Wypalanie filtra DPF
U mnie po wypalaniu podczas jazdy PM_ACC_DSD nie spadało poniżej wartości ~3. To już było mocno zapchane, wypalanie miałem co 50-60km. Wypalanie załącza się kiedy PM_ACC_DSD lub PM_ACC lub PM_GEN osiągnie wartość ok ~6.
Namówiłem sąsiada jakiś czas temu na zakup pianki do czyszczenia dpf na aucie.Pianka wchodzi w reakcję z całym tym syfem i jest dymu a dymu Powtórzył zabieg za miesiąc i śmiga aż miło.A miał 85% zawalony dpf.
Pianka może w jakimś stopniu oczyścić "plaster" filtra jeśli jest zalepiony. Nic nie usunie z filtra, cały syf tam zostanie, więc jego pojemność nie wzrośnie. Nie wspominając o tym co się rozpuści a nie wyleci wydechem. Co się z tym potem dzieje?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Cena niska moim zdaniem. Jaką metodą będzie czyszczenie?
700 zł to bardzo dobra cena moim zdaniem!
Udało Ci się odczytać wartości PM_ACC_DSD?
Udało Ci się odczytać wartości PM_ACC_DSD?
Odebrałem autko po czyszczeniu filtr nie był jednak zapchany zupełnie i muszę szukać gdzie indziej problemu bo po odebraniu auta po przejechaniu 260 km ponownie wyrzucili mi błąd DPF. Założę nowy wątek i postaram się opisać swoją przygodę z zoom zoom mazdy....
Zbierałem się za utworzenie nowego wątku ale myślę, że ktoś szukając odpowiedzi na temat DPF może zajrzeć i tu więc podpowiem ...
– sprawdź turbinę
dlaczego? Bo moja okazała się uszkodzona. Opinia zakładu zajmującego się regeneracją brzmiała: "uszkodzenia powstałe w wyniku braku odpowiedniego smarowania turbiny podczas procedury wymuszonego wypalania DPF"
Podejrzewam, że doszło do tego ponieważ olej był rzadki – z powodu rozcieńczenia go paliwem podczas nieudanych prób wypalenia filtra DPF. Natomiast przeprowadzona wymuszona procedura wymagała zapewnienia właściwego smarowania turbiny.
Uszkodzenia powodowały, że system cały czas wyrzucał błąd DPF i skupiłem się tylko i wyłącznie na tym... mój błąd. Na szczęście mechanik od czyszczenia DPF zdiagnozował to uszkodzenia i poradził popatrzeć w tym kierunku.
Teraz mam nową turbinę i będę obserwował zachowanie się mazdy.
– sprawdź turbinę
dlaczego? Bo moja okazała się uszkodzona. Opinia zakładu zajmującego się regeneracją brzmiała: "uszkodzenia powstałe w wyniku braku odpowiedniego smarowania turbiny podczas procedury wymuszonego wypalania DPF"
Podejrzewam, że doszło do tego ponieważ olej był rzadki – z powodu rozcieńczenia go paliwem podczas nieudanych prób wypalenia filtra DPF. Natomiast przeprowadzona wymuszona procedura wymagała zapewnienia właściwego smarowania turbiny.
Uszkodzenia powodowały, że system cały czas wyrzucał błąd DPF i skupiłem się tylko i wyłącznie na tym... mój błąd. Na szczęście mechanik od czyszczenia DPF zdiagnozował to uszkodzenia i poradził popatrzeć w tym kierunku.
Teraz mam nową turbinę i będę obserwował zachowanie się mazdy.
Turbina nie pada przez rozrzedzenie oleju. Ona pada przez opiłki z wycierającego się wałka wydechowego. Jeśli masz rocznik 2013 to jest to bardziej niż pewne. I jeśli to faktycznie prawda z tą turbiną i jej wpływem na DPF, to musiała już nieźle pluć olejem żeby filtr zapychać. Więc polecam zaglądnąć pod pokrywę zaworów jak to tam wszystko wygląda. Przy okazji pasuje też zmienić podkładki pod wtryskami. A od wspomnianych powyżej przypadłości są już odpowiednie wątki.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Jaki konkretnie błąd pokazuje komputer diagnostyczny?
Możesz poszukać w dziale Mazdy 6 GH, diesel 2.2. To jest poprzednia generacja, ale problemy mogą się powtarzać, bo w kwestii filtra niewiele się zmieniło.
Z tego co kojarzę, to były tam problemy z którymś z czujników temperatury na filtrze, pokazywał złe dane przez co wypalanie nie było inicjowane.
Pojeździć trochę z włączonym logowaniem, dodać wszystkie pidy od DPF i temperatury wydechu (zdaję się, że są 3) i wrzucić tutaj rezultaty. Porównamy z tym, co u nas pokazuje, może różnice będą na tyle widoczne, że da się coś zdiagnozować. Innych pomysłów brak
Możesz poszukać w dziale Mazdy 6 GH, diesel 2.2. To jest poprzednia generacja, ale problemy mogą się powtarzać, bo w kwestii filtra niewiele się zmieniło.
Z tego co kojarzę, to były tam problemy z którymś z czujników temperatury na filtrze, pokazywał złe dane przez co wypalanie nie było inicjowane.
Pojeździć trochę z włączonym logowaniem, dodać wszystkie pidy od DPF i temperatury wydechu (zdaję się, że są 3) i wrzucić tutaj rezultaty. Porównamy z tym, co u nas pokazuje, może różnice będą na tyle widoczne, że da się coś zdiagnozować. Innych pomysłów brak
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
A czy ten mechanik wyczyścił Ci DPF w ogóle? Ta kontrolka od DPF pojawia się jeśli wypalanie odbywa się w cyklach mniejszych niż 50km, czyli musisz mieć zawalony mocno DPF.
darrecki napisał(a):Jaki konkretnie błąd pokazuje komputer diagnostyczny?
Nie podłączałem go bo każde wpięcie to koszt 150 zł .... Nie sądziłem że potrzebne mi będzie do samochodu od razu dokupować interfejs !?!? Ale rozważam już jego zakup.
Jeżeli uda mi sią dotrzeć mi na dłużej do kompa to postaram się podać te dane, które na razie dla mnie brzmią jak odczyty korekt kąta wejścia wahadłowca w atmosferę....
popielasty napisał(a):A czy ten mechanik wyczyścił Ci DPF w ogóle? Ta kontrolka od DPF pojawia się jeśli wypalanie odbywa się w cyklach mniejszych niż 50km, czyli musisz mieć zawalony mocno DPF.
Wyczyścił tego jestem pewny bo sam widziałem proces czyszczenia (wodny) tak z ciekawości zostałem. Więc filtr jest taki jak w nowym aucie z salonu. Nie ma w nim żadnej sadzy, oleju, popiołu, itp.....
Czekam na odpowiedź sprzedawcy auta. ... może je odkupi żeby mieć mnie z głowy hihihi. Bo mu ta udzielona gwarancja chyba bokiem wychodzi.
Przy wymianie turbiny zmieniali olej łącznie z odkręceniem miski olejowej (??) to jest dla mnie podejrzane ale stwierdzili że chcieli mieć pewność że nie jest zapchany smok i nie ma opiłków w oleju. Ani smok nie był zapchany ani też nie było opiłków ... Mam model z 2014 ale numerem VIN jest jeszcze w strefie zagrożenia wadą wałków rozrządu.
Opiłków jako takich w misce by nie było po wytartym wałku – bo to co się tworzy to taki "pył", którego w zasadzie bez magnesu nie wykryjesz. A ten pył potrafi pięknie wypiaskować ośki turbin, bo ta jest chłodzona olejem, wirniki łapią luzy, obcierają o obudowę i turbo zwyczajnie pada. Jak hamulce? Czy przypadkiem pedał nie robi się twardy po "napompowaniu" i ich skuteczność leci na łeb?
Opiłki to by mogły być z panewek przytartych przez zatkany smok, ale skoro ten czysty, to ten jeden problem masz z głowy.
Wygląda na to, że zwyczajnie został Ci sprzedany pojazd z wadą (zatajoną lub nie, ale to bez różnicy). Poinformuj sprzedającego, że zamierzasz zdjąć pokrywę zaworów celem sprawdzenia wałka, bo to on najprawdopodobniej uwalił turbinę – dodatkowe koszta.
Jak nie będzie chciał odkupić auta (ja bym chyba wybrał to właśnie rozwiązanie gdybym był Tobą) i dalej pchać się w koszta, to wtedy kup jakiś interfejs na ELM327 z BT i Forscana na telefon. Pomożemy w miarę naszej wiedzy.
Opiłki to by mogły być z panewek przytartych przez zatkany smok, ale skoro ten czysty, to ten jeden problem masz z głowy.
Wygląda na to, że zwyczajnie został Ci sprzedany pojazd z wadą (zatajoną lub nie, ale to bez różnicy). Poinformuj sprzedającego, że zamierzasz zdjąć pokrywę zaworów celem sprawdzenia wałka, bo to on najprawdopodobniej uwalił turbinę – dodatkowe koszta.
Jak nie będzie chciał odkupić auta (ja bym chyba wybrał to właśnie rozwiązanie gdybym był Tobą) i dalej pchać się w koszta, to wtedy kup jakiś interfejs na ELM327 z BT i Forscana na telefon. Pomożemy w miarę naszej wiedzy.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3037 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
A czy mechanik po czyszczeniu filtra zrestartował jego zapamiętane wartości? To jest ważne... Parę kilometrów po takim zresetowaniu inicjuje się proces wypalania (taki normalny, podczas jazdy) i restartuje się licznik wypalań (DPF_REG_CNT).
Jaki masz VIN? Jeśli jest w zakresie, to auto jest z 2013r a nie 2014r. Data rejestracji nie jest równa dacie produkcji...
Jaki masz VIN? Jeśli jest w zakresie, to auto jest z 2013r a nie 2014r. Data rejestracji nie jest równa dacie produkcji...
VIN mam z końcówka ...00237426 czyli jeszcze przed numerem kiedy wprowadzono zmiany (o których czytałem na forum).
Kurcze czy skasował ? hmmm Nie spytałem. Miałem kasowane dane wcześniej bo myśleli w warsztacie ze coś ma nie tak z wypalaniem i po wykasowaniu błędy je usunęli.
Dziś dostanę na jakiś czas komputer od znajomego to postaram się połączyć go z mazda i zobaczę czy dam radę coś zrobić. Będzie tam program Delphi.
Ogólnie błąd z tego co byłem w stanie sobie przypomnieć kasowałem ju co najmniej 9 razy.... i zazwyczaj średnio co 250 – 300 km przebiegu i hyc znowu jest.
Kurcze czy skasował ? hmmm Nie spytałem. Miałem kasowane dane wcześniej bo myśleli w warsztacie ze coś ma nie tak z wypalaniem i po wykasowaniu błędy je usunęli.
Dziś dostanę na jakiś czas komputer od znajomego to postaram się połączyć go z mazda i zobaczę czy dam radę coś zrobić. Będzie tam program Delphi.
Ogólnie błąd z tego co byłem w stanie sobie przypomnieć kasowałem ju co najmniej 9 razy.... i zazwyczaj średnio co 250 – 300 km przebiegu i hyc znowu jest.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9