Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa
Mam dokładnie taki sam problem. Skrzynia była wyregulowana jak profilaktycznie przed zimą wymieniłem olej (przebieg 12000km). Po tej regulacji działała prawidłowo. Teraz mam prawie 15000 i dwójka, jak samochód jest jeszcze zimny, ciężko wchodzi.
Przebieg 8 tyś. Temperatura na zewnątrz 0 stopni, rano, odpalenie silnika, pierwszy bieg – ok, drugi bieg – ok, trzeci bieg – bardzo duży opór, naprawdę bardzo delikatnie i ostrożnie muszę wrzucać ten bieg, potem kolejne biegi już ok. Powrót na niższe biegi, również do trójki i już wszystko w porządku. Zawsze pierwsze wbicie tej trójki stwarza problemy i tylko jak temperatura na zewnątrz jest niska (i oczywiście auto jest zimne). Jakoś to jednak przeżyję, już wolę, żeby mi tam nikt w tej skrzyni nie grzebał.
Też tak miałem, zarówno z trójką i czwórką, a przy redukcji – fffszystko w porządku.
Trwało to tak do ~6 tys. km. Teraz mam prawie 10 tyś i mogę powiedzieć że jest już ok.
Drobny, delikatny wręcz opór jeszcze się czasami pojawia na zimnym silniku, zwłaszcza przy niskich temperaturach powietrza. Ale momentalnie zanika, więc luzik.
Za to zaczęła mnie jadowić jedynka. Przy zmianie biegu z jedynki na dwójkę, mam wrażenie jakby jedynka wypadała sama. Lekkie wręcz dotknięcie i dźwignia schodzi z jedynki bez żadnego oporu czy takiego charakterystycznego "kliknięcia" jak na pozostałych biegach.
Ale, jak wcisnę sprzęgło i odczekam powiedzmy ~pół sekundy i wtedy zmienię jedynkę na dwójkę, to wszystko już jest w porządku. No ale wtedy to prawie "dziadkowóz"...
Nie wiem, może sprzęgło do końca nie rozłącza, a może jednak coś w skrzyni związanego z biegiem pierwszym...
Boję się, że jak serwis zabierze się za skrzynie, to może być tylko gorzej
Trwało to tak do ~6 tys. km. Teraz mam prawie 10 tyś i mogę powiedzieć że jest już ok.
Drobny, delikatny wręcz opór jeszcze się czasami pojawia na zimnym silniku, zwłaszcza przy niskich temperaturach powietrza. Ale momentalnie zanika, więc luzik.
Za to zaczęła mnie jadowić jedynka. Przy zmianie biegu z jedynki na dwójkę, mam wrażenie jakby jedynka wypadała sama. Lekkie wręcz dotknięcie i dźwignia schodzi z jedynki bez żadnego oporu czy takiego charakterystycznego "kliknięcia" jak na pozostałych biegach.
Ale, jak wcisnę sprzęgło i odczekam powiedzmy ~pół sekundy i wtedy zmienię jedynkę na dwójkę, to wszystko już jest w porządku. No ale wtedy to prawie "dziadkowóz"...
Nie wiem, może sprzęgło do końca nie rozłącza, a może jednak coś w skrzyni związanego z biegiem pierwszym...
Boję się, że jak serwis zabierze się za skrzynie, to może być tylko gorzej
to ze zle wchodza biegi na zimnym silniku to sie przyzwyczailem zastanawiam sie czy nie reklamowac trudnosci w wbijaniu 2giego biegu ktory wystepuje co ktorej tam wbicie nie wiem moze to synchro czy co .. i pytanie czy aso cos z tym zrobi
apx napisał(a):pytanie czy aso cos z tym zrobi
Jak zgłosisz, to sprawdzą co i dlaczego... Auto przecież jest na gwarancji...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
apx napisał(a):zastanawiam sie czy nie reklamowac trudnosci w wbijaniu 2giego biegu ktory wystepuje co ktorej tam wbicie nie wiem moze to synchro czy co .. i pytanie czy aso cos z tym zrobi
U mnie po 7 miesiącach i 13 tys. kilometrów nadal z dwójką dokładnie ten sam problem. Występuje praktycznie za każdym razem. Sprzęgło dociśnięte do końca, drążek z 1 na 2. Przy szybkiej zmianie zgrzyt i opór. Pomaga tylko bardzo wolne i delikatne wrzucenie biegu, tak jak by drążek musiał wskoczyć w dziurkę na kole zębatym i trzeba poczekać aż się ustawi. Nie wiem jak to naprawdę działa, ale tak to odbieram.
Jeśli jest ktoś na forum z południa Warszawy z podobną wersją i bez tego problemu, chętnie bym się przejechał i porównał.
Ostatnio stwierdziłem, że trzeba pojechać z tym do ASO z trzech powodów:
– jak nic z tym nie zrobią, a skrzynia się rozleci jutro albo za rok, i będą mnie chcieli obciążyć kosztami naprawy, to będę się na to powoływał. Zazwyczaj w takich wypadkach odpowiedzialność jest przerzucana na styl jazdy kierowcy.
– jeśli nic się nie zmieni do momentu, kiedy będę sprzedawał auto to może to być istotny feler przy sprzedaży. Bez wpisu w książce potwierdzającego, że występuje to od początku trudno mi będzie przekonać potencjalnego kupującego.
– jeśli nikt tego nie zgłasza to nie pracują nad jego rozwiązaniem. Wierze, że przy większej ilości zgłoszonych tego samego typu problemów, bardziej intensywnie przyglądają się danemu problemowi.
Martwi mnie to, bo to "japończyk". Miał być super hiper, a jest jak wszystko w dzisiejszej produkcji.
- Od: 29 lis 2014, 17:15
- Posty: 4
- Auto: Mazda 3 sedan 2014r
mkarol napisał(a):Przy szybkiej zmianie zgrzyt i opór. Pomaga tylko bardzo wolne i delikatne wrzucenie biegu, tak jak by drążek musiał wskoczyć w dziurkę na kole zębatym i trzeba poczekać aż się ustawi.
Właśnie się zastanawiam czy u mnie nie ma takiego samego problemu. mam 16500km przejechane i akurat chyba nauczyłem się wrzucać dwójkę "delikatnie" aby nie powodować zgrzytów i to uśpiło moją czujność. Nie wiem jak mkarol szybko biegi zmienia, ale przesunięcie dźwigni w moim przypadku trwa około sekundę. Dzisiaj zrobię próbę z nieco dynamiczniejszą zmianą biegów.
Po przeprowadzonej próbie stwierdzam, że przerzucenie z 1 na 2 bieg w miarę szybko również powoduje zgrzyt skrzyni...
przegladajac forum angielskie natrafilem na temat ze skrzynia – problem z 1 na 2 ogolnie radza by zmieniac bieg na niskich obrotach max do 3 tys , jechalem tak dzisiaj rzeczywiscie jakby lepiej nie bylo tego oporu , pytanie tylko czy skrzynia powinna sie tak zachowywac ze tylko ona niskich obrotach bez problemu ?
link do postu http://mazda3revolution.com/forums/2014 ... -gear.html
Dopisano 2 lut 2015, 12:48:
aha i jeszcze do postu o haczeniu 3 biegu lacznie z TSB http://mazda3revolution.com/forums/2014 ... -gear.html
Dopisano 2 lut 2015, 12:48:
aha i jeszcze do postu o haczeniu 3 biegu lacznie z TSB http://mazda3revolution.com/forums/2014 ... -gear.html
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości