Problem z silnikiem 2.2 Skyactiv
Strona 1 z 1
Prosze o pomoc, podpowiedz. Mazda CX5 2015 2.2 w czasie jazdy silnik szarpie, czasami gasnie. Nie wyrzuca zadnych bledow, cisnienie paliwa na listwie 40050kPa przy 750obrotach,9880kPa przy 1700obrotow. 1700 obrotow max i wyzej sie nie wkreca. po serwisie filtry itd wymienione. Gdzie szukac przyczyny, moze ktos mial podobny problem.
- Od: 7 lis 2019, 00:37
- Posty: 3
- Auto: KE, cx-5, 2.2 Skyactiv, 2015
Że tak zapytam tylko... To się dzieje niezależnie od ilości paliwa w baku?
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4#p3286854
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4#p3286854
Metalowe ostre klepanie.
CX5 2.2 – 175, rok 2013 automat AWD
Samochód przed przeglądem wyskoczył czek silnika, tak jestem nie czekał i poszedł na przegląd troche wczesnej.
16.02.2021 serwis mazda
Ukazało się, że jest oleja troche ponad maksimum, powiedzieli, że to się może zdarzyć ze zalanym paliwa od DPF. Kontrolowali DPF i jest od był wypaleni do zera. Przy przeglądzie nic nie znalezli innego.
.
02.03.2021 serwis prywatny (tylko jeżdżę do niego i z innymi autami i znam ich)
Po krótkim czasie błąd. Zostal wyczyszczony czujnik turba i OK
.
18.03.2021 serwis prywatny
Ponownie czek silnika i utrata moci jak poprzednio.
Teraz zostal wymieniony czujnik spalin ( czujnik czy śnienia doładowania ) dziwne mnie mówił, że czujnik spalin aż teraz jestem zauważył na fakturę, że tam jest inna nazwa. OK zostawmy to.
.
21.03.2021 serwis prywatny cali czas ten sam
żona im postawiła samochód na środek podwórka, samozrejme im przeszkadzał tak ho chciały przestawić i nie mogli go uruchomić tak odłączyli baterie a tak go uruchomili. (klucz Bluetooth) No i skasowało wszystkie błędy. I nie wiadomo. Samochód jestem odebrał.
.
Ten ostatni błąd
Na trasie jak się zastawiła na światłach tak jej I-stop wyłączył silnik i późnej się nie nie uruchomił. Muszla go na startować ponownie. I tu się pojawił czek silnika. Samochód stracił ponownie moci, ale już aj praca silnika była dziwna. Samochód działa tylko ma taki metalowy klekot i chyba ni niskich obrótach tak dziwnie jak by nie prawidłowo. Taki klekot jak od stary VW.
W noci mi to nedalo zadzwonił jestem do mechanika i umówił się dzisiaj na jazdu próbna. Rano silnik troche z drobnym problemem na startował no nie tak zle. Na wolne obrotu już dźwięk OK w trasie do serwisu już tak samo nie malo takiego klekotu, tylko czasami pod gazem. W serwisie jestem troche poczekał i jak jesteśmy go na startowali ponownie tak już miał prawidłowy chod. Może nie tak dokonca. Na wolnym biegu i przy wolnej zmianę obrót działa prawidłowo. No jak się mu przy gazuje tak za klekocie.
.
I co tomu jest. Brudne paliwo raczej nie, bo tankuje tylko to lepsie paliwo (verva) i to na Orlenie lub BP i żonie się to stalo przy poł baku, na takim sami paliwie. Nie tankowała.
.
Nie mam rad takie błędy Denerwuje mnie to i to porządnie.
.
Mal ktoś już takiego doświadczenia. Ja podejrzewam jakiś wtryskiwać.
CX5 2.2 – 175, rok 2013 automat AWD
Samochód przed przeglądem wyskoczył czek silnika, tak jestem nie czekał i poszedł na przegląd troche wczesnej.
16.02.2021 serwis mazda
Ukazało się, że jest oleja troche ponad maksimum, powiedzieli, że to się może zdarzyć ze zalanym paliwa od DPF. Kontrolowali DPF i jest od był wypaleni do zera. Przy przeglądzie nic nie znalezli innego.
.
02.03.2021 serwis prywatny (tylko jeżdżę do niego i z innymi autami i znam ich)
Po krótkim czasie błąd. Zostal wyczyszczony czujnik turba i OK
.
18.03.2021 serwis prywatny
Ponownie czek silnika i utrata moci jak poprzednio.
Teraz zostal wymieniony czujnik spalin ( czujnik czy śnienia doładowania ) dziwne mnie mówił, że czujnik spalin aż teraz jestem zauważył na fakturę, że tam jest inna nazwa. OK zostawmy to.
.
21.03.2021 serwis prywatny cali czas ten sam
żona im postawiła samochód na środek podwórka, samozrejme im przeszkadzał tak ho chciały przestawić i nie mogli go uruchomić tak odłączyli baterie a tak go uruchomili. (klucz Bluetooth) No i skasowało wszystkie błędy. I nie wiadomo. Samochód jestem odebrał.
.
Ten ostatni błąd
Na trasie jak się zastawiła na światłach tak jej I-stop wyłączył silnik i późnej się nie nie uruchomił. Muszla go na startować ponownie. I tu się pojawił czek silnika. Samochód stracił ponownie moci, ale już aj praca silnika była dziwna. Samochód działa tylko ma taki metalowy klekot i chyba ni niskich obrótach tak dziwnie jak by nie prawidłowo. Taki klekot jak od stary VW.
W noci mi to nedalo zadzwonił jestem do mechanika i umówił się dzisiaj na jazdu próbna. Rano silnik troche z drobnym problemem na startował no nie tak zle. Na wolne obrotu już dźwięk OK w trasie do serwisu już tak samo nie malo takiego klekotu, tylko czasami pod gazem. W serwisie jestem troche poczekał i jak jesteśmy go na startowali ponownie tak już miał prawidłowy chod. Może nie tak dokonca. Na wolnym biegu i przy wolnej zmianę obrót działa prawidłowo. No jak się mu przy gazuje tak za klekocie.
.
I co tomu jest. Brudne paliwo raczej nie, bo tankuje tylko to lepsie paliwo (verva) i to na Orlenie lub BP i żonie się to stalo przy poł baku, na takim sami paliwie. Nie tankowała.
.
Nie mam rad takie błędy Denerwuje mnie to i to porządnie.
.
Mal ktoś już takiego doświadczenia. Ja podejrzewam jakiś wtryskiwać.
- Od: 15 wrz 2019, 21:10
- Posty: 27
- Auto: mazda cx-5 2.2 skyactiv-d 175km AWD AT
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9