Kampania – wątek dyskusyjny.
No właśnie nic...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1521 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Już wstałem...
-- 4 mar 2019, o 05:45 --
Wszystkim solenizatom i jubilatom serdeczne życzenia zdrowia i spełnienia marzeń
Avatary zostają na swoich miejscach
Forum było, jest i pozostanie bezpłatne – w przyszłości płatne mogą być tylko kanały prywatne ze mną i ravo w roli głównej
Nie ma końca świata
Zarząd (na obecną chwilę) pozostaje bez zmian
Dziękuję za wszystkie Wasze pomysły
Pewnie niektórzy domyślali się, że temat dotyczy projektu ogólnopolskiego, ale starałem się wszystko trzymać w tajemnicy, aby ta miła, jak sądzę, niespodzianka pozostała niespodzianką.
To pierwsza tak duża akcja Klubu, ale myślę, że stawia ona nasz KLub w pierwszym szeregu społecznych organizacji non-profit
Dziękuję wszystkim za cierpliwość oraz trzymanie wątku i zapraszam do zapoznania się z naszą inicjatywą
-- 4 mar 2019, o 05:45 --
Wszystkim solenizatom i jubilatom serdeczne życzenia zdrowia i spełnienia marzeń
Avatary zostają na swoich miejscach
Forum było, jest i pozostanie bezpłatne – w przyszłości płatne mogą być tylko kanały prywatne ze mną i ravo w roli głównej
Nie ma końca świata
Zarząd (na obecną chwilę) pozostaje bez zmian
Dziękuję za wszystkie Wasze pomysły
Pewnie niektórzy domyślali się, że temat dotyczy projektu ogólnopolskiego, ale starałem się wszystko trzymać w tajemnicy, aby ta miła, jak sądzę, niespodzianka pozostała niespodzianką.
To pierwsza tak duża akcja Klubu, ale myślę, że stawia ona nasz KLub w pierwszym szeregu społecznych organizacji non-profit
Dziękuję wszystkim za cierpliwość oraz trzymanie wątku i zapraszam do zapoznania się z naszą inicjatywą
- Od: 21 wrz 2006, 17:09
- Posty: 5603 (328/453)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE
Popieram akcję całym sercem. Według mnie dodatkowe uprzywilejowanie pieszych może być problematyczne z dwóch powodów.
Po pierwsze – prawo można zmienić szybciej niż ludzkie nawyki. Pieszy który usłyszy w telewizji że ma bezwzględne pierwszeństwo nawet kiedy jeszcze nie jest na pasach, może napotkać przykrą niespodziankę w postaci kierowcy przyzwyczajonego do starego porządku świata. Chyba ktoś za bardzo zachwycił się ostatnimi osiągnięciami skoczków narciarskich, i robi to w celu upamiętnienia ich dalekich lotów...
Druga sprawa, to dodatkowe ograniczenie ruchu w i tak ciasnych miastach. Nie raz się zdarza, że kierowca zatrzymuje się żeby przepuścić kogoś na pasach, po czym na te pasy wchodzi kolejne 5 osób w dwumetrowych odstępach, i ruch zatrzymuje się na minutę lub dwie. Po wprowadzeniu takich przepisów, tego typu sytuacje staną się normą, bo wielu pieszych będzie wchodzić na pasy bez poszanowania dla płynności ruchu.
Faktem jest, że bezpieczeństwo pieszych na pasach w dużej mierze zależy od kierowców. Jednak pokłady ich odpowiedzialności są ograniczone, nie powinniśmy więc zdejmować nawet części odpowiedzialności z pieszych.
Po pierwsze – prawo można zmienić szybciej niż ludzkie nawyki. Pieszy który usłyszy w telewizji że ma bezwzględne pierwszeństwo nawet kiedy jeszcze nie jest na pasach, może napotkać przykrą niespodziankę w postaci kierowcy przyzwyczajonego do starego porządku świata. Chyba ktoś za bardzo zachwycił się ostatnimi osiągnięciami skoczków narciarskich, i robi to w celu upamiętnienia ich dalekich lotów...
