Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu

Mazda6 2002–2007

Postprzez zetek » 6 sty 2011, 21:03

<lol> ale pocisnął <lol>
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez zetek » 6 sty 2011, 21:42

Yapa napisał(a):
zetek napisał(a):Jeżeli wymieniony według instrukcji to wina materiału.

tak jest
skore te paski strzelają, to znaczy że zamiennik jest gorszy, więcej – jest niewłaściwy – wbrew temu co Gates czy inny producent twierdzi...
ja wymieniłem na oryginał i mam 120 tyś km gwarancji u Jaksy – za te 1500 zamiast 1000 u pana Miecia – mam bezcenny spokój...
teti napisał(a):Jeżeli 99% aut lubi ten olej i może na nim jeździc,

ciekawe twierdzenie...widzę że objechałeś te 99% i tylko mazda Ci takie problemy sprawiła
a jeździć i mazda może na Castrolu – i też go lubi – trzeba tylko wymieniać co 10 tyś. będzie hulało <lol>
tak na poważnie – problemem przeważnie jest wytanianie podczas eksploatacji – Mazda akurat ma cholernie drogie części – co znaczy, że duży odsetek użytkowników lub handlarzy wsadzi tańszy zamiennik i zaniecha zrobienia czegoś na czas a potem, prędzej czy później MUSI przyjść duże zdziwienie...


To ciekawe bo Gates daje pasek na pierwszy montaż dla Mazdy !!! TO co jest gorszy?????? Po prostu sa pewne zasady przy wymianie. Jeżeli nowy pasek (orginał lub nie) zegniesz pod kątem 90 stopni to możesz go wyrzucić. Bo nici (w przenośni) które tam są juz sa naderwane i on juz nie wytrzyma tych kilometrów.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez Yapa » 6 sty 2011, 23:21

skoro tak twierdzisz, to pewnie tak jest. nie wiem, mechanikiem jednak nie jestem :)
ciekawe jest co mówisz, znaczy się że można bezpiecznie używać zamienników wbrew opiniom forumowych mechaników – będzie taniej :)
pozdr
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Grzyby » 7 sty 2011, 00:33

zetek napisał(a):To ciekawe bo Gates daje pasek na pierwszy montaż dla Mazdy

A to ciekawe info. Ciekawe skąd :P

Gates produkuje paski Unitta ?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hubix » 7 sty 2011, 04:02

Panowie...

Kupujesz klocki hamulcowe np. Valeo. Niby zamiennik, a dają je na pierwszy montaż w wielu samochodach.

Mazda podobno "źle przyjmuje zamienniki". Ile w tym prawdy ? Nie wiem.

Zamiast Dexelii leję Mobila.
Zamiast filtru oleju Mazda mam Boscha
Zamiast filtra powietrza Mazda mam Corteco.

Póki co OK, jedzie..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez zetek » 7 sty 2011, 08:35

Grzyby napisał(a):
zetek napisał(a):To ciekawe bo Gates daje pasek na pierwszy montaż dla Mazdy

A to ciekawe info. Ciekawe skąd :P

Gates produkuje paski Unitta ?


To sobie zobacz tego posta !!!!!!!!!!!!!
viewtopic.php?f=60&t=106436&p=1813933&hilit=pasek+unita#p1813933

Przyjrzyj się zdjęciom na których jest pokazany pasek rozrządu na którym pisze MAZDA oraz Power Gripp Gates. Więc Czytając tego posta zrozumiesz, że Gates robi dla MAzdy również.
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 16:30
Posty: 298
Skąd: Rawicz
Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM

Postprzez bieski » 7 sty 2011, 09:56

zetek napisał(a):Gates


NIe Gates a Gates Unitta
http://gtrproject.mazdaspeed.pl/forum/v ... 4#p1545444

Aha zeby nie było to na moim pasku jest napisane samo Unitta bez zadnych Gatesow
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez teti » 7 sty 2011, 13:52

Grzyby napisał(a):
teti napisał(a):A więc w czym tkwi problem

w ilości dawców, tylko i wyłącznie

Proponuję prosty test.
Jadąc autem przy najbliższej okazji policzcie ile spotkacie Mazd 5, 6 lub MPV (bo uznajmy że tylko w nich był ten silnik montowany) i policzcie Seaty (Toledo, Alhambra), Skody (Octavia, SuperB), VW (Passat, Golf, Caddy, Transporter, Sharan) i pewnie coś tam jeszcze do czego był montowany TDI pominąłem.

W tym tkwi "problem" i ile można to tak nazwać.


Wiem jestem upierdliwy <glupek2> ale tu też trzebabyło by popatrzeć na to z innej strony.
Oczywiście mazd z silnikiem diesla jest odpowiednio mniej niż aut koncernu WV z popularnym silnikiem Tdi. A więc przyjmujemy, że jakiś % silników ulega zniszczeniu (biorca) oraz jakiś procent % samochodów ulega wypadkowi (dawca) to znów można było by się pytać czy tdi psuje się tak żadko czy samochody VW i pochodne ulegaja częstym kasacją skoro cena miała by być tylko i wyłącznie dyktowana ilością dostępnych na rynku silników ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez Grzyby » 7 sty 2011, 13:55

zetek napisał(a):To sobie zobacz tego posta !!!!!!!!!!!!!

Czego wrzeszczysz? Taki masz sposób na udowodnienie swoich teorii?

zetek napisał(a):Czytając tego posta zrozumiesz, że Gates robi dla MAzdy również.

Również. Pytanie z czego wyciągnąłeś wniosek że idzie:
zetek napisał(a):Gates daje pasek na pierwszy montaż dla Mazdy

??

Tak na marginesie – słyszałeś może o produkowaniu przez jedną firmę produktów o różnej jakości?
Jak nie to polecam wrócić do rzeczywistości. Bo w takiej żyjemy.


teti napisał(a):Wiem jestem upierdliwy

Jesteś. Bo nie wiem do czego miałoby to prowadzić :)
Ta dyskusja nic nie wnosi do tematu opinii o M6. Co więcej, zaczyna się coraz bardziej ocierać o OT i kosz.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hubix » 7 sty 2011, 14:12

Martwicie się o rozrząd ?

Pocieszę Was. W moim MB 270 CDI rozrząd na łańcuchu wytrzymał 150 tys. km i rozsypał się napinacz.

Mesio miał 6 lat, naprawdę bezwypadek, niemalowany, a tylne ranty tak wyglądały:

Obrazek
Ostatnio edytowano 7 sty 2011, 14:17 przez Hubix, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez teti » 7 sty 2011, 14:15

Grzyby napisał(a):Ta dyskusja nic nie wnosi do tematu opinii o M6. Co więcej, zaczyna się coraz bardziej ocierać o OT i kosz.


Wnosi i to dużo bo dotyczy pewnego problemu, który ewidentnie występuje i to dość często. A zkoszowanie bedzie tylko i wyłącznie to potwierdzać i oznaczać, że jest to temat tabu, a negatywne opinie nie są tu mile widziane !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez Yapa » 7 sty 2011, 23:41

teti napisał(a):tylko i wyłącznie to potwierdzać i oznaczać, że jest to temat tabu, a negatywne opinie nie są tu mile widziane

co jest tabu? że mazda ma drogie części i nie lubi w pewnych momentach zamienników?
To jest prawda – mazda 6 ma drogie części i nie lubi zamienników – głównie przy rozrządzie i sprzęgle jest to bardzo widoczne ( i kosztowne ). jak ktoś chce na tym oszczędzać to może ( ale pewnie nie musi ) się niemile zdziwić...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Grzyby » 7 sty 2011, 23:49

teti napisał(a):A zkoszowanie bedzie tylko i wyłącznie to potwierdzać i oznaczać, że jest to temat tabu, a negatywne opinie nie są tu mile widziane

Co jeszcze mądrego napiszesz?
Też mi "tabu" o cenach i zamiennikach hahaha hahaha hahaha
Możesz przyjąć do wiadomości albo otaczać się zasłoną spisku moderatorów i producenta części zamiennych <glupek2>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez teti » 8 sty 2011, 00:11

Grzyby napisał(a):Co jeszcze mądrego napiszesz?

To, że należy czytać ze zrozumieniem !! Bo w moich postach nie ma słowa dotyczącego cen części do mazdy, jażeli już to poruszałem temat nieuzasadnionego windowania cen używanych silników diesla do M6 !! A to jak najbardziej jest zwiazane z tematem wątku bo ma bezpośredni wpływ na opinie o modelu !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez Wojtek » 8 sty 2011, 00:37

Przeciez sam to napisales:

teti napisał(a):Oczywiście mazd z silnikiem diesla jest odpowiednio mniej niż aut koncernu WV z popularnym silnikiem Tdi. A więc przyjmujemy, że jakiś % silników ulega zniszczeniu (biorca) oraz jakiś procent % samochodów ulega wypadkowi (dawca) to znów można było by się pytać czy tdi psuje się tak żadko czy samochody VW i pochodne ulegaja częstym kasacją skoro cena miała by być tylko i wyłącznie dyktowana ilością dostępnych na rynku silników


Podaz i popyt... jeszcze raz:
Zalozmy, ze silnikow Audi/VW jest 1000 , a mazd 100... (w zyciu jest wieksza proporcja)
A ilosc wypadkow 5% (niezaleznie od marki auta)
Mamy dawcow: VW = 50 ; Mazda = 5
No to teraz pomysl sam... i przeczytaj to co napisales w ostatnim poscie...

teti napisał(a):...jażeli już to poruszałem temat nieuzasadnionego windowania cen używanych silników diesla do M6 A to jak najbardziej jest zwiazane z tematem wątku bo ma bezpośredni wpływ na opinie o modelu


Wniosek jest prosty:
Trzeba zdecydowac stanowczo jakim autem chcesz jezdzic:
– aby czesci byly tanie... (Opel, Fiat) lecz co z jakoscia
– popularnym autem (VW) – oklepane, za wszystkie bajery trzeba placic... a i cena wyjsciowa niemala...
– z charakterem – (np. Mazda) wyrozniasz sie , komfort, estetyka, ale za to placisz w pozniejszym czasie...

* Podany podzial jest przyslowiowy i nie nalezy go traktowac personalnie... Nie chce wzbudzac zbednej dyskusji na ten temat. Powinnismy tylko przyjac istniejace warunki za wyjsciowe...
bo na to i tak nic nie poradzisz...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez teti » 8 sty 2011, 01:42

67igor1 napisał(a):Podaz i popyt... jeszcze raz:
Zalozmy, ze silnikow Audi/VW jest 1000 , a mazd 100... (w zyciu jest wieksza proporcja)
A ilosc wypadkow 5% (niezaleznie od marki auta)Mamy dawcow: VW = 50 ; Mazda = 5


To na zdrowy chłopski rozum jeżeli taki sam procent silników ulegał by uszkodzeniu w obu markach to VW potrzebował by ich odpowiednio 10x więcej niż Mazda !! Czyli wyjdzie na to samo !!

Więc ilość samochodów danej marki lub ich dysproporcja nie może mieć tutaj decydującego wpływu na kształtowanie się ceny silnika, co najwyzej odpowiednio większy procent awarii lub wypadków po jednej ze stron !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez krabdul » 8 sty 2011, 11:54

Teti odpuść. Ja próbowałem przez parę postów wytłumaczyć , że proporcja dawców do biorców jest kluczowa, ale mi się nie udało. A to skąd się biorą dawcy a skąd biorcy to pewnie w części pochodna tego co nazwałeś tabu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 997 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez bieski » 8 sty 2011, 12:42

krabdul napisał(a):a próbowałem przez parę postów wytłumaczyć , że proporcja dawców do biorców jest kluczowa


Ciekawe tylko czemu nie bierzecie pod uwage tego że ilośc wpływa na koszty produkcji.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez teti » 8 sty 2011, 14:19

krabdul napisał(a):Teti odpuść. Ja próbowałem przez parę postów wytłumaczyć , że proporcja dawców do biorców jest kluczowa, ale mi się nie udało. A to skąd się biorą dawcy a skąd biorcy to pewnie w części pochodna tego co nazwałeś tabu :)


I właśnie sobie odpuszczam bo co by tu nie napisać i jak racjonalnie wytłumaczyć do fanów marki i tak to nie dojdzie !! Nie będe ukrywał, że ja nim nie jestem i nie patrze na świat przez różowe okulary z funkcją zasłaniania pewnych problemów – a tych oby każdy z nas miał jak naj mniej podczas użytkowania Mazdy !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez bieski » 8 sty 2011, 14:56

Ja tam fanem marki nie jestem. Nie przemawia do mnie jednak to wasze tłumaczenie.
Wielu rzeczy nie bierzecie pod uwagę.

Zobacz sobie ile wyprodukowano silników TDI a ile RF5C (z RF7J juz raczej nie ma takich problemow), zobacz ile kosztuja podzespoły do TDI i do MZR-CD. NO i niestety japonskie zawsze było droższe niz europejskie :(
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6