Szarpanie przy zmianie biegu – Nota serwisowa R039/14B
Też mam problem z szarpaniem przy zmianie biegów... myślałem, że kwestia przyzwyczajenia, ale niestety nie. Zrobiłem już prawie 10.000km i problem jest tak jak był, strasznie to wkurzające.
Najgorsze, że ASO nie widzi problemu.
Najgorsze, że ASO nie widzi problemu.
- Od: 24 cze 2010, 19:55
- Posty: 42
- Skąd: Kraków/Katowice
- Auto: Mazda CX-5, 2.0 MT 4x4 2013 SkyPassion Red Soul
Mazda 3 BK, 1.6 CiTD, Sedan, 2004r
Jeśli chodzi o obroty to rzeczywiście czasami po wysprzęgleniu silnik sam podtrzymuje obroty, ale u mnie powoduje to że zmiana biegów jest idealnie płynna bo następny bieg trafia dokładnie tam gdzie powinien. Jedyne co to praca skrzyni jest bardzo głośna, jeśli zdarzy jej się zrobić przysłowiową żabkę, to stuka jakby ją młotkiem walił.Ale obawiam się że ten typ tak ma.
Ale jak najbardziej u mnie nic nie szarpie. Więc gdzieś trzeba szukać...
Ale jak najbardziej u mnie nic nie szarpie. Więc gdzieś trzeba szukać...
Yaroo – potwierdzam Twoje spostrzeżenia – szczególnie przy zmianie z II na III bieg (nie spadają obroty lub spadają bardzo wolno – jak kto woli).
Pisałem o tym w założonym wątku: Podsumowanie "Akcji Serwisowych"
Temat zgłaszałem serwisowi w Bielsku-Białej, ale nic nie wiedzą w tym temacie i "centrala" niby też.
Czekam z niecierpliwością na Twoją wizytę w ASO i cd. wydarzeń.
Pisałem o tym w założonym wątku: Podsumowanie "Akcji Serwisowych"
Temat zgłaszałem serwisowi w Bielsku-Białej, ale nic nie wiedzą w tym temacie i "centrala" niby też.
Czekam z niecierpliwością na Twoją wizytę w ASO i cd. wydarzeń.
- Od: 28 sty 2014, 22:31
- Posty: 25
- Auto: Mazda CX-5 2.0 SKYACTIVE-G 6AT SkyPASSION '17r.
Mazda 2 1.5 3D Sport '09r.
Witam!
Zaglądam tutaj do Was i oczom nie wierzę – szarpanie w nowym cx5??? W cx-7 szarpało, ale padł dwumas. Też auto miało ponad 150tyskm. Musiałby się też wypowiedzieć ten kto od nowości miał cx-7 i czy tam były podobne objawy. Bo przecież cx-5 to następca cx-7 i silniki podobne(?). Wszystko przez ten downsizing....
Panowie to autko wymaga większej uwagi i nowej nauki obsługi sprzęgła. Tak jak ktoś tutaj już pisał – trzeba dłużej przytrzymać sprzęgło przy zmianie biegów (szczególnie przy okazji zmiany z 1 na 2).
Pozdrawiam
Zaglądam tutaj do Was i oczom nie wierzę – szarpanie w nowym cx5??? W cx-7 szarpało, ale padł dwumas. Też auto miało ponad 150tyskm. Musiałby się też wypowiedzieć ten kto od nowości miał cx-7 i czy tam były podobne objawy. Bo przecież cx-5 to następca cx-7 i silniki podobne(?). Wszystko przez ten downsizing....
Panowie to autko wymaga większej uwagi i nowej nauki obsługi sprzęgła. Tak jak ktoś tutaj już pisał – trzeba dłużej przytrzymać sprzęgło przy zmianie biegów (szczególnie przy okazji zmiany z 1 na 2).
Pozdrawiam
Witam,
u mnie szarpanie nie jest tak uciążliwe, ale denerwujący jest dźwięk w momencie zmiany biegu z 1 na 2 – jakbym przejeżdżał przez luźną studzienkę kanalizacyjną. Przy włączonym radiu (czyli prawie zawsze) prawie tego nie słyszę, ale dla świętego spokoju zgłosiłem to podczas przeglądu. Potwierdzili, że dzwoni, ale wysłali tylko zapytanie do centrali. Właśnie dostałem informację, że chcą wymienić WAŁ napędowy!!!!! Zaskakujący pomysł, zwłaszcza, że centrala nawet auta nie widziała. Aż mi się wierzyć nie chce, że wał napędowy może mieć jakiś związek z tymi stukami. Może się nie zgodzić??? Jak czytam o Waszych przygodach, to zaczynam się bać, że po tej naprawie pojawią się gorsze problemy niż tylko stukanie.
u mnie szarpanie nie jest tak uciążliwe, ale denerwujący jest dźwięk w momencie zmiany biegu z 1 na 2 – jakbym przejeżdżał przez luźną studzienkę kanalizacyjną. Przy włączonym radiu (czyli prawie zawsze) prawie tego nie słyszę, ale dla świętego spokoju zgłosiłem to podczas przeglądu. Potwierdzili, że dzwoni, ale wysłali tylko zapytanie do centrali. Właśnie dostałem informację, że chcą wymienić WAŁ napędowy!!!!! Zaskakujący pomysł, zwłaszcza, że centrala nawet auta nie widziała. Aż mi się wierzyć nie chce, że wał napędowy może mieć jakiś związek z tymi stukami. Może się nie zgodzić??? Jak czytam o Waszych przygodach, to zaczynam się bać, że po tej naprawie pojawią się gorsze problemy niż tylko stukanie.
-
symcaty
Stukanie zaczelo mnie draznic gdy zaczalem uzywac parkingu podziemnego. Wtedy slychac to dosc mocno. CX-5 nie posiada sprzegla dwumasowego i wlasnie z tego wynikaja problemy. Mi szarpanie w ogole nie przeszkadza, bo chyba tak lubie i gdyby nie uwagi zony to bym tego nie zauwazyl, szczegolnie ze wczesniej mialem jeszcze ostrzejsze sprzeglo...
W dziale o 6tce temat jest bardziej rozwiniety. Bez zdecydowanych przeslanek nie przeprowadzalbym jakichs drastycznych akcji serwisowych. Zawsze mozna porownac z egz. testowym, tylko zwroccie uwage zeby byl dotarty, bo przez pierwsze tys moze to wygladac zupelnie inaczej.
W dziale o 6tce temat jest bardziej rozwiniety. Bez zdecydowanych przeslanek nie przeprowadzalbym jakichs drastycznych akcji serwisowych. Zawsze mozna porownac z egz. testowym, tylko zwroccie uwage zeby byl dotarty, bo przez pierwsze tys moze to wygladac zupelnie inaczej.
Cześć wszystkim
chciałbym się także podzielić moimi uwagami w temacie skrzyni.
Co prawda moja CX5 jest jeszcze na dotarciu – drugi tydzień jazdy – ale czytając ten wątek przyjrzałem się dokładniej zmianie biegów w moim aucie.
Jak ja to widzę:
1) jak auto jest zimne, to przy zmianie z 1 na 2 też wydaje mi się że słyszę lekko metaliczny dźwięk przy wbijaniu 2ki. Ale po chwili jak auto się rozgrzeje, to znika... Nie wydaje mi się żeby to była jakaś usterka albo wada techniczna, na pewno nie wymieniałbym wału napędowego przez to...
Choć nie jestem inżynierem ani mechanikiem, na chłopski rozum wydaje mi się że może to być po prostu kwestia smarowania skrzyni i rozgrzania/spasowania się elementów.
2) "podwójne bujnięcie" przy zmianie z 1 na 2 i lżejsze z 2 na 3 – i znów piszę jako laik. Wydaje mi się że to kwestia lekkiego dopasowania się kierowcy do auta. Czasami bujnie, czasami nie. Gdy przy zmianie z 1 na dwójkę, najpierw dodam więcej gazu a potem odpuszczę sprzęgło to nie buja. Zauważyłem, że generalnie to auto lubi wysokie obroty. Czyli "myśl techniczna Mazdy" chciałaby abyśmy ruszali dynamicznie z 1, wchodzili na wysokie obroty i na wysokich obrotach wrzucali dwójkę. Wtedy jest ok a auto wyrywa do przodu jak strzała. Ale dlaczego po jasną cholerę komputer sugeruje zmianę na wyższy bieg już w dolnej granicy 2000 obrotów
)) Chyba sami inżynierowie nie potrafili pogodzić ognia i wody – czyli dynamicznej skrzyni z ekonomicznym stylem jazdy.
Ja podchodzę do tego tematu ze spokojem. Wcześniej miałem Opla Astrę H i tam dopiero szarpało, bujało i rzęziło w skrzyni
)) więc jestem pewien że z Mazdą mi się ułoży. Trzeba jej tylko dać trochę czasu na ułożenie się wszystkich elementów silnika i skrzyni i samemu się trochę dopasować.
Pozdrawiam, T
P.S.
Jak docieraliście swoje auta? W serwisie powiedzieli mi że auta przychodzą z fabryki dotarte i nie trzeba jakoś specjalnie jeździć. A sprzedawca sugerował jazdę we wszystkich zakresach obrotów i unikanie jazdy jednostajnej. A wam co powiedzieli? I jak jeździliście przez pierwsze 1000 – 2000 Km?
chciałbym się także podzielić moimi uwagami w temacie skrzyni.
Co prawda moja CX5 jest jeszcze na dotarciu – drugi tydzień jazdy – ale czytając ten wątek przyjrzałem się dokładniej zmianie biegów w moim aucie.
Jak ja to widzę:
1) jak auto jest zimne, to przy zmianie z 1 na 2 też wydaje mi się że słyszę lekko metaliczny dźwięk przy wbijaniu 2ki. Ale po chwili jak auto się rozgrzeje, to znika... Nie wydaje mi się żeby to była jakaś usterka albo wada techniczna, na pewno nie wymieniałbym wału napędowego przez to...
Choć nie jestem inżynierem ani mechanikiem, na chłopski rozum wydaje mi się że może to być po prostu kwestia smarowania skrzyni i rozgrzania/spasowania się elementów.
2) "podwójne bujnięcie" przy zmianie z 1 na 2 i lżejsze z 2 na 3 – i znów piszę jako laik. Wydaje mi się że to kwestia lekkiego dopasowania się kierowcy do auta. Czasami bujnie, czasami nie. Gdy przy zmianie z 1 na dwójkę, najpierw dodam więcej gazu a potem odpuszczę sprzęgło to nie buja. Zauważyłem, że generalnie to auto lubi wysokie obroty. Czyli "myśl techniczna Mazdy" chciałaby abyśmy ruszali dynamicznie z 1, wchodzili na wysokie obroty i na wysokich obrotach wrzucali dwójkę. Wtedy jest ok a auto wyrywa do przodu jak strzała. Ale dlaczego po jasną cholerę komputer sugeruje zmianę na wyższy bieg już w dolnej granicy 2000 obrotów
Ja podchodzę do tego tematu ze spokojem. Wcześniej miałem Opla Astrę H i tam dopiero szarpało, bujało i rzęziło w skrzyni
Pozdrawiam, T
P.S.
Jak docieraliście swoje auta? W serwisie powiedzieli mi że auta przychodzą z fabryki dotarte i nie trzeba jakoś specjalnie jeździć. A sprzedawca sugerował jazdę we wszystkich zakresach obrotów i unikanie jazdy jednostajnej. A wam co powiedzieli? I jak jeździliście przez pierwsze 1000 – 2000 Km?
