Irytujące rzeczy/usterki w BP

Mazda3 BP 2019–

Postprzez mskgs » 26 paź 2025, 23:31

Ja mam 65 tys. przebiegu i pomimo początkowych przebojów, głównie z winy serwisu, jestem zadowolony.
Jedyna poważna usterka to błąd poduszki powietrznej, z którym bujałem się pół roku. Gdyby jedno ASO było ogarnięte to naprawiliby po pierwszej wizycie.
Wywalczyłem wymianę klamek (rzekomo poprawionych) i póki co działają bez zarzutu. Chociaż słyszałem opinię, że nawet te nowe po pewnym czasie przestają działać jak się wilgoć dostanie. Zobaczymy.
Trzeszczenia jakieś są, ale nigdy nie miałem samochodu, w którym nic by nie trzeszczało. Szczególnie w nowym, a kilka ich kupiłem.
Problem padających lusterek czy przetartej kierownicy na razie u mnie nie występuje.

A propos konkurencji. Ostatnio sobie sprawdzam różne samochody, bo zastanawiam się czy by nie wymienić na coś innego. Jak tak dalej pójdzie to nie zmienię, albo zamienię na CX-30. Jeździłem m.in. Audi A3 i BMW 1. A3 to samochód-żart, 3 BP to przy tym samochód luksusowy. <lol> BMW 1 spoko jeździ, jest szybsze, dobrze wyciszone, ale sporo droższe i skrzynia ma okropnego laga przy ruszaniu (przynajmniej w wersji 120). Niestety w środku od razu widać oszczędności. Wykonanie z jakichś świecących plastików... Mazda 3 jest dużo ładniej wykonana w środku. Nawiasem mówiąc, bo gdzieś tu była przywołana Toyota ogólnie. Corolla to jest nieźle wykończony samochód w środku. Szkoda że w większych miastach to auto kojarzy się głównie z uberami. :D
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 184 (2/15)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez CezaR83 » 27 paź 2025, 19:47

A propos konkurencji.

Zgadzam sie! Mazda 3 BP jest najlepiej wykonanym i najładniejszym modelem w klasie kompaktowej z zewnątrz i wewnątrz. Inne marki w tej klasie to straszne dziadostwo i oszczędności nawet najbogatszych wersjach! Nie ma co zaklinać rzeczywistości takie są fakty! Auto projektowane i wprowadzone do produkcji przed 2019 i poprawione w kolejnych latach (jeszcze nie zarażone tabletozą, sztucznymi skórami i marnej jakości plastikami) naprawdę dobrze sie sprawuje jeśli jest bezkolizyjne.
To że niektóre osoby maja jakieś tam problemy to naprawdę sporadyczne przypadki i pierdoły które można tez w jakiś tam sposób usunąć na gwarancji czy po.
Oczywiście układ jezdny i hybrydowy bym poprawił ale nie na tym tu sie skupiamy! <lol>
Żadna marka popularna nie jest bez usterkowa/awaryjna!
:|
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2205 (77/18)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez chmooreck » 27 paź 2025, 19:59

CezaR83 napisał(a):To że niektóre osoby maja jakieś tam problemy to naprawdę sporadyczne przypadki

Pewnie tak...

CezaR83 napisał(a):i pierdoły które można tez w jakiś tam sposób usunąć na gwarancji czy po.

Remont głowicy, to już chyba nie pierdoła... ;–)
Chyba, "pierdołę" liczysz do 10k zł...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1136 (0/8)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez CezaR83 » 27 paź 2025, 20:05

No nie głowica to juz poważna sprawa ale tez nie występuje z tym problem w co 2 czy co 3 egzemplarzu? Czy mam sie bać? <co?>
Ja przed zakupem (jak zwykle zresztą bo przed zakupem BK w 2008 tez to zrobiłem) przeczytałem forum w dziale o modelu który zamierzałem kupić i..... nie przestraszyłem sie waszych problemów! :)
Jedynie zainwestowałem w oklejanie całego auta w tym klamek i wnętrza (Piano oraz ekrany) oraz zabezpieczenie podwozia woskiem i cieszę sie póki co bezawaryjnym działaniem mam nadzieje że przez kolejne 15lat!
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2205 (77/18)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez chmooreck » 27 paź 2025, 20:14

CezaR83 napisał(a):Czy mam sie bać?

Jakby Ci zaczął wypadać zapłon – poza świecami i cewkami sprawdź wtryski.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1136 (0/8)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez CezaR83 » 27 paź 2025, 20:19

Jakie miałeś objawy? (zapewne pisałeś już i czytałem kiedyś ale zapomniałem) :D

Przykładowe:
Szarpanie podczas jazdy – początkowo sporadyczne, później coraz częstsze i bardziej uciążliwe.

Utrata mocy silnika – zależna od liczby cylindrów, w których nie dochodzi do zapłonu.

Nierówna praca silnika na biegu jałowym – drgania, falowanie obrotów, charakterystyczny dźwięk z wydechu.

Zwiększone zużycie paliwa – silnik pracuje mniej efektywnie.

Włączenie kontrolki „Check Engine” – komputer pokładowy wykrywa nieprawidłowości w pracy cylindrów.

Trudności z przyspieszaniem – silnik reaguje ospale, może przerywać pracę przy większym obciążeniu.

Nieprzyjemny zapach z wydechu – niespalone paliwo może trafiać do układu wydechowego.
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2205 (77/18)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez chmooreck » 28 paź 2025, 12:03

Wypadanie zapłonu podczas jazdy, odczuwalne podczas jazdy bez dużego obciążenia.
Pojawiło się po 2kkm od wymiany świec (na 65kkm), ale były założone zamienniki. Po wystąpieniu wypadania zapłonu świece wymienione na oryginalne. Po 5kkm od wymiany na oryginalne powróciło wypadanie, po kolejnych ~50km wypalony zawór przy dynamicznym przyspieszaniu.
Nie zdążyłem na rozszerzoną diagnostykę tego wypadania.
Padnięte wtryski.

Obecnie jestem 5kkm od remontu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1136 (0/8)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez 3bp » 28 paź 2025, 13:48

mskgs napisał(a):Trzeszczenia jakieś są, ale nigdy nie miałem samochodu, w którym nic by nie trzeszczało. Szczególnie w nowym, a kilka ich kupiłem.


A ja jeździłem. Ok. 20 letnie auto nie miało takich problemów. Jeżdżąc ze znajomymi ich autami, jest różnie, w niektórych coś zatrzeszczy ale w żadnym z innych takich aut do kilku lat nie ma tylu niepożądanych dźwięków z okolic deski rozdzielczej.

CezaR83 napisał(a):Zgadzam sie! Mazda 3 BP jest najlepiej wykonanym i najładniejszym modelem w klasie kompaktowej z zewnątrz i wewnątrz.


To inaczej rozumiemy wykonanie. Sam fakt, że schowek jest miękki (choć po otwarciu widać filtr kabinowy co już nie jest przywiązaniem do szczegółów), jest trochę miękkiego plastiku lub skóry (choć jeśli chodzi o boczki drzwi to nie wiem czy nie jest to sztuczna skóra) nie wystarcza dla mnie by ocenić auto za dobrze wykonane.
Dobrze wykonane to auto, które jest też dobrze poskładane, między elementami plastikowymi i metalowymi są elementy izolujące itd.
Jak pokazuje Consumer Reports Mazda 3 pod kątem trzeszczenia wypada wybitnie źle i to nie są jednostkowe przypadki. To jest po prostu błąd projektowy, którego Mazda nie chce poprawić. Do tego niedziałające klamki, psujące się lusterka, pełno piano black rysującego się od patrzenia, niskiej jakości skóra jak widać w wątku po wymienianych kierownicach przy bardzo niskich przebiegach.

Projekt jest ładny ale wykonanie kiepskie.

CezaR83 napisał(a):Nie ma co zaklinać rzeczywistości takie są fakty!


Właśnie zaklinasz rzeczywistość. Mazda 3 jest jednym z najbardziej trzeszczących aut na rynku. Takie są fakty. W CR jak wspominałem jest to najgorszy model Mazdy pod tym względem i jedno z gorszych aut na rynku ogólnie. Statystyki na podstawie tysięcy opinii użytkowników dobitnie to pokazują.
Do tego plastiki są wyjątkowo podatne na zarysowania. Np. na progach drzwi to jest po prostu kpina. Delikatnie butem zaczepisz i już rysa. W starym aucie żeby zrobić rysę na tych plastikach trzeba było się postarać. Po ok. 20 latach intensywnego użytkowania te plastiki wyglądały bardzo dobrze. W Maździe można obchodzić się jak z jajkiem a ryski i tak są nieuniknione.

