Mazda6 (GG / GY) – Szybkie pytania – WAŻNA INFORMACJA, STR.313

Mazda6 2002–2007

Postprzez rdy » 4 lip 2013, 00:22

Jak był duży smród to prawdopodobnie przypaliłeś sprzęgło, jak odbija już normalnie to nic się nie stało
Co najwyżej skróciłeś trochę jego życie :p
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez matthies » 4 lip 2013, 00:50

CLAU napisał(a):Byłbyś tak uprzejmy to wypiąć i spisać numer części

Spróbuję, ale nie obiecuję że mi się uda :) ja bez fotorelacji to cienka <dupa> jestem w jakichkolwiek pracach :D
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez CLAU » 4 lip 2013, 09:28

matthies napisał(a):
CLAU napisał(a):Byłbyś tak uprzejmy to wypiąć i spisać numer części

Spróbuję, ale nie obiecuję że mi się uda :) ja bez fotorelacji to cienka <dupa> jestem w jakichkolwiek pracach :D


Ok, już nieaktualne, kupiłem takie coś:
http://allegro.pl/show_item.php?item=3327651499


A co do wyciągania to po prostu się to odrywa – jest na dość solidnych wpinkach więc niczego nie zepsujesz i możesz spróbować sobie to odczepić dla treningu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez grygory » 4 lip 2013, 10:57

no też tak myślałem, ale dziś jadąc dalej taki smrodek czuć, dziwi mnie to bo nigdy wcześniej nie miałem takiego przypadku w innych autach mimo podobnych manewrów, sprzęgło już odbija normalnie
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez dobrzyn22 » 4 lip 2013, 16:23

CLAU napisał(a): Zastanawiam się gdzie dać tweety Focalowe

co prawda Focalowy to ja mam tylko wzmak, a głośniki Morel Tempo 6, ale możesz skorzystać z mojego pomysłu – foty w opisie mojego auta
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5227 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez CLAU » 4 lip 2013, 16:34

Poogladałem i taki tez był plan na początku. Nawet zastanawiałem sięczy nie użyć tych końcówek w kształcie rogów od Focala ale widziałem, że ktoś z forum zagranicznego wykorzystał oryginalne maskownice na tweetery Bose i jest to dla mnie najładniejsze rozwiązanie do tej pory i tak też zrobie – dotne te Focale i schowam je za zaślepką całkowicie mam nadzieję jeżeli wszystko wymiarami podpasuje.


Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Elmerwawa » 5 lip 2013, 19:00

Panowie mam problem z Dymiącą Mazdą na ciepłym silniku, Mazda kopci dość mocno na czarno przy przyśpieszaniu cięgnie bardzo dobrze nie czuję spadku mocy. Jak silnik nie jest zimny lub nie osiągnie optimum i da mu się w rurę to praktycznie dymka nie puści, problem pojawia się gdy temperatura płynu na wskaźniku osiągnie 3/4 wskaźnika czyli temperaturę optymalną.
Dodam że Egr pracuje, Ja osobiście obstawiam przepływomierz bądź Intercooler, proszę o jakieś sugestie,pomoc bo strasznie irytuje mnie czarny dym w lusterku.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez matthies » 5 lip 2013, 19:12

nie jestem do końca przekonany prawidłowości temperatury płynu, bo u mnie nigdy nie przekroczyła 1/2
z resztą nie pomogę bo na dizlach się nie znam niestety
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez lukasrap » 5 lip 2013, 19:51

Mialem podobną sytuacje... Niestety przez ponad rok nie udalo mi sie tego zwalczyc. Czyszczenie EGRa, wymiana EGRa, kalibracje wtryskow, testy przelewowe wtryskow, czyszczenie dolotow, na komputerze bez bledow, wymieniany przepływomierz.... Bylem w kilku warsztatach mazdy, nigdzie mi nie pomogli.... Auto sprzedalem i przesadzilem sie na to samo, ale w benzynie :) Mniej klopotow, lepiej spie... :)
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Elmerwawa » 5 lip 2013, 22:19

Ja osobiście zrobiłem swoją już ponad 80 tys km i nic się nie dzieje z samochodem jestem bardzo zadowolony, tylko kwestia wymiany w zawieszeniu, niestety po stłuczce zaczęła kopcić więc szukam problemu i obstawiam gdzieś nieszczelność.Jestem pewien że to jakaś błahostka,
chyba więcej opcji nie ma niż : Dolot, przepływomierz, intercooler,wężyki podciśnienia.
Turbina i wtryski na 100% sprawne
Jeżeli chodzi o temperaturę płynu, no to macie racje, trochę przesadziłem, wskazówka jest w połowie,ale jak by nie było na pewno mieści się w normie .
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2011, 13:35
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 2.0CITD 136km

Postprzez kubsztyk » 6 lip 2013, 09:12

Co sądzicie o dołożeniu separatora par oleju pomiędzy odmę a układ dolotowy? Czy są jakieś przeciwwskazania co do tego, np. ze względu na turbinę? Jaki separator najlepiej byłoby zamontować – jakiś z innego auta, żeby łatwo było dostać części zamienne (wkłady, filtry)?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez maciek77 » 6 lip 2013, 14:00

MAZDA 6 2.0 CiTD 120KM r.2003
Panowie jak spisuje się tam wersja ? I ogólnie mam pytanie, jak sprawa z awaryjnością, częściami i blacharką? Bo muszę przyznać, że auto mi się bardzo spodobało.
maciek77
 

Postprzez matthies » 6 lip 2013, 14:38

kubsztyk masz na myśli coś podobnego co Wojtek u siebie w M5 PB założył?

maciek77 wiele takich opinii masz tutaj na forum, nawet w tym dziale – zalecam solidną lekturę <czytaj>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Giedoi » 6 lip 2013, 15:09

Witam,

Od pewnego czasu zauważyłem że moja mazda najczęściej na trójce albo czwórce w okolicach 3 tyś obrotów ma sekundowy spadek mocy, jakby ją ją przyduszało. Efekt ten nie występuje zawsze, raczej w pierwszych godzinach jazdy ale czasem zdarza się tez po całym dniu jazdy. Model to benzyna 1.8 kombi. Co to może być? Od czego zacząć szukanie przyczyny? i Czy jest to objaw czegoś poważnego? Auto ma przejechane 90 tyś.

Z góry dziękuję za jakiekolwiek info.
Początkujący
 
Od: 12 paź 2011, 21:27
Posty: 8
Skąd: Podkarpacie
Auto: Mazda6 Kombi [GY] Benzyna 1.8 2007r.

Postprzez kubsztyk » 6 lip 2013, 15:27

matthies napisał(a):kubsztyk masz na myśli coś podobnego co Wojtek u siebie w M5 PB założył?

Nie wiem co zakładał Wojtek. Ja bym chciał założył nawet i coś takiego, jak tutaj:
viewtopic.php?p=1868701#p1868701
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez MatikeS » 6 lip 2013, 15:51

Panowie demontował ktos z tylu spryskiwacz?
Ostatnio edytowano 6 lip 2013, 16:10 przez MatikeS, łącznie edytowano 2 razy
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2013, 20:00
Posty: 79
Skąd: Żory
Auto: Mazda 6
1,8 120km
170tys
Bosse Sound :)

Postprzez matthies » 6 lip 2013, 15:54

kubsztyk napisał(a):jak tutaj

no o to samo chodzi, Oil Catch Tank. Wojtek ma i raczej zachwala
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez kubsztyk » 6 lip 2013, 18:42

Tam na zdjęciu to jest zwykły separator oleju do pistoletu lakierniczego. I takie coś chciałem wsadzić, a nie zamierzam kupować metalowej puszki za 200zł. A pytam o przeciwwskazania, bo w dieslu są większe podciśnienia w dolocie, niż w wolnossącej benzynie. Poza tym, często na tych separatorach są informacje o zakresie temperatur 5-60 *C, a olej w temp. pracy ma ponad 90 *C, mgła olejowa może ma mniej. Poza tym, nie wiem czy dla turbiny jest dobrze, jeśli nie będzie dostawała mgły olejowej. Za to dla całego dolotu będzie lepiej, bo się nie będzie brudził.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez CLAU » 6 lip 2013, 19:39

Turbina jest smarowana między innymi przez te połączenie – nie mam pojęcia dlaczego niektórzy chcą na siłę poprawiać konstruktorów. Opary olejowe mają trafiać do dolotu powietrza i potem do komory spalania. Po co to blokować ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez kubsztyk » 6 lip 2013, 20:11

Też brałem taki aspekt pod uwagę. Że jest dodatkowe smarowanie i to jest ważny i główny kontrargument. Lecz z drugiej strony smarowanie i chłodzenie jest zapewnione przez kanały olejowe i ciecz chłodzącą. A z drugiej strony cały dolot się zapycha połączeniem sadzy i oleju i paliwo nie jest mieszane tylko i wyłącznie z powietrzem. To są główne "za". Konstruktorzy mazdy wpięli odmę bezpośrednio do rury dolotowej, a chociażby w modelu 3 diesel (silnik Peugeota) jest już za pośrednictwem separatora. W BMW niezależnie czy diesel, czy benzyna – też są zamontowane filtry na odmie. Również w wielu innych markach – fiat, alfa, opel i inne. Więc dlaczego akurat w M6, podobnie jak w DiTD ma rzygać olejem do dolotu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6