Siema !
Co za szybkie odpowiedzi ! :–) dzięki.
Ale silnik 3.5 V6 to silnik Forda ... i w sumie 5W20 full syntetyk Castrol Prof. E chyba spełnia normy do tegoż silnika ? W końcu chalera 5W20 to 5W20 ... przecież nie ma 5W20 o innych parametrach ?
Zresztą Mazda CX-9 jest zbudowana na płycie podłogowej Forda :–) ponoć... to taki Ford ze znaczkiem Mazdy, robiony w Hiroszimie ....
Porównanie:
Mobil Super 3000 XE 5W-30
Lepkość kin., ASTM D 445
cSt w temp. 40ºC 68
cSt w temp. 100º C 11,9
Popiół siarczanowy, [w%], ASTM D 874 0,8
Fosfor 0,08
Temp. zapłonu, [°C], ASTM D 92 230
Ciężar właściwy w 15°C, [kg/l], ASTM D 4052 0,85
Temp. płynięcia, [°C], ASTM D 97 -36
Oraz 5W20 Castrol-a Prof. Ecoboost:
Temperatura krzepnięcia -36 °C
Lepkość Kinematyczna: 44.1 mm2/s (44.1 cSt) przy 40°C
Kinematyczna: 8.1 mm2/s (8.1 cSt) przy 100°C
Oraz Castrol Edge 5W20, który miałem brać:
Typowa charakterystyka
Nazwa Metoda Jednostka Castrol EDGE Professional A1 5W-20
Gęstość względna w 15°C ASTM D4052 g/ml 0.85
Lepkość kinematyczna w 100°C ASTM D445 mm²/s 8.0
Lepkość CCS przy -30°C ASTM D5293 mPa.s (cP) 4600
Lepkość kinematyczna w 40°C ASTM D445 mm²/s 44.0
Indeks lepkości ASTM D2270 – 157
Temperatura płynięcia ASTM D97 °C -45
Temperatura zapłonu PMCC ASTM D93 °C 205
Popioły siarczanowe ASTM D874 % wt 1.15
Faktycznie ten Ecoboost jest jakiś lewy ... niewiele informacji na jego temat w necie
Chyba sobie go wymienię na jakiś dobry 5W30.
Pozdro