- Od: 4 maja 2014, 21:07
- Posty: 13
- Skąd: Okolice Katowic
Ja też dopytywałem się w salonie,jak jest z docieraniem nowej CX-5 i powiedzieli mi ,że nie ma potrzeby tego robić bo autko jest dotarte.Jednak wolałem przez pierwsze 1000-1500 km.pojeździć spokojniej,nie gonić auta,prędkość nie przekraczała 120 km/h.Myślę,że ostrożności nigdy nie za wiele. 
- Od: 17 lut 2014, 20:50
- Posty: 41
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: CX-5 2.5 AT 2023 r.
Sport line.
Rozwiązanie problemu z haczeniem się skrzyni biegów:
Oryginalny post tutaj
Oryginalny post tutaj
Wojtek napisał(a):Małe uzupełnienie do prezentowanej noty serwisowej...
Europejska nota zawiera wzmiankę nie tylko o "trójce"...
Niestety, sprawa dotyczy kłopotów z wrzuceniem: trójki lub czwórki lub piątki lub szóstki...
Jest to nota numer: R039/14B
Dotyczy to aut:
2012-2013 Mazda3 (BL)
2014-2015 Mazda3 (BM)
JMZ BM **** ** 180516
2013-2015 CX-5(KE)
JMZ KE **** ** 318198
2014-2015 Mazda6 (GJ)
JMZ GJ **** ** 186816
- Załączniki
-
05-008-14-2920.pdf
- (210.98 KiB) Pobrane 231 razy
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Ponieważ biuletyn jest na rynek amerykański, a nota jest jego rozszerzeniem na rynek europejski 
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Witam,
Mam kilka pytań.
1) Czy w/w problem dotyczy tylko AWD ?
2) Czy auta poniżej nr VIN wskazanego przez @Wojtek (2013-2015 CX-5(KE) JMZ KE **** ** 318198) kwalifikują się do ewentualnej naprawy? Należy to rozumieć "VINs lower than" ?
3) Jeśli zgłoszę np. dzisiaj, że problem zaczął występować pod koniec 2014 to nie będzie to miało wpływu na uwzględnienie gwarancji? Bo być może lepiej zgłosić ,że w/w problem zaczął się w ostatnim miesiącu (30 dni od zauważenia usterki).
4) Czy naprawa polega na regulacji czy też na jakiejś grubszej kilkudniowej robocie?
Pozdrawiam
Mam kilka pytań.
1) Czy w/w problem dotyczy tylko AWD ?
2) Czy auta poniżej nr VIN wskazanego przez @Wojtek (2013-2015 CX-5(KE) JMZ KE **** ** 318198) kwalifikują się do ewentualnej naprawy? Należy to rozumieć "VINs lower than" ?
3) Jeśli zgłoszę np. dzisiaj, że problem zaczął występować pod koniec 2014 to nie będzie to miało wpływu na uwzględnienie gwarancji? Bo być może lepiej zgłosić ,że w/w problem zaczął się w ostatnim miesiącu (30 dni od zauważenia usterki).
4) Czy naprawa polega na regulacji czy też na jakiejś grubszej kilkudniowej robocie?
Pozdrawiam
We czwartek jadę z tym problemem do serwisu. Zobaczymy co powiedzą. Problem z szarpaniem, niespadaniem obrotów przy przełączaniu z 2 na 3 bieg i haczeniem zgłaszałem kilkukrotnie, ale bez efektu. Zauważ, że w Service bulletin pisze JM3 KE... co nie jest jednoznaczne z JMZ KE... Tak więc wg mnie aby kwalifikować się do naprawy, musi być wydany jakiś inny dokument, może ta nota serwisowa R039/14B coś dokładniej wyjaśnia, ale nie mamy do niej dostępu.
Lover than -oznacza numer mniejsze niż.
Bezpieczniej jest powiedzieć, że niedawno zauważyłeś usterkę.
Wg Service Bulletin naprawa ma trwać 5,5-7,6 h. Do tego dodaj czas na przyjęcie auta i wydanie. Cały dzień przeleci. Jeśli się zakwalifikuję, to będę żądał samochodu zastępczego na czas naprawy, a swoje auto zostawię na dwa dni. Poza tym mam kilka innych usterek, które chcę by naprawili, więc czas się wydłuży.
Lover than -oznacza numer mniejsze niż.
Bezpieczniej jest powiedzieć, że niedawno zauważyłeś usterkę.
Wg Service Bulletin naprawa ma trwać 5,5-7,6 h. Do tego dodaj czas na przyjęcie auta i wydanie. Cały dzień przeleci. Jeśli się zakwalifikuję, to będę żądał samochodu zastępczego na czas naprawy, a swoje auto zostawię na dwa dni. Poza tym mam kilka innych usterek, które chcę by naprawili, więc czas się wydłuży.
Ostatnio edytowano 23 lut 2015, 23:36 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usunięcie dubla
Powód: Usunięcie dubla
- Od: 18 mar 2012, 20:06
- Posty: 41
- Auto: Mazda CX-5 2.5 AT SkyPassion 2019 Machine Gray
Dzięki za odpowiedź @yaroo, daj znać co ustaliłeś w czwartek
Jak odbierałem moją CX5 w połowie 2014 roku to wszystko było ze skrzynią w porządku. I nagle na jesień zauważyłem po przejechaniu ok. 6 000 km ,że muszę dociskać sprzęgło bardziej do podłogi i mam lekkie haczenie, najczęściej na 2 biegu. Pojeździłem trochę lekko się uspokoiło ale i tak mam wrażenie że haczy prawie na wszystkich
Nie jest to rzecz, która uniemożliwia jazdę, jakby od początku tak było pewnie nie zwróciłbym uwagi.
Ponoć w owianej tajemnicą noty R039/14B nikt nie wspomina o biegu 2. W ogóle nic nie wiadomo, jakich biegów dokładnie dotyczy w CX5 i jakich VIN ta nota.
O co tu chodzi?
Jak odbierałem moją CX5 w połowie 2014 roku to wszystko było ze skrzynią w porządku. I nagle na jesień zauważyłem po przejechaniu ok. 6 000 km ,że muszę dociskać sprzęgło bardziej do podłogi i mam lekkie haczenie, najczęściej na 2 biegu. Pojeździłem trochę lekko się uspokoiło ale i tak mam wrażenie że haczy prawie na wszystkich
Ponoć w owianej tajemnicą noty R039/14B nikt nie wspomina o biegu 2. W ogóle nic nie wiadomo, jakich biegów dokładnie dotyczy w CX5 i jakich VIN ta nota.
O co tu chodzi?
Witam,
jestem po wizycie w serwisie. Mechanicy stwierdzili, że zmiana biegów w moim samochodzie nie odbiega od tej, jaka występuje w innych autach i nie widzą żadnych problemów. Dopiero jak pokazałem Service Bulletin i numer noty serwisowej, to zaczęła się konstruktywna rozmowa. Serwisant czegoś szukał w komputerze, kręcił, że dokument jest na rynek amerykański, w końcu powiedział, że napisze do mazdy i za tydzień mam się skontaktować. Zobaczymy co będzie. Nie odpuszczę.
jestem po wizycie w serwisie. Mechanicy stwierdzili, że zmiana biegów w moim samochodzie nie odbiega od tej, jaka występuje w innych autach i nie widzą żadnych problemów. Dopiero jak pokazałem Service Bulletin i numer noty serwisowej, to zaczęła się konstruktywna rozmowa. Serwisant czegoś szukał w komputerze, kręcił, że dokument jest na rynek amerykański, w końcu powiedział, że napisze do mazdy i za tydzień mam się skontaktować. Zobaczymy co będzie. Nie odpuszczę.
- Od: 18 mar 2012, 20:06
- Posty: 41
- Auto: Mazda CX-5 2.5 AT SkyPassion 2019 Machine Gray
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9