Podniesienie mocy Skyactiv-G

Mazda3 BP 2019–

Postprzez dzonn » 21 sty 2020, 16:04

Od kilku dni jest już widoczna zmiana w cenniku. Wiadomo też, że M3 z silnikiem Skyactiv-G 150 ma nieznacznie mniejsze zużycie paliwa (wg normy WLTP mniej o 0,1-0,2 l na 100 km) a także odrobinę niższą emisję CO2 niż Skyactiv-G 122.

W tym kontekście ciekawe, czy to naprawdę dokładnie ten sam silnik co wcześniej różniący się jedynie oprogramowaniem, czy jednak jest więcej różnic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2019, 14:07
Posty: 110 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP, 2.0 Skyactiv-G, 2019, AT, Hikari

Postprzez Płomień » 21 sty 2020, 17:39

150km ma dłuższą skrzynię niż 122km, więc przy tej samej prędkości ma niższe obroty. Ot, cała zagadka.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 960 (20/63)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez dzonn » 21 sty 2020, 17:52

Wiem, że w poprzedniej generacji wersja 120 różniła się od 165 właśnie skrzynią, ale w BP póki co nie słyszałem o takiej różnicy pomiędzy 122 a 150. To sprawdzona informacja?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2019, 14:07
Posty: 110 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP, 2.0 Skyactiv-G, 2019, AT, Hikari

Postprzez Ann3 » 15 maja 2020, 19:16

dzonn napisał(a):Bardziej obawiam się, że te egzemplarze "3" z pierwszego roku z mocą 122 źle będą sprzedawać się na rynku wtórnym, jako te "wykastrowane", które wychodziły tylko przez kilka miesięcy.


Moim zdaniem też nie ma się co martwić, choć może to zależy, kiedy będziesz sprzedawał auto i jak. Jeśli w rozliczeniu – jedynym problemem jest cena, zwykle zaniżona. Jeśli bezpośrednio za 4-5-6 lat to im starsze auto, tym te 30 KM będzie miało mniejsze, żeby nie powiedzieć – znikome znaczenie. Ważniejsza będzie historia auta, stan w jakim jest, przebieg etc. O chętnych do zakupu auta kupionego w salonie, od pierwszego właściciela bym się nie martwiła. Zdecydowałam się dwa dni temu na trójkę z 2019 r. Też zastanawiałam się, czy nie lepiej te 150 KM, ale to jest ten sam silnik (kwestia przeprogramowania), w którym moim zdaniem (i handlowca) przy zwykłej jeździe tej różnicy mocy się nie wyczuwa. Można poczuć przy wyższych obrotach. Napisałam do Pertyna krótkie pytanie, czy warto dawać więcej za 150 KM i również powiedział, że wystarczy 122. Jeśli ktoś potrzebuje sportowych osiągów, to wiadomo, że nie jest to satysfakcjonująca moc. Przekonała mnie bardzo dobra oferta cenowa (tylko dla lojalnych klientów). Sami wiecie, jaką politykę ma Mazda jak chodzi o rabaty. Sytuacja z wirusem przyspieszyła moim zdaniem wyprzedaż rocznika.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2020, 18:30
Posty: 10 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3

Postprzez paweł_TBU » 15 maja 2020, 19:54

Nie do konca jest to to samo, bo samo zwiekszenie mocy nie wplynelo by na poprawe przyspieszenia bo de facto moment jest ten sam. Co do wyprzedazy to w maju juz nie ma wyprzedazy rocznika a jak patrze po necie to w salonach zalegaja 3ki z 2019 i wyjsciowo wcale nie w korzystnych cenach l, a to dziwne bo mamy juz prawie polowe 2020 a 19 stoi i szalu nie ma, tym bardziej przy cx30 i modzie na suvy 3ka moze miec problem i to spory z wyrobieniem normy sprzedazy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 136 (2/5)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Imbeer » 15 maja 2020, 20:24

A od kiedy za przyspieszenie odpowiada tylko moment obrotowy?
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 275 (43/19)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez paweł_TBU » 15 maja 2020, 20:36

Za przyspieszenie odpowiada moment obrotowy a za max predkosc moc. W przypadku 3ki musi byc cos wiecej zmienione niz tylko dodane KM, prawdopodobnie inaczej zestopniowana skrzynia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2019, 13:05
Posty: 136 (2/5)
Skąd: TBU
Auto: Mazda 3 BP sedan Hikari AT /Alfa Romeo Mito TB MA.

Postprzez Ann3 » 15 maja 2020, 21:05

paweł_TBU napisał(a):Nie do konca jest to to samo, bo samo zwiekszenie mocy nie wplynelo by na poprawe przyspieszenia bo de facto moment jest ten sam. Co do wyprzedazy to w maju juz nie ma wyprzedazy rocznika a jak patrze po necie to w salonach zalegaja 3ki z 2019 i wyjsciowo wcale nie w korzystnych cenach l, a to dziwne bo mamy juz prawie polowe 2020 a 19 stoi i szalu nie ma, tym bardziej przy cx30 i modzie na suvy 3ka moze miec problem i to spory z wyrobieniem normy sprzedazy.


Technicznie to się nie znam na tyle, by się szeroko wypowiadać.
Jeśli chodzi o modę – tak, crossovery i suvy są coraz popularniejsze, ale np. ja wolę hatchbacka i z pewnością za parę lat bez żadnego problemu ten model sprzedam komuś, kto będzie takie właśnie nadwozie lubił.
Jeśli chodzi o ceny – może po prostu podam konkrety. Za trójkę w 2017 płaciłam 85 tys. (sky energy czyli ten drugi pakiet z czterech, soul red, silnik 2.0 120KM, pakiet LED) a teraz za rocznik 2019 wychodzi około 91-92 tys. (kanjo, silnik skyactive g 122 KM, machine gray). Dla mnie to korzystna oferta.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2020, 18:30
Posty: 10 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3

Postprzez Imbeer » 15 maja 2020, 21:41

paweł_TBU napisał(a):Za przyspieszenie odpowiada moment obrotowy a za max predkosc moc. W przypadku 3ki musi byc cos wiecej zmienione niz tylko dodane KM, prawdopodobnie inaczej zestopniowana skrzynia


Nie powielaj bzdur, za przyspieszenie odpowiada przebieg krzywej momentu, nie należy rozpatrywać tego osobno, gdyż moc wynika właśnie z wartości momentu przy danych obrotach silnika
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 275 (43/19)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Płomień » 16 maja 2020, 11:45

Dobra, kapitan wjeżdża, bo oczy bolą.

Moment obrotowy, to w skrócie "siła" z jaką korba naciska na wał. Niutonometr to jednostka momentu siły.
Moc, to jednostka która mówi nam o zdolności do wykonania pracy.
W dużym uproszczeniu moc, to Nm razy ilość obrotów.

Łopatologicznie można to przyrównać do wbijania gwoździa.
Moment obrotowy, to siła z jaką uderzamy młotkiem.
Obroty, to częstotliwość z jaką męczymy gwoździa.
Można gwoździa wbić w takim samym czasie na dwa sposoby – pizgnąć 5 razy mocno, albo 20 razy słabiej ale szybko.

Dopiero moc, mówi nam jak szybko tego gwoździa wbijemy.

Wspomniany został przebieg krzywej – w zdławionym PE-VPS, od pewnych obrotów sterownik nie pozwala nam bić gwoździa szybko i mocno, tzn wygenerować mocy.
Przy ostrej jeździe, poruszamy się właśnie w tym wysokim zakresie obrotów, tzn 4k-6k rpm. Różnicę w przyspieszeniu będzie czuć właśnie w tym zakresie, i będzie to różnica duża.

W mojej osobistej opinii, zdławienie górnego zakresu obrotów jest zgubne – w codziennej jeździe masz wrażenie że auto jest mocne, dopóki nie przyjdzie do wyprzedzania tira. Można się wtedy zdziwić. Każdą trójkę odblokowywałbym jak szalony.

