Niepokojące dźwięki z tyłu – Awaria piasty
Mam nadzieję, że nie będą robić trudności... Zgodnie z zasadą: 10-ciu zadowolonych klientów czasami jest w stanie przysporzyć jednego dodatkowego, za to jeden niezadowolony może odpędzić 10 (lub więcej) potencjalnych klientów :–) Już to ćwiczyłem kilka razy :–)
Pozdrawiam,
Zbyszek
Zbyszek
- Od: 20 gru 2008, 00:27
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 GT FWD
Witam Kolegów!
Byłem dzisiaj w serwisie Mazdy. Przejechałem się samochodem z szefem mechaników i stwierdził, że rzeczywiście tylna lewa piasta znowu do wymiany
Umówiony jestem na środę po Świętach: zaczną od sprawdzenia geometrii i jeżeli będzie trzeba, to tylne zawieszenie będą rozkładać do pojedynczej śrubki... Potwiedził natomiast fakt, że po wymianie tylnej piasty nie było potrzeby sprawdzania geometrii... Nadal jednak nie rozumiem dlaczego nikt nie wpadł na to, żeby geometrię sprawdzić przed wymianą piasty??? Przecież to mogła być przyczyna... Będę uparcie stał na stanowisku, że najbliższa wymiana piasty ma być przeprowadzona w ramach reklamacji i rękojmi...
Byłem dzisiaj w serwisie Mazdy. Przejechałem się samochodem z szefem mechaników i stwierdził, że rzeczywiście tylna lewa piasta znowu do wymiany



Umówiony jestem na środę po Świętach: zaczną od sprawdzenia geometrii i jeżeli będzie trzeba, to tylne zawieszenie będą rozkładać do pojedynczej śrubki... Potwiedził natomiast fakt, że po wymianie tylnej piasty nie było potrzeby sprawdzania geometrii... Nadal jednak nie rozumiem dlaczego nikt nie wpadł na to, żeby geometrię sprawdzić przed wymianą piasty??? Przecież to mogła być przyczyna... Będę uparcie stał na stanowisku, że najbliższa wymiana piasty ma być przeprowadzona w ramach reklamacji i rękojmi...
Pozdrawiam,
Zbyszek
Zbyszek
- Od: 20 gru 2008, 00:27
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 GT FWD
Dokładnie, oczywista oczywistośćztarap napisał(a):Potwiedził natomiast fakt, że po wymianie tylnej piasty nie było potrzeby sprawdzania geometrii... Nadal jednak nie rozumiem dlaczego nikt nie wpadł na to, żeby geometrię sprawdzić przed wymianą piasty?
To mnie akurat nie dziwi, jak jest niekorzystny kąt, a koła duże, samochód ciężki to i większe momenty przenoszą.jancio68 napisał(a):Swoją drogą ciekawe, że tak szybko pada nowa piasta choćby nawet ta zbieżność była zła?!
Witam Kolegów ponownie!
No i byłem dzisiaj w serwisie z moją lewą tylną piastą...
Nie wiem, czy się cieszyć, czy nie, ale po podobno pełnej diagnostyce (wykonanie geometrii zawieszenia plus dogłębne sprawdzenie zawieszenia) NIC NIE WYKRYTO (drobna różnica w geometrii, ale przedniej osi i to z prawej strony). Wymieniono mi ponownie lewą tylną piastę. Na szczęście potraktowano tę wymianę jako gwarancyjną (przypominam, że pierwsza wymiana była 19.03, 3 miesiące po zakupie (używanego) samochodu). Mam nadzieję, że będzie wszystko OK, choć trudno mi uwierzyć, że tak bez przyczyny (wykrytej!) uszkadza się ta piasta i była to dwa razy pod rząd wada materiału piasty...
No i byłem dzisiaj w serwisie z moją lewą tylną piastą...
Nie wiem, czy się cieszyć, czy nie, ale po podobno pełnej diagnostyce (wykonanie geometrii zawieszenia plus dogłębne sprawdzenie zawieszenia) NIC NIE WYKRYTO (drobna różnica w geometrii, ale przedniej osi i to z prawej strony). Wymieniono mi ponownie lewą tylną piastę. Na szczęście potraktowano tę wymianę jako gwarancyjną (przypominam, że pierwsza wymiana była 19.03, 3 miesiące po zakupie (używanego) samochodu). Mam nadzieję, że będzie wszystko OK, choć trudno mi uwierzyć, że tak bez przyczyny (wykrytej!) uszkadza się ta piasta i była to dwa razy pod rząd wada materiału piasty...
Pozdrawiam,
Zbyszek
Zbyszek
- Od: 20 gru 2008, 00:27
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 GT FWD
Jak dla mnie to też dziwne i to bardzo.
Chociaż może trafiłeś na wadliwą piastę lub wcale jej niewymienili tylko coś tam poklepali , przesmarowali i pomyśleli że jak sie powtórzy to dopiero wymienią
Naprawdę wszystko jest możliwe u naszych "fachowców".Mogli też coś sp.... podczas jej wymiany i zaczęlo buczeć.
Ja juz tyle przeszedłem z serwisami (różnych marek) w PL że moge parę tomów opowiesci a raczej thrillerów napisać.
Pozostało Ci śmigać i obserwować a jeżeli (odpukać) znów bedzie buczeć to udaj się na diagnozę gdzie indziej.
Chociaż może trafiłeś na wadliwą piastę lub wcale jej niewymienili tylko coś tam poklepali , przesmarowali i pomyśleli że jak sie powtórzy to dopiero wymienią

Ja juz tyle przeszedłem z serwisami (różnych marek) w PL że moge parę tomów opowiesci a raczej thrillerów napisać.
Pozostało Ci śmigać i obserwować a jeżeli (odpukać) znów bedzie buczeć to udaj się na diagnozę gdzie indziej.
Ostatnio edytowano 18 maja 2014, 00:32 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec”
(George Carlin)
(George Carlin)
- Od: 20 kwi 2007, 10:43
- Posty: 213
- Skąd: Lodz
- Auto: Była RX-8 , CX-7 2.3 jest
Cx-5 2.0 sky passion MY12
Subaru Outback H6 MY11
Witam Kolegów!
No i znowu to samo – wyraźnie słyszę lewe tylne łożysko/piastę i prawdopodobnie znowu do wymiany. A minął nieco ponad rok jak wymieniałem (przejechałem jakieś 18-19 tys. km na wymienionej piaście)...Czy ktoś z Kolegów może mi polecić dobry, sprawdzony warsztat w Warszawie lub okolicy, gdzie skutecznie podejmą się znalezienia PRZYCZYNY tak szybkiego uszkadzania się łożyska/piasty? Bo wymieniać raz do roku piastę mi się nie uśmiecha (w zeszłym roku wymieniałem podobno dwa razy w ciągu miesiąca; piszę "podobno", bo mam podejrzenia, czy za pierwszym razem piasta została wymieniona)... Dodatkowym problemem (?) jest to, że mam wersję z USA.
przez ztarap » 14 kwi 2010 22:52
Dzisiaj sprawdziłem w serwisie – lewa tylna piasta do wyminay

Czy ktoś z kolegów zna szybki dostęp do części Mazda Cx-7 w wersji z USA?
No i znowu to samo – wyraźnie słyszę lewe tylne łożysko/piastę i prawdopodobnie znowu do wymiany. A minął nieco ponad rok jak wymieniałem (przejechałem jakieś 18-19 tys. km na wymienionej piaście)...Czy ktoś z Kolegów może mi polecić dobry, sprawdzony warsztat w Warszawie lub okolicy, gdzie skutecznie podejmą się znalezienia PRZYCZYNY tak szybkiego uszkadzania się łożyska/piasty? Bo wymieniać raz do roku piastę mi się nie uśmiecha (w zeszłym roku wymieniałem podobno dwa razy w ciągu miesiąca; piszę "podobno", bo mam podejrzenia, czy za pierwszym razem piasta została wymieniona)... Dodatkowym problemem (?) jest to, że mam wersję z USA.
przez ztarap » 14 kwi 2010 22:52
Dzisiaj sprawdziłem w serwisie – lewa tylna piasta do wyminay



Czy ktoś z kolegów zna szybki dostęp do części Mazda Cx-7 w wersji z USA?
Ostatnio edytowano 18 maja 2014, 00:34 przez Josh, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Pozdrawiam,
Zbyszek
Zbyszek
- Od: 20 gru 2008, 00:27
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 GT FWD
Co to znaczy szybki? Po VIN AZ Auto ściąga części do amerykanów. Samodzielnie jak chcesz to szukaj na http://www.onlinemazdaparts.com, przesyłka do PL chyba $40, nie wiem ile trwa, ale należy się też liczyć z cłem i VATem. Na szybko znalazłem to: http://tinylink.com/?eQTQ2DayHZ Piasta z łożyskiem 140 lub 200 USD. Nie wiem co za różnica, ale jak podasz numer VIN to Ci Jason dobierze właściwe.
Tak w ogóle to miło widzieć watowca cybernetyka
Tak w ogóle to miło widzieć watowca cybernetyka
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
Szybko – miałem na myśli ok. tydzień, gdyż zamierzam wyjeżdzać gdzieś dalej mniej więcej za tydzień-10 dni, a trochę strach jeździć z tym huczącym łożyskiem
Ok, dzięki, sprawdzę.
P.S.
Czy ja mam coś wypisane (i gdzie), czy zostałem poddany inwigilacji na forum ?
(chodzi o ostatnie zdanie
)
Ok, dzięki, sprawdzę.
P.S.
Czy ja mam coś wypisane (i gdzie), czy zostałem poddany inwigilacji na forum ?
Ostatnio edytowano 18 maja 2014, 00:35 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Pozdrawiam,
Zbyszek
Zbyszek
- Od: 20 gru 2008, 00:27
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 GT FWD
ztarap napisał(a):P.S. Czy ja mam coś wypisane (i gdzie), czy zostałem poddany inwigilacji na forum ?(chodzi o ostatnie zdanie
)
Proste wnioskowanie
J.
Kowalesik
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
MazdaSpeed 6 GT 2.3 Turbo AWD
kowalesik napisał(a):ztarap napisał(a):P.S. Czy ja mam coś wypisane (i gdzie), czy zostałem poddany inwigilacji na forum ?(chodzi o ostatnie zdanie
)
Proste wnioskowanieNick sugeruje nazwisko, pracowaliśmy na jednym wydziale (krótko bo krótko, ale jednak), podpisujesz się "Zbyszek", więc jakoś całość się złozyła. Widzę, że trafiłem
J.
Ok, mogę Cię zatrudnić do przedmiotu "Teoria prognozy". Egzamin wstępny zdany
Pozdrawiam,
Zbyszek
Zbyszek
- Od: 20 gru 2008, 00:27
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 GT FWD
ztarap napisał(a):Dzisiaj sprawdziłem w serwisie – lewa tylna piasta do wyminay![]()
![]()
![]()
Czy ktoś z kolegów zna szybki dostęp do części Mazda Cx-7 w wersji z USA?
Ale masakra !

Jak Koledzy pamietają przedwczoraj byłem w serwisie Odyssey na Górczewskiej (muszę nazwę napisać




Albo "fachowcy" na Górczewskiej w ogóle nie sprawdzili mojego zgłoszenia, tylko przepisali moje przypuszczenie, jako zalecenie (???!!!), albo nie potrafią odróżnić lewej ręki od prawej. Przypominam zatem (ulubione powiedzenie mojego kolegi): prawa ręka to jest ta, w której kciuk jest z lewej strony



Co Koledzy na to?
P.S.
Podziękowania dla p.Jarka Michalczyka, za szybką diagnozę :–)
Pozdrawiam,
Zbyszek
Zbyszek
- Od: 20 gru 2008, 00:27
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 GT FWD
Poszperałem trochę na US forum i znalazłem podobny przypadek do Twojego, dotyczył też wersji FWD.
Sugerowano zbyt szerokie, niefabryczne felgi lub, że samo mocowanie łożyska musi mieć jakiś mimośród, który wykańcza łożysko.
Może fabrycznie coś źle poskładano lub ktoś niekompetentny grzebał w przeszłości?
Nie jest to normalne. Mam nadzieję, że Jaksa coś wymyśli.
Sprawdź jeszcze ten TSB: http://www.finishlineperformance.com/pd ... 8-1862.pdf
APPLICABLE MODEL(S)/VINS
2007 CX-7 2WD vehicles with VINs between JM3ER******101015 – 157823 (produced from Apr. 1, 2006 to Dec.
31, 2006)
2007 CX-9 2WD vehicles with VINs between JM3TB******100001 – 106940 (produced before Dec. 31, 2006)
DESCRIPTION
Some vehicles may experience a humming noise from the rear of the vehicle. This noise may be due to the
improper shape of the ABS wheel sensor.
The shape of the ABS wheel sensor has been modified to eliminate the noise.
Customers having this concern should have their vehicle repaired using the following repair procedure.
Sugerowano zbyt szerokie, niefabryczne felgi lub, że samo mocowanie łożyska musi mieć jakiś mimośród, który wykańcza łożysko.
Może fabrycznie coś źle poskładano lub ktoś niekompetentny grzebał w przeszłości?
Nie jest to normalne. Mam nadzieję, że Jaksa coś wymyśli.
Sprawdź jeszcze ten TSB: http://www.finishlineperformance.com/pd ... 8-1862.pdf
APPLICABLE MODEL(S)/VINS
2007 CX-7 2WD vehicles with VINs between JM3ER******101015 – 157823 (produced from Apr. 1, 2006 to Dec.
31, 2006)
2007 CX-9 2WD vehicles with VINs between JM3TB******100001 – 106940 (produced before Dec. 31, 2006)
DESCRIPTION
Some vehicles may experience a humming noise from the rear of the vehicle. This noise may be due to the
improper shape of the ABS wheel sensor.
The shape of the ABS wheel sensor has been modified to eliminate the noise.
Customers having this concern should have their vehicle repaired using the following repair procedure.
Dzięki, szukałem czegoś takiego. Na kilku forach znalazłem opis problemu podobny do mojego, ale nie udało mi się znaleźć tych zaleceń serwisowych. Wlaśnie wymieniam druga piastę (w zeszłym roku lewą tylna, teraz – prawą tylną).
Ostatnio edytowano 18 maja 2014, 00:42 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Powód: Nie ma konieczności cytowania przedmówcy
Pozdrawiam,
Zbyszek
Zbyszek
- Od: 20 gru 2008, 00:27
- Posty: 78
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda CX-7 GT FWD
Witam – mam wersje AWD US 2008 i też wymieniałem osobiście dwie tylne piasty przy przebiegu 70000 tyś.Z ciekawości je rozebrałem bo nie chciało mi się wierzyć że tak szybko padły i smar oryginalny który się w nich znajdował był jak nowy (zero brudu) więc albo słaba jakość materiału ,albo polskie dziurawe drogi przyczyniły się do tak szybkiego ich zużycia .Po wymianie miodzio .
- Od: 24 wrz 2010, 20:50
- Posty: 6
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 CDTI , CX-7
Niestety w okazuje się , że w mazdach cx-7 po liftingu nic nie zrobili z piastami i są cały czas takie gówniane. U mnie przebieg 50 tys. km i w piątek jadę na wymianę prawej tylnej piasty. Huczy już tak że wytrzymać się nie da.

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9