Druga sprawa, to dodatkowe ograniczenie ruchu w i tak ciasnych miastach. Nie raz się zdarza, że kierowca zatrzymuje się żeby przepuścić kogoś na pasach, po czym na te pasy wchodzi kolejne 5 osób w dwumetrowych odstępach, i ruch zatrzymuje się na minutę lub dwie. Po wprowadzeniu takich przepisów, tego typu sytuacje staną się normą, bo wielu pieszych będzie wchodzić na pasy bez poszanowania dla płynności ruchu.
Faktem jest, że bezpieczeństwo pieszych na pasach w dużej mierze zależy od kierowców. Jednak pokłady ich odpowiedzialności są ograniczone, nie powinniśmy więc zdejmować nawet części odpowiedzialności z pieszych.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Przy tego typu akcjach zawsze będzie pewien rozdźwięk. Społeczeństwo jest zróżnicowane i nie wszystkim proponowana zmiana przypadnie do gustu. Nie da się tego miarodajnie oszacować na ile plusy będą nad minusami, czy odwrotnie. Czas pokaże czy było warto.. niemniej jednak wszędzie tam, gdzie w grę wchodzi poprawa bezpieczeństwa liczy się działanie (najlepiej skuteczne) a nie teoretyzowanie.
Ja w to wchodzę. Na początek spróbuję propagować w swoim bezpośrednim otoczeniu, a jeśli będzie pozytywnie w skali ogólnej być może wyjdę z tym szerzej i zrobimy jakąś klubową akcję w Mieście/regionie. Zachęcam pozostałych
Ja w to wchodzę. Na początek spróbuję propagować w swoim bezpośrednim otoczeniu, a jeśli będzie pozytywnie w skali ogólnej być może wyjdę z tym szerzej i zrobimy jakąś klubową akcję w Mieście/regionie. Zachęcam pozostałych
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
stachan napisał(a):nasz KLub w pierwszym szeregu społecznych organizacji
Normalnie jakbym Mateusza słyszał
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
loockas napisał(a):stachan napisał(a):asz KLub w pierwszym szeregu społecznych organizacji non-profit
No chyba trochę odleciałeś
https://pl.wikipedia.org/wiki/Organizacja_non-profit
Oczywiste jest, że nie wpisujemy się ściśle w definicję organizacji non-profit, jednak równie oczywiste jest, że jesteśmy organizacją (może bez formy prawnej, ale jednak organizacją), działamy dla dobra naszej społeczności bez wynagrodzenia oraz nastawienia na jakikolwiek zysk
- Od: 21 wrz 2006, 17:09
- Posty: 5603 (328/453)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE
I to stawia klub w cytuję "pierwszym szeregu społecznych organizacji non-profit"?
Nie brnij lepiej dalej, dla dobra "organizacji"
A co do idei, to muszę się w to wczytać jeszcze raz, a może i dwa bo nie bardzo dowierzam w to co widzę. No i czekam na komentarz Tadziola, bo czuję że nasze myśli się mocno pokryją.
edit. Jednak się nie pokrywają
stachan napisał(a):działamy dla dobra naszej społeczności bez wynagrodzenia oraz nastawienia na jakikolwiek zysk
Nie brnij lepiej dalej, dla dobra "organizacji"
A co do idei, to muszę się w to wczytać jeszcze raz, a może i dwa bo nie bardzo dowierzam w to co widzę. No i czekam na komentarz Tadziola, bo czuję że nasze myśli się mocno pokryją.
