowej jest posrednio spalony w procesie spalania w konsekwencji dochodzi do zapieczenia i zakleszczenia samych pierscieni uszczelniających przy dłuższej jeździe dochodzi do zapieczenia pierscienia 1 i 2-go . Te same pierścienie są lub były montowane w mondeo mk3 z lilnikiem 2.0 ( ta sama srednica tloka) przy naprawie lub ściągniecia glowicy cylindrow mozna miske olejową wyciągnąć tloki i sprawdzić czy pierścienie są zakleszczone lub nie jeżeli są to winne są otwoki za pierscieniem olejowy. Druga sprawa olej moj silnik spalał ok 2 litrow oleju dexelia 5w30 na 1000 wiec rozebralem silnik i znalazlem przyczyne , cała naprawa kosztowala mnie ok 1200 zl z naprawą glowicy i drogim olejem Milers oil ale teraz mam spokoj z braniem oleju pomimo że mam instalacje gazową gazową silnik nie pali oleju jest dynamiczny a amalizator spalin pokazuje to co ma być. Dla zainteresowanych co do naprawy podaje tel kom 606962945

ps. do naprawy wykorzystalem zamienniki szkoda kasy na orginaly
Krzysztof
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 20:14
Posty: 10
Auto: Mazda 6 GY 2.3 benzyna

Postprzez marcin255 » 8 kwi 2013, 23:15

mazda6656 napisał(a):wiec rozebralem silnik i znalazlem przyczyne


a konkretnie czy trzeba dzwonić ? ;)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2013, 23:49

mazda6656 napisał(a):Dla zainteresowanych co do naprawy podaje tel kom xxxxx

kolega chyba pomylil sie...
forum wlasnie polega na tworzeniu wspolnych rozwiazan pomocnych innym... ;)

zapraszamy kolege do szerszego opisania sprawy...
Arkana Obrazek Renault Obrazek Mii Obrazek
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kamil0700 » 11 kwi 2013, 20:52

Witam jestem tu nowy.
Posiadam Mazde 6 2003r 2.3B/G ale martwi mnie iż bierze olej w dużych ilościach :( na 2tyś. km ok 1l oleju .Proszę o pomoc co z tym fantem zrobić??
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2013, 19:50
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.3 benzyna 2003r.

Postprzez rumun1990 » 11 kwi 2013, 22:02

jak wycieków nie ma to – kompresje sprawdzić. Poczytać ten temat.
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2013, 20:16
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 2.0 Benzyna 2003.

Postprzez kamil0700 » 11 kwi 2013, 22:11

nie ma wyciekow
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2013, 19:50
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.3 benzyna 2003r.

Postprzez misiek89 » 11 kwi 2013, 22:25

Kamil ostanie parę stron przeczytaj i działaj
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez kamil0700 » 11 kwi 2013, 22:26

czytalem juz tylko koszta martwia
Początkujący
 
Od: 11 kwi 2013, 19:50
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2.3 benzyna 2003r.

Postprzez misiek89 » 11 kwi 2013, 22:49

No przeciąg w portfelu jest, ale za to masz silnik tiptop
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez qweerty » 11 kwi 2013, 23:00

Ja przy nastepnej wymianie oleju zastosuje jakas dobra plukanke silnika, czytalem gdzies tutaj ze koles zrobil i problem zuzycia oleju zniknal. Jakie polecacie? ostatnio wlewalem liqui moly no i dalej bierze:P

A tak w ogole to na jaki olej proponujecie przejsc by zmniejszyc zuzycie ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez misiek89 » 11 kwi 2013, 23:55

Trzymaj się tego oleju co masz jest dobry ,co do płukanki możesz sobie zalać tą http://amsoil.waw.pl/22-amsoil-engine-a ... flush.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez qweerty » 12 kwi 2013, 09:09

No i wlasnie ta plukanke koles wlal i pisal, ze potem nie bralo oleju, no to trzeba bedzie sprobowac:) tak w ogole to co ile km wymienialibyscie olej przy gazie ?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez matthies » 13 kwi 2013, 09:59

tak się zastanawiam, na 4kkm zeszło mi oleju z Max do połowy – martwić się?
Dodam , że jeżdżę głównie po mieście odcinki po 3km i nie rzadko wyciskam dużo z silnika ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez marcin255 » 13 kwi 2013, 10:07

Zastanawialiście się czy macie sprawny zawór PCV , bo nim może sporo oleju uciekać .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez qweerty » 13 kwi 2013, 10:14

Hmm, co prawda w sprawach mechaniki jestem laikiem, ktory pomalutku raczkuje, ale wlasnie poczytalem sobie o zaworze PCV no i cos w tym moze byc, moglbys podrzucic fotke gdzie sie znajduje? Chetnie go dzis wymontuje:P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2012, 21:23
Posty: 116
Auto: Mazda 6 1.8 120KM 2006 Hatchback LPG

Postprzez marcin255 » 13 kwi 2013, 10:22

w M3 jest pod kolektorem dolotowym

http://i726.photobucket.com/albums/ww26 ... G_0711.jpg

to ustrojstwo z pomarańczem
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez matthies » 13 kwi 2013, 11:33

oprócz zdjęcia, jak zdiagnozować jego sprawność?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6