Cofanie wersji oprogramowania CMU

Przedstawię krok po kroku jak wykonać downgrade ( przywrócenie poprzednich wersji ) oprogramowania MCU w Mazda CX-3 ( i w innych modelach które posiadają podobne oprogramowanie ). W tym przypadku z wersji V 70.00.335 do wersji V 59.00.545
Wgrywamy na pendrive, sformatowanego pod FAT 32, następujące pliki ( można je „ściągnąć” z internetu: my.hidrive.com ):
– V 70.00.100 pakiet awaryjny
– V 70.00.100 Pakiet ponownej instalacji
– V 59.00.545 pakiet awaryjny
– V 59.00.545 pakiet ponownej instalacji
1. Włączamy tryb ACC lub ON samochodu ( nie trzeba uruchamiać silnika ) – pamiętać tylko należy aby był sprawny akumulator
[size=85][/size]
2. Wkładamy Pendrive do gniazda USB
3. „Wchodzimy” do Menu Serwisowego wciskając jednocześnie trzy przyciski na panelu sterowania: „gwiazdka + pusch mute + przycisk z ikoną nuty” ( trzymamy kilka sekund, aż pojawi się biały ekran Menu – zdjęcie menu serwisowego )
4. wybieramy kod „2” ClearDTC i zatwierdzamy ENTER
5. Wybieramy kod „99” szukanie aktualizacji i ENTER
6. System wykryje nagrane na pendrive pliki – zdjęcie wykrytych plików
7. Wybrać plik V 70.00.100 pakiet awaryjny – koniecznie najpierw ten plik ( wgranie tego pliku trwa szybko )
8. Wejść w MENU serwisowe ( pkt. 3 ) – wybrać kod „99” i wyszukać oprogramowania ( system znowu pokaże wgrane na pendrive pliki )
9. Wybrać plik V 70.00.100 pakiet ponownej instalacji i zatwierdzić. System zacznie wczytywać plik. Trwa to kilkadziesiąt minut ( nie należy przejmować się, że przy poziomie ok. 78% system „nie mieli dalej „ – po kilkunastu minutach „pójdzie dalej „ – zdjęcie postępu aktualizacji ) .
Jak skończy wgrywanie, system poprosi o zresetowanie systemu. Można to zrobić trzymając jednocześnie, przez kilka sekund – min 5sek, przyciski NAVI + Puch mute + przycisk Back ( zawinięta strzałka ). Wyświetlacz zgaśnie i uruchomi się na nowo z nowym oprogramowaniem. Niestety ustawienia radia „znikną „ trzeba stroić na nowo.
10. BARDZO WAŻNE – MUSIMY ZADBAĆ aby przy wgrywaniu oprogramowania samochód sam się nie wyłączył ( nie może wyjść z trybu ACC ) dlatego co 15- min należy otwierać drzwi kierowcy aby go z powrotem „wybudzić” . Jeśli w trakcie wgrywania samochód się wyłączy, przerwiemy oprogramowanie, uszkadzając je – moduł MCU do wymiany
11. powtarzamy aktualizację od punktu 3 (możemy pominąć pkt 4 ) – tym razem wybieramy plik V 59.00.545 pakiet awaryjny, a później plik V 59.00.545 pakiet ponownej instalacji ( nigdy odwrotnie ).
12. Po skończeniu wgrywania resetujemy system i mamy przywrócony system do wersji 59.00.545 z odblokowanymi portami ( do wgrywania apek/aplikacji poprzez pendrive )
13. Przykładowo pokazałem wgraną aplikację „Speedometr” – zdjęcie aplikacji
14. w każdej chwili można wykonać odwrotną/upgrade instalację systemu do wersji V 70 jednak te wersje mają już zablokowane porty i bez ich odblokowania ( specjalna procedura wgrywania odpowiednich plików pod Linuxem ) nie da się wgrywać dodatkowych aplikacji.
Wgrywanie aktualizacji jak i cofanie do poprzednich wersji przetestowałem klika razy na „stole” stworzonym stanowisku testowym – zdjęcie – jaki w samochodzie i wszystko przebiegało bez problemów