edit. Jednak się nie pokrywają
Ostatnio edytowano 6 mar 2019, 18:40 przez loockas, łącznie edytowano 1 raz
To teraz już wiem po co była ta ankieta o zapachach do samochodu
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
Pieszy nie powinien miec nigdy prawa pierwszenstwa przed pojazdami!!! Nie przy polskiej głupocie i mentalnosci.Przed wejsciem na jezdnie ma zachowac szczególna ostroznosc koniec kropka!!!! Jak tuman wlezie pod kola jego wina a jak bedzie mial szczescie to pomysli nastepnym razem jak sie ma zachować To samo powinno sie tyczyć ściezek dla rowerów .Pozdrawiam
-
WisniaUs
Nie powinniscie narzekac w Polsce jest calkiem ok z perspektwy kierujacego...
tu u zachodnich sasidow pieszy wchodzi na przejscie bez nawet skinienia okiem w strone ulicy gdzie moze auto jechac. Wchodzi i koniec, bo ma takie prawo.
a co do ochrony, to chroni sie najslabszych zawsze a takim jest pieszy nie kierowca w metalowej puszce.
tu u zachodnich sasidow pieszy wchodzi na przejscie bez nawet skinienia okiem w strone ulicy gdzie moze auto jechac. Wchodzi i koniec, bo ma takie prawo.
a co do ochrony, to chroni sie najslabszych zawsze a takim jest pieszy nie kierowca w metalowej puszce.
- Od: 10 sty 2013, 13:17
- Posty: 1915 (84/101)
- Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
- Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3
Xenocyd napisał(a):w myśl zasady "duży może więcej" samochody małem powinny bezwzględnie ustępować większym, większe jeszcze większym, te autobusom itd
W całości się zgadzam z powyższym stwierdzeniem idealnie opisującym powyższą kampanię – jutro zaczynam kurs na prawko C+D i kupuję coś dużego i ciężkiego do jeżdżenia
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
W metalowej puszcze powiadasz,a co sie szybciej zatrzyma pieszy czy jadace 50km auto?? Co jest bardziej ekologiczne?? Ponowne ruszenie pieszego czy samochodu? Kto ma bardziej ograniczona widocznosc pieszy czy kierowca w puszce z metalu??? Jezeli kierowca sie zagapi a pieszy wejdzie BO wie ze ma takie prawo to kto ma wieksze obrazenia??? Ja w puszce z metalu??? Tylko Debilna unia pseudo europejska moze cos takiego wymyslec.A dlaczego mamy tak malo oswietlonych i dobrze onakowanych przejsc??? Dlaczego tak malo przejsc z sygnalizacją świetlną??? Nie no moja to wina bo siedze w puszce i mam wszystkim ustepowac spalac wiecej paliwa powiekszac Smog bo kuła pieszy to swieta krowa!!! Chory kraj chorych ludzi!! Zrobcie akcje sciagniecia Tupolewa moze nam sie uda bo debilom z wiejskiej nie wyszlo buhhahahahaha
-
WisniaUs
Może warto odspawac tyłek od fotela i w ramach bezpieczeństwa i ekologii również trochę się przejść i zobaczyć jak to jest?
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ostatnio miałem okazję zrobić prawie 4 tyś km autem w Australii. Od dużych miast po wsie i outback. Wszędzie pierwszeństwo ma pojazd. Ciężko było mi się przyzwyczaić do min ludzi którzy patrzyli na mnie jak na debila. Ale prawda jest jedna i też zdania nie zmienię. Pojazd powinien mieć pierwszeństwo przed pieszym. Sory nie podpisuje się pod tym
-- 04 mar 2019 17:56 --
Podobnie jest też w Singapurze gdzie ludzi jest dużo więcej a każdy ma wyrobiony odruch i zachowuje ostrożność stojąc co najmniej metr od przejścia a żeby któryś wpadł na pomysł żeby wbiegnąć to nie ma takiej opcji
-- 04 mar 2019 17:56 --
Podobnie jest też w Singapurze gdzie ludzi jest dużo więcej a każdy ma wyrobiony odruch i zachowuje ostrożność stojąc co najmniej metr od przejścia a żeby któryś wpadł na pomysł żeby wbiegnąć to nie ma takiej opcji
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości