CX-3 , 1.5, 2016 rok . DPF migająca kontrolka
1, 2
Witam, Potrzebna pomoc. Auto po profesjonalnym czyszczeniu DPF, nowy czujnik. Po wypalaniu stacjonarnym, po resecie serwisu itp, itp...Po przejechni +/– 300KM wraca migająca kontrolka DPF pomarańcz. Auto ma normalną moc. Kontrolka nie gaśnie. Ktos miał taki problem?
- Od: 15 mar 2022, 22:43
- Posty: 22
- Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem
Nowy czujnik czego?
Musisz podłączyć pod komputer i sprawdzić PIDy odpowiedzialne za DPF. Są opisane w sąsiednim wątku.
Podejrzewam, że którychś z czujników temperatury na wydechu szwankuje i przez to komputer nie może zainicjować wypalania. Filtr się zapycha, wywala błąd DPF. Tak było w starych 6 GH.
Musisz podłączyć pod komputer i sprawdzić PIDy odpowiedzialne za DPF. Są opisane w sąsiednim wątku.
Podejrzewam, że którychś z czujników temperatury na wydechu szwankuje i przez to komputer nie może zainicjować wypalania. Filtr się zapycha, wywala błąd DPF. Tak było w starych 6 GH.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Masz jeszcze taki pid jak PM_GEN, który działa niezależnie od obu wspomnianych przez ciebie czujników. To ilość spalonego paliwa pomiędzy regeneracjami, która wymusza regeneracje filtra niezależnie od czujników ciśnienia.
Jedyne co może ją przerwać / nie dopuścić do wypalania jest nieodpowiednia temperatura na wydechu. Nie wiem ile czujników ma 1.5D, w starym 2.0/2.2D było zdaje się 3. Wystarczył jeden ze złymi odczytami i wypalania nie było.
Nie wiem na jakiej zasadzie działa wymuszona regeneracja, nigdy nie miałem potrzeby takiej przeprowadzać.
Zasada działania się nie zmieniła, proponuję poczytać o podobnych problemach w 6 GH
Jedyne co może ją przerwać / nie dopuścić do wypalania jest nieodpowiednia temperatura na wydechu. Nie wiem ile czujników ma 1.5D, w starym 2.0/2.2D było zdaje się 3. Wystarczył jeden ze złymi odczytami i wypalania nie było.
Nie wiem na jakiej zasadzie działa wymuszona regeneracja, nigdy nie miałem potrzeby takiej przeprowadzać.
Zasada działania się nie zmieniła, proponuję poczytać o podobnych problemach w 6 GH
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ok przekazuje na warsztat do sprawdzenia. Ja dzisiaj osobiście zrobiłem 200km i wywołałem kolejny błąd który pokazywał na jak załączniki. Bład nie mógł się skasowac wypadania zapłonu na cylnder nr.2 Dopiero po wyzerowaniu dawki paliwa nie ma błedu i na miejscu nie wraca, zrobiona kalibracja wtryskiwaczy i pewnie znowy trzeba zrobić z 200KM do wywywałnia czegos. Załoczniki proszę zobaczyc, pracownik mówi mi ze te moje 200km to praktycznie co 10km wypalanie
- Od: 15 mar 2022, 22:43
- Posty: 22
- Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem
Nie można było tak od razu? Że DPF się wypala co paręnaście km? Interwały częstsze niż 25km również wyświetlają błąd DPF na desce, tak samo jak to, co napisałem wcześniej.
Więc proponuję przeczytać wątek "błąd silnika" i po kolei postępować jak tam jest napisane, zaczynając od zaślepienia EGR. Ale skoro wywala Ci błąd zapłonu, to przyczyn może być wiele:
1 Inferior fuel added
2 Leakage from fuel system
3 Fuel injector malfunction
4 Poor engine compression
5 Air suction or clogging into intake air system (between airflow sensor and intake manifold)
6 Crankshaft position sensor malfunction
7 Crankshaft plate damage
8 PCM malfunction
Obstawiam po kolei:
5,3,4, oczywiste jak 1 czy 2 eliminuję z góry.
Dodatkowo masz 16 pidów (nie pamiętam nazw) pokazujących korekty przy 4 różnych ciśnieniach na szynie paliwowej, i to one a nie INJ_CMP lepiej pokazują stan wtrysków.
