Zalecane rozmiary opon i felg
Zawsze możesz założyć dystanse 
bierz 225/45
tanszy rozmiar niz 215/45
wiekszy wybor opon
latwiejsza sprzedaz jak postanowisz zmienic
niezmienne spalanie
lepsza przyczepnosc
wiekszy wybor opon
latwiejsza sprzedaz jak postanowisz zmienic
niezmienne spalanie
lepsza przyczepnosc
Mam pytanie o felgi 17 cali. Wiem że nie homologowane i mało osób ma, ale z punktu widzenia ceny felg i później opon oraz wyglądu i komfortu jazdy jest to najbardziej rozsądna opcja.
Fabryczne felgi mają rozmiar 7 i ET 50.
Czy opcja rozmiar 7,25 i ET 35 się będzie ok z punktu widzenia tyłu felgi ?
Według kalkulatora: https://xfelgi.pl/info/kalkulator-ET-felg:
"Od zewnątrz (front felgi) nowa felga będzie wysunięta 18 mm w stosunku do felgi wzorcowej.
Od wewnątrz (tył felgi) nowa felga będzie 12 mm dalej od elementów zawieszenia w stosunku do felgi wzorcowej."

Fabryczne felgi mają rozmiar 7 i ET 50.
Czy opcja rozmiar 7,25 i ET 35 się będzie ok z punktu widzenia tyłu felgi ?
Według kalkulatora: https://xfelgi.pl/info/kalkulator-ET-felg:
"Od zewnątrz (front felgi) nowa felga będzie wysunięta 18 mm w stosunku do felgi wzorcowej.
Od wewnątrz (tył felgi) nowa felga będzie 12 mm dalej od elementów zawieszenia w stosunku do felgi wzorcowej."
A jaka opona do tego? Jak szeroka, to według mnie, może obcierać o rant nadkola na wertepach. Generalnie efekt będzie, jak przy założeniu dystansu. Wizualnie na + 
No właśnie tego się obawiam
a nie mam możliwości przymiarki.
Opona raczej 225/45.
Inna opcja to:
– 17' rozmiar 7,25 i ET 40:
Od zewnątrz (front felgi) nowa felga będzie wysunięta 13 mm w stosunku do felgi wzorcowej.
Od wewnątrz (tył felgi) nowa felga będzie 7 mm dalej od elementów zawieszenia w stosunku do felgi wzorcowej.
– 18' rozmiar 7,5 i ET 40:
Od zewnątrz (front felgi) nowa felga będzie wysunięta 16.5 mm w stosunku do felgi wzorcowej.
Od wewnątrz (tył felgi) nowa felga będzie 3.5 mm dalej od elementów zawieszenia w stosunku do felgi wzorcowej.
Najbardziej by pasowała z tego zestawienia 18'
tylko cenowo już spora różnica się robi.
Opona raczej 225/45.
Inna opcja to:
– 17' rozmiar 7,25 i ET 40:
Od zewnątrz (front felgi) nowa felga będzie wysunięta 13 mm w stosunku do felgi wzorcowej.
Od wewnątrz (tył felgi) nowa felga będzie 7 mm dalej od elementów zawieszenia w stosunku do felgi wzorcowej.
– 18' rozmiar 7,5 i ET 40:
Od zewnątrz (front felgi) nowa felga będzie wysunięta 16.5 mm w stosunku do felgi wzorcowej.
Od wewnątrz (tył felgi) nowa felga będzie 3.5 mm dalej od elementów zawieszenia w stosunku do felgi wzorcowej.
Najbardziej by pasowała z tego zestawienia 18'
wersja z 18' chyba bardziej optymistyczna
opony też 225/45R18?
Tu masz wizualizację https://wulmarex.pl/Kalkulator-opon-i-felg-ccms-pol-15.html
Tu masz wizualizację https://wulmarex.pl/Kalkulator-opon-i-felg-ccms-pol-15.html
Z tego co rozumiem z tej wizualizacji to wszystkie rozmiary które podałem wejdą i będzie ok.
Przejrzałem wszystkie strony wątku i chyba nie ma co myśleć, jak 19' 8,5 z ET40
się mieszczą:
Przejrzałem wszystkie strony wątku i chyba nie ma co myśleć, jak 19' 8,5 z ET40

Raptor77 napisał(a):Felgi JR22 19x8.5" ET40
Opony Federal Evoluzion ST-1 225/40/19
Sprężyny Eibach Pro-Kit
W sumie racja
Jak zmontujesz zestaw, to wstaw fotki
Jestem ciekaw efektu 
Ja dziś założyłem dystanse, w sumie nie wiem po co
Wygląda to trochę dziwnie, pewnie przez opony 225/45/18 jest taki jakby balon.
Nie mam pojęcia dlaczego załączniki się "położyły"
Wygląda to trochę dziwnie, pewnie przez opony 225/45/18 jest taki jakby balon.
Nie mam pojęcia dlaczego załączniki się "położyły"
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
No właśnie mam i liczę, że jednak nie będzie. Podobno jest to bezpieczna konfiguracja, aczkolwiek patrząc na zdjęcia ciężko w to uwierzyć.
Zrobiłem kilkadziesiąt km i póki co jeszcze nic nie przytarło – tyle, że jechałem na pusto.
Zrobiłem kilkadziesiąt km i póki co jeszcze nic nie przytarło – tyle, że jechałem na pusto.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darrecki napisał(a):No właśnie mam i liczę, że jednak nie będzie. Podobno jest to bezpieczna konfiguracja, aczkolwiek patrząc na zdjęcia ciężko w to uwierzyć.
Zrobiłem kilkadziesiąt km i póki co jeszcze nic nie przytarło – tyle, że jechałem na pusto.
pod obciazeniem moze byc inaczej....
Mam taką konfigurację:
eibach – 30, 225 /45r18 Dębice presto uhp2 i dystanse h&r 17mm, mam także zapas dołożony, jeżeli jadę z kimś, wystarczy dodatkowe 45kg i trze aż miło
. Jak w pojedynkę to nic
,przy 215/45 r18 była cisza nawet przy komplecie plus bagaże.
eibach – 30, 225 /45r18 Dębice presto uhp2 i dystanse h&r 17mm, mam także zapas dołożony, jeżeli jadę z kimś, wystarczy dodatkowe 45kg i trze aż miło

Sprężyny te same, opony również, dystanse eibach 15mm i póki co nic nie obtarło. Póki co jeździłem 2+1 z paroma gratami w bagażniku.
Czyli 2mm robią różnicę?
Trze z tyłu czy przodu?
Czyli 2mm robią różnicę?
Trze z tyłu czy przodu?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3100 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość