Naprawa / regulacja hamulca ręcznego
Strona 1 z 1
Witam
Tak czytam, szukam i w sumie nic konkretnego nie znalazłem.
Chodzi oczywiście o hamulec ręczny, łapie tylko na lewe koło i to jeszcze nie za specjalnie. Całość jest po wymianie szczęk które były w całkiem dobrym stanie (ale kupione to wymienione). Podciąganie w kabinie na nie wiele się zda, znaczy dało ale na krótki czas.
Czy ktoś z was już się spotkał z takim problemem i jak go rozwiązać, znaczy jak naprawić.
Tak czytam, szukam i w sumie nic konkretnego nie znalazłem.
Chodzi oczywiście o hamulec ręczny, łapie tylko na lewe koło i to jeszcze nie za specjalnie. Całość jest po wymianie szczęk które były w całkiem dobrym stanie (ale kupione to wymienione). Podciąganie w kabinie na nie wiele się zda, znaczy dało ale na krótki czas.
Czy ktoś z was już się spotkał z takim problemem i jak go rozwiązać, znaczy jak naprawić.
W Cx-e jest niezależny układ hamulca postojowego, są oddzielne okładziny, które dosyć szybko ścierają się, dlatego trzeba często regulować. Regulacja jest przy każdym kole, ale skomplikowana, zalecam serwis.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Jutro jak pogoda dopisze i będzie czas to zobaczę co tam słychać. O wynikach napisze co z tego wyszło.
Pawko_6 napisał(a):W Cx-e jest niezależny układ hamulca postojowego, są oddzielne okładziny,
A gdzie one są? Wiele razy oglądałem tylne zaciski w moim Cx a dodatkowych okładzin nie widziałem.
Sebal napisał(a):A gdzie one są?
Określiłbym to , miedzy tarczą, a piastą. Żeby wyregulować trzeba zdjąć koło i przez otwór w tarczy, wkrętakiem obracać nakrętkę w odpowiednim kierunku, czy jakoś tak. Już kilka razy regulowali w serwisie przy okazji zmiany opon.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Ciekawe. Czego to się człowiek dowiaduje po tylu przejechanych kilometrach.
Witam ponownie.
Naprawa hamulca ręcznego wcale nie jest aż tak skomplikowana.
Po kolei jak to robiłem. Popuścić linkę naciągającą w kabinie, dostęp mamy przez schowek środkowy. Po odkręceniu koła dobrze jest ściągnąć tarczo-bęben celem sprawdzenia czy tłoczki nie są zapieczone. Zaznaczonym na zdjęciu w czerwonym kwadracie zębatym kółeczkiem regulujemy luz między tłoczkiem a szczęką. Zakładamy tarczę i kasujemy luz miedzy szczęką a tarczo-bębnem do tego stopnia żeby można było swobodnie obracać bez żadnych oporów.
Pozostaje nam wyregulowanie naciągu linki w kabinie.
Chyba trochę wyjaśniłem. Na więcej pytań chętnie odpowiem.
Naprawa hamulca ręcznego wcale nie jest aż tak skomplikowana.
Po kolei jak to robiłem. Popuścić linkę naciągającą w kabinie, dostęp mamy przez schowek środkowy. Po odkręceniu koła dobrze jest ściągnąć tarczo-bęben celem sprawdzenia czy tłoczki nie są zapieczone. Zaznaczonym na zdjęciu w czerwonym kwadracie zębatym kółeczkiem regulujemy luz między tłoczkiem a szczęką. Zakładamy tarczę i kasujemy luz miedzy szczęką a tarczo-bębnem do tego stopnia żeby można było swobodnie obracać bez żadnych oporów.
Pozostaje nam wyregulowanie naciągu linki w kabinie.
Chyba trochę wyjaśniłem. Na więcej pytań chętnie odpowiem.
Witam, napiszcie proszę jak podciągnąć hamulec ręczny w Mazdzie CX7. Dziękuję i pozdrawiam
-
gard2
gard2 napisał(a):Witam, napiszcie proszę jak podciągnąć hamulec ręczny w Mazdzie CX7. Dziękuję i pozdrawiam
1.Odkrecasz kolo
2. Ustawiasz tarcze z gumowym otworem do gory
3. Sciagasz gumowe zabezpieczenie
4. Poswiec latarka zeby zobaczyc "zabki"
5.Wloz plaski srubokret i ruchami gora dol pokrec srobe by zablokowac calkowicie kolo, potem "odkrec" w odwrotna strone (ok 15-17 klikniec)
6.Powtorz dla drugiego kola z tym ze jest odwrotnie (jesli kreciles w dol by zablokowac to w drugim kole bedzie w dol by odblokowac)
- Od: 12 maja 2008, 22:20
- Posty: 48
- Skąd: Tamworth UK
- Auto: Mazda cx7 2.2 2010
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9