Więc proponuję przeczytać wątek "błąd silnika" i po kolei postępować jak tam jest napisane, zaczynając od zaślepienia EGR. Ale skoro wywala Ci błąd zapłonu, to przyczyn może być wiele:
1 Inferior fuel added
2 Leakage from fuel system
3 Fuel injector malfunction
4 Poor engine compression
5 Air suction or clogging into intake air system (between airflow sensor and intake manifold)
6 Crankshaft position sensor malfunction
7 Crankshaft plate damage
8 PCM malfunction
Obstawiam po kolei:
5,3,4, oczywiste jak 1 czy 2 eliminuję z góry.
Dodatkowo masz 16 pidów (nie pamiętam nazw) pokazujących korekty przy 4 różnych ciśnieniach na szynie paliwowej, i to one a nie INJ_CMP lepiej pokazują stan wtrysków.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Witam ponownie...Wtryski Klientka mówiła ze niby były robione, to wyłapaliśmy ze były zle zakodowane, teraz są już ok. Ale po przejechaniu 30 km, widzimy na komputerze że znowu ze wypalał się 17KM temu, na razie błąd nie wyskoczył ale pewnie jak zrobię ze 100KM , to wyskoczy, nie ma żadnych wewnętrznych błędów na tą chwile. Foto z pomiarów jak ząłczniki
- Od: 15 mar 2022, 22:43
- Posty: 22
- Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem
Wtryski wyglądają znośnie.
dodaj następujące pidy.
PM_ACC
PM_ACC_DSD
PM_GEN
REG_DIS
EXHTEMP1
MAP
MAP_DSD
obroty i prędkość
Pasuje złapać końcówkę wypalania i cały następny cykl na 1 logu, możesz go potem tutaj wklej jako csv.
Nadal obstawiam zasyfiony dolot. Dla mnie auto się zwyczajnie dusi, dostaje dużo paliwa, sadzę z EGR ale za to niewiele powietrza. Zła mieszanka, produkuje od groma sadzy i szybko zapycha filtr
Obserwuj oba PM_ACC, czy wzrastają równo i jednomiernie czy skokowo.
dodaj następujące pidy.
PM_ACC
PM_ACC_DSD
PM_GEN
REG_DIS
EXHTEMP1
MAP
MAP_DSD
obroty i prędkość
Pasuje złapać końcówkę wypalania i cały następny cykl na 1 logu, możesz go potem tutaj wklej jako csv.
Nadal obstawiam zasyfiony dolot. Dla mnie auto się zwyczajnie dusi, dostaje dużo paliwa, sadzę z EGR ale za to niewiele powietrza. Zła mieszanka, produkuje od groma sadzy i szybko zapycha filtr
Obserwuj oba PM_ACC, czy wzrastają równo i jednomiernie czy skokowo.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
teraz ciśnienie zmierzone jest ok po 20 na każdym. Eger i wszystkie te rurki, rureczki cienkie był wyczyszczone, DPF wyczyszczony bez zarzutów bez jakichkolwiek przebarwień. Przed czyszczeniem 39Mbar po czyszceniu na zero , później klientka zrobiła 200 i zapachał się az gasło auto, zdemontowaliśmy wtedy EGR i te cienkie rurki nie miały przpustowosci, wszystko z chłodniczką itpp. Od tamtej pory jest ok ze auto jezdzi ale po około 150KM miga DPF i jak wczesniej pisałem te czeste wypalania..Zaraz podeśle alb juz jutro to co dostalismy wytyczne od jak wyzej. Dodam ze spalanie jest znosnie około 6,5-6-8 na trasie
- Od: 15 mar 2022, 22:43
- Posty: 22
- Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem
PM_ACC/PM_ACC_DSD wskazują, że filtr już pełny.
Rurki, rureczki i EGR są relatywnie czyste, bo tam sadza jest sucha. Problem zaczyna się tam, gdzie ta sadza łączy się ze świeżym powietrzem (+opary z odmy) pompowanym przez turbosprężarkę . Nie wiem jak to wygląda w 1.5D, ale jeżeli w kolektorze masz jakieś czujniki (w 2.2D jest tam MAP i czujnik temperatury) wykręć i sprawdź endoskopem jak to wygląda. Wg mnie kombinowanie z czymkolwiek innym bez sprawdzenia kolektora nie ma najmniejszego sensu. Ewentualnie zdejmij rurę łączącą dolot z kolektorem i sprawdź tamtędy.
Rurki, rureczki i EGR są relatywnie czyste, bo tam sadza jest sucha. Problem zaczyna się tam, gdzie ta sadza łączy się ze świeżym powietrzem (+opary z odmy) pompowanym przez turbosprężarkę . Nie wiem jak to wygląda w 1.5D, ale jeżeli w kolektorze masz jakieś czujniki (w 2.2D jest tam MAP i czujnik temperatury) wykręć i sprawdź endoskopem jak to wygląda. Wg mnie kombinowanie z czymkolwiek innym bez sprawdzenia kolektora nie ma najmniejszego sensu. Ewentualnie zdejmij rurę łączącą dolot z kolektorem i sprawdź tamtędy.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Ok,mam traskę dzisiaj 200km zobaczymy co po nie pokarze,zrobię zrzutu i bedziemy robic według wytycznych.Na tą chwilę bardzo dziękuje. Pozdrawiam Adam Axmoto
Dopisano 22 mar 2022, 08:44:
Witam ponownie, Du..pa znowu, standardowo 120 Km migająca lampka DPF, za 20 km bład silnika. A spalanie po 200KM ogółem spadło nawet do 6,2L a niby 7 razy się wypalał lub próbował ...Rece opadają.... Co teraz zamienić wtryski? zeby zobaczyc czy wywali bład na innym cylindrze? Kamerka dzisiaj tez wjedzie na ogledziny. Ale dlaczego przez juz około 800KM klinetki i nasze nie jest zawalony na tyle DPF...?
Dopisano 22 mar 2022, 08:44:
Witam ponownie, Du..pa znowu, standardowo 120 Km migająca lampka DPF, za 20 km bład silnika. A spalanie po 200KM ogółem spadło nawet do 6,2L a niby 7 razy się wypalał lub próbował ...Rece opadają.... Co teraz zamienić wtryski? zeby zobaczyc czy wywali bład na innym cylindrze? Kamerka dzisiaj tez wjedzie na ogledziny. Ale dlaczego przez juz około 800KM klinetki i nasze nie jest zawalony na tyle DPF...?
Dopisano 22 mar 2022, 08:44:
Witam ponownie, Du..pa znowu, standardowo 120 Km migająca lampka DPF, za 20 km bład silnika. A spalanie po 200KM ogółem spadło nawet do 6,2L a niby 7 razy się wypalał lub próbował ...Rece opadają.... Co teraz zamienić wtryski? zeby zobaczyc czy wywali bład na innym cylindrze? Kamerka dzisiaj tez wjedzie na ogledziny. Ale dlaczego przez juz około 800KM klinetki i nasze nie jest zawalony na tyle DPF...?
Dopisano 22 mar 2022, 08:44:
Witam ponownie, Du..pa znowu, standardowo 120 Km migająca lampka DPF, za 20 km bład silnika. A spalanie po 200KM ogółem spadło nawet do 6,2L a niby 7 razy się wypalał lub próbował ...Rece opadają.... Co teraz zamienić wtryski? zeby zobaczyc czy wywali bład na innym cylindrze? Kamerka dzisiaj tez wjedzie na ogledziny. Ale dlaczego przez juz około 800KM klinetki i nasze nie jest zawalony na tyle DPF...?
- Od: 15 mar 2022, 22:43
- Posty: 22
- Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem
Kolego axmoto, masz taki sam problem co ja, tylko chyba w sporo większym nasileniu. Po pierwsze – kontrolka wyskakuje dlatego, że DPF wypala się zdecydowanie zbyt często – z tego co wiem jeśli dystans spada poniżej 50km to komputer zaczyna migać kontrolka DPF. Po drugie i ważniejsze – jestem więcej niż pewien, że kolektor dolotowy oraz intercooler w środku wygląda jak XIX wieczny górnik po 18 godzinnej szychcie – są zarośnięte sadzą i nagarem. Po trzecie – wtryskiwacze albo padają albo walczą żeby ten silnik jakoś pracował przy braku powietrza. Po piąte – myślę że olej masz znacznie powyżej max i mocno rozcieńczony. I teraz najgorsze – rozebranie kolektora i wyczyszczenie pomoże na krótko, bo za moment 2 EGRy zalepią wszystko od nowa. Ten silnik jest tak skonstruowany żeby za wszelką cenę spełniał wyśrubowane normy emisji, nie licząc się z problemami eksploatacyjnymi. Rozwiązanie? Równocześnie z czyszczeniem komputerowo zaślepić oba EGRy w zakładzie tunerskim. A jeszcze lepiej? Pozbyć się. Mi ten silnik przez kilka miesięcy zniszczył nerwy bardziej niż moje pierwsze auto przez 5 lat, stara powypadkowa alfa
Witaj, tylko ze wszystko było wyczyszczone około 700KM i od samego poczatku za czesto się wypalał, po czyszczeniu DPF i wszystkiego włócznie z 2 EGRami, teraz jeszcze jest wypadanie zapłonu na 2 cylindrze... Tragedia
- Od: 15 mar 2022, 22:43
- Posty: 22
- Auto: CX-3, JMZDK6WS610143626,2016, 1.5 Diesel. DPF problem
Jesteś pewien, że kolektor dolotowy i intercooler także były czyszczone? Sam DPF i EGRy nic nie dadzą, wręcz przeciwnie – mam wrażenie że ich udrożnienie tylko pogarsza sprawę. I tak, diesle mazdy to tragedia, polecam HDI albo JTD.
Nie tędy droga. Silnik u Ciebie z jakiegoś powodu produkuje ogromne ilości sadzy – przek z niedomiar powierza (tlenu) lub nadmiar paliwa. U mnie pomogło zaślepienie jednego z EGR, możesz próbnie też tak zrobić, nic się silnikowi nie stanie.
W sąsiednim wątku powtarzałem się naście razy, że trzeba zaślepić EGR. Na początku nikt nie słuchał, a to kilkanaście minut roboty. Tu już któryś raz piszę, wyczyścić dolot.
Tu zaślepienie EGR raczej niewiele pomoże, bo obstawiam jak napisał i bartqui totalnie zawalony dolot.
Powtórzę się ostatni raz.
– ze zdjęć parametrów nic nie wywnioskujesz oprócz tego, że filtr się momentalnie zatyka, ile byś ich nie wyrzucił nic to nie zmieni. Do tego potrzeba loga z przebiegu, ale ten co najwyżej pokaże że filtr już zawalony popiołem albo jeszcze w miarę.
– co byś nie robił, błąd DPF wyskoczy jeśli interwały są krótkie
– sprawdź stan kolektora, wyczyść
– porównaj wyniki przed i po czyszczeniu
– jak będziesz zadowolony z rezultatu, prace zakończone. Auto kilka lat pojeździ i znów sytuacja się powtórzy.
– jednak jeśli oczekujesz interwałów 200-300km, musisz się pozbyć EGR. Wyłączyć bądź zaślepić, zapomnieć o problemie.
Tu zaślepienie EGR raczej niewiele pomoże, bo obstawiam jak napisał i bartqui totalnie zawalony dolot.
Powtórzę się ostatni raz.
– ze zdjęć parametrów nic nie wywnioskujesz oprócz tego, że filtr się momentalnie zatyka, ile byś ich nie wyrzucił nic to nie zmieni. Do tego potrzeba loga z przebiegu, ale ten co najwyżej pokaże że filtr już zawalony popiołem albo jeszcze w miarę.
– co byś nie robił, błąd DPF wyskoczy jeśli interwały są krótkie
– sprawdź stan kolektora, wyczyść
– porównaj wyniki przed i po czyszczeniu
– jak będziesz zadowolony z rezultatu, prace zakończone. Auto kilka lat pojeździ i znów sytuacja się powtórzy.
– jednak jeśli oczekujesz interwałów 200-300km, musisz się pozbyć EGR. Wyłączyć bądź zaślepić, zapomnieć o problemie.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Darrecki oj wypraszam sobie, ja o zaślepieniu EGR posłuchałem od razu
Od siebie dodam, że samo fizyczne zaślepienie owszem, pomaga, ale powoduje checka na desce, który wbrew pozorom nie tylko niekomfortowo wygląda. Otóż powoduje, że autko nie bardzo dostosowuje pracę wtrysków do temperatury panującej na zewnątrz (i pewnie więcej) zatem okresowo efekt łał zaślepienia mija
Od siebie dodam, że samo fizyczne zaślepienie owszem, pomaga, ale powoduje checka na desce, który wbrew pozorom nie tylko niekomfortowo wygląda. Otóż powoduje, że autko nie bardzo dostosowuje pracę wtrysków do temperatury panującej na zewnątrz (i pewnie więcej) zatem okresowo efekt łał zaślepienia mija
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9