Rozrząd
1, 2
Wygląda że pompa. Sypnął błędem o wałku głowicy (prawej lub lewej) lub czujnik wału korbowego. Myślę że jak pompa kończy żywot i się chwieje na boki z luzu jaki powstał to napinacz nie jest wstanie tego skorygować i stąd błąd. Tak podejrzewam. Rozrząd i tak idzie do wymiany. Czekam na informacje z serwisu jak na wyrok.
Miałem odebrać auto w sobotę lecz jeszcze nie zrobione. Jak zawoziłem auto wiedziałem że to chwilę potrwa ponieważ ten warsztat w dzień odholowania auta miał zaległe i bieżące roboty więc nie dziwię sie że jeszcze jestem bez auta , patrząc na kilkanaście aut pod warsztatem. Myślę że do świąt będzie zrobione. Dam znać.
Pojutrze mam odebrać auto. Na razie wygląda to tak.
Dopisano 20 Dec 2022, 21:27:
Luz na wydechu sprawdził i wychodzi mu że w najgorszym przypadku jest 0.33mm. Czyli w normie bo luz ma być między 0.30 a 0.40. nie wiem czy jest sens robić to na górną granicę czyli 0.40mm? Patrzę na auto jeszcze z perspektywy kilku lat. Myślę te 70-100tys jeszcze zrobić. Dla mnie to i tak 5 lat jazdy.
Dopisano 21 Dec 2022, 18:22:
Jutro mam odebrać auto. Gościu robi bez blokad. Daje radę bez, luz zaworowy zostawiam. Pompa wody ma zatarte łożysko, ciężko obróci zębatkę. Wygląda na to że to jedyna usterka a po złożeniu i przepłukaniu silnika olejem będzie ostatecznie wiadomo czy to wszystko.
Dopisano 21 Dec 2022, 18:28:
Nie wiem czy to wysunięcie napinacza jest dobre. Naliczyłem 6-7 zębów. Chyba jest dość spore. Podobno ślizgi za dość mocno zużyte.
Dopisano 20 Dec 2022, 21:27:
Luz na wydechu sprawdził i wychodzi mu że w najgorszym przypadku jest 0.33mm. Czyli w normie bo luz ma być między 0.30 a 0.40. nie wiem czy jest sens robić to na górną granicę czyli 0.40mm? Patrzę na auto jeszcze z perspektywy kilku lat. Myślę te 70-100tys jeszcze zrobić. Dla mnie to i tak 5 lat jazdy.
Dopisano 21 Dec 2022, 18:22:
Jutro mam odebrać auto. Gościu robi bez blokad. Daje radę bez, luz zaworowy zostawiam. Pompa wody ma zatarte łożysko, ciężko obróci zębatkę. Wygląda na to że to jedyna usterka a po złożeniu i przepłukaniu silnika olejem będzie ostatecznie wiadomo czy to wszystko.
Dopisano 21 Dec 2022, 18:28:
Nie wiem czy to wysunięcie napinacza jest dobre. Naliczyłem 6-7 zębów. Chyba jest dość spore. Podobno ślizgi za dość mocno zużyte.
Siema
Widzę że dopadła Cie najgorsza zmora w tych silnikach !
320 kkm ! ? to i tak wytrzymałeś sporo bez wymiany, co Ty myślałeś że przejedziesz bez wymiany następne 320 kkm
hehe
Przespałeś wymianę pompy przy ok. 150 kkm, wymianę łańcucha przy ok. 250 kkm i jeszcze się dziwisz że Ci silnik zdechł.
Ciekaw jestem czy nie jest zatarty ...
Daj znać o postępach, ciekaw jestem jak sprawa się skończy.
Niestety wymiana pompy w tych silnikach jest cholernie kosztowna i jest to największa wada, gdyby nie to, to ten silnik byłby nie do zajechania, na YT jest masę filmików o rozszczelnieniu pompy zmieszaniu płynu chłodzącego z olejem w silniku.
U mnie przebiegi w moich maździochach są śmieszne w obu ok. 120 kkm to na razie śpię spokojnie.
Pozdro
Widzę że dopadła Cie najgorsza zmora w tych silnikach !
320 kkm ! ? to i tak wytrzymałeś sporo bez wymiany, co Ty myślałeś że przejedziesz bez wymiany następne 320 kkm
Przespałeś wymianę pompy przy ok. 150 kkm, wymianę łańcucha przy ok. 250 kkm i jeszcze się dziwisz że Ci silnik zdechł.
Ciekaw jestem czy nie jest zatarty ...
Daj znać o postępach, ciekaw jestem jak sprawa się skończy.
Niestety wymiana pompy w tych silnikach jest cholernie kosztowna i jest to największa wada, gdyby nie to, to ten silnik byłby nie do zajechania, na YT jest masę filmików o rozszczelnieniu pompy zmieszaniu płynu chłodzącego z olejem w silniku.
U mnie przebiegi w moich maździochach są śmieszne w obu ok. 120 kkm to na razie śpię spokojnie.
Pozdro
Pilnowałem płynu kilka razy w tygodniu. Nie słyszałem jakichś odgłosów ze strony rozrzadu. Już miałem części ale trochę mnie pompa ubiegłą. Jakiś miesiąc czasu. Te 250tys na sam rozrząd to nie jest dużo. Pompa jedynie tutaj jest słaby ogniwem. U mnie rozrząd jest w stanie całkiem dobrym patrząc na przebieg,jedynie ślizgi mają oznaki zużycia. Wiadomo ze jak dostajesz się do pompy to pasuje zrobić rozrząd. Znam wiele przykładów z innego forum gdzie ten silnik ma 430tys km i podobnych przykładów jest wiele. Na oryginalnym rozrządzie i pompie. Piszesz że silnik zdechł? Mam nadzieje że 2 lit płynu który poszedł w olej na odcinku 3km nie niszczy silnika.
Dopisano 22 Dec 2022, 11:32:
Zapytam mechanika czy mogę jego dane upublicznić. Może ktoś jest z niedaleka i będzie chciał korzystać z jego wiedzy i co ważne dobrych cen. Mnie wstępnie wycenił na 1000zl. Wiec cena bardzo dobra. Wiadomo że miał sporo czyszczenia więc będzie drożej. Resztę zrobi 2 szybkie zmiany oleju. Jedna na warsztacie po robocie a druga za 200km.
Dopisano 22 Dec 2022, 11:32:
Zapytam mechanika czy mogę jego dane upublicznić. Może ktoś jest z niedaleka i będzie chciał korzystać z jego wiedzy i co ważne dobrych cen. Mnie wstępnie wycenił na 1000zl. Wiec cena bardzo dobra. Wiadomo że miał sporo czyszczenia więc będzie drożej. Resztę zrobi 2 szybkie zmiany oleju. Jedna na warsztacie po robocie a druga za 200km.
henex1980 napisał(a):Na 12tys brał mi 2-3lit. Zależne to było od jazdy. Zalałem kiedyś liqui moly 2671 Myślę że 1l może 1.5 oleju potrzebuje między wymianami. U mnie chyba uszczelniacze twarde . Czemu pytasz?
pytam, bo mam 140 tys. i bierze ok. 0.2 na 1000kkm. Byłem ciekaw, jak to jest przy przebiegu 300 tys.
Dranet napisał(a):Przespałeś wymianę pompy przy ok. 150 kkm, wymianę łańcucha przy ok. 250 kkm i jeszcze się dziwisz że Ci silnik zdechł.
Co do wymiany pompy nie ma reguły – na forum USA padają po 70 tys. i 350 tys. Nie ma tez gwarancji, ze nowa nie rozleci się po 50 tys.
- Od: 23 lut 2022, 14:49
- Posty: 44
- Auto: CX-9 2009 FWD
2 setki na tysiąc to chyba norma w tym silniku.Duzo zależy od stylu jazdy, obrotów. W[youtube][/youtube]iem, wiem, są tacy co im nie spali kropli oleju ale coś ciężko w to uwierzyć.
Dopisano 23 Dec 2022, 08:41:
Nowy rozrząd z pompa. Silnik po wstępnym czyszczeniu. Pompa ma zatarte łożysko. Dobrze że wylapalem to na czas i nie było prędkości bo mogło narobić szkód.
Dopisano 23 Dec 2022, 08:41:
Nowy rozrząd z pompa. Silnik po wstępnym czyszczeniu. Pompa ma zatarte łożysko. Dobrze że wylapalem to na czas i nie było prędkości bo mogło narobić szkód.
1200zl robocizna (w tym czyszczenie góry silnika, od strony rozrzadu i przepłukanie miski olejowej oraz 2 wymiany oleju a to też czas i robota)
Gość miał jeszcze zabawę z klimą bo miał dość ciasno a u mnie przewód naprawiany , nie chciał go naruszyć. Dodatkowo zmienił oring i uzupełnił 50gr czynnika. Gratis.
Uszczelki dekli 150zł , simering wału 50zl,rozrząd zamiennik 900zl, pompa Gates z eBay 500zl
U mnie dodatkowo 2 razy tańszy olej 200zł za płukanie silnika oraz docelowo 3 banka na której już jeżdżę oraz 5l płynu chłodniczego Ravenol fl22 60zl. Mechanik który to robił pokusił się jeszcze o świece Denso 300zl. (motorcrafta platyna wytrzymały 35tys) Masz obraz moich kosztów. Co tez istotne nie interesowały mnie blokady które też spadną Ci na głowę bo mało który warsztat posiada takie blokady. 300zl można brać w koszty wymiany chyba że masz serwis który je posiada lub zrobi bez blokad jak to miało miejsce u mnie.
Dopisano 27 Dec 2022, 08:18:
Kilka fotek starych części. U mnie zębatka pompy nie da się już przekręcić bez dużej siły.
Dopisano 27 Dec 2022, 08:22:
Kolejne
Gość miał jeszcze zabawę z klimą bo miał dość ciasno a u mnie przewód naprawiany , nie chciał go naruszyć. Dodatkowo zmienił oring i uzupełnił 50gr czynnika. Gratis.
Uszczelki dekli 150zł , simering wału 50zl,rozrząd zamiennik 900zl, pompa Gates z eBay 500zl
U mnie dodatkowo 2 razy tańszy olej 200zł za płukanie silnika oraz docelowo 3 banka na której już jeżdżę oraz 5l płynu chłodniczego Ravenol fl22 60zl. Mechanik który to robił pokusił się jeszcze o świece Denso 300zl. (motorcrafta platyna wytrzymały 35tys) Masz obraz moich kosztów. Co tez istotne nie interesowały mnie blokady które też spadną Ci na głowę bo mało który warsztat posiada takie blokady. 300zl można brać w koszty wymiany chyba że masz serwis który je posiada lub zrobi bez blokad jak to miało miejsce u mnie.
Dopisano 27 Dec 2022, 08:18:
Kilka fotek starych części. U mnie zębatka pompy nie da się już przekręcić bez dużej siły.
Dopisano 27 Dec 2022, 08:22:
Kolejne
Rozrząd mam taki sam jak w linku https://a.co/d/eQ04aK4
ale DNJ którego teraz na eBay nie widzę Masz link z Amazon bo wygląda identycznie. Jest kilka zamienników jak evergreen, enginetech, skp. Myślę że jakość podobna. Pompa Gates GMB czy SKP to też to samo.
https://a.co/d/asuEwEB
Wiem bo miałem ręku dla porównania i nie sądzę by w środku któraś z firm stosowała jakieś super łożysko. Chciałem kupić pompę oryginał ale 2 miejsca w Polsce (jedne sklep Fox Rzeszów) też mnie zaskoczył z brakiem części. Miesiąc temu jeszcze za 780zl mogłem kupić oryginał a teraz 1100zl i 2 tygodnie czekania. Z drugiej strony skąd masz wiedzieć jak wygląda różnica w jakości pompy oryginalne w stosunku do Gates czy gmb jak przecież pompy dla mazdy czy forda produkuje firma zewnętrzna i podejżewac że wspomniane pompy mają te same taśmy produkcyjne. Nie mówię tutaj o pompie NTY która obecnie jest za 250zl na allegro która ma wirnik z materiału z jakiego jest pompa. Nie jest plastikowy. Nie planuje auta trzymać na taki okres. Sądzę że te 100tys mam spokojnej jazdy jeżeli chodzi o rozrząd z pompa. Czas pokarze. To dla mnie 5 lat jazdy
Dopisano 28 Dec 2022, 10:42:
Wariatory nie zmienione. 2 wymiany oleju jedna po drugiej. Teraz mam olej na którym zrobie jeszcze 2tys km i ponownie zmiana. Patrząc na miarkę oleju czy korek to czysto jak nigdy. Płukanie zrobiłem konkretne, nawet tec2000 się chowa. Nie wiem jak on to oczyścił , nie pytałem. Zdjęcia widzisz przed i po.
ale DNJ którego teraz na eBay nie widzę Masz link z Amazon bo wygląda identycznie. Jest kilka zamienników jak evergreen, enginetech, skp. Myślę że jakość podobna. Pompa Gates GMB czy SKP to też to samo.
https://a.co/d/asuEwEB
Wiem bo miałem ręku dla porównania i nie sądzę by w środku któraś z firm stosowała jakieś super łożysko. Chciałem kupić pompę oryginał ale 2 miejsca w Polsce (jedne sklep Fox Rzeszów) też mnie zaskoczył z brakiem części. Miesiąc temu jeszcze za 780zl mogłem kupić oryginał a teraz 1100zl i 2 tygodnie czekania. Z drugiej strony skąd masz wiedzieć jak wygląda różnica w jakości pompy oryginalne w stosunku do Gates czy gmb jak przecież pompy dla mazdy czy forda produkuje firma zewnętrzna i podejżewac że wspomniane pompy mają te same taśmy produkcyjne. Nie mówię tutaj o pompie NTY która obecnie jest za 250zl na allegro która ma wirnik z materiału z jakiego jest pompa. Nie jest plastikowy. Nie planuje auta trzymać na taki okres. Sądzę że te 100tys mam spokojnej jazdy jeżeli chodzi o rozrząd z pompa. Czas pokarze. To dla mnie 5 lat jazdy
Dopisano 28 Dec 2022, 10:42:
Wariatory nie zmienione. 2 wymiany oleju jedna po drugiej. Teraz mam olej na którym zrobie jeszcze 2tys km i ponownie zmiana. Patrząc na miarkę oleju czy korek to czysto jak nigdy. Płukanie zrobiłem konkretne, nawet tec2000 się chowa. Nie wiem jak on to oczyścił , nie pytałem. Zdjęcia widzisz przed i po.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9