<Kapitan odlatuje>
Ostatnio edytowano 16 maja 2020, 12:36 przez Płomień, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 960 (20/63)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez Imbeer » 16 maja 2020, 11:59

Zgadzam się ze wszystkim oprócz szkodliwego stwierdzenia że moment obrotowy to siła, a niutonometr to jednostka siły :)

A żeby nie prowadzić zbędnego offtopu – odblokowanie SkyactiveG daje naprawdę dużą różnicę we wrażeniach z jazdy. Jeśli ktoś uważa że jeździ spokojnie i nie przekracza tych 4000tysiecy obrotów więc nie wykorzysta możliwości odblokowanej przepustnicy – sam jeżdżę bardzo spokojnie, ale przy wyprzedzaniu jakiegokolwiek pojazdu ten dodatkowy zastrzyk mocy jest naprawdę zauważalny i potrzebny. Zwróćcie też uwagę na fakt że to wolnossąca benzyna – która dopiero od 3tysiecy obrotów zaczyna się "budzić". Różnica przy wyprzedzaniu w zakresie prędkości 70-120 jest naprawdę znaczna, nie mówiąc już o jeździe autostradowej
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 275 (43/19)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez Płomień » 16 maja 2020, 12:21

Szszszszsz <rotfl>

Wiadomo że chodzi o moment siły, ale te parę linijek tekstu napisałem w ramach przybliżenia tematu niewtajemniczonym, a nie jako praca inżynierska. Zbytnie wchodzenie w szczegóły tylko by zaciemniło obraz :P

edit: po chwili zastanowienia zmieniam w poprzednim poście. W sumie to masz rację, takie stwierdzenie, nawet jeśli zamierzone, może rzutować na wiarygodność tekstu. Dzięki <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 960 (20/63)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez Ann3 » 16 maja 2020, 14:47

No.. i teraz jeszcze kilka razy to przeczytam i zrozumiem ;)
Dzięki za lekcję!

Zatem pytanie, kiedy odblokować ten silnik – bo w nowym mogę stracić gwarancję.
Czy jest sens przedłużać gwarancję za 1000 zł do 5 lat czy po standardowych trzech po prostu odblokować silnik. A może wcześniej?

I jeszcze – jak to wpłynie na spalanie? Czy przy normalnej delikatnej jeździe w trasie da się utrzymać spalanie na poziomie nawet 5-6 litrów? Nie mówię o ciśnięciu, bo wtedy może iść w gorę nawet razy dwa.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2020, 18:30
Posty: 10 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3

Postprzez Imbeer » 16 maja 2020, 15:11

Mam SkyactivG z mazdy 3BM i po odblokowaniu różnicy w spalaniu nie zauważyłem żadnej (a na pewno nie wzrosło) – przy jeździe zgodnie z ograniczeniami +10km/h poza zabudowanym drogami krajowymi osiągam od 5.2 do 6 litrów (zależnie od dystansu i tego czy wyprzedzam agresywnie, czy na spokojnie). Przy jeździe typowo eko (90km/h dystans 25km droga krajowa) udawało się schodzić do takich wyników (zdjęcie poniżej), także jeśli styl jazdy pozostanie taki sam to odblokowanie przepustnicy nie będzie miało wpływu na spalanie. Co do tego kiedy odblokować to kwestia indywidualna – ja robiłem to przed upłynięciem gwarancji, nic się nie popsuło,ale jak to mówią, gdyby człowiek wiedział że się przewroci to by usiadł <lol>
Załączniki
Screenshot_2020-05-16-16-09-31-708_com.miui.gallery.jpg
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2014, 21:22
Posty: 275 (43/19)
Auto: Mazda 3 BM, 120AT@174, 2014

Postprzez corky1 » 16 maja 2020, 16:29

A czy ktoś kiedykolwiek słyszał o przypadku odblokowania 122 KM? Mam wrażenie, że to trochę jak dyskusja o yeti. Na stronie jednej z firm, o której pisze się na forum, nie ma takiego przypadku. Sam chętnie z tego skorzystam, bo koszt stosunkowo niewielki, a korzyści są.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 422 (13/18)
Auto: Mazda 3 BP Skyactiv-G MT 2019

Postprzez Płomień » 16 maja 2020, 16:48

Corky1 weź mnie nie osłabiaj.

