Haczenie przy zmianie biegów / głośna skrzynia – nota serwisowa

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ulmen » 12 gru 2014, 12:01

Mam dokładnie taki sam problem. Skrzynia była wyregulowana jak profilaktycznie przed zimą wymieniłem olej (przebieg 12000km). Po tej regulacji działała prawidłowo. Teraz mam prawie 15000 i dwójka, jak samochód jest jeszcze zimny, ciężko wchodzi.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez apx » 12 gru 2014, 12:19

dwoja mi ciezko wchodzi nawet po dlugiej jezdzie po prostu ktores tam wbicie jest z oporem
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez SebaK » 12 gru 2014, 17:11

Jak się wsłuchasz to może nawet zgrzyt usłyszysz ...;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2014, 15:49
Posty: 181 (1/6)
Auto: Mazda 3 BM HB 2014, 2,0 165 KM, Sky Energy, Soul Red

Postprzez ellipsis » 13 gru 2014, 02:11

Potwierdzam, u mnie jak narazie 4ka zaczela wchodzic bez problemu wiec zadnego haczenia na zadnym biegu nie mam ale jak szybciej zmieniam z 1 na 2ke to czule ucho uslyszy taki dziwny dzwiek.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez grm » 14 sty 2015, 21:01

Przebieg 8 tyś. Temperatura na zewnątrz 0 stopni, rano, odpalenie silnika, pierwszy bieg – ok, drugi bieg – ok, trzeci bieg – bardzo duży opór, naprawdę bardzo delikatnie i ostrożnie muszę wrzucać ten bieg, potem kolejne biegi już ok. Powrót na niższe biegi, również do trójki i już wszystko w porządku. Zawsze pierwsze wbicie tej trójki stwarza problemy i tylko jak temperatura na zewnątrz jest niska (i oczywiście auto jest zimne). Jakoś to jednak przeżyję, już wolę, żeby mi tam nikt w tej skrzyni nie grzebał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2013, 10:00
Posty: 56 (0/3)
Auto: Mazda 3 BM 165KM SkyPassion 2014 Soul Red

Postprzez Desper » 14 sty 2015, 22:25

Też tak miałem, zarówno z trójką i czwórką, a przy redukcji – fffszystko w porządku.
Trwało to tak do ~6 tys. km. Teraz mam prawie 10 tyś i mogę powiedzieć że jest już ok.
Drobny, delikatny wręcz opór jeszcze się czasami pojawia na zimnym silniku, zwłaszcza przy niskich temperaturach powietrza. Ale momentalnie zanika, więc luzik.

Za to zaczęła mnie jadowić jedynka. Przy zmianie biegu z jedynki na dwójkę, mam wrażenie jakby jedynka wypadała sama. Lekkie wręcz dotknięcie i dźwignia schodzi z jedynki bez żadnego oporu czy takiego charakterystycznego "kliknięcia" jak na pozostałych biegach.
Ale, jak wcisnę sprzęgło i odczekam powiedzmy ~pół sekundy i wtedy zmienię jedynkę na dwójkę, to wszystko już jest w porządku. No ale wtedy to prawie "dziadkowóz"...
Nie wiem, może sprzęgło do końca nie rozłącza, a może jednak coś w skrzyni związanego z biegiem pierwszym...
Boję się, że jak serwis zabierze się za skrzynie, to może być tylko gorzej :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 13:21
Posty: 32 (5/0)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 3 (BM) hatchback
2014r.; 2.0/165KM
SkyEnergy, Soul Red

Postprzez czarmi » 14 sty 2015, 22:52

Desper napisał(a):Boję się, że jak serwis zabierze się za skrzynie, to może być tylko gorzej :|

Myślę, że nie jesteś w tego typu myśleniu odosobniony <ok>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 22:04
Posty: 1412 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez albercik215 » 22 sty 2015, 00:35

2tys problem bez zmian.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2014, 17:15
Posty: 4
Auto: Mazda 3 sedan 2014r

Postprzez ellipsis » 22 sty 2015, 02:03

U mnie już od poczatku tylko z 4ka byl problem, teraz po 1500km skrzynia chodzi bardzo fajnie. Czasem tylko przy zmianie z 1 na 2 slychac/czuc taki metaliczny stuk.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 21:17
Posty: 770 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez apx » 23 sty 2015, 10:48

to ze zle wchodza biegi na zimnym silniku to sie przyzwyczailem zastanawiam sie czy nie reklamowac trudnosci w wbijaniu 2giego biegu ktory wystepuje co ktorej tam wbicie nie wiem moze to synchro czy co .. i pytanie czy aso cos z tym zrobi
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez Wojtek » 23 sty 2015, 18:33

apx napisał(a):pytanie czy aso cos z tym zrobi

Jak zgłosisz, to sprawdzą co i dlaczego... Auto przecież jest na gwarancji...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez mkarol » 24 sty 2015, 19:02

apx napisał(a):zastanawiam sie czy nie reklamowac trudnosci w wbijaniu 2giego biegu ktory wystepuje co ktorej tam wbicie nie wiem moze to synchro czy co .. i pytanie czy aso cos z tym zrobi


U mnie po 7 miesiącach i 13 tys. kilometrów nadal z dwójką dokładnie ten sam problem. Występuje praktycznie za każdym razem. Sprzęgło dociśnięte do końca, drążek z 1 na 2. Przy szybkiej zmianie zgrzyt i opór. Pomaga tylko bardzo wolne i delikatne wrzucenie biegu, tak jak by drążek musiał wskoczyć w dziurkę na kole zębatym i trzeba poczekać aż się ustawi. Nie wiem jak to naprawdę działa, ale tak to odbieram.

Jeśli jest ktoś na forum z południa Warszawy z podobną wersją i bez tego problemu, chętnie bym się przejechał i porównał.

Ostatnio stwierdziłem, że trzeba pojechać z tym do ASO z trzech powodów:
– jak nic z tym nie zrobią, a skrzynia się rozleci jutro albo za rok, i będą mnie chcieli obciążyć kosztami naprawy, to będę się na to powoływał. Zazwyczaj w takich wypadkach odpowiedzialność jest przerzucana na styl jazdy kierowcy.
– jeśli nic się nie zmieni do momentu, kiedy będę sprzedawał auto to może to być istotny feler przy sprzedaży. Bez wpisu w książce potwierdzającego, że występuje to od początku trudno mi będzie przekonać potencjalnego kupującego.
– jeśli nikt tego nie zgłasza to nie pracują nad jego rozwiązaniem. Wierze, że przy większej ilości zgłoszonych tego samego typu problemów, bardziej intensywnie przyglądają się danemu problemowi.
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2013, 18:20
Posty: 35 (18/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M3 2.0MT SkyEnergy 2014

Postprzez albercik215 » 24 sty 2015, 23:00

Martwi mnie to, bo to "japończyk". Miał być super hiper, a jest jak wszystko w dzisiejszej produkcji.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2014, 17:15
Posty: 4
Auto: Mazda 3 sedan 2014r

Postprzez ulmen » 26 sty 2015, 11:51

mkarol napisał(a):Przy szybkiej zmianie zgrzyt i opór. Pomaga tylko bardzo wolne i delikatne wrzucenie biegu, tak jak by drążek musiał wskoczyć w dziurkę na kole zębatym i trzeba poczekać aż się ustawi.

Właśnie się zastanawiam czy u mnie nie ma takiego samego problemu. mam 16500km przejechane i akurat chyba nauczyłem się wrzucać dwójkę "delikatnie" aby nie powodować zgrzytów i to uśpiło moją czujność. Nie wiem jak mkarol szybko biegi zmienia, ale przesunięcie dźwigni w moim przypadku trwa około sekundę. Dzisiaj zrobię próbę z nieco dynamiczniejszą zmianą biegów.


Po przeprowadzonej próbie stwierdzam, że przerzucenie z 1 na 2 bieg w miarę szybko również powoduje zgrzyt skrzyni...
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2013, 17:55
Posty: 368 (6/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BM 2.0 120KM Titanium Flash
Sky Motion

Postprzez apx » 2 lut 2015, 09:52

przegladajac forum angielskie natrafilem na temat ze skrzynia – problem z 1 na 2 ogolnie radza by zmieniac bieg na niskich obrotach max do 3 tys , jechalem tak dzisiaj rzeczywiscie jakby lepiej nie bylo tego oporu , pytanie tylko czy skrzynia powinna sie tak zachowywac ze tylko ona niskich obrotach bez problemu ?
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez child » 2 lut 2015, 10:15

Odpowiedź jest raczej oczywista – nie powinna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 19:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez apx » 2 lut 2015, 12:45

link do postu http://mazda3revolution.com/forums/2014 ... -gear.html

Dopisano 2 lut 2015, 12:48:

aha i jeszcze do postu o haczeniu 3 biegu lacznie z TSB http://mazda3revolution.com/forums/2014 ... -gear.html
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Postprzez Wojtek » 2 lut 2015, 13:32

Notę wrzucam na nasz serwer:

121212.jpg


131313.jpg


141414.jpg


05-008-14-2920.pdf
(210.96 KiB) Pobrane 69 razy
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ssk » 3 lut 2015, 10:31

No to szykuje się kompletna rozbiórka skrzyni. Jak ja teraz żałuję, że nie wziąłem automatu <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2013, 10:31
Posty: 47 (7/2)
Auto: Mazda 3 BM Sedan SkyEnergy+Xenon+Navi 2.0 120 KM

Postprzez apx » 3 lut 2015, 12:07

jakby byl z 165 KM to bym wzial ale nie bylo
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2013, 13:19
Posty: 228 (1/3)
Auto: mazda 3 BM 165 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323