Zgadzam się z tym co napisał cinek78.
Również nic nie muszę dolewać .
Szybko spuściłbym tego Castrola gdzieś do kanalizy ... żartuję ... bo Greenpeace czuwa .....
Ten Castrol to jakiś grubszy dziwoląg tylko i wyłącznie do nowych silników Forda ... brrrrrr ...
Szkoda silnika ... bardzo fajna V6-tka ... nagrodę w Limie dostała 'best engine on the world" .
Teraz tak fajnie bzyczy a co będzie jak pójdą gładzie cylindrów i szklanki .... i panewki ....
o rozpuszczeniu elementów odpowiedzialnych za regulację luzów zaworowych nie wspomnę.
Jakaś grubsza afera chyba jest z tym ECOBOOST-em.
No i ten litr dolewki ..... może to początek ...... aż boję się myśleć czego .......
Przegląd, zmiana oleju, filtrów, jak i kiedy
1, 2
Siema !
Co za szybkie odpowiedzi ! :–) dzięki.
Ale silnik 3.5 V6 to silnik Forda ... i w sumie 5W20 full syntetyk Castrol Prof. E chyba spełnia normy do tegoż silnika ? W końcu chalera 5W20 to 5W20 ... przecież nie ma 5W20 o innych parametrach ?
Zresztą Mazda CX-9 jest zbudowana na płycie podłogowej Forda :–) ponoć... to taki Ford ze znaczkiem Mazdy, robiony w Hiroszimie ....
Porównanie:
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40ºC 68
cSt w temp. 100º C 11,9
Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0,8
Fosfor 0,08
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230
Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,85
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -36
Oraz 5W20 Castrol-a Prof. Ecoboost:
Temperatura krzepnięcia -36 °C
Lepkość Kinematyczna: 44.1 mm2/s (44.1 cSt) przy 40°C
Kinematyczna: 8.1 mm2/s (8.1 cSt) przy 100°C
Oraz Castrol Edge 5W20, który miałem brać:
Typowa charakterystyka
Nazwa Metoda Jednostka Castrol EDGE Professional A1 5W-20
Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.85
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 8.0
Lepkość CCS przy -30°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 4600
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 44.0
Indeks lepkości ASTM D2270 – 157
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -45
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 205
Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 1.15
Faktycznie ten Ecoboost jest jakiś lewy ... niewiele informacji na jego temat w necie
Chyba sobie go wymienię na jakiś dobry 5W30.
Pozdro
Co za szybkie odpowiedzi ! :–) dzięki.
Ale silnik 3.5 V6 to silnik Forda ... i w sumie 5W20 full syntetyk Castrol Prof. E chyba spełnia normy do tegoż silnika ? W końcu chalera 5W20 to 5W20 ... przecież nie ma 5W20 o innych parametrach ?
Zresztą Mazda CX-9 jest zbudowana na płycie podłogowej Forda :–) ponoć... to taki Ford ze znaczkiem Mazdy, robiony w Hiroszimie ....
Porównanie:
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40ºC 68
cSt w temp. 100º C 11,9
Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0,8
Fosfor 0,08
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230
Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,85
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -36
Oraz 5W20 Castrol-a Prof. Ecoboost:
Temperatura krzepnięcia -36 °C
Lepkość Kinematyczna: 44.1 mm2/s (44.1 cSt) przy 40°C
Kinematyczna: 8.1 mm2/s (8.1 cSt) przy 100°C
Oraz Castrol Edge 5W20, który miałem brać:
Typowa charakterystyka
Nazwa Metoda Jednostka Castrol EDGE Professional A1 5W-20
Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.85
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 8.0
Lepkość CCS przy -30°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 4600
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 44.0
Indeks lepkości ASTM D2270 – 157
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -45
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 205
Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 1.15
Faktycznie ten Ecoboost jest jakiś lewy ... niewiele informacji na jego temat w necie
Chyba sobie go wymienię na jakiś dobry 5W30.
Pozdro
Silnik w CX-9 faktycznie z forda, ale cała reszta to Madzia.
Ja bym nie kupił Forda Edge, Taurusa czy Explolera a mają ten sam silnik.
Co do oleju, bym nie ryzykował z tym dziwnym Castrolem.
Nie wiem czy olej jest jakiś lewy, to te nowe fordowskie silniki Ecoboost
zaprojektowano tak specyficznie (ciasno), że tylko ten jeden typ oleju można lać.
Mobil sugeruje ten: Mobil Super 3000 XE 5W-30 (chyba następnym razem go wleję).
Ja bym nie kupił Forda Edge, Taurusa czy Explolera a mają ten sam silnik.
Co do oleju, bym nie ryzykował z tym dziwnym Castrolem.
Nie wiem czy olej jest jakiś lewy, to te nowe fordowskie silniki Ecoboost
zaprojektowano tak specyficznie (ciasno), że tylko ten jeden typ oleju można lać.
Mobil sugeruje ten: Mobil Super 3000 XE 5W-30 (chyba następnym razem go wleję).
- Od: 16 mar 2011, 01:33
- Posty: 99
- Skąd: Krajna
- Auto: CX-9 GT 2007 USA
Siema !
Ja też bym nie kupił ww. samochodów, bo Madzia CX-9 jest the best ! :–) Ale nie ma co się oszukiwać jest ponoć na płycie podłogowej Ford-a o nazwie CD3, czyli kilka części będzie pasować z Forda :–) ?
A co do oleju to jednak zmienię to badziewie 5W20 Castrol-a Prof. EcoBoost na:
OLEJ MAZDA ORIGINAL OIL ULTRA 5W30 (DAWNA DEXELIA)
http://www.fox.rzeszow.pl/OLEJ-MAZDA-OR ... 34%29.aspx
Będę spał spokojniej niż dotychczas :–) Bo mi CX-9 V6 bardzo ładnie mruczy i nie chciałbym tego stracić przez jakiś szajsowaty olej dla EcoBoostów, zwłaszcza że mi go ubywa gdzieś nie wiadomo gdzie
Bo w sumie nic nie dymi przy przyspieszaniu, jedynie podczas rozgrzewania silnika idzie lekki dymek / para wodna.
W takim razie gdzie ten olej znika ... ? Jak nie jest spalany to gdzie ? Na pewno nie idzie do płynu chłodzącego :–)
Dzięki
Pozdroowka
Ja też bym nie kupił ww. samochodów, bo Madzia CX-9 jest the best ! :–) Ale nie ma co się oszukiwać jest ponoć na płycie podłogowej Ford-a o nazwie CD3, czyli kilka części będzie pasować z Forda :–) ?
A co do oleju to jednak zmienię to badziewie 5W20 Castrol-a Prof. EcoBoost na:
OLEJ MAZDA ORIGINAL OIL ULTRA 5W30 (DAWNA DEXELIA)
http://www.fox.rzeszow.pl/OLEJ-MAZDA-OR ... 34%29.aspx
Będę spał spokojniej niż dotychczas :–) Bo mi CX-9 V6 bardzo ładnie mruczy i nie chciałbym tego stracić przez jakiś szajsowaty olej dla EcoBoostów, zwłaszcza że mi go ubywa gdzieś nie wiadomo gdzie
Bo w sumie nic nie dymi przy przyspieszaniu, jedynie podczas rozgrzewania silnika idzie lekki dymek / para wodna.
W takim razie gdzie ten olej znika ... ? Jak nie jest spalany to gdzie ? Na pewno nie idzie do płynu chłodzącego :–)
Dzięki
Pozdroowka
spala , spala , tylko, że masz katalizatory , katalizatory które dopalają resztki , dlatego nie wydać niebieskiego dymu... jak zobaczysz kiedyś dymienie na niebiesko to.... szukaj silnika – zmiana oleju już mu nie pomoże..
Siema ponownie.
Nie wiem jak Wam, ale mam na bagnecie do sprawdzania oleju dokładnie w połowie, między min a max. ... i mam wrażenie, że ubywanie uleju stanęło na tej wartości. Jeżdżę dalej na 5W20 Castrol, na razie jest spoko, ale już kupiłem 5W30 i czekam chwilę z wymianą.
Co to może być ? Sprawdzam zawsze w tym samy miejscu, na następny dzień jak samochód sobie postoi w garażu, na zimnym silniku.
Ubywanie oleju było szybsze jak miałem go na max-a, teraz jakoś ustało ...
pozdro
Nie wiem jak Wam, ale mam na bagnecie do sprawdzania oleju dokładnie w połowie, między min a max. ... i mam wrażenie, że ubywanie uleju stanęło na tej wartości. Jeżdżę dalej na 5W20 Castrol, na razie jest spoko, ale już kupiłem 5W30 i czekam chwilę z wymianą.
Co to może być ? Sprawdzam zawsze w tym samy miejscu, na następny dzień jak samochód sobie postoi w garażu, na zimnym silniku.
Ubywanie oleju było szybsze jak miałem go na max-a, teraz jakoś ustało ...
pozdro
Ostatnio edytowano 12 cze 2014, 22:36 przez Dranet, łącznie edytowano 1 raz
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9