CezaR83 napisał(a):To że niektóre osoby maja jakieś tam problemy to naprawdę sporadyczne przypadki


I kolejne zaklinanie rzeczywistości. Trzeszczenie deski i niedziałające klamki to nie są sporadyczne przypadki. To jest reguła. Sporadyczne przypadki to problemy z wyświetlaczem, wycieki z silnika, awarie skrzyni. Lusterka to też powszechny problem.
CezaR83 napisał(a):Żadna marka popularna nie jest bez usterkowa/awaryjna!

Mam porówanie do Toyoty. Niepożądane dźwięki we wnętrzu też są ale po dużo dłuższym czasie się pojawiły a ich nasilenie jest dużo mniejsze a poza tym nic przez ponad 100k absolutnie nic. Klamki działają zawsze, lusterka działają zawsze itd. itd. Do Hyundaia też mam porównanie i tu nie ma idealnej ciszy ale jest dużo mniej trzeszczeń niż w Maździe a przebieg znacznie większy. W autach znajomych też nie przypominam sobie takiego które by dorównywało Maździe ilością trzeszczeń skrzypień itd.

Jeździłem w życiu wieloma autami i pod kątem trzeszczenia żadne do pięt nie dorastało Maździe 3 wliczając to stare auta... Wręcz ciężko mi zrozumieć, że można taką lipę odwalić przy obecnym rozwoju technologii.
No dobra... jako pasażer Ubera trafiały mi się przejażdżki starymi gratami gdzie było gorzej ;)
Początkujący
 
Od: 24 paź 2025, 15:26
Posty: 5 (1/1)
Auto: Mazda 3, Skyactiv-X, 2023

Postprzez CezaR83 » 28 paź 2025, 15:33

Ja nie ma takich problemów póki co wiec pisze ze swojej subiektywnej strony. Myślisz że ja przed zakupem 3 BP nie jeździłem innymi nowymi autami? Miałem ochotę na Cupre , miałem ochotę na Corolle.
Jak zapytałem sie w salonach czy to sa najbogatsze wersje wyposażeniowe i usłyszałem "Tak" to moja odpowiedz też była krótka "Acha" i wyszedłem z salonu. :|

Te problemy opisywane na forum czy w tym CR to sa jednostkowe (nawet licząc w dziesiątkach) przypadki, w porównaniu do sprzedanych egzemplarzy w Polsce i Europie. Poza tym trzeba jeszcze dodać ze nie można porównywać tego samego modelu produkowanego w fabrykach w Japonii do tych produkowanych na innych kontynentach bo mogą jakością nieco odbiegać co ma tez wpływ na ocenę w takich raportach szczególnie z rynku Ameryki!!
Informuje, 3 produkowana głównie w Japonii, w fabrykach w Hiroszimie i Hofu. Dodatkowo montaż odbywa się także w Meksyku, Chinach, Tajlandii i Malezji.
( a tam chyba nie ma az tak dokładnych informacji o jakie modele chodzi i gdzie wyprodukowane?) :>

PS. Skóry prawdziwe sa tylko na fotelech, boczki i deska rozdzielcza jest Eko, ale nawet takiej deski i boczków w innych markach w tym segmencie nie uświadczysz przecież!
Rysy, klamki, lusterka? Mam folie bo jak napisałem juz przez zakupem wiedziałem co zrobić! <nauka>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2205 (77/18)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez chmooreck » 28 paź 2025, 15:55

CezaR83 napisał(a):Poza tym trzeba jeszcze dodać ze nie można porównywać tego samego modelu produkowanego w fabrykach w Japonii do tych produkowanych na innych kontynentach bo mogą jakością nieco odbiegać

To ja, pod względem trzeszczenia, wolę 3BM z Meksyku od żony, niż 3BP z Japonii...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1136 (0/8)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez CezaR83 » 28 paź 2025, 16:10

OK, ja juz nie będę bronił Mazdy.

Powiem tylko tyle, każdy kto chce kupić Mazdę ma do dyspozycji jazdy próbne, macanki w salonie , forum i recenzje w Internecie i jakieś tam Raporty konsumenckie, wiec nie musi pchać sie w model tak tragicznie spasowany! Powinien podjąć świadomą decyzje o zakupie! Przynajmniej ja tak robię! aaaa i nie kupuje nowych modeli wchodzących na rynek tylko po kilku latach juz funkcjonowania na rynku.
Mam juz drugi model tej Marki i byłem i jestem zadowolony z wyboru, dzięki właśnie temu Forum! <czytaj>
Ktoś sam sobie krzywdę robi nie sprawdzając organoleptycznie tego co kupuje a później wylewa żale na forum ( nie chodzi mi o awarie i usterki ktore powstają w trakcie użytkowania, bo od tego własnie forum jest aby sie wspierać). <nie powiem>
papa
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2205 (77/18)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez 3bp » 28 paź 2025, 19:09

CezaR83 napisał(a):e problemy opisywane na forum czy w tym CR to sa jednostkowe


Mechanizm wyparcia działa u Ciebie niemożebnie mocno.
Problem z klamkami i trzaskami to problem dotyczący KAŻDEGO egzemplarza Mazdy 3. Problem z lusterkami to też powszechny problem. Jeśli u kogoś nie wystąpił to tylko dlatego, że obchodził się jak z jajkiem, garażował auto itd.
Szkopuł w tym, że w tym czasie inni producenci potrafią wyprodukować auto, które cały rok może stać na zewnątrz, nie być oszczędzane na myjni (lusterka) a klamki i lusterka będą działać.

CezaR83 napisał(a):Poza tym trzeba jeszcze dodać ze nie można porównywać tego samego modelu produkowanego w fabrykach w Japonii


Mój egzemplarz jest produkowany w Japonii. Miejsce produkcji jest totalnie bez znaczenia bo powyższe problemy to błędy projektowe. Jeśli projekt jest zły to nie ma znaczenia czy auto jest składane w Chinach, Japonii, Malezji czy Meksyku. Rozwiązaniem byłoby poprawienie projektu.

CezaR83 napisał(a):PS. Skóry prawdziwe sa tylko na fotelech, boczki i deska rozdzielcza jest Eko, ale nawet takiej deski i boczków w innych markach w tym segmencie nie uświadczysz przecież!


A w Maździe 3 z kolei nie uświadczysz ogrzewania na tył w tunelu środkowym nawet w najdroższej wersji wyposażenia, nie uświadczysz podgrzewanych siedzeń tylnych, wentylowanych z przodu, koło kierownicy jest podgrzane tylko częściowo gdy niektóre marki mają nawet podgrzewane boczki drzwi i tunel środkowy, tylko fotel kierowcy jest regulowany elektrycznie, nie ma elektrycznego podnoszenia klapy bagażnika itd.

CezaR83 napisał(a):Powiem tylko tyle, każdy kto chce kupić Mazdę ma do dyspozycji jazdy próbne,


I dostaje jak ja np. auto które nie miało nawet przejechanych 20km.?
Teraz już wiem, że lepiej sobie do wypożyczalni pójść i wypożyczyć auto które ma już jakiś przebieg.
CezaR83 napisał(a):forum i recenzje w Internecie


Na Forach i grupach ludzie są różni. Nie brakuje takich jak Ty trywializujących i umniejszających problemy. Na etapie zakupu można rzeczywiście nabrać przekonania, że problemy są jednostkowe a później się dowiedzieć, że to po prostu błędy projektowe z którymi Mazda nic nie robi od lat.
CezaR83 napisał(a):ie kupuje nowych modeli wchodzących na rynek tylko po kilku latach juz funkcjonowania na rynku.


I tu jest właśnie kolejny problem usypiający czujność. Jak się kupuje problem istniejący na rynku od kilku lat zakłada się, że problemy wieku dziecięcego są poprawione. Niestety w tym przypadku tak nie jest.
Część została poprawionych np. jednostka X obecnie jest dużo lepsza od poprzedniej ale niektóre nawet proste do naprawienia problemy Mazda ignoruje.

CezaR83 napisał(a):później wylewa żale na forum


Nazywanie rzeczy po imieniu to wylewanie żali?
Może przez takie podejście fanatyków co jak się na nich leje to mówią, że deszcz pada Mazda wiele problemów ignoruje.

A i jeszcze tak na koniec dodam, że projekt ładowarki indukcyjnej to Mazda chyba wyciągnęła z szuflady gdzie leżał z 15 lat i wprowadziła bez żadnych zmian. Niemal każdy współczesny telefon ma wysepkę aparatów z jednej strony i nie ma szans utrzymać się pewnie na tej ładowarce. Zamiast się ładować to się przez to rozładowuje. A wystarczyłoby żeby ścianka z tyłu zatrzymywała telefon a nie malutki wypustek. Chłodzenia oczywiście też nie ma.
Początkujący
 
Od: 24 paź 2025, 15:26
Posty: 5 (1/1)
Auto: Mazda 3, Skyactiv-X, 2023

Postprzez chmooreck » 28 paź 2025, 19:21

3bp napisał(a):Problem z klamkami i trzaskami to problem dotyczący KAŻDEGO

Nie wiem co jest nie tak z klamkami – u mnie działają.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1136 (0/8)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez CezaR83 » 28 paź 2025, 19:31

Możesz sobie o mnie myśleć i pisać co chcesz.... ale powtórzę po raz kolejny, ja świadomie wybrałem ten model (technicznie z 2018r) wiec nie przeszkadzają mi takie niedoróbki jak brak nawiewów z tyłu bo u mnie z przodu wożę ludzi, ładowarki indukcyjnej nie używam z zasady żadnej czy to w domu czy biurze czy samochodzie – wole kabel, podgrzewanie kierownicy? serio tego sie czepiasz.....???? jest podgrzewana w miejscach gdzie prawidłowo trzyma sie ręce – wystarczy!!!! o pozostałych brakach nie będę wspominał bo albo sa wyssane z d... i przypomnę auto projektowane było przed 2019 rokiem i takie wyposażenie jak wentylowane fotele ( też bym chciał na lato bo tylko tego mi brakuje jesli chodzi o wyposażenie) itp nie były oferowane w ŻADNYM aucie tej klasy! Przypominam to nie marka Premium!

Skończmy juz te jałową dyskusje co? <faja>
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2205 (77/18)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Jest: BP eSkyX AT FWD Takumi

Postprzez 3bp » 28 paź 2025, 20:13

chmooreck napisał(a):Nie wiem co jest nie tak z klamkami – u mnie działają.


Przycisk dotykowy do ryglowania drzwi przestaje działać w deszczowe dni bo wilgoć dostaje się do środka klamki.
Jeśli działają to prawdopodobnie:
a) nie używasz tego przycisku tylko blokowania po oddaleniu i nie zwróciłeś uwagi
b) masz podgrzewany garaż i dosychało sobie po takich deszczowych przejazdach więc nie zauważyłeś takiego problemu
c) ktoś poprawił producenta w Twoim aucie uszczelniając klamki np. ASO

Był na to biuletyn co jest dość zabawne swoją drogą:
https://www.mazda3revolution.com/attach ... df.285348/

Bo biuletyn z 2019 roku podaje uszczelnienie jako rozwiązanie po czym w kolejnych latach Mazda nadal oferuje niepoprawione klamki...

CezaR83 napisał(a):podgrzewana w miejscach gdzie prawidłowo trzyma sie ręce – wystarczy!!!!


Nagraj przejazd przez rondo z widokiem na ręce a jeszcze lepiej przejazd przez Passo del Stelvio, Trollstigen lub inną podobnie krętą drogę jak się będziesz wybierał ;)
Naprawdę nie wiem jak można tego bronić. Jaki to problem by całe koło było podgrzewane? Ile na macie zaoszczędzili? 20 centów?

CezaR83 napisał(a):przypomnę auto projektowane było przed 2019 rokiem i takie wyposażenie jak wentylowane fotele ( też bym chciał na lato bo tylko tego mi brakuje jesli chodzi o wyposażenie) itp nie były oferowane w ŻADNYM aucie tej klasy!


Sprawdź sobie w jakich latach Saab zaczął oferować wentylowane fotele ;)
To kiedy auto się pojawiło na rynku jest bez znaczenia bo firmy dodają wyposażenie w nowszych wersjach a lifting z 2023 zmienił położenie ładowarki indukcyjnej, wprowadził gniazda usb c i większy wyświetlacz a wentylowanych foteli nadal nie chociaż na desce rozdzielczej jest miejsce na dodatkowe przyciski.

Hyundai Elantra który chyba jednym z najprostszych konstrukcyjnie aut w ostatnich latach oferował wentylowane fotele. W 2019 roku Mazda 3 była reklamowana powszechnie jako "atak na premium". Premium to między innymi wyposażenie. Czy są marki premium w których nie dobierzesz sobie wentylacji foteli w tym segmencie albo w których nie ma nawiewu dla pasażerów z tyłu nawet w najbogatszych wersjach?
Początkujący
 
Od: 24 paź 2025, 15:26
Posty: 5 (1/1)
Auto: Mazda 3, Skyactiv-X, 2023

Postprzez mskgs » 28 paź 2025, 22:44

3bp takie rzeczy wypisujesz, że ręce opadają.
Po pierwsze radzę zejść i ziemię bo mamy rok 2025, a ty żyjesz starymi, lepszymi czasami. :)
Po drugie pokaż mi aktualnie produkowany samochód kompaktowy, który ma wentylowane fotele z przodu, albo podgrzewane siedzenia z tyłu. Piszesz o Saabie, który już nie istnieje i chyba nigdy nie miał auta konkurencyjnego do Mazdy 3. Czy ty jesteś poważny? Wentylowane fotele to można dokupić chyba tylko w Golfie. Podgrzewanych siedzeń z tyłu nie ma żaden kompakt. Elantry się już nie da kupić z tego co widzę i z całym szacunkiem do tego modelu, ale z tym silnikiem co był to żadna konkurencja dla typowych "kompaktów".

U mnie klamki też działają po wymianie w ramach gwarancji, ale widzę że jak ktoś ma inaczej niż ci się wydaje, to szukasz jakichś wyjaśnień w stylu "może ktoś poprawił producenta" :D Aha, auto stoi pod chmurką i lusterka też żyją
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2022, 12:28
Posty: 184 (2/15)
Auto: Mazda3 Kanjo 2.0 150 KM AT6

Postprzez perot » 29 paź 2025, 13:32

Z opisu widać że 3bp to nowy początkujący użytkownik mazdy i forum :D .
Niestety jakby przed zakupem przestudiował tematy z działu 3bp i cx-30 wiedziałby że te auta mają wady ( jak każda inna marka). Jedne usterki są poprawiane inne ciągną się latami. I jest się tego świadomym kupując dane auto. Później jest mniej rozczarowań jak w tym przypadku.
Jeśli nie odpowiada to nie jest to jedyna marka na świecie , zawsze można wybrać inną np. Toyotę czy Hyundaia.
To co wypisuje 3bp to najzwyklejsza niewiedza o swoim aucie :D , czepianie się że to czy tamto jest źle zrobione lub czegoś jest brak ( kierownica, wentylowane fotele itp.)
Czekam aż wypłynie temat z podgrzewaną przednią szybą :D .

Kończąc jeśli to auto jest takie słabe to chyba najwyższy czas się go pozbyć.....
Ostatnio edytowano 30 paź 2025, 02:18 przez perot, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 354 (3/40)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez hugo001 » 29 paź 2025, 22:11

Czytając posty kolegi 3bp zastanawiam się czy był to zakup nowego samochodu,z drugiej ręki lub sprowadzany ale specyfikację poznał przed zakupem więc narzekania na brak wentylowanych foteli i nie podgrzewanych siedzeń z tyłu trochę grubo-można było wybrać CX5-w 3 wentylacja z tyłu pod fotelami ale zastanawia mnie czemu kolega 3bp mając:przypuszczam gwarancje:ze swoimi problemami nie zgłasza tego w serwisie mazdy,bo rozumiem że ktoś jest zirytowany pojazdem ale o swoje trzeba walczyć po to mamy 6 lat gwarancji a jak serwis nie podoła to są inne drogi bo nie przypuszczam że wylew frustracji był podyktowany tylko formą zaistnienia na forum.Szerokości.
;







;
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2022, 20:21
Posty: 51 (0/2)
Skąd: ŚLĄSK
Auto: MAZDA3/2.0/110kW SDN-KANJO+SPORT

Postprzez MichG » 31 paź 2025, 16:55

Chyba mam inne auto, niż narzekający kolega. mam już przejechane ponad 53kkm, i nic nie skrzypi, lusterka działają, otwieranie też.
Pewnie, że mogło być więcej i może lepiej, ale wybór był świadomy i w pełni spełnia oczekiwania :) .
A jak coś zacznie szwankować, to będzie serwis, bo od tego jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2016, 09:40
Posty: 144 (0/11)
Skąd: Serock
Auto: Mazda 3 '2024 SDN, 150KM, AT, Zircon Sand.
Była: Mazda 3 '2017 120 KM, MT, SDN, SnowFlake.

Postprzez robgordon » wczoraj, 20:23

Odniosę się do kilku kwestii i przy okazji spytam o radę. Oczywiście, mamy internet, fora, różne testy itp. Problem w tym, że w ten sposób da się znaleźć w sieci opinie dyskwalifikujące właściwie każdy model. I gdybym miał się nimi kierować, nie kupiłbym żadnego auta i jeździłbym komunikacją miejską. Mazda nie jest wyjątkiem. Posiadany przez nas egzemplarz może mieć wady, których mieć nie powinien, ale które jesteśmy w stanie zaakceptować (z tym, że każdy ma swój poziom akceptacji). Ale są też takie, na które nie da się przymknąć oka.

Opisywałem już swój przypadek jakiś czas temu. Mam Mazdę 3 i problemy ze skrzynią biegów oraz trzeszczeniem tapicerki (i nie tylko tapicerki). Skrzynia biegów (manualna). Od początku wchodziła ciężko, zwłaszcza jedynka i dwójka mocno chrobotały. Dochodziło do tego, że co najmniej raz na 1-2 dni zdarzało mi nie wbić jedynki na skrzyżowaniu. I to była rzecz nie do akceptacji. W ASO oczywiście stwierdzili, że wszystko OK. Poprawiło się gdzieś dopiero po 12 tysiącach km. To znaczy 1 i 2 nadal nie działają tak jak powinny (zwłaszcza jak na auto producenta, który chwali się swoją manualną skrzynią). Ale powiedzmy, że na dziś nie jest tragicznie. I że ten poziom fuszerki jestem w stanie zaakceptować.

Jeśli chodzi o trzeszczenie auta. Na wybojach różne elementy wewnątrz dają o sobie znać, zwłaszcza schowek przed pasażerem, w sposób wg mnie przesadzony (byłem tym bardziej zaskoczony, bo nowa Mazda nie wytrzymuje porównania z moim wcześniejszym autem, 9-letnim Focusem). I znów, z bólem, ale jakoś jestem w stanie to zaakceptować. Ale już drżenie szyby na najmniejszych nawet nierównościach w drzwiach kierowcy jest nie do przyjęcia. Byłem już 5 razy z tą usterką, ASO konsultowało się ze Wsparciem, przyznali, że to dość częsta przypadłość, nagrałem im nawet dźwięk, bo stwierdzili, że to im może pomoże. A szyba jak drży, tak drży. I to uwierzcie mi, w sposób wyjątkowo irytujący. Przyznam, że jestem w kropce i nie mam już pomysłu co robić.

Dopisano 5 lis 2025, 20:25:

MichG napisał(a):Chyba mam inne auto, niż narzekający kolega. mam już przejechane ponad 53kkm, i nic nie skrzypi, lusterka działają, otwieranie też.
Pewnie, że mogło być więcej i może lepiej, ale wybór był świadomy i w pełni spełnia oczekiwania :) .
A jak coś zacznie szwankować, to będzie serwis, bo od tego jest.


Po prostu trafiłeś lepiej niż wielu z nas. I obyś trafił na serwis, który poradzi sobie z Twoją usterką.
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2024, 08:19
Posty: 4
Auto: Mazda 3, eSkyactivG, 2024

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323