Jest firma. Mają nawet swój wątek na forum, gdzie chwalą się wynikami. Trzeba zadzwonić, albo pojechać i skonsultować. Podłączą komputer i będą wiedzieć na pewno.

Silnik w BP na 95% jest ten sam, przełożony ze starszego modelu. Stawiam że przy aucie za prawie sto koła nikt nie chciał kupować tego słabszego. A jak już ktoś kupił słabszy, to raczej mu nie zależy na podnoszeniu mocy w czasie gwarancji. Przypadek 1 na 100, może 5 osób w kraju się nad tym zastanawia.

Jeszcze w temacie gwarancji – znam przypadek, gdzie BM odblokowana pojechała do ASO na przegląd, i z automatu zrobili update komputera, włącznie z mapami <rotfl> . Nie zauważyli że coś nie gra, szkoda im czasu na sprawdzanie. Po prostu rutynowo podłączają kabel i robią up.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 960 (20/63)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez Ann3 » 16 maja 2020, 17:10

Imbeer napisał(a):Mam SkyactivG z mazdy 3BM i po odblokowaniu różnicy w spalaniu nie zauważyłem żadnej (a na pewno nie wzrosło)


Dobra wiadomość, dzięki. Poczekam trochę, znam ten silnik, bo ostatnie dwa lata go miałam, więc nie będzie zaskoczenia. Po gwarancji może dodam jej trochę mocy :D
Początkujący
 
Od: 15 maja 2020, 18:30
Posty: 10 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3

Postprzez lelo28 » 17 maja 2020, 09:29

Płomień ale corky1 piszę o wersji BP. Ja też nie znalazłem wiarygodnych informacji na temat odblokowanej BP, poza tym mocno wątpię że jest to ten sami silnik co u poprzednika, choćby tylko ze względu na niższy stopnień sprężania. A nawet jeżeli jest to samo to dlaczego teraz sprzedają go jako 150 KM a nie 165 KM jak poprzednio.

Pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi: czy dalej sprzedają silnik zblokowany czy jednak jest to kres jego mocy?

Temat skrzyni zostawiam, również nie wiadomo czy zastosowano rozwiązania takie jak w poprzedniej generacji "długa" vs. "krótka".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 323 (22/21)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez child » 17 maja 2020, 11:16

Ja nie wiem, po co takie dywagacje. Są przynajmnie dwie sprawdzone firmy tutaj na forum (jedna z Krakowa, druga z okolic Warszawy), które odblokowały dużą liczbę BM/BN. Nic prostszego niż do nich uderzyć i zapytać. Możliwość odblokowania zależy przede wszystkim od ECU, a z tym bywało bardzo różnie nawet w BM, ale nawet jeśli ECU nie jest jeszcze rozgryzione, to raczej jest to kwestia czasu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1524 (47/91)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Płomień » 17 maja 2020, 12:45

@lelo28
Z tego samego powodu dla którego miaty nigdy nie dostały wankla, a K-seria nie dostała napędu na 4.
Nikt wtedy nie kupił by Rx7, jeśli dostępna była by Mx5 z wanklem, albo Mx6 KLZE w 4-bucie.

Mało kto zdecydowałby się na Sky-X, jeśli można byłoby kupić sprawdzony Sky-G który ma podobną moc. Przypominam tylko że w ND fabrycznie ma 184km, choć tam są delikatne różnice w mechanice.

Z podobnego powodu wypuszczane są czasem śmieszne wersje silnikowe, typu 3 BK z silnikiem 1.3. Mało kto je kupi, ale są po to żeby klient kupujący 1.6 nie miał wrażenia, że kupuje najsłabszą i najbiedniejszą wersję <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 960 (20/63)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: child i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323